Рішення
від 19.09.2019 по справі 580/2299/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2019 року справа № 580/2299/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом Кам`янської районної ради Черкаської області до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась Кам`янська районна рада Черкаської області (вул. Перемоги, 5, с. Косарі, Кам`янський р-н, Черкаська обл., далі - позивач) з позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18035, далі - відповідач), вякому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0006061304.

Ухвалою суду від 22.07.2019 прийнято позовну заяву до та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при проведенні перевірки відповідачем встановлено, що позивач сплачував податок на доходи фізичних осіб до бюджету Косарівської сільської ради, а не до бюджету Кам`янської об`єднаної територіальної громади за період з 01.01.2018 по 02.05.2019, що є порушенням пп. 168.4.1, пп. 168.4.2 та пп. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України та призвело до несплати до Кам`янської об`єднаної територіальної громади податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 156160 грн. 87 коп. Позивач не погоджується з такими висновками контролюючого органу та зазначає, що у період, що перевірявся, Кам`янська районна рада, як податковий агент, в повній мірі та встановлені законом строки нарахувала податок на доходи, утримала його у джерела виплати та перерахувала до бюджету на єдиний казначейський рахунок. Позивач не порушував порядку нарахування та утримання податку з доходів фізичних осіб, передбаченого п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України. Крім того зазначив, що контролюючим органом за порушення порядку сплати податку застосовано до позивача штрафні санкції у сумі 355500 грн. 08 коп., тому контролюючий орган не може самостійно повторно визначати податкове зобов`язання підприємству, може тільки визначати грошове зобов`язання в частині штрафу, яке вже застосовано до підприємства. Також вказано, що з травня 2018 року зареєстроване місце знаходження позивача є с. Косарі Кам`янського району Черкаської області, тому позивач правомірно, починаючи з наступного бюджетного періоду з моменту такої реєстрації (з 2019 року), сплачує податок на доходи фізичних осіб до бюджету Косарівської сільської ради.

Відповідач позов не визнав, надав до суду письмовий відзив на позов, у якому зазначив, що податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати працівників Кам`янської районної ради, які фактично здійснювали трудові функції за податковою адресою, яка є фактичним місцезнаходженням юридичної особи, сплачувався до бюджету Косарівської сільської ради Кам`янського району, а не до Кам`янської об`єднаної територіальної громади, внаслідок чого позивачем було порушено пп. 168.4.1, пп. 168.4.2 та пп. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України в частині порядку сплати до відповідного бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, тому податкове повідомлення-рішення 04.06.2019 №0006061304 є правомірним та винесене відповідно до вимог чинного законодавства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Кам`янська районна рада Черкаської області зареєстрована як юридична особа 21 травня 1997 року, код ЄДРПОУ 21372668; місцезнаходження юридичної особи: 20813, Черкаська область, Кам`янський район, с. Косарі, вул. Перемоги, 5, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.05.2018 (до 10.05.2018 місцезнаходження юридичної особи: 20801, Черкаська область, м. Кам`янка, вул. Героїв Майдану, 37).

Кам`янська районна рада Черкаської області взята на податковий облік в Смілянській ОДПІ (Кам?янське відділення) ГУ ДФС у Черкаській області 01.11.1994 за №171.

З 02 по 08 травня 2019 року (з перервою у вихідні дні) посадовими особами Головного управління ДФС у Черкаській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Кам`янської районної ради Черкаської області з питань перевірки інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі не укладення податковим агентом трудових відносин з найманими особами згідно із законодавством, за період здійснення господарської діяльності з 01.01.2018 по 02.05.2019. Результати перевірки оформлені актом від 15.05.2019 №226/23-00-13-0214/21372668.

Під час перевірки встановлено, що фактичне місцезнаходження (розташування) Кам`янської районної ради Черкаської області є: Черкаська область, м. Кам`янка, вул. Героїв Майдану, 37, тому податок на доходи фізичних осіб з найманих працівників повинен перераховуватись до бюджету м. Кам`янка, що є порушенням пп. 168.4.1, пп. 168.4.2 та пп.168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України, що призвело до перерахування податку на доходи фізичних осіб не до відповідного бюджету.

04 червня 2019 року відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0006061304 про визначення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 265536 грн. 65 коп., в тому числі за податковим зобов`язанням в сумі 156160 грн. 87 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 109375 грн. 78 коп.

Надаючи правову оцінку встановленим спірним правовідносинам, судом враховано, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб встановлено розділом ІV Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Згідно п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Податковим агентом, як передбачено п. 18.1 ст. 18 Податкового кодексу України, визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов`язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

Відповідно до пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету визначений ст. 168 Податкового кодексу України.

Підпунктом 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України передбачено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Згідно пп. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.

Згідно вимог пп. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.

Відповідно до п. 171.1 ст. 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Згідно з пп. а п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Частиною 2 статті 64 Бюджетного кодексу України передбачено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Таким чином, юридична особа зобов`язана сплачувати податок на доходи фізичних осіб за своїм місцезнаходженням, а щодо відокремлених структурних підрозділів - за їх місцезнаходженням.

Відповідно до п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Судом встановлено, що місцезнаходження Кам`янської районної ради Черкаської області є: 20813, Черкаська область, Кам`янський район, с. Косарі, вул. Перемоги, 5, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.05.2018, однак до 10.05.2018 місцезнаходження позивача: 20801, Черкаська область, м. Кам`янка, вул. Героїв Майдану, буд. 37).

Відповідно до ч. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб`єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду .

Таким чином, позивач у період з 01.01.2018 по 31.12.2018 повинен був сплачувати ПДФО за своїх найманих працівників до бюджету за своїм місцезнаходження, а саме до бюджету Кам?янської об`єднаної територіальної громади, натомість фактично сплачував до бюджету Косарівської сільської ради.

Як встановлено судом із матеріалів справи та не заперечується позивачем, ПДФО до загального фонду Державного бюджету України та обласного бюджету Черкаської області перераховано органами Державного казначейства у повному обсязі без порушень, однак позивачем порушено порядок сплати ПДФО до місцевого бюджету за період з 01.01.2018 по 31.12.2018, оскільки сплачувалось позивачем не за своїм місцезнаходженням (місцем реєстрації), що становить 101480 грн. 61 коп., тому суд дійшов висновку визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0006061304 в частині визначення суми грошового зобов`язання з ПДФО за період з 01.01.2019 по 02.05.2019 в розмірі 54680 грн. 26 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 41010 грн. 20 коп., оскільки у вказаний період позивач правомірно сплачував такий податок за своїм місцезнаходження, що підтверджується відомостями, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

За вказаних обставин суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до часткового задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суд дійшов висновку про часткове задоволення позову та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0006061304 на суму 95690 грн. 46 коп., тому сума судового збору, яка підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача становить 1435 грн. 36 коп. (95690 грн. 46 коп. х 1,5% (ставка судового збору) = 1435 грн. 36 коп.).

Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Черкаській області від 04.06.2019 №0006061304 в частині визначення суми грошового зобов`язання з ПДФО за період з 01.01.2019 по 02.05.2019 в розмірі 54680 (п`ятдесят чотири тисячі шістсот вісімдесят) грн. 26 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 41010 (сорок одна тисяча десять) грн. 20 коп.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Черкаській області на користь Кам`янської районної ради Черкаської області сплачений судовий збір в розмірі 1435 (одна тисяча чотириста тридцять п`ять) грн. 36 коп.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84401515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2299/19

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 19.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні