номер провадження справи 23/22/15-29/49/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі
18.09.2019 Справа №26/107/09
м.Запоріжжя
Господарський суд Запорізької області у складі судді Кричмаржевського В.А.
за участю секретаря судового засідання - Ракович С.І.
розглянувши матеріали справи № 26/107/09
про банкрутство Державного підприємства "Аеропорт Бердянськ", код в ЄДР - 25763986 (71122 м. Бердянськ Запорізької області, Аеропорт)
Кредитори :
1/ Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69107 м. Запоріжжя, пр-т Соборний, 158-Б);
2/ Бердянський міський центр зайнятості (71100 м.Бердянськ Запорізької області вул. Комунарів, 14/2);
3/ Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" в особі Бердянського міського району електричних мереж (71118 м.Бердянськ Запорізької області пр. 12 Грудня, 25);
4/ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області, код в ЄДР - 41320207 (69600 м.Запоріжжя вул. Сєдова, 12);
5/ Бердянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області (71100 м.Бердянськ Запорізької області пр. Праці, 20);
6/ Запорізький обласний центр з гідрометеорології державної гідрометеорологічної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (69063 м. Запоріжжя вул. Свердлова, 10);
7/ ОСОБА_1. (АДРЕСА_1);
ліквідатор - арбітражний керуючий Персюк С.В.
Учасники у справі:
- Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області
- Прокуратура Запорізької області
В судовому засіданні присутні :
- представник кредитора-1 - Нудьга А.А.;
- представник кредитора-4 - Маркова Н.В.;
- представник кредитора-5 - Левченко Ю.І.;
- ліквідатор - арбітражний керуючий Персюк С.В.;
- представник ліквідатора - адвокат Мурко А.С.;
- прокурор - Селезньова Т.В.;
- представник Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області - Клименко О.М.
Установив :
Згідно з ухвалою Господарського суду Запорізької області від 31.08.2009 порушено провадження у справі № 26/107/09 про банкрутство Державного підприємства "Аеропорт Бердянськ", код в ЄДР-25763986, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 09.12.2009 затверджено реєстр вимог конкурсних кредиторів підприємства-боржника.
Ухвалою від 07.04.2010 припинено процедуру розпорядження майном боржника та введено процедуру санації. Керуючим санацією призначено арбітражного керуючого Сізова О.Є.
Відповідно до постанови Господарського суду Запорізької області від 06 травня 2014р. Державне підприємство "Аеропорт Бердянськ", код в ЄДР-25763986, м.Бердянськ Запорізької області, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.
На офіційному веб-сайті ВГСУ в мережі Інтернет 06.05.2014 розміщено повідомлення про визнання боржника - Державне підприємство "Аеропорт Бердянськ" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 23.03.2015 визнано вимоги поточних кредиторів, затверджено реєстр вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі.
Ухвалою суду від 22.04.2015 визнані вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську та Бердянському районі Запорізької області в розмірі - 62.390,84 грн. боргу за внесками з другою чергою задоволення.
Відповідно до ухвали Господарського суду Запорізької області від 10.11.2016 виконання обов`язків ліквідатора покладено на арбітражного керуючого Персюка С.В.
Ухвалою господарського суду від 24.06.2019 з метою вирішення питання щодо подальшого руху справи призначено судове засідання на 18.09.2019 о 10-00 год. та зобов`язано ліквідатора Персюка С.В. подати суду детальний письмовий звіт (з посиланням на документальні докази і їх долученням до звіту) про стан ліквідаційної процедури, схвалений комітетом кредиторів, із зазначенням причин неможливості завершити ліквідаційну процедуру в установлений законом строк, і яка триває понад п`ять років, пропозиції щодо подальшого руху справи, оновлений реєстр вимог кредиторів.
На виконання вказаної вище ухвали суду ліквідатором 22.08.2019 подано до господарського суду звіт, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, протоколи зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів, матеріали на підтвердження проведення ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 23.08.2019 судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, призначене на 18 вересня 2019р. о 10-00 год.
Від ліквідатора 13.09.2019 надійшли додаткові документи на підтвердження проведеної ліквідаційної процедури.
На початку судового засідання Бердянською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області подано клопотання про витребування від арбітражного керуючого Персюка С.В. бухгалтерської первинної документації, а саме: відомостей щодо нарахування заробітної плати працівникам, головної книги, трудових договорів з працівниками, журналу обліку за всіма бухгалтерськими рахунками та іншими документами за наявності, відомостей щодо руху грошових коштів на банківських рахунках боржника та інших за наявності. Клопотання мотивоване необхідністю проведення позапланової перевірки боржника.
Заслухавши думку учасників судового засідання, суд дійшов висновку про відхилення клопотання Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області з таких підстав.
Відповідно до статті 81 Господарського процесуального кодексу України (далі-ГПК України) учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом.
У клопотанні повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу; 5) причини неможливості отримати цей доказ самостійно особою, яка подає клопотання.
У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази.
Суд може уповноважити на одержання витребуваних ним доказів заінтересовану сторону.
Будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Отже, в разі неможливості самостійно подати необхідні для розгляду справи докази сторона або інші учасники справи вправі звернутися до господарського суду з клопотанням про витребування доказів; при цьому обґрунтування такої неможливості покладається на особу, що заявляє відповідне клопотання.
Зокрема, причинами неможливості самостійного отримання доказу особою, яка бере участь у справі, може бути відмова особи, в якої знаходиться доказ, надати цей доказ, або законодавчо встановлена заборона передання певної інформації тощо. Разом з тим, заявник має обґрунтувати необхідність витребування саме цього доказу, зазначити обставини, які цей доказ підтверджує, а також яке значення встановлення цих обставин має для розгляду справи по суті.
Так, згідно з п.п. 20.1.4 п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п. 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового Кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Тривалість перевірок визначена статтею 82 Податкового кодексу України ( Строки проведення перевірок ), відповідно до п. 82.2 тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Загальний термін проведення перевірок, визначених у пунктах 200.10 та 200.11 статті 200 цього Кодексу, з урахуванням установлених цим пунктом строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів. (п. 82.4 статті 82 Податкового кодексу України).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що Бердянська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області має достатньо повноважень для проведення позапланової перевірки підприємства-банкрута у порядку та строки, визначені законодавством, в тому числі щодо отримання від нього відповідних документів.
При цьому слід зазначити, що процедура банкрутства відносно ДП "Аеропорт Бердянськ" триває понад десять років, справа про банкрутство порушена - 31.08.2009.
Суд вважає, що у контролюючого органу протягом десяти років було достатньо часу та повноважень щодо своєчасного проведення перевірки боржника у визначені законодавством строки.
Разом з тим стосовно переліку документів, які просить витребувати Бердянська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, ліквідатор повідомляв контролюючий орган про відсутність у нього бухгалтерської та іншої документації банкрута, оскільки йому були передані лише печатка підприємства та процесуальні документи у справі.
В судовому засіданні ліквідатор доповів суду про проведену роботу в ліквідаційній процедурі, просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, банкрута ліквідувати, провадження у справі закрити.
Представник Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області в судовому засіданні зазначив, що у державного органу з питань банкрутства відсутні зауваження щодо комплексу проведених ліквідатором заходів у ліквідаційній процедурі ДП Аеропорт Бердянськ .
За підсумками судового засідання - 18.09.2019 господарським судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено вступну та резолютивну частини ухвали, яку оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про строк виготовлення повного тексту ухвали - протягом п`яти днів.
Відповідно до ч.4 статті 40 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство) у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Статтею 41 Закону про банкрутство передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Виходячи з приписів статей 42-44 Закону про банкрутство, після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор формує ліквідаційну масу та розпочинає продаж майна банкрута через аукціон або продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута та формування ліквідаційної маси, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до Закону про банкрутство.
Згідно з ч. 1 статті 46 Закону про банкрутство після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Відповідно до ч. 2 статті 46 Закону про банкрутство якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Разом з тим, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна (ч. 3 статті 46 Закону про банкрутство).
При цьому у ліквідаційній процедурі завданням ліквідатора є не проста констатація факту відсутності майна, а дієвий і належний пошук майна банкрута, тому ліквідатор у звіті має довести, що його дії мали саме мету пошуку і виявлення майна банкрута. Правильне завершення ліквідаційної процедури є основним завданням ліквідатора, який з урахуванням покладених на нього Законом про банкрутство повноважень повинен наполегливо та добросовісно працювати протягом усієї процедури ліквідації. Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором усіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі. Законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів). Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі. Законом не визначено вичерпний перелік заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури - визначені тільки основні напрями таких заходів, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Законом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси. Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника. При цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення - принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі.
Ліквідаційна процедура відкрита відносно ДП "Аеропорт Бердянськ" згідно з постановою Господарського суду Запорізької області 06 травня 2014р.
Відповідно до реєстру вимог кредиторів загальна сума кредиторської заборгованості у даній справі складає - 1.036.579,86 грн.
В процесі ліквідаційної процедури ліквідатором не виявлено активів банкрута, за рахунок яких можливе погашення кредиторської заборгованості.
Відсутність у банкрута майна підтверджується відповідними довідками органів реєстрації/обліку речових прав на майно, які долучено до матеріалів справи, та ліквідаційним балансом банкрута, доданим до звіту.
Так, листом №1008-22.4/3757 від 06.12.2016 Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області повідомив ліквідатора про те, що в Департаменті відсутня інформація щодо введених в експлуатацію об`єктів будівництва, замовником яких є ДП Аеропорт Бердянськ .
За даними відкритих електронних державних реєстрів ліквідатором не виявлено зареєстрованих за Банкрутом інтелектуальних прав власності.
Згідно з листом ПАТ Укрзалізниця №Ц-2-3/6816-16 від 19.12.2016 за ДП Аеропорт Бердянськ в інформаційних базах права власності на рухомий залізничний склад не зареєстровані.
Відповідно до листа Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації №1036/04-07 від 22.12.2016 за ДП Аеропорт Бердянськ сховища та протирадіаційні укриття не зареєстровані.
На підставі листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/01/25720 від 05.12.2016 ліквідатором отримано інформацію про те, що ДП Аеропорт Бердянськ не є власником значних пакетів акцій.
Згідно з листом Територіального сервісного центру №2344 Регіонального сервісного центру Запорізької області МВС України № 813 від 01.12.2016 за ДП Аеропорт Бердянськ транспортні засоби не зареєстровані.
Відповідно до інформації, отриманої з листа Державного агентства резерву України №4164/0/4-16 від 02.12.2016, ДП Аеропорт Бердянськ не є зберігачем матеріальних цінностей мобілізаційного резерву.
За інформацією Управління Держгеокадастру у Бердянському районі Запорізької області (лист №33-28-0.3-3414/2-16 від 01.12.2016) дані щодо реєстрації за ДП Аеропорт Бердянськ земельних ділянок відсутні.
Згідно з інформацією Головного управління Держпраці у Запорізькі області (лист №08/02.6-21/5503 від 07.12.2016) за ДП Аеропорт Бердянськ технологічні транспортні засоби не зареєстровані.
Відповідно до листа Державної служби України з безпеки на транспорті №9617/02/15-16 від 13.12.2016 ДП Аеропорт Бердянськ не є власником плавзасобів.
Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 22.07.2019 банкрут не значиться засновником суб`єктів господарської діяльності.
Згідно з довідкою ПАТ Метабанк №60/2961 від 04.09.2017 єдиний банківський рахунок банкрута закрито.
Щодо нерухомого майна банкрута - цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ встановлено наступне.
Відповідно до відомостей з Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно, з Реєстру прав власності на нерухоме майно станом на 22.07.2019 за банкрутом нерухоме майно та речових прав на нього не зареєстровано.
Разом з тим, рішенням Господарського суду Запорізької області від 25 березня 2010 року у справі №26/72/10 задоволено позов Запорізького транспортного прокурора, поданого в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м.Бердянську Запорізької області; визнано недійсними та скасовано рішення Бердянської міської ради від 30 вересня 2009 року №38 про створення комунального підприємства Бердянської міської ради "Аеропорт-Бердянськ" та розпорядження Бердянського міського голови від 7 жовтня 2009 року №499-р про створення комісії з питань прийняття-передачі цілісного майнового комплексу від ДП "Аеропорт Бердянськ" до КП "Аеропорт-Бердянськ".
Постановою Запорізького апеляційного господарського суду від 31 серпня 2010 року рішення місцевого господарського суду залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду Запорізької області від 19.01.2011 залишено без змін рішення суду першої та апеляційної інстанції.
До того ж рішенням Господарського суду Запорізької області від 09.06.2010 задоволено позов Запорізького транспортного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м.Бердянську Запорізької області до Бердянської міської ради, Бердянського міського голови за участю третьої особи - розпорядника майна ДП "Аеропорт Бердянськ", визнано недійсним та скасовано у повному обсязі акт приймання - передачі цілісного майнового комплексу ДП "Аеропорт Бердянськ" від 01.11.2009, повернуто цілісний майновий комплекс ДП "Аеропорт Бердянськ", залишкова вартість якого становить - 301.000 грн.
Постановою Запорізького апеляційного господарського суду від 02.09.2010 рішення Господарського суду Запорізької області від 09.06.2010 скасовано частково, прийнято нове рішення, яким позов задоволено частково, повернуто цілісний майновий комплекс ДП "Аеропорт Бердянськ" залишковою вартістю 301.000 грн. до державної власності, в іншій частині позову, заявленого до Бердянської міської ради, відмовлено, в частині позовних вимог, заявлених до Бердянського міського голови провадження у справі припинено.
Постановою Вищого господарського суду Запорізької області від 15.02.2011 постанову Запорізького апеляційного господарського суду від 02.09.2010 залишено без змін.
Як вбачається з обставин справи, на теперішній час рішення суду щодо повернення до державної власності цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ не виконано, передачі майна не відбулось.
Згідно з частинами 1, 2 статті 73 Господарського кодексу України державне унітарне підприємство утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, як правило, без поділу її на частки, і входить до сфери його управління. Орган державної влади, до сфери управління якого входить підприємство, є представником власника і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Відповідно до ч. 12 статті 96 Закону про банкрутство плани санації, мирові угоди та переліки ліквідаційних мас та зміни і доповнення до них у справах про банкрутство державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, підлягають погодженню з органом, уповноваженим управляти державним майном . У разі відсутності такого погодження план санації та мирова угода затвердженню господарським судом не підлягають, а включене до переліку ліквідаційної маси майно банкрута не може бути реалізованим.
За приписами ч. 1 статті 46 Закону про банкрутство звіт ліквідатора за результатами ліквідаційної процедури має бути схвалений також власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Згідно з преамбулою Статуту ДП Аеропорт Бердянськ та даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, органом управління майном ДП Аеропорт Бердянськ зазначена Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації (Державіаслужба, код в ЄДР - 33106074).
При цьому за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації (Державіаслужба, код в ЄДР - 33106074) 17.05.2007 внесено запис про припинення даної юридичної особи.
У пункті 1 статті 20 Закону України Про Кабінет Міністрів України визначено, що Кабінет Міністрів України здійснює відповідно до закону управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами, делегує в установленому законом порядку окремі повноваження щодо управління зазначеними об`єктами міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям та відповідним суб`єктам господарювання; подає Верховній Раді України пропозиції стосовно визначення переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації; забезпечує розроблення і виконання програм структурної перебудови галузей національної економіки та інноваційного розвитку, здійснює заходи, пов`язані з реструктуризацією та санацією підприємств і організацій, забезпечує проведення державної промислової політики, визначає пріоритетні галузі промисловості, які потребують прискореного розвитку.
Згідно з п.п. 1 п. 2 статті 5 Закону України Про управління об`єктами державної власності , здійснюючи управління об`єктами державної власності, Кабінет Міністрів України визначає органи виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління об`єктами державної власності .
Відповідно до п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006р. №1526 Про утворення Державної авіаційної адміністрації (на даний час втратила чинність) Міністерство транспорту та зв`язку є правонаступником Державної служби з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, Державна авіаційна адміністрація є правонаступником Державного департаменту авіаційного транспорту.
У пункті 2 Указу Президента України Про Положення про Міністерство інфраструктури України від 12 травня 2011 року № 581/2011 (на даний час втратив чинність) установлено, що Міністерство інфраструктури України є правонаступником Міністерства транспорту та зв`язку України (крім прав та обов`язків, пов`язаних із реалізацією функцій у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом України), а також Міністерства культури і туризму України в частині функцій з реалізації державної політики у сфері туризму.
Втім, після ліквідації Державіаслужби та неодноразової реорганізації державних органів у сфері авіації наразі так і не визначено орган державної влади, уповноважений управляти майном ДП Аеропорт Бердянськ , про що вбачається з нижчевикладеного .
На звернення ліквідатора Персюка С.В. Міністерство інфраструктури України листом №7283/16/10-17 від 27.07.2017 повідомило, що згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.03.2011 №265 Питання управління міністерством інфраструктури об`єктами державної власності ДП Аеропорт Бардянськ не належить до сфери управління Мінінфраструктури.
На звернення ліквідатора до Державної авіаційної служби України (код в ЄДР-37536026) листом №1.-1539 від 17.02.2017 Державіаслужба повідомила ліквідатора про те, що управління державним майном ДП Аеропорт Бердянськ не належить до компетенції Державіаслужби.
Також ліквідатор звернувся до Фонду державного майна України (лист №57(107) від 16.06.2017, лист №68 (107) від 20.07.2017), Кабінету Міністрів України (лист №60 (107) від 27.06.2017, лист№67 (107) від 20.07.2017) з проханням повідомити про внесення до Єдиного реєстру об`єктів державного майна будь-якої інформація щодо реєстрації за ДП Аеропорт Бердянськ майна, а також із метою визначення органу, уповноваженого управляти майном ДП Аеропорт Бердянськ .
Згідно з відповіддю Фонду державного майна України (лист №10-15-14248 від 20.07.2017) відомості щодо ДП Аеропорт Бердянськ та нерухомого майна, яке перебуває на його балансі, від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення до Реєстру не надавалися.
Відповідно до відповіді Міністерства інфраструктури України (лист №7283/16/10-17 від 27.07.2017), надісланої за дорученням Кабінету Міністрів України, цілісний майновий комплекс ДП Аеропорт Бердянськ станом на 21.07.2017 не повернуто до сфери управління Міністерства.
У відповідь на звернення до Кабінету Міністрів України ліквідатор отримав лист Віце-прем`єр-міністра України (№26276/5/1-17 від 03.08.2017), адресований також Мінінфраструктури, Державіаслужбі, Запорізькій облдержадміністрації, Фонду державного майна України, Мін`юсту, про необхідність подання пропозиції щодо вирішення питання про визначення органу, уповноваженого управляти майном ДП Аеропорт Бердянськ .
Ліквідатор звернувся до вищенаведених органів з відповідними листами (вих. №82(107) від 05.10.2017, вих. №83(107) від 05.10.2017, вих. №84(107) від 05.10.2017, вих. №85(107) від 05.10.2017, вих. № 86(107) від 05.10.2017) про надання інформації щодо стану виконання вищезгаданої пропозиції, викладеної у листі Віце-прем`єр-міністра України.
Відповідно до листа Державіаслужби (№1.1.16-11133-17 від 20.10.2017) Міністерством інфраструктури України за узгодженням з Державіаслужбою було підготовлено та надіслано до Кабінету Міністрів України лист №9325/16/10-17 від 19.09.2017. За змістом цього листа у разі прийняття Урядом рішення про визнання Мінінфраструктури уповноваженим органом управління цілісним майновим комплексом ДП Аеропорт Бердянськ , розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.11.2007 №995-р Про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства Аеропорт Бердянськ у власність територіальної громади м. Бердянськ підлягає скасуванню, розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.03.2011 №265 Питання управління Міністерством інфраструктури об`єктами державної власності потребує внесення відповідних змін. Вказані дії мають узгоджуватися з положеннями Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Міністерство юстиції України листом №40431/30500-0-33-17/9 від 19.10.2017 повідомило, що до повноважень державного органу з питань банкрутства Міністерство юстиції не наділено повноваженнями визначати орган, уповноважений управляти майном державного підприємства.
Ліквідатор звернувся до Міністерством інфраструктури України з листом вих. №3(107) від 30.01.2018, відповідно до якого просив повідомити чи внесена на теперішній час до Єдиного реєстру об`єктів державного майна інформації щодо реєстрації за ДП Аеропорт Бердянськ будь-якого майна, а також щодо чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.11.2007 №995-р. Відповідно до відповіді (лист №2857/16/10-18 від 26.03.2018) Міністерство інфраструктури України вважає за доцільне завершити процедуру передачі цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ до комунальної власності територіальної громади міста Бердянська відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України Про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства Аеропорт Бердянськ від 14.11.2007 №995-р, яке станом на сьогодні є чинним.
Листом за вих. №17(107) від 16.07.2018 ліквідатор звернувся до Мінінфраструктури про надання інформації щодо дій, які були вчинені з метою виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.11.2007 №995-р. Міністерством інфраструктури України було повідомлено (лист №2706/16/14-18 від 16.08.2018) про те, що Мінінфраструктури звернулося до Бердянської міської ради із листом № 2705/16/14-18 від 16.08.2018 щодо розгляду питання поновлення процедури прийняття цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ до комунальної власності територіальної громади міста Бердянська.
Ліквідатор звернувся до Бердянської міської ради (лист № 20(107) від 28.08.2018) та просив прийняти рішення про прийняття до комунальної власності цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ , створити відповідну комісію та за можливості прискорити процедуру приймання-передачі. Після цього Бердянська міська рада звернулася до Міністерства інфраструктури України з листом, яким з метою формування комісії для проведення процедури прийому-передачі цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ до комунальної власності територіальної громади міста Бердянськ, просила надати кандидатури уповноважених осіб, які можуть бути включені до складу такої комісії.
Міністерством інфраструктури України на адресу Бердянської міської ради Запорізької області був надісланий лист №11739/16/10-18 від 22.10.2018 щодо необхідності в найкоротший строк сформувати комісію та розпочати процедуру передачі цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ до комунальної власності територіальної громади міста Бердянська, надало кандидатуру уповноваженої особи Мінінфраструктури та наголосило на необхідності залучити до складу комісії представників Фонду державного майна України по Запорізькій області, ліквідатора ДП Аеропорт Бердянськ арбітражного керуючого Персюка С.В., а також погодити передачу цілісного майнового комплексу з комітетом кредиторів у справі про банкрутство № 26/107/09.
В свою чергу Головним територіальним управлінням юстиції у Запорізькій області, як учасником справи про банкрутство, на адресу Кабінету Міністрів України був надісланий лист за вих. №13-03/8999 від 26.10.2018, яким Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області просило Кабмін призначити орган державної влади, який буде уповноважений здійснювати управління державним майном ДП Аеропорт Бердянськ .
Віце-прем`єр-міністр України листом №43312/1/1-18 від 14.11.2018 доручив профільним державним органам та установам розглянути лист Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області вих. №13-03/8999 від 26.10.2018.
Міністерство інфраструктури України листом №13993/16/10-18 від 06.12.2018 повідомило Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області щодо розгляду на сьогодні спільно із Бердянською міською радою питання завершення процедури передачі майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ до комунальної власності територіальної громади міста Бердянська, в тому числі запропоновано кандидатуру для включення до складу комісії з передачі вказаного майнового комплексу.
Головним територіальним управлінням юстиції у Запорізькій області на адресу Кабінету Міністрів України був надісланий лист №13-03/10869 від 29.12.2018, яким повторно запропоновано Кабміну призначити орган державної влади, який буде уповноважений здійснювати управління державним майном ДП Аеропорт Бердянськ .
За дорученням Секретаріату Кабінету Міністрів України №463/0/2-19 від 05.01.2019 Міністерство інфраструктури України у відповідь на лист №13-03/10869 від 29.12.2018 листом №896/16/10-19 від 23.01.2019 повідомило Головне територіальне у правління юстиції у Запорізькій області про намір передати ДП Аеропорт Бердянськ , як юридичну особу, до комунальної власності територіальної громади м. Бердянська.
Листом №13-39/0124 від 09.01.2019 Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області звернулося до Бердянської міської ради щодо надання інформації про створення комісії з прийняття у комунальну власність цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ .
Виконавчий комітет Бердянської міської ради листом №01-0636/41 від 15.02.2019 повідомив Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області, що звернення про надання запитуваної інформації спрямоване на розгляд профільної комісії Бердянської міської ради.
Листом №13-21/2207 від 08.05.2019 Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області звернулося до Бердянської міської ради та просило повідомити про прийняте рішення щодо листа Головного управління юстиції у Запорізькій області №13-39/0124 від 09.01.2019, який був направлений на розгляд профільної комісії Бердянської міської ради.
В судовому засіданні - 18.09.2019 ліквідатор пояснив, що інших відповідей, листів щодо запитуваної ним інформації йому не надходило, на даний час у банкрута відсутнє будь-яке майно, яке можливо було б включити до ліквідаційної маси, та за рахунок якого можливо здійснити погашення вимог кредиторів згідно з реєстром. У зв`язку з тривалістю ліквідаційної процедури ним було вирішено ініціювати перед кредиторами розгляд питання щодо схвалення звіту ліквідатора за результатами ліквідаційної процедури.
Ліквідатор відзвітував перед кредиторами за результатами проведеної роботи у ліквідаційній процедурі на зборах кредиторів та засіданні комітету кредиторів 01.08.2019, про що свідчить додані до звіту протокольні рішення, якими кредитори більшістю голосів схвалили звіт ліквідатора, роботу ліквідатора визнали такою, що проведена у відповідності до вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , із вжиттям всіх залежних від ліквідатора заходів щодо завершення процедури передачі цілісного майнового комплексу ДП Аеропорт Бердянськ , визнали неможливість погашення кредиторської заборгованості і заборгованості із заробітної плати перед колишніми працівниками ДП Аеропорт Бердянськ через відсутність у банкрута майна, та вирішили звернутись до господарського суду з клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, складеного станом на 01.08.2019, про ліквідацію ДП Аеропорт Бердянськ та закриття провадження у справі.
Всі здійснені ліквідатором запити, отримані відповіді та інші документи, що стосуються ліквідаційної процедури, досліджено судом та приєднано до матеріалів справи.
Слід звернути увагу на те, що у відповідності до приписів ч. 1 статті 37 Закону про банкрутство суд відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Виходячи з аналізу положень статті 2 ГПК України, на господарське судочинство покладено обов`язок забезпечення розумності строків розгляду справ, а на сторони - неприпустимість зловживання процесуальними правами. Крім того, виходячи з аналізу статті 5 ГПК України, звернення до господарського суду повинно мати ефективний спосіб захисту порушених прав.
Ліквідаційна процедура у цій справі триває вже понад п`ять років.
Упродовж тривалого періоду всієї процедури банкрутства (понад десять років) між комітетом кредиторів та боржником не укладено мирової угоди, ані на стадії розпорядження майном, ані на стадії ліквідаційної процедури.
Орган управління майном боржника участі у справі не брав, оскільки після припинення діяльності Державіаслужби новий орган управління майном боржника так і не визначено. Звернення ліквідатора до Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури України, новоутвореної Державіаслужби з проханням вирішити питання про визначення органу, уповноваженого управляти майном боржника, не дали позитивного результату. Листування ліквідатора з органами державної влади зводились до формальних відповідей та передоручення розгляду звернень ліквідатора іншим суб`єктам .
Отже, суд приймає до уваги вчинення ліквідатором банкрута всіх належних та дієвих заходів у процедурі ліквідації щодо виявлення активів та пасивів боржника, в тому числі спроби з`ясувати до компетенції якого органу виконавчої влади належить управління майном боржника з метою погодженням з ним визначених законодавством процедурних питань у справі про банкрутство. Подальше провадження справи на стадії ліквідаційної процедури є неефективним та призведе лише до збільшення витрат в ліквідаційній процедурі.
На переконання суду внаслідок вжитих ліквідатором заходів доведена неможливість розрахунку з кредиторами та необхідність ліквідації підприємства-банкрута. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними документальними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.
Відтак, враховуючи баланс інтересів банкрута та кредиторів, прийнявши до уваги завдання господарського судочинства щодо справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, суд вважає за можливе затвердити звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута та закрити провадження у справі банкрутство на підставі п. 6 ч. 1 статті 83 Закону про банкрутство.
Відповідно до ч.5 статті 45 Закону про банкрутство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
У випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (ч. 4 статті 83 Закону про банкрутство).
Керуючись статтями 2, 9, 40, 46, 83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , статтями 3, 12, 20, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд -
Ухвалив :
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити.
Банкрута - Державне підприємство "Аеропорт Бердянськ", код в ЄДР - 25763986 (71122 м. Бердянськ Запорізької області, Аеропорт), ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення - 18.09.2019 та може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня її проголошення за правилами, визначеними у статтях 254-256 ГПК України.
Копії ухвали надіслати: кредиторам, банкруту, ліквідатору, державному реєстратору виконавчого комітету Бердянської міської ради, Бердянському міськрайонному ВДВС ГТУЮ у Запорізькій області, Прокуратурі Запорізької області, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, Фонду державного майна України.
Суддя В.А. Кричмаржевський
Повний текст ухвали складено 23.09.2019.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2019 |
Оприлюднено | 23.09.2019 |
Номер документу | 84419907 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Кричмаржевський В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні