Справа № 420/2994/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2019 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Долженчук Н.М. (за ордером)
представника відповідачів - Тарановського Р.В. (по довіреності)
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про визнання протиправними та скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1143129/42165182 від 17.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №33 від 07.08.2018 року, №1142854/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 11.08.2018 року, №1142877/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2019 року, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №33 від 07.08.2018 року, №36 від 11.08.2018 року, №4 від 02.03.2019 року, що складені ТОВ БПМ-ТОРГ датою їх фактичного отримання.
За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзив.
Протокольною ухвалою суду від 25 червня 2019 року залучено до участі у справі в якості відповідача Головне управління ДФС в Одеській області.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що відповідачем не зазначено в оскаржуваних рішеннях чіткої підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, відсутність в рішенні даних про документи яких не вистачає, або які складені з порушенням законодавства, при цьому, позивачем надані до податкового органу пояснення щодо здійснення господарських операцій, на підставі яких податкові накладна підлягає реєстрації, а також всі документи, які підтверджують здійснення господарських операцій.
Представник відповідачів в судове засідання з`явився. З відзиву на позовну заяву (аркуші справи 137-139) вбачається, що відповідачі позов не визнають, оскільки оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованими, зупинення реєстрації податкових накладних відповідає вимогам законодавства та позивачем не надані до податкового органу первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, тобто, подані документи не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідачів, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
ТОВ БПМ-ТОРГ є юридичною особою, основним з видів діяльності якого є оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32).
Між ТОВ БПМ-ТОРГ та Приватним підприємством УКРПРОДУКТ-СК 10 липня 2018 року укладений договір поставки №10/07-18, за умовами якого постачальник передає у власність, а покупець приймає та оплачує товар на умовах, визначених у даному договорі. Асортимент, кількість та ціна товару, що поставляться по даному договору, визначаються у накладних, які оформлюють і сторонами при прийомі-передачі кожної партії товару. Партією вважається його кількість, зазначена в одній накладній, що є невід`ємною частиною договору (аркуші справи 101-103).
Відповідно до п. п. 2.1, 2.2, 4.1, 4.3, 4.4, 5.1 зазначеного договору ціни на товар, що поставляється, встановлюється постачальником в прас-листі (не є додатком до даного договору), формуються у національній валюті України та зазначаються в накладних. Загальна сума договору складається з сум, зазначених в накладних, якими оформляється прийом-передача Товару, поставленого на підставі даного Договору. Поставка товару проводиться окремими партіями протягом строку дії Договору. Доставка товару на підставі даного Договору здійснюється силами, засобами та за рахунок постачальника у місце, визначене покупцем. Покупець за власним бажанням вправі здійснити само вивіз Товару. Датою поставки партії товару вважається дата прийому-передачі Товару, зазначена у відповідній накладній (відповідному товаросупроводжувальному документі). Постачальник надає покупцю право сплатити вартість поставленого товару протягом 7 календарних днів з дати поставки.
Відповідно до видаткової накладної №118 від 07.08.2018 року ТОВ БПМ-ТОРГ здійснило відпуск ПП УКРПРОДУКТ-СК товару, зокрема, м`ясо яловичини вищого ґатунку, морожене у кількості 1027 кг. на загальну суму 96538 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 16089,67 грн. (аркуш справи 105).
Доставка товару ПП УКРПРОДУКТ-СК підтверджується договором на оренду транспортного засобу №05/07-18 від 05.07.2018 року, актом приймання-передачі до договору оренди транспортного засобу №05/07-18 від 05.07.2018 року, товарно-транспортною накладною №118Т від 07.08.2018 року, платіжним дорученням №89 від 03.09.2018 року (аркуші справи 106-110).
Часткова оплата за вказаний товар здійснена ПП УКРПРОДУКТ-СК 27 серпня 2018 року, що підтверджується банківською випискою (аркуш справи 111).
При цьому, реалізований на користь ПП УКРПРОДУКТ-СК товар був придбаний позивачем у контрагента ПП АГРОПРОМ + на підставі договору поставки №01/07-18 від 01.07.2018 року, що підтверджується зазначеним договором, видатковою накладною №3440 від 02.08.2018 року, товарно-транспортною накладною №Р3440 від 02 серпня 2018 року, випискою по рахунку, платіжним дорученням №57 від 14.08.2018 року (аркуші справи 69-77).
ТОВ БПМ-ТОРГ 17 серпня 2018 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №33 від 07.08.2018 року (аркуш справи 91) та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 07.08.2018 року №33 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН Додатково повідомлено: показник D =.00340682581104 (аркуш справи 92).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 10 квітня 2019 року направлено до ДФС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 10.04.2019 року №33 (аркуш справи 95). В поясненнях позивач зазначив, що основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля м`ясом. Підприємство закуповує м`ясну продукцію: охолоджену (код УКЗЕД 0201, 0203) і заморожену (код УКЗЕД 0202, 0203, 0206) для подальшої реалізації. ТОВ БПМ-ТОРГ орендує офісне та складське приміщення (дог. №11 від 05.06.2018 року), сплачує транспортні послуги (дог.№01/07-18 від 01.07.2018 року) та орендує холод. камери для зберігання прод. (дог. №03/07-18ОЗ від 03.07.18 року). Документи, що підтверджують придбання та вказаних товарів додаються.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1143129/42165182 від 17.04.2019 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №33 від 07.08.2018 року (аркуші справи 93-94), оскільки платником податку не надані копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Позивач не погодився із зазначеним рішенням та звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою (аркуш справи 96), разом з якою надав копію договору поставки №01/07-18 від 01.07.2018 року, копії видаткової накладної №3440 від 02.08.2018 року, копію платіжного доручення №61 від 15.08.2018 року, копію договору поставки №10/07-18 від 10.07.2018 року, копію видаткової накладної №118 від 07.08.2018 року, копію виписки з банку із зазначенням номеру та дати платіжного доручення №944 від 27.08.2018 року, копію договору оренди приміщення та акту прийому-передачі №11 від 05.06.2018 року, копію платіжного доручення №78 від 23.08.2018 року, копію договору оренди холодильного обладнання №03/07-ОЗ від 03.07.2018 року, копію акту прийому-передачі №03/07-ОЗ від 03.07.2018 року, копію платіжного доручення №88 від 03.09.2018 року, копію договору оренди транспортного засобу №05/07-18 від 05.07.2018 року, копію акту надання транспортних послуг №31/08-ОС від 31.08.2018 року, копію виписки з банку із зазначенням номеру та дати платіжного доручення №89 від 03.09.2018 року, бухгалтерську довідку №1 від 13.08.2018 року (аркуші справи 96-100).
Між ТОВ БПМ-ТОРГ та Товариством з обмеженою відповідальністю Комерційно - торгова фірма МРІЯ 6 липня 2018 року укладений договір поставки №06/07/1-18, за умовами якого постачальник передає у власність, а покупець приймає та оплачує товар на умовах, визначених у даному договорі. Асортимент, кількість та ціна товару, що поставляться по даному договору, визначаються у накладних, які оформлюють і сторонами при прийомі-передачі кожної партії товару. Партією вважається його кількість, зазначена в одній накладній, що є невід`ємною частиною договору (аркуші справи 26-28).
Відповідно до п. п. 2.1, 2.2, 4.1, 4.3, 4.4, 5.1 зазначеного договору ціни на товар, що поставляється, встановлюється постачальником в прас-листі (не є додатком до даного договору), формуються у національній валюті України та зазначаються в накладних. Загальна сума договору складається з сум, зазначених в накладних, якими оформляється прийом-передача Товару, поставленого на підставі даного Договору. Поставка товару проводиться окремими партіями протягом строку дії Договору. Доставка товару на підставі даного Договору здійснюється силами, засобами та за рахунок постачальника у місце, визначене покупцем. Покупець за власним бажанням вправі здійснити само вивіз Товару. Датою поставки партії товару вважається дата прийому-передачі Товару, зазначена у відповідній накладній (відповідному товаросупроводжувальному документі). Постачальник надає покупцю право сплатити вартість поставленого товару протягом 7 календарних днів з дати поставки.
Відповідно до видаткової накладної №121 від 11.08.2018 року ТОВ БПМ-ТОРГ здійснило відпуск ТОВ Комерційно - торговій фірмі МРІЯ товару, зокрема, м`ясо яловичини (м`якіш безкістковий) вищого ґатунку, морожене у кількості 125 кг. та м`ясо свинини лопатка, морожене у кількості 240 кг на загальну суму 32850 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 5475 грн. (аркуш справи 84).
Доставка товару здійснена на підставі договору перевезення вантажу автомобільним транспортом №01/07-18 від 01.07.2018 року та підтверджується вказаним договором, товарно-транспортною накладною №121Т від 11.08.2018 року, актом надання послуг №11/08 від 11.08.2018 року, випискою з банківського рахунку (аркуші справи 85-90).
Часткова оплата за вказаний товар здійснена ТОВ Комерційно - торговою фірмою МРІЯ 22.08. 2019 року, що підтверджується банківською випискою (аркуші справи 75-76).
При цьому, реалізований на користь ТОВ Комерційно - торговій фірмі МРІЯ товар був придбаний позивачем у контрагентів ПП АГРОПРОМ + та ТОВ АВЕЛАКС на підставі договору поставки №01/07-18 від 01.07.2018 року, договору поставки №06/07/18 від 06.07.2018 року що підтверджується зазначеними договорами, видатковими накладними №3440 від 02.08.2018 року, №446 від 11.08.2018 року, товарно-транспортними накладними №Р3440 від 02 серпня 2018 року, №Р446 від 11 серпня 2018 року, випискою по рахунку, платіжними дорученнями №57 від 14.08.2018 року, №60 від 15.08.2019 року (аркуші справи 69-83).
ТОВ БПМ-ТОРГ 17 серпня 2018 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №36 від 11.08.2018 року (аркуші справи 58-59) та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 11.08.2018 року №36 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН Додатково повідомлено: показник D =.00340682581104 (аркуш справи 60).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 09 квітня 2019 року направлено до ДФС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 09.04.2019 року №36 (аркуш справи 61) . В поясненнях позивач зазначив, що основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля м`ясом. Підприємство закуповує м`ясну продукцію: охолоджену (код УКЗЕД 0201, 0203) і заморожену (код УКЗЕД 0202, 0203, 0206) для подальшої реалізації. ТОВ БПМ-ТОРГ орендує офісне та складське приміщення (дог. №11 від 05.06.2018 року) та сплачує транспортні послуги (дог.№01/07-18 від 01.07.2018 року) та орендує холод. камери для зберігання прод. (дог. №03/07-18ОЗ від 03.07.18 року). Документи, що підтверджують придбання та вказаних товарів додаються.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1142854/42165182 від 16.04.2019 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №36 від 11.08.2018 року (аркуші справи 62-63), оскільки платником податку не надані копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Позивач не погодився із зазначеним рішенням та звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою (аркуш справи 64), разом з якою надав копію договору поставки №01/07-18 від 01.07.2018 року, копії видаткових та товарно-транспортних накладних №3440 від 02.08.2018 року, копію платіжного доручення №57 від 14.08.2018 року, копію договору поставки №06/07/18 від 06.07.2018 року, копії видаткових та товарно-транспортних накладних №446 від 11.08.2018 року, копію платіжного доручення №60 від 15.08.2018 року, копію договору поставки №06/07/1-18 від 06.07.2018 року, копію видаткової накладної №121 від 11.08.2018 року, копію виписки з банку із зазначенням номеру та дати платіжного доручення №746 від 22.08.2018 року, копію договору оренди приміщення та акту прийому-передачі №11 від 05.06.2018 року, копію платіжного доручення №78 від 23.08.2018 року, копію договору оренди холодильного обладнання №03/07-ОЗ від 03.07.2018 року, копію платіжного доручення №88 від 03.09.2018 року, копію договору перевезення вантажу авто транспортом №01/07-18 від 01.07.2018 року, копію акту надання послуг №11/08 від 11.08.2018 року, копію виписки з банку із зазначенням номеру та дати платіжного доручення №127 від 04.10.2018 року, бухгалтерську довідку №1 від 13.08.2018 року (аркуші справи 64-68).
Відповідно до видаткової накладної №6 від 02.03.2019 року ТОВ БПМ-ТОРГ здійснило відпуск ТОВ Комерційно - торговій фірмі МРІЯ товару, зокрема, м`ясо яловичини (м`якіш безкістковий) вищого ґатунку, морожене у кількості 710,2 кг. на загальну суму 68179,20 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 11363,20 грн. (аркуш справи 29).
Доставка товару здійснена позивачем на підставі договору на транспортні послуги 14/02-2019 від 14 лютого 2019 року, що підтверджується вказаним договором та товарно-транспортною накладною №6Т від 02.03.2019 року (аркуші справи 30, 32).
Часткова оплата за вказаний товар здійснена ТОВ Комерційно - торговою фірмою МРІЯ 11 березня 2019 року, що підтверджується банківською випискою (аркуш справи 31).
При цьому, реалізований на користь ТОВ Комерційно - торговій фірмі МРІЯ товар був придбаний позивачем у контрагента ТОВ М. М. ДЖІ. ХОЛДІНГС КООПЕРЕЙШН на підставі договору поставки №16/02/19 від 16.02.2019 року, що підтверджується зазначеним договором, видатковими накладними №26 від 16.02.2019 року, №53 від 01.03.2019 року, товарно-транспортними накладними №Р26 від 16 лютого 2019 року, №Р53 від 01 березня 2019 року, випискою по рахунку, платіжним дорученням №219 від 18.03.2019 року (аркуші справи 40-50).
ТОВ БПМ-ТОРГ 12 березня 2019 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.03.2019 року (аркуш справи 25) та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 02.03.2019 року №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (аркуші справи 23-24).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 09 квітня 2019 року направлено до ДФС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 09.04.2019 року №4 (аркуш справи 51). В поясненнях позивач зазначив, що основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля м`ясом. Підприємство закуповує м`ясну продукцію: охолоджену (код УКЗЕД 0201, 0203) і заморожену (код УКЗЕД 0202, 0203, 0206) для подальшої реалізації. ТОВ БПМ-ТОРГ орендує офісне та складське приміщення (дог. №11 від 05.06.2018 року), сплачує транспортні послуги (дог.№14/02-2019 від 14.02.2019 року) та орендує холод. камери для зберігання прод. (дог. №03/07-18ОЗ від 03.07.18 року). Документи, що підтверджують придбання та вказаних товарів додаються.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1142877/42165182 від 16.04.2019 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2019 року (аркуші справи 21-22), оскільки платником податку не надані копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Позивач не погодився із зазначеним рішенням та звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою, разом з якою надав договір поставки №16/02-19 від 16.02.2019 року, копію видаткової накладної №6 від 02.03.2019 року, копії виписки з банку із зазначенням номеру та дати платіжного доручення №1230 від 11.03.2019 року, копію договору оренди приміщення та акту прийому-передачі №11 від 05.06.2018 року, копії виписки до платіжних доручень №224, №225 від 26.03.2019 року, копію договору холодильного обладнання №03/07-ОЗ від 03.07.2018 року, копію акту прийому-передачі №31/03-19/ОЗ від 31.03.2019 року, копії виписки до платіжного доручення №213 від 01.03.2019 року, копію договору перевезення вантажу авто транспортом №14/02-2019 від 14.02.2019 року, копію договору-заявки №01032019 від 01.03.2019 року, копію акту про надання послуги №0403 від 04.03.2019 року, копії виписки до платіжного доручення №218 від 15.03.2019 року, бухгалтерську довідку №1 від 13.08.2018 року (аркуші справи 52-56).
Проте рішенням Комісії з питань розгляду скарг №25386/42165182/2 від 26.04.2019 року скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (аркуш справи 57).
Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 5, 6, 10, 12, 13, 14, 19, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(їх) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З квитанцій про прийняття документу та зупинення реєстрації вбачається, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Відповідно до п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку встановлених листом ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Суд звертає увагу, що квитанції, якими зупинено реєстрацію податкових накладних щодо яких поданий цей позов, не містять чіткого посилання на підставу зупинення реєстрації податкових накладних, тобто підстави такого рішення є не зрозумілими, що ускладнює можливість надання позивачем необхідних пояснень чи документів.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак суд звертає увагу, що відповідачами не надано жодного підтвердження щодо віднесення ТОВ БПМ-ТОРГ`до переліку ризикових платників податків, зокрема, відповідного рішення Комісії.
Щодо ризиковості операцій, такі ознаки визначені в п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку встановлених листом ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, зокрема: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній /розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування; тощо.
Відповідачами не доведено, що позивач підпадає під ознаки, визначені в п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку встановлених листом ДФС України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року та такі обставини не зазначені у відзиві на позов відповідачами.
Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, такі підстави не стосуються платників податку, які мають позитивну податкову історію, а у випадку стосовно позивача відповідачами не надано доказів негативної податкової історії позивача.
З наданих до суду первинних документів та тих документів, які надавалися до податкового органу можливо встановити зміст і обсяг господарських операцій, по яким позивач подав для реєстрації податкові накладні, будь-яких розбіжностей та невідповідностей ці документи не містять.
З врахуванням всіх викладених обставин, оскаржувані рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.
Крім того, враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних №33 від 07.08.2018 року, №36 від 11.08.2018 року, №4 від 02.03.2019 року, що складені ТОВ БПМ-ТОРГ в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є похідною вимогою від визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 5763 грн . у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ .
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ (вул. 19-й км Старокиївського шосе, буд. 31, офіс 3, м. Одеса, 65111, код ЄДРПОУ 42165182) до Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ-53, 04655, код ЄДРПОУ 39292197), Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (вул. Львівська площа, 8, м. Київ-53, 04655), Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1143129/42165182 від 17.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №33 від 07.08.2018 року на суму 80448,33 грн., у тому числі ПДВ 16089,67 грн., №1142854/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 11.08.2018 року на суму 32850 грн., у тому числі ПДВ 5475 грн., №1142877/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2019 року на суму 68179,20 грн., у тому числі ПДВ 11363,20 грн., зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №33 від 07.08.2018 року на суму 80448,33 грн., у тому числі ПДВ 16089,67 грн., №36 від 11.08.2018 року на суму 32850 грн., у тому числі ПДВ 5475 грн., №4 від 02.03.2019 року на суму 68179,20 грн., у тому числі ПДВ 11363,20 грн., що складені ТОВ БПМ-ТОРГ датою їх фактичного отримання - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1143129/42165182 від 17.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №33 від 07.08.2018 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1142854/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 11.08.2018 року.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1142877/42165182 від 16.04.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2019 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №33 від 07.08.2018 року, що складена ТОВ БПМ-ТОРГ датою її фактичного отримання.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №36 від 11.08.2018 року, що складена ТОВ БПМ-ТОРГ датою її фактичного отримання.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.03.2019 року, що складена ТОВ БПМ-ТОРГ датою її фактичного отримання.
Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БПМ-ТОРГ (вул. 19-й км Старокиївського шосе, буд. 31, офіс 3, м. Одеса, 65111, код ЄДРПОУ 42165182) сплачений судовий збір у розмірі 5763 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 23.09.2019 року.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2019 |
Оприлюднено | 24.09.2019 |
Номер документу | 84424513 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні