Справа № 420/4478/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Сканінтертранс» про стягнення штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Сканінтертранс» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 25500,00грн.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було встановлено такі порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку відповідача, як: - не розкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826; -не розкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826;- не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015, 2016 та 2017 роки, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826. Позивач зазначив, що 12.04.2019р. у відношенні ЗАТ Сканінтертранс складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№242-ПД-1-Е, 243-ПД-1-Е, 244-ПД-1-Е для ознайомлення та отримання яких повноважений представник товариства не з`явився. За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Сканінтертранс» департаментом винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, від 25.04.2019р. № 252-ПД-1-Е у розмірі 8500,00грн., від 25.04.2019р. №253-ПД-1-Е у розмірі 8500,00 грн. та від 25.04.2019р. №254-ПД-1-Е у розмірі 8500,00грн. Позивач, посилаючись на те, що відповідачем вказані постанови від 25.04.2019р. не оскаржені, а штрафні санкції до теперішнього часу не сплачені, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою суду від 31.07.2019р. відкрито провадження у вказаній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Відповідач повідомлялася про розгляд справи за адресою, зазначеною в позові та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак відзив на позовну заяву до суду не надав.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Постановою директора департаменту НКЦПФР в Південному регіону у відношенні ЗАТ«Сканінтертранс» №285-ПУ-1-Е від 01.04.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826 (а.с.14).
Постановою директора департаменту НКЦПФР в Південному регіону у відношенні ЗАТ«Сканінтертранс» №286-ПД-1-Е від 01.04.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.15).
Постановою директора департаменту НКЦПФР в Південному регіону у відношенні ЗАТ «Сканінтертранс» №287-ПУ-1-Е від 01.04.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.16).
Тимчасово виконуючим обов`язки начальника відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні щодо ЗАТ «Сканінтертранс» складено акт №242-ПД-1-Е від 12.04.2019р. про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.18).
Тимчасово виконуючим обов`язки начальника відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні щодо ЗАТ «Сканінтертранс» складено акт №243 -ПД-1-Е від 12.04.2019р. про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.19).
Тимчасово виконуючим обов`язки начальника відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні щодо ЗАТ «Сканінтертранс» складено акт №244-ПД-1-Е від 12.04.2019р. про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що товариство не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015, 2016, 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.20).
Постановами департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 18.04.2019р. №236-ПД-1-Е, №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1-Е призначено розгляд справ щодо встановлених відносно ЗАТ «Сканінтертранс» порушень (а. с. 21-23).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019р. №252-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ЗАТ «Сканінтертранс» штрафну санкцію у розмірі 8500,00грн.(а.с.26).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019р. №253-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ЗАТ «Сканінтертранс» штрафну санкцію у розмірі 8500,00грн.(а.с.27).
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019р. №254-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ЗАТ «Сканінтертранс» штрафну санкцію у розмірі 8500,00грн.(а.с.28).
Зазначені постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019р. №252-ПД-1-Е, №253-ПД-1-Е, №254-ПД-1-Е направлялись на адресу ЗАТ «Сканінтертранс» (а.с.29).
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР, відповідно до абз.2 ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.п.10, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» згідно з пунктами 5-7 частини 1 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як встановлено судом постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 25.04.2019р. №252-ПД-1-Е, №253-ПД-1-Е, №254-ПД-1-Е направлялись на адресу відповідача, однак штрафні санкції у загальному розмірі 25500,00 грн. у добровільному порядку ЗАТ «Сканінтертранс» сплачено не було.
Враховуючи викладене, а також те, що визначені постановами департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2019р. №252-ПД-1-Е, №253-ПД-1-Е, №254-ПД-1-Е санкції у добровільному порядку та законодавчо визначені строки сплачено не було, позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 25500,00 є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Разом з тим, суд враховує, що у встановлений судом строк ЗАТ «Сканінтертранс» не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження постанов департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2019р., або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства Сканінтертранс (код ЄДРПОУ 20972780, м.Одеса, вул. Лиманна, 109) штрафні санкції у розмірі 25500,00 грн. (двадцять п`ять тисяч п`ятсот гривень) в дохід державного бюджету України за рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К..О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2019 |
Оприлюднено | 23.09.2019 |
Номер документу | 84401048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні