ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1591/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дубровної В.А.,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю представників
позивача Кашуби А.В.
відповідачів Гордієнко Є.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
01 серпня 2019 року Фермерське господарство "ТЕЛЛУС-ЮГ" звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 09.07.2019 року № 1217394/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 19.04.2019 року в ЄРПН; від 09.07.2019 року № 1217395/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 20.04.2019 року в ЄРПН; від 09.07.2019 року № 1217396/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2019 року в ЄРПН.
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну № 3 від 19.04.2019 року на загальну суму 94 696,08 грн., у т.ч. ПДВ 15 782,68 грн.; податкову накладну № 4 від 20.04.2019 року на загальну суму 95 025,84 грн., у т.ч. ПДВ 15 837,64 грн., податкову накладну № 6 від 23.04.2019 року на загальну суму 53 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 931,00 грн.,складені ФГ "ТЕЛЛУС-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37478546) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Ухвалою суду від 16.08.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, призначено судове засідання на 16.09.2019 року.
В судовому засіданні 16.09.2019 року проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті з порушенням вимог податкового законодавства, оскільки підприємством надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по заблокованим податковим накладним, а тому рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є необґрунтованими як нормативно, так і документально, що є підставою для їх скасування та зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати вказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.
03.09.2019 р. представником ДФС України подано до суду відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки зупинення реєстрації поданих ФГ "Теллус-Юг" податкових накладних відбулось відповідно до пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" у зв`язку з тим, що позивачем не надано письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, не надано копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 Порядку №117, а також надано копії документів, які складені з порушенням законодавства. Так, позивачем надано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 3 від 19.04.2019 р., складену за результатами проведення господарської операції щодо постачання продукції ТОВ "Агроінвест Херсон" на загальну суму з ПДВ 94696,08 грн., податкову накладну від 20.04.2019 року № 4, складену за результатами проведення господарської операції щодо постачання продукції ТОВ "Агроінвест Херсон" на загальну суму ПДВ 95025,84 грн., а також податкову накладну від 23.04.2019 року № 6, складену за результатами проведення господарської операції щодо постачання продукції ТОВ "Агроінвест Херсон" на загальну суму ПДВ 53586,00 грн. Проте, позивачем надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію вказаних податкових накладних, оскільки встановлено невідповідність наданих документів інформації з Державного реєстру речових прав, згідно якого орендоване позивачем складське приміщення є автогаражом та відповідно до договору оренди повинно використовуватися за цільовим призначенням. Також відповідач вказує на те, що згідно даних ЄРПН встановлено перевищення обсягів реалізації соняшника врожаю 2018 року над обсягами вирощеної продукції (с/г звіт) та придбаної у інших СГД. Вищезазначені обставини, за позицією відповідача, не дають змоги достовірно встановити походження товару.
03.09.2019 р. ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі подано до суду відзив на позовну заяву, яким вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки внаслідок зупинення ДФС України реєстрації поданих ФГ "Теллус-Юг" податкових накладних з підстав, передбачених пп. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та за результатами розгляду наданих позивачем пояснень та додаткових документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій було зроблено висновок про надання платником податків копій документів, які не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, що стало підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Дослідивши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вказує про наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ФГ "Теллус-Юг" займається за кодами КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів, 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами, 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування, 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами.
На виконання умов договору купівлі - продажу від 01 березня 2019 р. № 010319, укладеного між позивачем, як постачальником, та ТОВ "Агроінвест Херсон", як покупцем, ФГ "Теллус-Юг" здійснено реалізацію соняшника ДСТУ 4694:2006 в обсязі 17 230 кг на суму 94 696,08 грн., у т.ч. ПДВ 15 782,68 грн., що підтверджується видатковою накладною № 5 від 19.04.2019 р., товарно - транспортною накладною № Р5 від 19.04.2019 року.
19 квітня 2019 року позивачем за вказаною операцією складено податкову накладну № 3 на загальну суму 94 696,08 грн., у т.ч. ПДВ 15 782,68 грн.
Крім того, на виконання умов вище вказаного договору купівлі - продажу ФГ "Теллус-Юг" здійснено реалізацію соняшника ДСТУ 4694:2006 в обсязі 17 290 кг на суму 95025,84 грн., у т.ч. ПДВ 15 837,64 грн., що підтверджується видатковою накладною № 6 від 20.04.2019 р., товарно - транспортною накладною № Р6 від 20.04.2019 року.
20 квітня 2019 року позивачем за вказаною операцією складено податкову накладну № 4 на загальну суму 95025,84 грн., у т.ч. ПДВ 15 837,64 грн.
Крім того, на виконання умов вище вказаного договору купівлі - продажу ФГ "Теллус-Юг" здійснено реалізацію соняшника ДСТУ 4694:2006 в обсязі 9 750 кг на суму 53 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 931,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 7 від 23.04.2019 р., товарно - транспортною накладною № Р7 від 23.04.2019 року.
23 квітня 2019 року позивачем за вказаною операцією складено податкову накладну № 6 на загальну суму 53 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 931,00 грн.
13 травня 2019 р. позивачем засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 3 від 19.04.2019 р. на загальну суму 94 696,08 грн., у т.ч. ПДВ 15 782,68 грн., № 4 від 20.04.2019 р. на загальну суму 95025,84 грн., у т.ч. ПДВ 15 837,64 грн. та № 6 від 23.04.2019 року на загальну суму 53 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 931,00 грн.
14 травня 2019 р. засобами електронного зв`язку позивач отримав від ДФС України квитанцію №1 про прийняття податкової накладної № 3 від 19.04.2019 р. та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
Крім того, 14.05.2019 р. позивач отримав засобами електронного зв`язку від ДФС України квитанцію №1 про прийняття податкової накладної № 4 від 20.04.2019 р. та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
Також 14.05.2019 р. позивач отримав засобами електронного зв`язку від ДФС України квитанцію №1 про прийняття податкової накладної № 6 від 23.04.2019 р. та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
05 липня 2019 року позивачем направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому пояснив " ФГ "Теллус-Юг" є виробником с/г продукції. Згідно з одним із видів д-ті: Вир-ня зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11), була здійснена реалізація соняшника для ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН" (код 38387146). За правилом першої події (при продажу товару на адресу ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН") продавцем виписано та направлено на реєстрацію податкові накладні № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. Реєстрацію податкових зупинено", що підтверджується квитанцією № 2 від 05.07.19 р. з відміткою " Документ прийнято".
Також, 05.07.19 р. позивачем засобами електронного зв`язку направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі додатки до повідомлення від 05.07.2019 р. за № 1, а саме: пояснювальну довідку № 18 від 04.07.2019 р., витяг з ЄДР від 26.12.2017 р., довідку Виконавчого комітету Гладківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 16.05.2019 р. № 1787, договір оренди землі від 20.08.2015 р., укладений між Голопристанською районною державною адміністрацією (орендодавцем) та ФГ "Теллус-Юг", звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року (4-сг), звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2018 року, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку ( Ф № 1ДФ), витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, договір оренди нежитлового приміщення №1 від 15.02.2018 року, укладений між ФОП ОСОБА_1 . та ФГ "Теллус-Юг", договір про відповідальне зберігання № 4 від 16.10.2018 р., укладений між ДП "Дослідне господарство "Великі Клини" ПДСДС ІВПіМ НААН (виконавець) та ФГ "Теллус-Юг" (поклажодавець), договір № 010319 від 01.03.2019 р., укладений між ФГ "Теллус-Юг" (постачальник) та ТОВ "Агроінвест Херсон", додаткова угода до договору № 010319 від 01.03.2019 року, специфікація з якості та безпечності товару (додаток № 1 до договору від 01.03.2019 р.), видаткова накладна № 5 від 19.04.2019 р., товарно-транспортна накладна № 5 від 19.04.2019 р., видаткова накладна № 6 від 20.04.2019 року, товарно-транспортна накладна № 6 від 20.04.2019 року, видаткова накладна № 7 від 23.04.2019 року, товарно-транспортна накладна № 7 від 23.04.2019 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 361 за квітень 2019 року з контрагентом ТОВ "Агроінвест-Херсон", договір поставки нафтопродуктів № 0413-МО від 19.03.2018 р., укладений між ТОВ "Газтрим" (постачальник) та ФГ "Теллус-Юг" (покупець), форма заявки на поставку товару, видаткова накладна № 844 від 19.03.2018 р., товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів № 844-1 від 19.03.2018 р., платіжне доручення № 476 від 23.04.2018 р., платіжне доручення № 481 від 14.05.2018 р., договір поставки товару № 346/18/209 від 22.02.2018 р., укладений між МППФ "ЕРІДОН" (постачальником) та ФГ "Теллус-Юг", додаток № 346/18/209/1-МД від 06.03.2018 р. до договору поставки товару № 346/18/209 від 22.02.2018 р., видаткова накладна № 8417 від 07.03.2018 р., видаткова накладна № 10325 від 16.03.2018 р., видаткова накладна № 33963 від 20.04.2018 р., платіжне доручення № 685 від 21.01.2019 р., платіжне доручення № 687 від 22.01.2019 р., платіжне доручення № 617 від 27.11.2018 р.
Вказані документи прийняті ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі до розгляду, що підтверджується відміткою " Документ прийнято".
07.07.2019 р. Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( далі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) прийнято:
- рішення № 1217394/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 19.04.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.; документи щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством".
- рішення № 1217395/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 20.04.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.; документи щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством";
- рішення № 1217396/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 23.04.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.; документи щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством".
Не погодившись з вказаними рішеннями комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
При цьому, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, які є предметом розгляду у даній справі, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 " Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" ( далі - Постанова КМУ № 117).
Пунктом 187.1 ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу 1 п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Крім того, пунктом 201.10 ст. 201 цього Кодексу передбачено, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. ( абз. перший - п`ятий п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) врегульовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 ( у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 204) (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пунктів 12 - 15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування ( абз. 10 п. 12 Порядку № 1246).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. ( пункти 13-15 цього Порядку).
Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 про затвердження Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Так, пунктами 2- 3 цього Порядку передбачено, зокрема, що комісії контролюючих органів
- складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС);
- діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, якою, зокрема затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У пункті 2 цього Порядку надано визначення таких термінів:
- моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185,підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктами 5-7 цього Порядку передбачено, зокрема, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку і за результатами такого моніторингу, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється, якщо -
- платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку;
- податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку.
При цьому, критерії ризиковості платника податку та здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС шляхом -
- надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку;
- інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики;
- оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. ( пункт 10 цього Порядку).
Порядок та підстави для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі визначені у пунктах 12-13 цього Порядку.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. ( п. 12 цього Порядку)
Відповідно до п. 13 цього Порядку у даній квитанції зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
В подальшому вказані письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються відповідними комісіями контролюючих органів (комісіями регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісіями центрального рівня (ДФС), за результатами розгляду яких приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 19-20 цього Порядку).
При цьому, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. ( пункт 21 цього Порядку).
Отже, передумовою прийняття комісіями контролюючих органів рішень про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову у такій реєстрації, є рішення про зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, якщо за результатами їх моніторингу встановлено відповідність критерію(ям) ризиковості платника податку та/або критерію(ям) ризиковості здійснення операцій.
Перевіряючи законність підстав для зупинення реєстрації спірних податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р., суд вказує наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідно до змісту квитанцій № 1 від 14.05.2019 р., підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. ДФС України вказано їх відповідність вимогам п.п. 1.6 п. 1 " Критеріїв ризиковості платника податків".
В ході розгляду справи, судом встановлено, що критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій передбачені у листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, який розміщено на веб-порталі ДФС України.
Отже, на дату формування ДФС України квитанцій № 1 від 14.05.2019 р. про зупинення реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. відсутній нормативно-правовий документ, яким затверджені такі критерії ризиковості платника податків.
При цьому, у листі від 19.04.2018 № 3890/0/20-18 Державна регуляторна служба України зауважила, що запровадження непрозорого механізму затвердження вищевказаних критеріїв з урахуванням відсутності доступного для ознайомлення громадськості механізму прийняття зазначених проектів актів, у тому числі визначення періодичності затвердження таких критеріїв ДФС України, порушує один із принципів державної регуляторної політики, визначених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а саме передбачуваність, тобто послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб`єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.
При цьому, суд зауважує, що вищевказаною редакцією пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 р. передбачено запровадження певного алгоритму визначення таких критеріїв ДФС України за погодженням з МФУ. Водночас вказаний Порядок не визначає чітких критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Відповідно до положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Постановою КМУ від 20 серпня 2014 р. № 375, Міністерство фінансів України (Мінфін) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику.
Відтак затвердження переліків ризику (в тому числі критеріїв ризиковості) є повноваженням Міністерства фінансів України.
На виконання вимог Податкового кодексу України, Закону України від 11.09.2003 р. № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", Мінфін розробив проект наказу "Про затвердження Критеріїв ризиковості платника податку, Критеріїв ризиковості здійснення операцій та Переліку показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку".
Проте, на момент розгляду справи вказаний наказ має статус проекту.
Отже, суд вважає, що застосування фіскальними органами критеріїв ризиковості платника податків, визначених у вказаному листі ДФС України, є грубим порушенням ст. 19 Конституції України, оскільки вказаним листом встановлено нові критерії для зупинення реєстрації податкових накладних платників податків, які породжують правові наслідки для широкого кола платників податків.
Відтак, суд вважає, органи ДФС не мають право застосування критеріїв ризиковості платника податків, визначених у листі ДФС України, як підстави зупинення реєстрації податкових накладних до їх прийняття їх уповноваженим органом, як того вимагають норми ПК України та Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою КМ України від 21.03.2018 р. № 117.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про безпідставність зупинення реєстрації спірних податкових накладних ФГ "Теллус-Юг", як передумови прийняття відповідних рішень Комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, в силу відсутності нормативно-правового документу, який регулює вказані питання, та не зазначення у квитанціях від 26 березня 2019 року конкретного критерію з перелічених у п.п. 1.6. п. 1 вказаного листа ДФС України, згідно якому ДФС України керувалась при вирішені питання щодо віднесення ФГ "Теллус-Юг" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 р. по справі № 822/1878/18.
Надаючи правову оцінку підставам відмови Комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі у реєстрації спірних податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вказує наступне.
Як зазначалось вище, відповідно до рішень комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 09.07.2019 р. № 1217394/37478546, №1217395/37478546 та № 1217396/37478546 підставою для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. є ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством".
При цьому, відповідно до протоколу засідання комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 84 від 09.07.2019 р., вказаний висновок вмотивований наступними обставинами -
- встановлено невідповідність наданих документів інформації з Державного реєстру речових прав, згідно якого орендоване приміщення є автогаражом та відповідно до договору оренди повинно використовуватися за цільовим призначенням;
- згідно даних ЄРПН встановлено перевищення обсягів реалізації соняшника врожаю 2018 року над обсягами вирощеної продукції (с/г звіт) та придбаної у інших СГД. Вищезазначене не дає змоги достовірно встановити походження товару.
Перевіряючи вказані обставини на предмет їх обґрунтованості та відповідність наданим до фіскальних органів позивачем письмових пояснень з переліком первинних документів, що підтверджується наявними у справі квитанціями про їх прийняття на центральному рівні, суд вказує наступне.
З наданих позивачем до матеріалів справи договірних та первинних документів судом встановлено, що основним видом діяльності ФГ "Теллус-Юг" є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Згідно довідки Гладківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 16.05.2018 року № 1787, станом на 15.05.2018 року ФГ "Теллус-Юг" використовує на території Гладківської сільської ради земельну ділянку площею 369,193 га рілля для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на умовах оренди земельних часток (паїв) громадян.
Відповідно до звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року (№ 4-сг річна), позивачем використано 200,00 га посівних площ для вирощування пшениці озимої, 20,0 га для ячменю ярого, 222,98 га - для соняшника.
Обсяг виробництва ФГ "Теллус-Юг" сільськогосподарських культур у 2018 році склав: пшениці озимої - 4 000,00 ц, ячменю ярого - 930,20 ц, соняшника - 2 120,35 ц, що підтверджується звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2018 року № 29-сг.
Згідно пояснень представника позивача, у зв`язку зі значними обсягами товару та необхідністю його зберігання, побудова фінансово - господарської діяльності позивача, його взаємовідносини з контрагентами здійснена таким чином, що у ході купівлі - продажу товару позивачем здійснюється його навантаження - розвантаження та зберігання.
Наявність у позивача можливості зберігання зібраного урожаю підтверджується договором оренди нежитлового приміщення від 15.02.2018 р., укладеного з ФОП Щедріновою Т.О., згідно якого орендодавець надає орендареві у користування нежитлове приміщення площею 1240 кв. м., що знаходиться за адресою Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4.
Крім того, на підставі договору про відповідальне зберігання від 16.10.2018 року № 4, укладеного між позивачем (поклажодавцем) та ДП "Дослідне господарство "ВЕЛИКІ КЛИНИ" (виконавцем), останній до 31.12.2019 року здійснює зберігання 35 т соняшника, 20 т кукурудзи, 8 т жита, 6 т пшениці.
Як було вище встановлено судом, 01 березня 2019 р. між ФГ "Теллус-Юг" (постачальником) та ТОВ "Агроінвест Херсон" (покупцем) укладено договір постачання № 010319, відповідно до якого постачальник передає у власність, а покупець приймає і оплачує товар - соняшник, у кількості та на умовах, визначених додатково угодою.
Згідно умов додаткової угоди № 1 від 01.03.2019 р. до договору № 010319 від 01.03.2019 р. постачальник та покупець дійшли згоди щодо партії товару, яка постачається за даним договором, а саме: соняшник ДСТУ 4694:2006, у кількості 72 т, за ціною 5 500,00 грн. за тонну, на загальну суму 396 000,00 грн., у тому числі ПДВ 66 000,00 грн. Умови поставки FCA склад за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка.
Оплата за цим договором проводиться шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в строк до 31.05.2019 р., після поставки товару.
19 квітня 2019 року ФГ "Феллус-Юг" була здійснена часткова реалізація вказаного товару покупцю ТОВ "Агроінвест Херсон" у кількості 17 230 кг на загальну суму 94696,08 грн., у тому числі ПДВ 15782,68 грн., що підтверджується видатковою накладною № 5 від 19.04.2019 року та ТТН № Р 5 від 19.04.2019 р.
20 квітня 2019 року ФГ "Феллус-Юг" була здійснена нова поставка вказаного товару покупцю ТОВ "Агроінвест Херсон" у кількості 17 290 кг на загальну суму 95025,84 грн., у тому числі ПДВ 15837,64 грн., що підтверджується видатковою накладною № 6 від 20.04.2019 року та ТТН № Р 6 від 20.04.2019 р.
23 квітня 2019 року ФГ "Феллус-Юг" була наступна поставка вказаного товару покупцю ТОВ "Агроінвест Херсон" у кількості 9750 кг на загальну суму 53586,00 грн., у тому числі ПДВ 8931,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 7 від 23.04.2019 року та ТТН № Р 7 від 23.04.2019 р.
Оплата ТОВ "Агроінвест Херсон" за вказаний товар відбулася в повному обсязі на загальну суму 243307,92 грн., що підтверджується обороно-сальдовою відомістю по рахунку № 361 за квітень 2019 року.
При цьому, навантаження товару здійснено зі складу ФГ "Феллус-Юг", розташованого за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4, та розвантажено на склад покупця за адресою: Херсонська область, Білозерський район, с. Чорнобаївка, 152 км з/д Одеса-Херсон, буд. б/н.
Перевезення товару здійснювалось ФОП ОСОБА_2 на замовлення та за рахунок ТОВ "Агроінвест Херсон", що підтверджується ТТН № Р 5 від 19.04.2019 р., ТТН № Р 6 від 20.04.2019 року, ТТН № Р7 від 23.04.2019 р., згідно яких замовником (платником) та вантажоодержувачем є ТОВ "Агроінвест Херсон", вантажовідправником - ФГ "Теллус-Юг", пункт навантаження - Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4, пункт розвантаження - Херсонська область, Білозерський район, с. Чорнобаївка, 152 км з/д Одеса-Херсон, буд. б/н.
Як вбачається з повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, вказані первинні документи були предметом аналізу комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі при прийнятті нею рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, однак безпідставно не були враховані.
Щодо посилання комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі на неможливість встановлення місця зберігання продукції, оскільки згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою с. Гладківка, вул. Шкільна, 4 знаходиться авто гараж, який належить ОСОБА_1 , то суд зазначає наступне.
Як було вище встановлено судом, 15.02.2018 р. між ФОП Щедріновою Т.О. (орендодавцем) та ФГ "Теллус - Юг" (орендарем) укладено договір оренди нежитлового приміщення, згідно умов якого орендодавець надає орендареві у користування нежитлове приміщення площею 1240 кв. м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4.
Вказані обставини не суперечать, а навпаки, узгоджуються з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно якого нерухоме майно (авто гараж, об`єкт нежитлової нерухомості), розташований за адресою Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4, належить ОСОБА_1 .
Щодо посилання Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі на відсутність можливості встановити походження товару, оскільки згідно даних ЄРПН встановлено перевищення обсягів реалізації соняшника врожаю 2018 року над обсягами вирощеної продукції та придбаної у інших СГД, то суд вважає вказане твердження необґрунтованим, оскільки походження реалізованого позивачем товару підтверджується переліченими вище документами, які також були предметом аналізу комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.
З огляду на викладене, суд вважає, що вищевказані доводи комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, як підстава для відмови у реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р., спростовуються дослідженими судом первинними документами щодо господарських операцій позивача.
Крім того, суд звертає увагу, що у змісті оскаржуваних рішень не підкреслено, які саме документи, наявність яких передбачена договором та /або законом, позивач не надав.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання комісією ДФС законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18.
З огляду на вказані обставини, суд дійшов висновку, що зупинення ДФС України реєстрації спірних податкових накладних та в подальшому відмова комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі в їх реєстрації, вчинено відповідачами без наявних на це законних підстав та всупереч нормам Конституції України та Податкового кодексу України.
Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 09.07.2019 р. № 1217394/37478546, № 1217395/37478546 та № 1217396/37478546 про відмову в реєстрації відповідно податкових накладних ФГ "Теллус-Юг" № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. є протиправними та підлягають скасуванню, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні Єдиному реєстрі податкових накладних, судом встановлено наступне.
Суд вказує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення, що узгоджується з терміном " ефективний засіб правового захисту" у розумінні статті 13 Конвенції.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Враховуючи, що в ході розгляду справи судом встановлено протиправність рішень комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 09.07.2019 р. № 1217394/37478546, № 1217395/37478546 та № 1217396/37478546 про відмову в реєстрації податкових накладних ФГ "Теллус-Юг" № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р., тому вказане зумовлює Державну фіскальну службу України усунути всі негативні юридичні наслідки з відновленням платнику податків його правового становища, внаслідок прийняття комісією ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі протиправних рішень шляхом реєстрації податкових накладних № 3 від 19.04.2019 р., № 4 від 20.04.2019 р. та № 6 від 23.04.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, суд стягує на користь позивача з ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору у розмірі 5 763,00 грн., оскільки предметом оскарження є рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив :
Позовну заяву Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" (місце знаходження 75656, Херсонська область, Голопристанський район, с. Таврійське, вул. Центральна, буд. 471, код ЄДРПОУ 37478546) до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місцезнаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження 04053 м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 09.07.2019 року № 1217394/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 19.04.2019 року в ЄРПН.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 09.07.2019 року № 1217395/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 20.04.2019 року в ЄРПН;
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 09.07.2019 року № 1217396/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2019 року в ЄРПН.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 19.04.2019 року на загальну суму 94 696,08 грн., у т.ч. ПДВ 15 782,68 грн., податкову накладну № 4 від 20.04.2019 року на загальну суму 95 025,84 грн., у т.ч. ПДВ 15 837,64 грн., податкову накладну № 6 від 23.04.2019 року на загальну суму 53 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 931,00 грн., складені ФГ "ТЕЛЛУС-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37478546) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місцезнаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" (місце знаходження 75656, Херсонська область, Голопристанський район, с. Таврійське, вул. Центральна, буд. 471, код ЄДРПОУ 37478546) судовий збір в сумі 5 763,00 грн. (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн. 00 коп.).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 21 вересня 2019 р.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 111030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2019 |
Оприлюднено | 22.09.2019 |
Номер документу | 84401433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні