номер провадження справи 29/73/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу
та закриття провадження у справі
17.09.2019 Справа № 25/164/09
м.Запоріжжя
Господарський суд Запорізької області у складі судді Кричмаржевського В.А.
за участю секретаря судового засідання Ракович С.І.
розглянувши справу № 25/164/09
про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Азовкабель", код в ЄДР-00214511 (71101 м. Бердянськ Запорізької області вул. Кабельників, 3)
Кредитори :
1/ Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, 158-Б);
2/ Бердянський міськрайонного центру зайнятості (71118 м.Бердянськ Запорізької області вул. Консульська, 14/2);
3/ Головне управління Державної Фіскальної служби України у Запорізькій області (69107 м.Запоріжжя, пр.Соборний,166, код в ЄДР - 39396146);
4/ Відкрите акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" в особі Бердянського міського району електричних мереж (71118 м.Бердянськ Запорізької області пр. 12 грудня, 25);
5/ Товариство з обмеженою відповідальністю "Едванс-Юкрейн" (01001 м.Київ вул. Мала Житомирська, 9-б);
6/ ОСОБА_5 (АДРЕСА_3);
7/ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69600 м. Запоріжжя вул. Сєдова, 12);
Ліквідатор - арбітражний керуючий Смирнова С.Г.
Присутні ліквідатор - Смирнова С.Г. та представники :
- кредитора - 1 - ОСОБА_6.
- кредитора - 7 ОСОБА_7
- Фонду державного майна України - Гончарова Я.М.
- прокуратури Запорізької області - Селезньова Т.В.
- ГТУЮ у Запорізькій області - Клименко О.М.
Установив :
Згідно з постановою Господарського суду Запорізької області від 04.03.2013 у справі № 25/164/09 припинено процедуру санації боржника, визнано Відкрите акціонерне товариство "Азовкабель", код в ЄДР-00214511, м.Бердянськ Запорізької області, банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Михайлова С.В., якого ухвалою суду від 22.12.2014 відсторонено від виконання обов`язків ліквідатора банкрута та призначено іншого ліквідатора - арбітражного керуючого Смирнову С.Г.
У зв`язку з звільненням судді ОСОБА_2 за результатами повторного автоматизованого розподілу судових справ між суддями господарського суду Запорізької області 25.10.2016 справу № 25/164/09 передано на розгляд судді Кричмаржевському В.А.
Ліквідатором подано до господарського суду звіт, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, матеріали на підтвердження здійснення ліквідаційної процедури, судове засідання для розгляду яких призначене на 17 вересня 2019р. о 10-00 год.
Головою комітету кредиторів 10.07.2019 суду подано клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, оригінал протоколу №4 засідання комітету кредиторів банкрута - ВАТ Азовкабель від 01.04.2019.
Від ліквідатора до господарського суду 13.09.2019 надійшли письмові пояснення до звіту ліквідатора з додатками, звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в ліквідаційній процедурі, 16.06.2019 надійшов уточнений реєстр вимог кредиторів.
Від Фонду державного майна України 11.06.2019, 18.07.2019 та 16.09.2019 до суду надійшли пояснення щодо звіту ліквідатора з обґрунтуваннями позиції щодо несхвалення звіту.
Кредитори - Бердянський міськрайонний центр зайнятості, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області, Головне управління Пенсійного фонду України, ПАТ Запоріжжяобленерго в особі Бердянського МРЕМ представили суду довідки про стан та розмір заборгованості.
Судом під час розгляду справи були повно та всебічно з`ясовані обставини, що стали підставою для застосування до боржника ліквідаційної процедури, передбаченої Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом", у повному обсязі досліджені докази у справі, звіти ліквідатора з додатками, ліквідаційний баланс, матеріали справи про банкрутство, пояснення ліквідатора, викладені у звіті, та додаткові матеріали, також надано оцінку та враховано пояснення присутніх представників кредиторів, Фонду державного майна України, прокуратури Запорізької області, ГТУЮ у Запорізькій області.
За підсумками судового засідання господарським судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено вступну та резолютивну частини ухвали, яку оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про строк виготовлення повного тексту ухвали - протягом п`яти днів.
Згідно із звітом ліквідатора по справі (вих.№587 від 08.07.2019) станом на 18.03.2019 ліквідаційна процедура є завершеною, кредиторські вимоги не погашені в зв`язку з недостатністю активів банкрута за результатами ліквідаційного балансу, яким підтверджується неплатоспроможність банкрута.
Статтею 41 Закону про банкрутство передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Виходячи з приписів статей 42-44 Закону про банкрутство, після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор формує ліквідаційну масу та розпочинає продаж майна банкрута через аукціон або продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута та формування ліквідаційної маси, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до Закону про банкрутство.
Відповідно до статті 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком усіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.
До подання звіту по справі на затвердження господарського суду ліквідатором був поданий цей звіт на розгляд комітету кредиторів.
Засідання комітету кредиторів відбулось 01.04.2019, за результатами засідання комітетом схвалено звіт ліквідатора станом на 18.03.2019 та звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками ліквідаційної процедури, про що свідчить протокол комітету кредиторів № 24 від 01.04.2019, представлений Бердянським об`єднаним УПФУ в Запорізькій області.
Фонд державного майна України як орган, уповноважений управляти майном боржника (у статутному капіталі боржника частка державної власності склала - 90,8033%), не забезпечив явку свого представника на засідання комітету.
До реєстру вимог кредиторів банкрута ліквідатором включено наступних кредиторів з такими вимогами до боржника:
1/ Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, 158-Б) на суму - 3.224.257,2 грн., з яких - 1.596.499,6 грн. з другою чергою задоволення та 1.627.757,60 грн. - з четвертою чергою задоволення;
2/ Бердянський міськрайонний центр зайнятості (71118 м.Бердянськ Запорізької області вул. Консульська, 14/2) на суму - 1529,32 грн. з другою чергою задоволення;
3/ Головне управління Державної фіскальної служби України у Запорізькій області (69107 м.Запоріжжя пр.Соборний,166) на суму - 1.534.513,92 грн., з яких - 1.505.486,43 грн. з третьою чергою задоволення та 29.027,49 грн. - з шостою чергою;
4/ Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" в особі Бердянського міського району електричних мереж (71118 м.Бердянськ Запорізької області пр. 12 грудня, 25) на суму - 5.327,29 грн., з яких - 2.998,76 грн. - з четвертою чергою задоволення та 2.328,53 грн. - з шостою;
5/ Товариство з обмеженою відповідальністю "Едванс-Юкрейн" (01001 м.Київ вул. Мала Житомирська, 9-б) на суму - 334.000 грн.;
6/ ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ) на суму - 869.135,34 грн., з яких - 2.756 грн. з першою чергою задоволення та 866.379,34 грн. - з шостою;
7/ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69600 м.Запоріжжя вул. Сєдова, 12) на суму - 3.7146.628,24 грн. з другою чергою задоволення;
8/ Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області (69001 м. Запоріжжя вул. Перемоги, 50) на суму - 177.491грн. з шостою чергою задоволення.
Також ліквідатором включено до реєстру заборгованість по заробітній платі перед працівниками підприємства на суму - 112 222,86 грн. з першою чергою задоволення, яка була затверджена ухвалою суду від 18.02.2016, та погашена в ході ліквідаційної процедури.
Грошові вимоги кредиторів узгоджуються з ухвалами суду від 02.02.2010, 18.02.2016, 10.03.2016, 15.03.2017, 23.03.2017, якими визнавались вимоги кредиторів та затверджувався реєстр вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі, з урахуванням визнаних сум конкурсних вимог.
Вимоги кредиторів залишилися непогашеними у зв`язку з недостатністю майна боржника, за рахунок якого було б можливе задоволення грошових вимог.
В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором виявлене належне боржнику майно, вжиті заходи щодо формування ліквідаційної маси, щодо організації та проведення аукціону з продажу майна боржника у відповідності до приписів Закону Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство).
Листом за вих. №13-11-06101 від 29.08.2013 Регіональним відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області було погоджено без зауважень перелік ліквідаційної маси боржника.
Листом за вих. № 10-52-20982 від 08.11.2017 за зверненням ліквідатора Фонд державного майна України також погодив зміни до зазначеного переліку ліквідаційної маси в частині виключення будівлі заводоуправління без об`єкта ЦЗ (інв. №110039) з переліку ліквідаційної маси ВАТ Азовкабель .
На виконання вимог Закону про банкрутство ліквідатором 14.02.2014 укладено договір № 05-1402/14 з ТОВ Віконт-консалтинг на виконання робіт з оцінки вартості майна ліквідаційної маси.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 10.02.2014 Товарну біржу Альянс було визнано учасником провадження у справі.
Відповідно до приписів частини 5 статті 44 Закону про банкрутство ліквідаційна маса банкрута була виставлена на продаж як цілісний майновий комплекс, проте в зв`язку з відсутністю заявок покупців аукціон тричі не відбувся та ліквідатор здійснив продаж майна частинами.
Все майно ВАТ Азовкабель було реалізоване за 1.311.096,90 грн., ліквідаційна маса склала - 1.488.774,65 грн. (4.370,97 грн. - залишок коштів на рахунках, 1.311.096,90 грн. від реалізації майна банкрута, 20.176,40 грн.-гарантійний внесок у зв`язку з відмовою від укладення договору, 126.530,64грн. - орендна плата, 23.387,84 грн. - повернення авансового внеску, 1.100 грн. - безповоротна фінансова допомога, 111,90 грн. - нараховані відсотки банку на залишок коштів на рахунку).
За рахунок ліквідаційної маси в повному обсязі погашена заборгованість по заробітній платі -112.222,86 грн. та витрати в ліквідаційній процедурі - 907.198,05 грн., оплата послуг арбітражних керуючих Михайлова С.В. та Смирнової С.Г. погашені частково.
До процедури організації та проведення реалізації майна боржника учасниками справи не висловлено зауважень, результати проведеного аукціону з продажу майна боржника не оскаржувались в судовому порядку, та є чинними.
Розглянувши наданий звіт ліквідатора станом на 18.03.2019 та матеріали справи, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд вважає, що підстави для відкладення судового розгляду відсутні, ліквідатором вжиті всі встановлені Законом про банкрутство заходи по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.
Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, зокрема, матеріалами інвентаризації майна боржника, інформаційними довідками реєстраційних органів, в тому числі витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна майно, немайнові права за боржником не зареєстровані, виконавчі документи на виконанні в органах виконавчої служби не перебувають, корпоративні права відсутні.
Розрахункові рахунки банкрута закриті, про що свідчать довідки ПАТ ТАСкомбанк (вих. № 71511 від 05.02.2019) та АТ Укрсиббанк (вих. №3/53-3-83-17 від 12.03.2015, №55-2-08/69 від 09.07.2019).
За даними Управління Держземагентства у Бердянському районі Запорізької області (лист №33-28-0.2-633/2-15 від 22.04.2015) за банкрутом зареєстрований державний акт на право постійного користування земельною ділянкою ІІ-ЗП № 001111, реєстраційний номер - 1113 від 11.09.2001 для розміщення та експлуатації підприємства по вул. Кабельників, 3 площею - 41,2450 га.
Щодо зазначеної земельної ділянки ліквідатором вживались заходи з відновлення її меж у зв`язку з наявними розбіжностями, проте Запорізькою облдержадміністрацією ліквідатору було відмовлено у відновленні меж земельної ділянки через відсутність необхідних первинних документів та можливості їх відновити. На підтвердження викладеного ліквідатором представлене листування з Запорізькою облдержадміністрацією (т.21 а.с.196-207, т.22 а.с.38).
Суд зазначає, що зазначена земельна ділянка не могла бути включена до ліквідаційної маси та не збільшила б її в разі завершення ліквідатором процедури відновлення меж та документів.
При цьому в силу приписів пункту в частини 1 статті 141 Земельного Кодексу України припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій є підставою припинення права користування земельною ділянкою .
Таким чином право постійного користування земельною ділянкою ВАТ Азовкабель припиниться після припинення товариства з внесенням відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Як вже зазначалось вище, згідно з положеннями статті 46 Закону Про банкрутство звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
На виконання приписів Закону про банкрутство ліквідатором неодноразово було надано на погодження (схвалення) до Фонду державного майна України звіт щодо проведення ліквідаційної процедури боржника за період з 04.03.2013 по 18.03.2019.
За результатами розгляду звітів та додатково представлених матеріалів Фонд державного майна України відмовляв ліквідатору у погоджені звіту за результатами ліквідаційної процедури ВАТ Азовкабель .
Відповідно до наданих суду пояснень за вих. № 10-52-16194 від 09.09.2019 Фонд держмайна зазначав такі підстави для непогодження звіту ліквідатора:
1/ у наданих Фонду матеріалах інвентаризації, проведеної ліквідатором після визнання боржника банкрутом, як фактично наявне майно за № 46 обліковується (рос.): одноэтажное кирпичное здание вартістю - 86.830грн. У погодженому Фондом переліку ліквідаційної маси вказаний об`єкт № 43 як одноэтажное кирпичное здание , вартість за бухгалтерським обліком - 86.830 грн. У поданому ліквідатором переліку реалізованого майна за № 41 обліковується одноэтажное кирпичное здание вартістю - 107.868,70грн. Також за даними Договору купівлі-продажу №121911/14 одноповерхова цегляна будівля реалізована за 646.40 грн., а за даними зі звіту ліквідатора Смирнової С.Г. одноповерхова цегляна будівля з інвентарним № 110028 вартістю за бух. Обліком - 86.830 грн. продана на аукціоні за 646.40 грн. як фундамент в 2014 році, однак у наданому Фонду переліку реалізованого майна ВАТ Азовкабель вказаний об`єкт зазначений як одноповерхова цегляна будівля і проданий у 2017 році за 107.868,70 грн. Звіт ліквідатора не відповідає дійсним обставинам справи.
2/ станом на 04.09.2019 за банкрутом обліковується державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу у процесі приватизації та перебуває на балансі - сховище № 30218, сховище № 30219 . Ліквідатором не надано Фонду підтвердження передачі з балансу ВАТ Азовкабель в установленому порядку вказаних об`єктів.
3/ всупереч вимогам абз.7 ч.1 статті 46 Закону про банкрутство ліквідатором не надано Фонду та до звіту довідки архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
4/ ліквідатором не надано до звіту копію розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчену Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Заперечення Фонду державного майна України проти схвалення звіту ліквідатора спростовуються наступним.
Стосовно посилань Фонду на відсутність документів на підтвердження реконструкції щодо об`єкту - одноповерхової цегляної будівлі за інв. №110028, яка начебто призвела до знецінення майна та реалізації за ціною - 646,40 грн., слід зазначити наступне.
За інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав на нерухомого майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 87509134 від 19.05.2017 за ВАТ Азовкабель зареєстрована нежитлова будівля по вул.Кабельників, 3 у м. Бердянську, яка складається з основної будівлі - А загальною площею - 5.635 кв.м., замощення № І, № ІІ. У бюро технічної інвентаризації ліквідатор отримав дублікати втрачених свідоцтва на право власності та технічного паспорту на будівлю, здійснено оцінку будівлі, проведено аукціон з продажу. Враховуючи те, що договір купівлі-продажу повинен бути оформлений нотаріально, на аукціон був виставлений лот № 1 - нежитлова будівля А , замощення № І, № ІІ (одноповерхова цегляна будівля з інв. № 110028). За реалізоване майно отримано кошти в розмірі -107.868,70 грн.
Матеріалами звітів ліквідатора, його письмовими та усними поясненнями встановлено, що розбіжності в нумерації об`єкту - одноэтажное кирпичное здание з зазначенням №41, №43 та № 46 - технічна помилка, допущена при складанні переліків майна в зв`язку з його великою кількістю.
Відповідно до договору купівлі-продажу майна, проданого на аукціоні № 20 від 09.11.2017 ліквідатором реалізовано лот № 1 - нежитлова будівля з літ. А, загальною площею за внутрішніми обмірами 563,5 кв. (одноповерхова цегляна будівля з інв. №110028), замощення з літ. № І та № ІІ, розташоване за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Кабельників,3 за ціною -107.868,70 грн.
Вищевикладене підтверджено витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно від 13.11.2017, договором купівлі-продажу №20 від 09.11.2017.
При цьому суд зауважує, що майно банкрута було реалізовано за 107.868,70 грн., що є сумою більшою за її балансову вартість, а отримані кошти спрямовані на витрати в ліквідаційній процедурі.
Щодо державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації) та перебувало на балансі банкрута, а саме, захисної споруди цивільного захисту (обліковий № 30218) загальною площею - 272,5 кв.м, розташованої по вул.Промисловій, 2-і у м.Бердянську Запорізької області, балансовою вартістю - 304,2 тис.грн. та захисної споруди цивільного захисту (обліковий №30219) загальною площею-257,3 кв.м, розташованої по вул.Промисловій, 2-і у м.Бердянську Запорізької області, балансовою вартістю - 53,5 тис. грн., суд зазначає про таке.
Відповідно до ухвали Господарського суду Запорізької області від 03.07.2017, залишеної без змін Донецьким апеляційним господарським судом, зобов`язано Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області, код з ЄДР-20495280, 69001 м.Запоріжжя вул. Перемоги, 50, прийняти від Відкритого акціонерного товариства "Азовкабель", код з ЄДР-00214511, м. Бердянськ Запорізької області вул. Кабельників, 3, за актом приймання-передачі наступні об`єкти цивільного захисту:
- захисну споруду цивільного захисту (обліковий № 30218) загальною площею - 272,5 кв.м, що розташована по вул.Промисловій, 2-і у м.Бердянську Запорізької області, балансовою вартістю - 304,2 тис.грн.;
- захисну споруду цивільного захисту (обліковий № 30219) загальною площею - 257,3 кв.м, що розташована по вул.Промисловій, 2-і у м.Бердянську Запорізької області, балансовою вартістю - 53,5 тис. грн.
Ухвала суду від 03.07.2017 була пред`явлена до Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Запорізькій області та виконана. Матеріали справи містять акти приймання-передачі захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) від 07.09.2018 про передачу ВАТ Азовкабель в особі ліквідатора Смирнової С.Г. Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Запорізькій області в особі начальника Дмитрієва О.В. державного майна, яке у процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ВАТ Азовкабель , але залишилось у нього на балансі, а саме: захисної споруди цивільного захисту з обліковим № 30218 загальною площею - 272,5 кв.м,, балансовою вартістю - 304,2 тис.грн., та захисної споруди цивільного захисту з обліковим № 30219 загальною площею - 257,3кв.м, балансовою вартістю - 53,5 тис. грн., що розташовані по вул.Промисловій, 2-і у м.Бердянську Запорізької області.
Що стосується решти об`єктів, зазначених у переліку, представленому ліквідатору Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях (додаток до листа вих. № 18-09-04438 від 23.07.2019), та в раніше наданих довідках РВ ФДМУ по Запорізькій області, у т.ч. додаток до листа вих. №13-11-02302 від 28.04.2017, шість об`єктів: сховище Ц.З., склад ЦО (будівля), приміщення ЦЗ, склад резерву матеріалів, склад свинцю резервного, обладнання (ЦО) по вул.Кабельників, 3 в м. Бердянську Запорізької області - не існують .
Так, відповідно до листа РВ Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях вих. № 13/1-31-02094 від 15.05.2019 Регіональним відділенням здійснено перевірку зазначених об`єктів та встановлено його знищення, наказом № 780 від 26.11.2014 затверджено акт оцінки збитків, які завдані державі внаслідок знищення державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ВАТ Азовкабель . Розмір збитків станом на 30.09.2017 склав - 177.491 грн. Регіональним відділенням зазначена сума заявлена як кредиторські вимоги до боржника та відповідно до ухвали господарського суду Запорізької області від 10.03.2016 їх погашення визначено в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. Зазначене узгоджується з реєстром вимог кредиторів, до якого включено Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Запорізькій області з вимогами в розмірі - 177.491 грн. з шостою чергою задоволення.
З приводу зауважень Фонду про відсутність в матеріалах звіту ліквідатора довідки архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, судом досліджено відповідь архівного відділу Бердянської міської ради (вих. №1-21/8 від 28.05.2019), згідно з яким повідомляється ліквідатору про те, що відповідно до п.п. 4.29, 4.30, глави 4 розділу 2 Правил роботи архівних установ України, затверджених наказом Міністерства юстиції України 08.04.2013 № 656/5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.04.2013 № 584/23116 із змінами, у випадку банкрутства ліквідатор передає у встановленому законодавством порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню, забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. Після винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.
Ліквідатором на виконання вимог Закону про банкрутство та з метою дотримання вимог законодавства в сфері роботи архівних установ організовано та проведено роботу про формуванню архівних документів, справи сформовані за видами документів, виконані палітурно-оправні роботи, складені засвідчувальні написи, справи прошиті, тощо. На теперішній час всі документи з основної діяльності банкрута передані на постійне зберігання до архівного відділу Бердянської міської ради за описками, схваленими ЕПК Державного архіву Запорізької області, протокол від 16.08.2013 № 14, за актом приймання-передачі документів від 22.02.2016 №4. Місце подальшого зберігання архівних документів визначено. Після ліквідації підприємства документи згідно з описами будуть прийняті на зберігання до архівного відділу Бердянської міської ради.
Враховуючи викладене, суд вважає, що ліквідатором обґрунтовано не надано довідку архівної установи про прийняття документів, проте встановлено, що ліквідатором проведено великий обсяг роботи та вжито всіх передбачених законодавством заходів по підготовці та оформленню документації на зберігання до архіву. У суду немає підстав вважати, що оформлена до передачі документація не буде передана до архівної установи.
Судом досліджено питання про не представлення ліквідатором копії розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідченого Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та з цього приводу зазначається про таке.
Відповідно до п.3 розділу ІІ Порядку скасування реєстрації випуску акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 № 737, протягом десяти робочих днів з дати затвердження ліквідаційного балансу/схвалення звіту ліквідатора комітетом кредиторів (у разі прийняття постанови господарського суду про визнання акціонерного товариства банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури) ліквідаційна комісія (ліквідатор) має подати до реєструвального органу документи для скасування реєстрації випуску акцій, серед яких копія затвердженого ліквідаційного балансу товариства , засвідчена підписом голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) і печаткою товариства/копія ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, схваленого комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків), засвідчені підписом голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) і печаткою товариства (у разі прийняття постанови господарського суду про визнання акціонерного товариства банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури).
При цьому в силу положень статті 46 Закону про банкрутство копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (для акціонерних товариств, яким є і боржник у справі), додається до звіту та ліквідаційного балансу, які ліквідатор після завершення всіх розрахунків з кредиторами подає до господарського суду.
У даній ситуації приписи Порядку № 737 для розгляду питання щодо скасування реєстрації випуску акцій у зв`язку з ліквідацією акціонерного товариства передбачають в якості передумови для вирішення такого питання подання до Нац.комісії вже затвердженого ліквідаційного балансу товариства, засвідченого підписом голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) і печаткою товариства/копії ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, схваленого комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків), засвідченого підписом голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) і печаткою товариства (у разі прийняття постанови господарського суду про визнання акціонерного товариства банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури).
Натомість положення статті 46 Закону про банкрутство визначають засвідчену Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку копію розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій - додатком до звіту ліквідатора у справі, який подається спочатку на схвалення комітету кредиторів, власнику майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків), а потім - на затвердження до суду.
Отже, виникає суперечність між положеннями Порядку № 737 та Законом про банкрутство.
В ч. 7 статті 11 ГПК України передбачено, що у разі невідповідності правового акта правовому акту вищої юридичної сили суд застосовує норми правового акта вищої юридичної сили.
У даному випадку суд має керуватися положеннями Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
При цьому суд зазначає, що відсутність розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій товариства не впливає на хід ліквідаційної процедури в даному випадку, ліквідатором фактично завершено тривалу ліквідаційну процедуру, складено звіт, який схвалено комітетом кредиторів без зауважень.
Поряд з викладеним слід врахувати також, що відповідно до положень п.9 розділу І Порядку скасування реєстрації випуску акцій у разі отримання реєструвальним органом інформації про акціонерне товариство, що було: припинено шляхом ліквідації, але реєстрація випуску акцій якого не була скасована в установленому порядку, реєструвальний орган протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати надходження відповідної інформації здійснює скасування реєстрації випуску акцій шляхом оформлення відповідного розпорядження. При цьому скасування реєстрації випуску акцій здійснюється у разі, якщо інформація про відповідне припинення акціонерного товариства підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру або у разі отримання від органів державної статистики відповідної інформації про припинення акціонерного товариства.
Документи щодо досліджених питань за запереченнями Фонду державного майна України та інші документи, на які містяться посилання у звіті ліквідатора (вих.№587 від 18.07.2019), у т.ч. додатково отримані ліквідатором після складання звіту, були надіслані останнім на адресу Фонду державно майна України.
З огляду на вищезазначене, суд дійшов висновку, що проведеною ліквідатором протягом тривалого часу (з 2013 року) ліквідаційної процедури роботою встановлено, що майно боржника, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє і це підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.
Суд вважає, що виконана ліквідатором робота та заходи, які вживались для виявлення та розшуку майна боржника, дали можливість належним чином сформувати актив та пасив боржника, встановити недостатність ліквідаційної маси для погашення вимог кредиторів.
У ліквідаційному балансі підприємства-банкрута відображено про відсутність майнових активів.
Оцінивши звіт, що відповідає вимогам статті 46 Закону про банкрутство, та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, заслухавши пояснення ліквідатора та присутніх представників сторін та учасників, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Звіт та ліквідаційний баланс банкрута, звіт про нарахування та виплату основної грошової винагороди ліквідатору та про здійснення і відшкодування витрат в ліквідаційній процедурі були розглянуті на засіданні комітету кредиторів.
Як свідчить протокольне рішення № 24 від 01.04.2019, комітетом кредиторів схвалені щомісячні звіти ліквідатора Смирнової С.Г. про нарахування та виплату грошової винагороди за грудень 2018р., січень-березень 2019р., загальний звіт про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатора, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора, звіт по справі за результатами ліквідаційної процедури.
Також суд приймає до уваги те, що дії ліквідатора протягом здійснення ліквідаційної процедури, у тому числі процедури продажу майна банкрута, жодним з кредиторів чи учасників справи не оскаржувались, що свідчить про добросовісне відношення ліквідатора ОСОБА_4 до своїх обов`язків у цій справі.
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення і відшкодування витрат ліквідатора за період з 04.03.2013 по 18.03.2019.
За весь час ліквідаційної процедури загальний розмір грошової винагороди ліквідаторів складає - 416.518,03 грн., з яких за рахунок коштів від реалізації ліквідаційної маси погашено - 174.820,30 грн.
Витрати в ліквідаційній процедури склали - 907.198,05грн., підтверджені матеріалами звітів, первинними документальними доказами, представленими ліквідатором як-то: розрахунками, платіжними дорученнями, фіскальними чеками, квитанціями, рахунками тощо, які долучені до звіту.
Згідно зі статтею 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду . Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом. Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, яка може бути оскаржена у встановленому порядку.
Присутні в судовому засіданні представники кредиторів, державного органу з питань банкрутства - ГТУЮ у Запорізькій області, прокурор зауважень до звітів ліквідатора не висловили, після заслуховування звіту ліквідатора, зважаючи на досить тривалий час провадження у цій справі - понад десять років, з яких ліквідаційна процедура триває понад п`ять років, висловились за доцільне ліквідувати банкрута - ВАТ Азовкабель та закрити провадження у справі.
Підсумовуючи вищевикладене, оцінивши звіт ліквідатора, що відповідає вимогам статті 46 Закону України Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом , та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відмови у затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом" господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 46 цього Закону.
Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майна, за рахунок якого можливе погашення кредиторських вимог, підприємницька діяльність товариства припинена, що відображено у ліквідаційному балансі, господарський суд приймає рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута та закриття провадження у справі.
Згідно з частиною 4 статті 83 Закону України Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
На підставі викладеного та керуючись статтями 2, 40, 46, 83, 98, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтями 3, 12, 232-235, 254-256 Господарського процесуального кодексу України, суд -
Ухвалив :
Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, звіти про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатору, про здійснення та відшкодування витрат за підсумками ліквідаційної процедури.
Банкрута - Відкрите акціонерне товариства "Азовкабель", код в ЄДР-00214511, м.Бердянськ Запорізької області, ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня її проголошення за правилами, визначеними у статтях 254-259 ГПК України.
Копію ухвали надіслати : кредиторам, боржнику, ліквідатору, Фонду державного майна України, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, державному реєстратору Виконавчого комітету Бердянської міської ради, Бердянському міськрайонному ВДВС Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, прокуратурі Запорізької області.
Суддя В .А . Кричмаржевський
Повний текст ухвали складено 23.09.2019р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2019 |
Оприлюднено | 23.09.2019 |
Номер документу | 84419730 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Кричмаржевський В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні