Рішення
від 20.09.2019 по справі 200/6919/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2019 р. Справа№200/6919/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд: у складі - головуючого судді - Дмитрієва В.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

30 травня 2019 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльність щодо не розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею 2,0га із земель запасу, цільове призначення для сіножаті, комунальної власності в с. Покровське Мангушського району Донецької області під особисте селянське господарство; зобов`язання розглянути клопотання та надати дозвіл на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки площею 2,0 га із земель запасу, яка використовується для сіножаті, розташована на території Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області, безоплатно у власність під особисте селянське господарство.

19 серпня 2019 року позивач надав заяву про уточнення позовних вимог (яка прийнята судом), з урахуванням якої просив: визнати протиправною бездіяльність щодо не розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею 2,0га із земель запасу, цільове призначення для сінокосіння, комунальної власності в с. Покровське Мангушського району Донецької області в межах села, під особисте селянське господарство; зобов`язати надати дозвіл на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки площею 2,0 га із земель комунальної власності, яка використовується для сінокосіння, розташована на території Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області, в межах села Покровське, безоплатно у власність під особисте селянське господарство (а.с.75-81).

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач порушив вимоги ст. 123 Земельного кодексу України щодо розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в місячний строк сільською радою рішення прийнято не було. Відповідач не врахував повідомлення позивача про замовлення розроблення землеустрою без дозволу Покровської сільської ради, як це передбачено ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, та у продовж шість місяців після подання клопотання ОСОБА_2 розглянув клопотання та відмовив у наданні дозволу. Рішення відповідача вважає протиправним оскільки зазначені у рішенні підстави для відмови не відповідають дійсності, крім того жодної підстави для відмови, які встановлені ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, рішення не містить.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 4 червня 2019 року позовну заяву залишено без руху та позивачу надано строк для усунення виявлених недоліків позовної заяви.

6 червня 2019 року недоліки позовної заяви усунуті позивачем.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 червня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11 липня 2019 року та витребувано у відповідача матеріали, що були прийняті на підставі клопотання позивача.

Ухвалою суду від 11 липня 2019 року вирішено відкласти підготовче засідання до 6 серпня 2019 року та повторно витребувати докази у відповідача.

Ухвалою суду від 6 серпня 2019 року заяву позивача про уточнення позовних вимог повернуто без розгляду.

Ухвалою суду від 6 серпня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 20 серпня 2019 року о 10 год. 15 хв.

Ухвалою суду від 20 серпня 2019 року вирішено закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 19 вересня 2019 року.

Позивач у судове засідання не з`явився, засобами електронного зв`язку 6 серпня 2019 року, 19 серпня 2019 року, 18 вересня 2019 року надав клопотання в якому просив вважать що позивачем не надано відзив на позовну заяву як визнання позову.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, у встановлений судом строк відзив на позов не подав, докази належного повідомлення знаходяться в матеріалах справи.

На підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.

Відповідно до частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 звернувся до Голови Покровської сільської ради із клопотанням від 28 січня 2019 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею 2,0 га із земель запасу комунальної власності, с. Покровське, Покровська сільська рада, Мангушського району Донецької області під особисте селянське господарство.

До вказаного клопотання Позивач додав копії наступних документів: викопіювання земельної ділянки; копію паспорта; копію ідентифікаційного номеру.

Зазначене клопотання отримано Покровською сільською радою 6 лютого 2019 року та зареєстровано за №17 (а.с. 27).

У місячний термін з дати звернення клопотання Позивача не було розглянуто.

4 березня 2019 року позивач направив до Покровської сільської ради повідомлення про замовлення розробки проекту землеустрою без надання дозволу, до якого було додано договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с. 58-61).

Як убачається із наданих на вимогу суду доказів, клопотання ОСОБА_1 від 28 січня 2019 року було розглянуто на засіданні сесії сільської ради 17 травня 2019 року, проект рішення не був підтриманий, і рішення прийнято не було (а.с. 32-36, 37). Рішенням Покровської сільської ради від 18 липня 2019 року №7/43-732 відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність. З пояснювальної записки до проекту рішення убачається, що відповідно до Генерального плану села Покровське в місці, вказаному на доданих графічних матеріалах земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства не передбачено, на місці бажаної земельної ділянки знаходиться струмок з відповідною береговою смугою, що згідно ст. 61 Земельного кодексу України є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

Листом №248 від 23 липня 2019 року відповідач повідомив ОСОБА_1 про прийняте рішення (а.с. 54).

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області щодо не розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відповідної земельної ділянки у встановлений законом строк та з вимогою зобов`язання надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Положеннями ст. 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Положеннями ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, вирішуються такі питання, зокрема: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова, зокрема, скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання.

Таким чином, аналіз вказаних правових норм дає підстави для висновку, що законодавством регламентовано обов`язок органу місцевого самоврядування розглянути клопотання особи про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у місячний строк.

Проте, як встановлено з матеріалів справи, розгляд клопотання позивача від 28 січня 2019 року про надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою у місячний строк з дати реєстрації клопотання не здійснено, чим порушено вимоги ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України.

Суд зазначає, що неприйняття Покровською сільською радою Мангушського району Донецької області рішення за клопотанням позивача у встановлений строк, ставить особу у певну правову невизначеність, що є недопустимим у відповідності до змісту та сутності принципів верховенства права та законності.

При цьому, суд враховує правову позицію, висловлену в рішенні Європейського Суду з прав людини від 20 жовтня 2011 року по справі Рисовський проти України , в якому Суд зазначив, що принцип належного урядування , зокрема передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов`язків.

На підставі зазначеного, ураховуючи, що клопотання позивача було розглянуто, проте поза встановлених законодавством строків, суд приходить висновку, що позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльність щодо не розгляду клопотання позивача протягом визначеного законодавством строку.

Стосовно позовної вимоги щодо зобов`язання надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки суд зазначає наступне.

Як вже зазначалось вище, за результатами розгляду клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідачем прийнято Рішення від 18 липня 2019 року №7/43-732 про відмову в наданні такого дозволу. Тобто питання щодо надання дозволу вже розглянуто Покровською сільською радою Мангушського району Донецької області під час розгляду судової справи.

Так, позивачем неодноразово до суду подавалися заяви про уточнення позовної заяви, а саме: 6 серпня 2019 року (яка повернута позивачу без розгляду) та 19 серпня 2019 року за змістом яких позивач, у порівнянні з первісним позовом, змінив підстави позову, проте позовна вимога щодо скасування рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою позивачем не заявлено. Тобто позивач не оскаржує Рішення відповідача щодо відмови в наданні дозволу.

Суд зазначає, що рішення від 18 липня 2019 року №7/43-732 прийняте відповідачем під час розгляду справи. При цьому, процесуальний закон не надає право позивачу на одночасну зміну підстави і предмету позову.

Відповідно до положень ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Оскільки за результатами розгляду клопотання позивача відповідачем вже прийнято рішення, яке є чинним на час розгляду справи суд позбавлений можливості зобов`язати відповідача прийняти інше рішення з цього самого питання, тому суд вважає, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з такого.

Згідно частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, з відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 384,20 грн.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею 2,0 га із земель запасу, цільове призначення для сінокосіння, комунальної власності в с. Покровське Мангушського району Донецької області в межах села, під особисте селянське господарство протягом визначеного законодавством строку.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Покровської сільської ради Мангушського району Донецької області (місцезнаходження: Донецька область, Мангушський район, с. Покровське, вул.. Транспортна, б. 10, код ЄДРПОУ 04342855) на користь ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ; РНКОПП НОМЕР_1 ) судові витрати в розмірі 384,20 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя В.С. Дмитрієв

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84423280
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6919/19-а

Рішення від 20.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні