Постанова
від 02.07.2019 по справі 280/5524/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 липня 2019 року м. Дніпросправа № 280/5524/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Комар Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року

по справі №280/5524/18, ухвалене суддею Максименко Л.Я.

по справі за позовом Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату

до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради

про визнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и В:

У грудні 2018 року Енергодарський об`єднаний міський військовий комісаріат звернувся до суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради, в якому просив визнати неправомірною відмову відповідача у виключені позивача з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; зобов`язати відповідача виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивача.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, де просив скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що суд не в повній мірі встановив обставини, що мають суттєве значення для правильного вирішення справи.

Представники позивача та відповідача до суду не з`явилися, надавши заяви про розгляд справи без їх участі.

Дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій №63/04, 05.03.2004 року Енергодарський об`єднаний міський військовий комісаріат було занесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України як юридичну особу з присвоєнням ідентифікаційного коду 08382596.

20.01.2006 року включені відомості про юридичну особу за номером 11001200000000330 за заявою поданою особисто керівником юридичної особи, за власним волевиявленням особи (а.с.15).

Відповідно довідки виданої начальником організаційно-штатного управління заступником начальника головного управління оборонного та мобілізаційного управління Генерального штабу Збройних Сил України С.М. Собковичем №358/12 від 31.08.2012 року зареєстровано Енергодарський ОМВК без права юридичної особи Міністерства оборони України, як відокремлений підрозділ, з діяльністю в сфері оборони (а.с.16).

Телеграмою Запорізького обласного військового комісаріату від 05.09.2017 року №2191/1051 Ю повідомлено, що 21.08.2017 року надійшов лист першого заступника голови Запорізької обласної державної адміністрації від 16.08.2017 року №08-21/2387 «Про упорядкування обліку Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату» щодо недопущення реєстрації військових структур (військових комісаріатів) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

12.09.2017 року Енергодарський ОМВК звернувся до міського голови Енергодарської міської ради та до начальника відділу державної реєстрації виконавчого комітету Енергодарської міської ради щодо можливості виключення відомостей з Єдиного державного реєстру.

15.09.2017 року листом №01-01-41/3661 повідомлено, що порушене питання щодо зняття з обліку юридичної особи шляхом виключення відомостей про таку особу з реєстру знаходиться поза межами повноважень державного реєстратора.

08.11.2017 року Енергодарський ОМВК звернувся до Міністерства юстиції України, яким була надана відповідь від 05.12.2017 року №47545/34136-0-33-17/19 про те. Що Законами України не встановлений порядок виключення відомостей з ЄДР.

27.06.2018 року позивач повторно направив звернення міському голові Енергодарської міської ради та начальнику відділу державної реєстрації виконавчого комітету Енергодарської міської ради.

05.07.2018 року листом №01-01-41/2749 повідомлено позивача про неможливість проведення дій стосовно виключення юридичної особи з ЄДР.

Не погодившись з даним рішенням позивач звернувся до суду.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що державний реєстратор при проведенні реєстраційних дій стосовно юридичної особи Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені вимогами чинного законодавства України, а тому, відсутні підстави для виключення запису Енергодарського ОМВК з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 1 Закону №755-IV Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - це єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст. 25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження», зокрема, щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до ст. 34 цього закону.

З вимогами, які містить даний позов, про виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Енергодарського ОМВК як юридичної особи, позивач до відповідача не звертався.

Частиною 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист встановленим даною нормою шляхом.

Таким чином, захисту адміністративним судом підлягають права осіб, порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень. Саме порушені права підлягають поновленню судом шляхом, зокрема, зобов`язання вчинити певні дії.

Разом з тим, оскільки відповідачем не було відмовлено Енергодарському ОМВК про виключення позивача з ЄДР, відсутні підстави вважати, що відповідачем було порушено права позивача.

При цьому, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що всі реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі проводяться відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Зазначеним законом передбачено порядок проведення кожної реєстраційної дії та перелік документів, який надається державному реєстратору для її проведення.

Так, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій урегульовано статтею 25 Закону № 755-IV.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

Частиною 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачений відповідний перелік документів, що подається заявником для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті.

Між тим, позивачем при зверненні листами від 12.09.2017 року, 27.06.2018 року до відповідача про скасування запису в ЄДРПОУ не було надано жодних документів з переліку, передбаченого частиною 4 статті 17 Закону № 755-IV, які у відповідності до ч.1 ст.25 цього Закону є підставою для внесення змін про юридичну особу Енергодарського ОМВК у вигляді скасування запису.

Крім того, надана позивачем довідка №358/12 від 31.08.2012 року щодо набуття статусу відокремленого підрозділу у розумінні ч.4 ст.17, ч.1 ст.25 Закону № 755-IV не є таким документом, та не свідчить про настання змін у статусі юридичної особи Енергодарського ОМВК.

Таким чином, позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду залишити без змін, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату

- залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяН.П. Баранник

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу84418771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5524/18

Постанова від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 02.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 27.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні