Рішення
від 20.09.2019 по справі 560/2563/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2563/19

РІШЕННЯ

іменем України

20 вересня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області до Приватного підприємства "Подільський науково-медичний центр" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Подільський науково-медичний центр", в якому просить стягнути з ПП "Подільський науково-медичний центр" штраф у сумі 450,00 грн. в дохід державного бюджету.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що за результатами здійснення контролю за дотриманням порядку розповсюдження реклами та вимог до її змісту позивач виявив порушення відповідачем законодавства про рекламу. За результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, позивач прийняв рішення №41 від 22.05.2019 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на приватне підприємство "Подільський науково-медичний центр" у розмірі 450,00 грн. Суму штрафу за порушення законодавства про рекламу відповідач в добровільному порядку не сплатив, тому просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу в сумі 450,00 грн.

Ухвалою від 23.08.2019 суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

30.08.2019 на адресу суду повернулося рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, відповідно до якого копію ухвали про відкриття провадження відповідач отримав 28.08.2019. Правом на подання відзиву на адміністративний позов відповідач у наданий йому строк не скористався, жодних документів до суду не подав.

Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що 11.04.2019 відділ захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області склав протокол про порушення законодавства про рекламу № 0013, відповідно до якого позивач встановив факт розміщення і розповсюдження на об`єкті зовнішньої реклами по вул. Подільській, транспортна зупинка біля магазину "Колібріс" м. Хмельницького, реклами медичних послуг - Подільський науково-медичний центр, лабораторні аналізи, консультації кваліфікованих фахівців, лікувальні процедури, реклами із зображенням осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів або участь лікарів та інших професійних медичних працівників, чим порушено вимоги ч.7 ст.21 Закону України "Про рекламу".

11.04.2019 на адресу ПП "Подільський науково-медичний центр" позивач направив лист з проханням до 02.05.2019 направити на адресу позивача копії матеріалів, які необхідні для здійснення повноважень, передбачених Законом України "Про рекламу", а саме: копію свідоцтва про державну реєстрацію, копію договору з виробником реклами, копію договору з розповсюджувачем реклами, копію затвердженого макету реклами з виробником і розповсюджувачем реклами, копію затвердженого макету реклами, довідку про вартість виготовлення і розповсюдження реклами (без ПДВ), копію відповідних дозвільних документів рекламодавця, пояснення щодо вказаної реклами.

Листом від 26.04.2019 № 163 ПП "Подільський науково-медичний центр" надало пояснення та копії документів: свідоцтво про державну реєстрацію, договір №04/19 від 29.03.2019, довідку про вартість реклами, ліцензію № 603697 Серія АГ.

07.05.2019 позивач прийняв рішення № 0013 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.

07.05.2019 на адресу ПП "Подільський науково-медичний центр" відповідач направив лист, згідно якого запросив відповідача на розгляди справи про порушення законодавства про рекламу.

Згідно протоколу засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу № 0012 від 22.05.2019 позивач вирішив прийняти рішення про накладення штрафу за матеріалами справи про порушення законодавства про рекламу, відповідно до ст. 27 Закону України "Про рекламу".

22.05.2019 Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області прийняло рішення №41 від 22.05.2019 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на приватне підприємство "Подільський науково-медичний центр" у розмірі 450,00 грн. Копію рішення відповідач отримав 22.05.2019, що підтверджується підписом на копії вказаного рішення, однак добровільно суму штрафу не сплатив, а тому позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про рекламу" реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абз.6 ст. 1 Закону України "Про рекламу").

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України "Про рекламу", основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.

Частиною 1 ст. 10 Закону України "Про рекламу" встановлено, що недобросовісна реклама забороняється.

Відповідно до ч. 7 ст. 21 Закону України "Про рекламу" у рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу" на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право: вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; надавати (надсилати) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень; приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Згідно з абз.1 ч. 4 ст. 27 Закону України "Про рекламу" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами.

Частиною 11 статті 27 Закону України "Про рекламу" передбачено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Доказів оскарження в судовому порядку рішення №41 від 22.05.2019 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу сторони суду не надали як і не надали доказів сплати штрафу .

Враховуючи те, що штраф за порушення вимог Закону України "Про рекламу" у розмірі 450,00 грн. відповідач не сплатив, а правомірність рішення суб`єкта владних повноважень підтверджено матеріалами справи, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача про стягнення з Приватного підприємства "Подільський науково-медичний центр" вказаної суми штрафу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Подільський науково-медичний центр" на користь Державного бюджету України штраф у сумі 450 (чотириста п`ятдесят грн.) 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області (вул. Шевченка, 53, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 40358308) Відповідач:Приватне підприємство "Подільський науково-медичний центр" (вул. Водопровідна, 16 А, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 34474360)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

Дата ухвалення рішення20.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84401478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2563/19

Постанова від 30.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 20.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні