ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/666/19-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Чернівецької області до Грозинецьке сільського споживчого товариства, про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові ГУ ДФС у Чернівецької області (позивач) просить суд: постановити рішення про стягнення з Грозинецького сільського споживчого товариства (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Грозинці, вул. Дружби, буд. 1, код ЄДРПОУ 01748947), яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на загальну суму податкового боргу - 127461,04 грн., з яких 21796,37 грн. до Державного бюджету України і 105664,67 грн. до відповідних місцевих бюджетів.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість на загальну суму 127461,04 грн. Вказана заборгованість є узгодженою, проте в добровільному порядку не сплачена.
Ухвалою суду від 13.06.2019 року відповідачу у разі заперечення проти позову запропоновано надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам, встановленим частиною другою та частиною четвертою статті 162 КАС України.
Вказана ухвала направлена відповідачу за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №60020 0005049 5. Однак відповідач своїм правом не скористався.
Відповідно ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У судовому засіданні позивач позов підтримав повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, наданих поясненнях, просив суд задовольнити позовні вимоги, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.
Відповідач не з`явився в судове засідання, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 60020 0005049 5. (а. с. 134).
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Відповідно до ч. 8 та 11ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Враховуючи наведене, суд приходить до переконання, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про дату, час та місце судового засідання.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні матеріали, письмові докази, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.
Грозинське сільське споживче товариство (Грозинецьке ССТ), зареєстроване як юридична особа 09.01.1992 року, за адресою: 60020, Чернівецька область, Хотинський район, село АДРЕСА_1 , вулиця дружби, 1, код ЄДРПОУ 01748947, є платником податків та зборів на обліку в Хотинське ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області. (а. с. 145-146).
Як вбачається із матеріалів справи, станом на дату звернення до суду за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 127461,04 грн.
18.02.2016 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2016 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 6741,51 грн. (а. с. 70-71).
18.02.2016 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2016 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 5714,29 грн. (а. с. 88-89).
19.02.2017 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2017 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 10718,41 грн. (а. с. 72-73).
19.02.2017 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2017 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 9085,74 грн. (а. с. 90-91).
19.02.2017 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2017 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 3159,97 грн. (а. с. 102-103).
19.02.2017 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2017 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальну суму 1195,63 грн. (а. с. 119).
19.02.2017 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2017 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства. (а. с. 124).
Актом від 15.09.2017 року № 3654/24-13-12-09/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань плати за землю з юридичних осіб задекларованих у податковій декларації на 2017 рік по Грозинецькому ССТ, код ЄДРОПУ 01748947", встановлено порушення, зокрема, порушено: п.57.1, ст. 57 та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з плати за землю з юридичних осіб. (а. с. 66-68).
На підставі Акту перевірки відповідача від 15.09.2017 року № 3654/24-13-12-09/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Ш" від 21.09.2017 року № 007701209 на суму 1256,36 грн. (а. с. 68 зворотній бік ).
19.02.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 10718,41 грн. (а. с. 74-75).
19.02.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 9085,74 грн. (а. с. 92-93).
19.02.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 3839,03 грн. (а. с. 104-105).
19.02.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальну суму 12026,66 грн. (а. с. 120).
19.02.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства. (а. с. 125).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2018 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства. (а. с. 129).
Актом від 18.10.2018 року № 5250/24-13-51-05/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість по Грозинецькому ССТ (код ЄДРПОУ 01748947)", встановлено порушення, зокрема, порушено: п.57.1, п. 57.3. ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість. (а. с. 26-27).
На підставі Акту перевірки відповідача від 18.10.2018 року № 5250/24-13-51-05/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Ш" від 29.10.2018 року № 0089525105 на суму 1780,00 грн. (а. с. 28-29).
22.10.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за вересень 2018 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 2209,00 грн. (а. с. 61).
18.11.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за жовтень 2018 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 2620,00 грн. (а. с. 60).
Актом від 30.11.2018 року № 6020/24-13-51-05/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних", встановлено порушення, термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН в сумі 483,38 грн. (а. с. 62-63).
На підставі Акту перевірки відповідача від 30.11.2018 року № 6020/24-13-51-05/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Н" від 04.12.2018 року № 0091725105 на суму 483,38 грн. (а. с. 64-65).
20.12.2018 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за листопад 2018 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 2692,00 грн. (а. с. 59).
21.01.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за грудень 2018 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 725,00 грн. (а. с. 45).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за січень 2019 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 2097,00 грн. (а. с. 46).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 4287,64 грн. (а. с. 76-77).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 3634,32 грн. (а. с. 94-95).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 року з податку за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку за землю на загальну суму 1535,64 грн (а. с. 106-107).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальну суму 3369,98 грн. (а. с. 121).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства. (а. с. 126).
18.02.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за 2019 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства. (а. с. 130).
20.03.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за січень 2019 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 1340,00 грн. (а. с. 47).
Актом від 12.03.2019 року № 824/24-13-51-05/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних", встановлено порушення, термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН в сумі 530,00 грн. (а. с. 18-19).
На підставі Акту перевірки відповідача від 12.03.2019 року № 827/24-13-51-05/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Н" від 20.03.2019 року № 0015125105 на суму 530,00 грн. (а. с. 20-21).
Актом від 19.03.2019 року № 1064/24-13-51-05/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість по Грозинецькому ССТ (код ЄДРПОУ 01748947)", встановлено порушення, зокрема, порушено: п.57.1, п. 57.3. ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість. (а. с. 22-23).
На підставі Акту перевірки відповідача від 19.03.2019 року № 1064/24-13-51-05/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Ш" від 05.04.2019 року № 0029475105 на суму 16161,90 грн. (а. с. 24).
Актом від 11.04.2019 року № 1517/24-13-51-05/01748947 "Про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних", встановлено порушення, термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН в сумі 18,75 грн. (а. с. 37-38).
На підставі Акту перевірки відповідача від 11.04.2019 року № 1517/24-13-51-05/01748947 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено ППР форми "Н" від 16.04.2019 року № 0039885105 на суму 18,75 грн. (а. с. 36).
16.04.2019 року позивач подав до Хотинського ДПІ Кельменецького управління ГУ ДФС в Чернівецькій області податкову декларацію за березень 2019 року з податку на додану вартість в якій нарахував зобов`язання згідно норм податкового законодавства, а саме суму податку на додану вартість на загальну суму 2975,00 грн. (а. с. 17).
ГУ ДФС в Чернівецькій області, з метою погашення податкового боргу, направлялася боржнику Податкова вимоги Форми «Ю» № 5-25 від 19.01.2015 року, відповідно до якої сума податкового боргу відповідача складає 2845,71 грн. (а. с. 13а).
Заборгованість відповідача підтверджується розрахунком заборгованості Грозинцького сільськогосподарського товариства станом на 01.06.2019 року, сума 127461,04 грн. (а. с. 13)
На час розгляду справи, заборгованість відповідача в добровільному порядку залишається не погашеною.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 року (далі - ПК України).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України передбачено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
Згідно п. п. 14.1. 175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п.36.1 ст. 36 ПК України).
Згідно п. 20.1.4. п.21.1. ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Відповідно до п. 6.1 ст.6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом.8.1 та п.8.2 ст.8 ПК України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених Кодексом.
Щодо податкових декларацій з податку на додану вартість, якими самостійно визначено податкове зобов`язання з ПДВ,
Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи, (п.36.1 ст. 36 ПК України).
Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 57.1 статті 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.36.5 ст.36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Щодо податкових повідомлень-рішень, якими визначено штрафні санкції за ст.126 ПК України.
Контролюючим органом в ході камеральних перевірок виявлено факти несвоєчасної сплати Грозинецьким сільським споживчим товариством зобов`язань по деклараціям з ПДВ та земельного податку.
Так, відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Враховуючи вищезазначене, до відповідача було застосовані штрафні санкції у розмірі 10% і 20%, відповідно до кількості днів затримки сплати податкових зобов`язань.
Щодо податкових повідомлень-рішень, якими визначені штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію або не реєстрацію відповідачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачали товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з п.120 1 .1 ст.120 1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових; накладних і розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Відповідно до п. 120 1 .2 ст.120 1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинений реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
Враховуючи вищезазначене, до відповідача були застосовані штрафні санкції у розмірі, що відповідає строку порушення реєстрації.
Стосовно зобов`язань з земельного податку з юридичних осіб.
Згідно з п.269.1 ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі
Відповідно до п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Грозинецьке сільське споживче товариство подало податкові декларації, в яких визначило зобов`язання по земельному податку за 2016-2019 роки по трьох земельним ділянкам (податкові декларації від 18.02.2016 року, від 19.02.2017 року, від 19.02.2018 року, від 18.02.2019 року).
Відповідно до п.287.3 ст.287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
В порушення вищезазначених норм, платником податків самостійно не сплачено суму податкового зобов`язання з земельного податку в повному обсязі, внаслідок чого у відповідача виник податковий борг.
Стосовно податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідно до п.п.266.1.1 п.266.1 ст.266 ПК України платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Згідно з п. п.266.2.1 п.266.2 ст.266 ПК України об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Відповідно до п. п.266.3.1 п.266.3 ст.266 ПК України базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Згідно з п. п.266.6.1 п.266.6 ст.266 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Згідно з п. п.266.7.5 п.266.7 ст.266 ПК України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Підпунктом 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 ПК України визначено, що податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Так, Грозинецьким сільським споживчим товариство було подано податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017-2019 роки та самостійно визначено суму податку на нежитлову нерухомість (загальною площею 696,65 м 2 , 645,90 м 2 , 302,50 м 2 ).
В порушення вищезазначених норм, платником податків самостійно не сплачено суму податкового зобов`язання з податку на нерухомість в повному обсязі, внаслідок чого у відповідача виник податковий борг.
У відповідності до п. п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з положеннями п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з п. п. 129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом з результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного з останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби наділені повноваженнями звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.2 ст.95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Згідно п.95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає йому податкову вимогу.
Як встановлено з матеріалів справи, за відповідачем рахується податковий борг в сумі 127461,04 грн. (а. с. 13).
У зв`язку з несплатою відповідачем узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, ГУ ДФС в Чернівецькій області, з метою погашення податкового боргу, направлялася боржнику Податкова вимоги Форми «Ю» № 5-25 від 19.01.2015 року, відповідно до якої сума податкового боргу відповідача складає 2845,71 грн. (а. с. 13а).
Відповідно до абзацу 6 п. 42.4. ст. 42 ПК України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Оскільки, у відповідача є відкриті рахунки в банківських установах, а тому заборгованість у сумі 127461,04 грн., підлягає стягненню в судовому порядку з рахунків у банках, що належить платнику податків.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг на загальну суму 127461,04 грн. виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до повного погашення вказаного податкового боргу.
Крім того, суд звертає увагу, що в даній справі вимогами заявленого контролюючим органом позову є саме стягнення податкового боргу, тобто предметом доказування є обставини, що свідчать про наявність чи відсутність правових підстав з якими закон пов`язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, у той час як питання правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги, як і питання правильності визначення у них суми відповідного податкового зобов`язання не є предметом даного спору.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України викладеною в постанові від 19.02.2019 року справа № 824/399/17-а (провадження №К/9901/53274/18).
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Згідно із п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог. На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку. Крім того, суд зазначає, що відповідачем вищевказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку, не оскаржувались. Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми заборгованості на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача відповідачем суду не подано.
Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Чернівецькій області щодо стягнення з Грозинецького сільського споживчого товариства (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Грозинці, вул. Дружби, буд. 1, код ЄДРПОУ 01748947), яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на загальну суму податкового боргу - 127461,04 грн., з яких 21796,37 грн. до Державного бюджету України і 105664,67 грн. до відповідних місцевих бюджетів, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 73-77, 90, 139, 194, 205, 241-246, 250, 256 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Грозинецького сільського споживчого товариства (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Грозинці, вул. Дружби, буд. 1, код ЄДРПОУ 01748947), яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на загальну суму податкового боргу - 127461,04 грн. (сто двадцять сім тисяч чотириста шістдесят одну грн. 04 коп., з яких 21796,37 грн. (двадцять одну тисячу сімсот дев`яносто шість грн. 37 коп.) до Державного бюджету України і 105664,67 грн. (сто п`ять тисяч шістсот шістдесят чотири грн. 67 коп.) до відповідних місцевих бюджетів.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування учасників процесу:
Позивач: - Головне управління ДФС у Чернівецької області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 39392513 ).
Відповідач: - Грозинецьке сільське споживче товариство (60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Грозинці, вул. Дружби, буд. 1, код ЄДРПОУ 01748947).
Суддя Дембіцький П.Д.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2019 |
Оприлюднено | 22.09.2019 |
Номер документу | 84401540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні