Постанова
від 18.09.2019 по справі 520/3449/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2019 р.Справа № 520/3449/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Сіренко О.І.,

Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,

за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Мінаєва К.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 20.06.19 року по справі № 520/3449/19

за позовом Фермерського господарства Рябенко Юрія Петровича

до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Фермерське господарство Рябенко Юрія Петровича, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви від 13.05.2019 р., просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Харківській області, а саме Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1076773/14058678 від 14.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 30.01.2019р.;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 30.01.2019 року, подану Фермерським господарством Рябенко Юрія Петровича , днем її фактичного подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що позивачем була складена податкова накладна №1 від 30.01.2019 року, яка направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних на підставі Договору поставки №0161СА від 28.01.2019 р. Однак, згідно квитанції №1 від 08.02.2019 р., податкову накладну прийнято, але реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено, у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення, що і було зроблено останнім. 14.02.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України було прийнято рішення №1076773/14058687/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 30.01.2019 року на суму 239778,00 грн. (з урахуванням ПДВ) в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі того, що позивачем не було надано необхідних копій документів, але при цьому не зазначено яких. Позивачем на вказане рішення подано скаргу до Державної фіскальної служби України, яку залишено без розгляду рішенням Комісії №11627/14058687/2 від 27.02.2019 р. Не погодившись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду.

10 червня 2019 року рішенням Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов Фермерського господарства Рябенко Юрія Петровича до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Харківській області, а саме Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1076773/14058678 від 14.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 30.01.2019р.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 30.01.2019 року, подану Фермерським господарством Рябенко Юрія Петровича , днем її фактичного подання на реєстрацію.

Стягнуто солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Харківській області (вул.Пушкінська, 46, м.Харків, 61057, код ЄДРПОУ 395199198) на користь Фермерського господарства Рябенко Юрія Петровича ( вул. Соснова , буд.10, кв.2, с.Мурафа, Краснокутський район, Харківська область, 62021, код ЄДРПОУ 14058687) судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну грн. 00 коп.).

Відповідач, не погодившись із рішенням суду першої інстанції, звернувся до суду апеляційної інстанції, в якому просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції. Стверджує, що реєстрація податкової накладної №1 від 30.01.2019 року зупинена та контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію такої накладної, однак з наданих позивачем документів неможливо підтвердити придбання товарно-матеріальних цінностей, що є підставою для відмови у розблокуванні податкової накладної. Отже, з викладених підстав, вважає правомірною відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 30.01.2019 року, подану Фермерським господарством Рябенко Юрія Петровича . Таким чином, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що Фермерське господарство Рябенко Юрія Петровича зреєстровано в якості суб`єкта господарювання - юридичної особи, перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України з ідентифікаційним кодом 14058687. (а.с.28-30)

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видом економічної діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. (а.с.29). Також судом встановлено, що Фермерське господарство Рябенко Юрія Петровича зареєстровано платником податку на додану вартість 01.12.2018 р., за індивідуальним податковим номером 140586820171, про що свідчить витяг №1820174500023 від 05.12.2018 р. (а.с.31)

Матеріалами справи підтверджено, що Фермерським господарством Рябенко Юрія Петровича складено податкову накладну від 30.01.2019 р. №1 на загальну суму 239778,00 грн. (у т.ч. ПДВ 39963,00 грн.), відповідно якої отримувач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Васищевський завод рослинних олій". (а.с.11)

Відповідно наявної в матеріалах справи квитанції від 08.02.2019 р. №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація податкової накладної №1 від 30.01.2019 року зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. (а.с.12)

11.02.2019 року позивачем направлено до Головного управління ДФС у Харківській області (Слобожанське управління) пояснення та документи на виконання вимог контролюючого органу, а саме: позивачем повідомлено, що Фермерське господарство Рябенко Юрія Петровича є виробником сільськогосподарської продукції, податкова накладна №1 від 30.01.2019 р. виписана на реалізацію власного урожаю соняшнику; товар відпущено вперше в статусі платника ПДВ; з покупцем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Васищевський завод рослинних олій", працюють декілька років. (а.с.26)

12.02.2019 р. Квитанцією №2 повідомлено Фермерське господарство Рябенко Юрія Петровича про прийняття документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній до розгляду. Разом з тим зазначено про виявлені помилки, однак не повідомлено які саме. (а.с.24)

Позивачем 18.02.2019 р. подано скаргу на рішення від 14.02.2019 р. №1076773/14058687, з вимогою скасувати рішення комісії контролюючого органу та зареєструвати податкову накладну. (а.с.27)

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 27.02.2019 р. №11627/14058687/2 залишено скаргу Фермерського господарства Рябенко Юрія Петровича без розгляду, підставою такого рішення зазначено: не подання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі. (а.с.50)

Зі змісту пояснень відповідачів, викладених у відзивах, підставою для відмови в реєстрі податкових накладних стало те, що з наданих позивачем документів, неможливо підтвердити придбання товарно-матеріальних цінностей.

Не погоджуючись із таким рішенням податкового органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з відсутності у відповідача правових підстав для відмови ФГ Рябенко Ю.П. у реєстрації податкових накладних, з огляду на надання контролюючому органу документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та ТОВ "Васищевський завод рослинних олій" згідно договору поставки. Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захистити права та охоронювані законом інтереси позивача, задовольнивши позовні вимоги.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з огляду на наступне.

Підставою для прийняття оскаржуваного рішення №1076773/14058678 від 14.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 30.01.2019р слугували висновки податкового органу про подання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Колегія суддів вважає вказані висновки контролюючого органу такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного, з огляду на наступне.

Відповідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового Кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового Кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається, виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового Кодексу України).

Положеннями п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового Кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового Кодексу України).

Згідно положень пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Аналогічні приписи містить пункт 201.16 статті 201 Податкового Кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання норми п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 р. №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п.3 Порядку №177, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,03, P

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84430199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3449/19

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні