РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
23 вересня 2019 року м. Рівне №460/2041/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Головного управління ДФС у Рівненській області доСільськогосподарського виробничого кооперативу "Хиночі" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, - В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Рівненській області звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Хиночі" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою в сумі 20000,00 грн.
Позов обґрунтовано тим, що відповідач має непогашену заборгованість за бюджетними позичками, а тому контролюючий орган звернувся про стягнення податкового боргу в судовому порядку. За таких обставин сторона позивача просила позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 02.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Розгляд справи по суті призначено на 23.09.2019 на 10:30 год. та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов.
У судове засідання представник позивача не прибув, про місце, дату та час судового засідання повідомлявся належним чином. У позовній заяві просив справу розглянути у порядку спрощеного провадження без виклику сторін.
У судове засідання представник відповідача не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. З урахуванням вимог ч.4 ст.124 КАС України відповідач про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином.
У встановлений судом строк Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Хиночі" відзив на позовну заяву надано не було. Причини неподання суду не повідомлено.
Тому, у відповідності до вимог ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Враховуючи приписи ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в письмовому провадженні, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу
Дослідивши позовну заяву, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити повністю з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Хиночі" (с.Хиночі, Володимирецький район, Рівненська область, 34313, код ЄДРПОУ 00855658) зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.9-10; 20-27).
Управлінням Державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненської області на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 листом від 15.07.2019 №9264/9/17-00 надіслано на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання: №12 від 01.07.2019 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Хиночі" простроченої заборгованості станом на 01.07.2019 у сумі 20 000,00 грн. Вказано, що станом на 01.07.2019 сума простроченої заборгованості СВК "Хиночі" за держзамовленням 1996 року складає - 20 000, грн - вартість насіння зернових, отриманих відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.09.1996 №551-р про виділення з державних ресурсів насіння озимих зернових культур на осінню сівбу поточного року". Також зазначено, що така заборгованість підтверджена відділом економічного та агропромислового розвитку Володимирецької РДА відповідно до акту звірки станом на 01.11.2018 (а.с.7-8).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з абз.1, 2 ч.9 ст.17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.
Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 (далі - Порядок №174).
Відповідно до пп.3 - 5, 9 п.2 Порядку № 174 боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою.
Бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Відповідно до п.6 Порядку № 174 облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.
Згідно з п.10 Порядку №174 з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом, зокрема, інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.
Прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою формою (п.15 Порядку №174).
Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема, забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
На податковий орган не покладено обов`язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп. 20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку про наявність у Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Хиночі" заборгованості за фінансовою допомогою в сумі 20 000,00 грн.
Доказів погашення зазначеної заборгованості на день прийняття рішення відповідачем суду не надано.
Відповідно до ч.1, ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому позов підлягає до задоволення повністю.
Відповідно до ст.139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 39394217) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Хиночі" (с. Хиночі, Володимирецький район, Рівненська область, 34313, код ЄДРПОУ 00855658) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою - задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Хиночі" кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою в сумі 20 000,00 грн, в тому числі:
-основний борг, на р/р 31132401617032, одержувач: УК у Володимирецькому районі/00260900, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38019856.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 23 вересня 2019 року.
Суддя Борискін С.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2019 |
Оприлюднено | 24.09.2019 |
Номер документу | 84424703 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Борискін С.А.
Адмінправопорушення
Яворівський районний суд Львівської області
Кондратьєва Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні