Ухвала
від 18.09.2019 по справі 908/32/15-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 23/1/15-16/66/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

18.09.2019 Справа № 908/32/15-г

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Подгайної В.О., розглянувши матеріали справи № 908/32/15-г про банкрутство ТОВ Фірма Згода

Кредитори:

1) Запорізька об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області (69001, м.Запоріжжя, вул.Перемоги, буд. 14)

2) Головне управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя (69005, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 158-б)

3) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69000, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Сєдова, буд.12)

4) Публічне акціонерне товариство "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк" (69600, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 20-а)

5) Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" (69035, м.Запоріжжя, вул.Сталеварів, 14, код ЄДРПОУ 00130926)

Банкрут: Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Згода" (69032, м.Запоріжжя, вул.Південне шосе, буд.6-а; ідент. код - 23847532)

про банкрутство

Ліквідатор - арбітражний керуючий Загрія Роман Олегович

За участі представників учасників:

від Головного управління ПФУ в Запорізькій області - Шнайдер О.С. (довіреність № 10286/07 від 11.06.2019)

від УВД ФСС у Запорізькій області - Маркова Н.В. (довіреність № 10-1587 від 09.04.2019)

від Головного управління ДФС у Запорізькій області - Сиваш П.О. (довіреність № 02/08-01-50-07 від 17.09.2019)

ліквідатор арбітражний керуючий Загрія Р.О. (ухвала Господарського суду Запорізької області від 17.01.2018 у справі № 908/32/15-г)

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Запорізької області від 07.07.2015 (суддя Шевченко Т.М.) у справі №908/32/15-г боржника - ТОВ "Фірма "Згода" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено Гаврилюка Є.В.

08.07.2015 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднене повідомлення №19984 про визнання боржника - ТОВ "Фірма "Згода " банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

В зв`язку з відставкою та припиненням повноважень судді Шевченко Т.М., якою здійснювалося провадження у справі № 908/32/15-г про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода", засобом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями розгляд справи № 908/32/15-г призначено судді Ніколаєнку Р.А.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 24.10.2016 справа № 908/32/15-г прийнята до провадження суддею Ніколаєнком Р.А.

Наразі ліквідаційна процедура триває, повноваження ліквідатора на підставі ухвали від 17.01.2018 у даній справі виконує арбітражний керуючий Загрія Р.О.

Розгляд справи на стадії ліквідаційної процедури неодноразово відкладався, востаннє - ухвалою від 03.07.2018 до 04.12.2018, 10.00.

В рамках даної справи судом було отримано клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих. № 1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) про зобов`язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надання документів фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент їх надання, інформацію про їх відновлення.

Ухвалою від 13.09.2018 вказане клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області було прийнято судом та призначено до розгляду в судовому засіданні на 11.10.2018 о 10.00, яке ухвалою від 03.10.2018 було перенесено на 10.10.2018 об 11.00.

Крім того, ГУ ДФС у Запорізькій області було подано клопотання (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода" до проведення перевірки підприємства працівниками податкового органу.

Ухвалою від 10.10.2018 було призначено до розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода" до проведення перевірки підприємства працівниками податкового органу в судовому засіданні на 07.11.2018 о 12.00, а також на ці ж самі день та час відкладено розгляд клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№ 1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) про зобов`язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент їх надання, інформацію про їх відновлення.

Водночас, призначені на 07.11.2018 та 04.12.2019 судові засідання не відбулися внаслідок оскарження ухвали від 10.08.2018, постановленої за результатами розгляду в межах даної справи про банкрутство позовної заяви ТОВ "Фірма "Згода" про визнання недійсними договорів купівлі-продажу між ТОВ "Фірма "Згода" та ОСОБА_1 , витребування (вилучення) нерухомого майна у ТОВ "Татісс Бізнес", визнання за ТОВ "Фірма "Згода" права власності на нерухоме майно та витребування Центральним апеляційним господарським судом всіх без виключення матеріалів справи про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода".

Після апеляційного, касаційного та потім апеляційного на новому розгляді перегляду ухвали суду першої інстанції від 10.08.2018 та повернення матеріалів справи № 908/32/15-г про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода" до Господарського суду Запорізької області, ухвалою від 08.08.2019 на 18.09.2019 о 12.00 призначено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода" до проведення перевірки підприємства працівниками податкового органу та клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих. № 1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) про зобов`язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент їх надання, інформацію про їх відновлення.

Крім того, 26.07.2019 до суду надійшла заява кредитора ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк" в особі Обласного відділення ПАТ "Промінвестбанк" в м.Запоріжжя (вих.№ 108/92-104 від 26.07.2019) про внесення змін до реєстру вимог кредиторів.

Зазначену заяву ПАТ "Промінвестбанк" судом було прийнято та призначено до розгляду також на 18.09.2019, 12.00.

19.08.2019 судом отримано клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про заміну кредитора правонаступником у справі № 908/32/15-г. Заявник просить замінити кредитора у справі № 908/32/15-г про банкрутство ТОВ Фірма Згода - Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя (юридична адреса: 69057, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, 2-6, код ЄДРПОУ 41248629) правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області (юридична адреса: 69005, м.Запоріжжя, пр. Соборний, 158-6, код ЄДРПОУ 20490012).

Вказане клопотання ухвалою від було прийнято та призначено до розгляду в судовому засіданні також на 18.09.2019 о 12.00 - ті ж самі день та час, на які ухвалою було призначено розгляд звіту ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, а також інші питання.

На ухвалу від 08.08.2019 Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області надано довідку про розмір кредиторської заборгованості (вих.№ 10-3673 від 16.09.2019), згідно з якою заборгованість боржника перед Управлінням становить 12848,93 грн., погашення вимог за час ліквідаційної процедури не відбувалося.

Ліквідатором подано проміжний звіт (вих.№ 02-29/270 від 16.09.2019), в якому, крім іншого, зазначено, що на цей час ліквідаційна процедура не завершена, вживаються заходи до реалізації повернутого з чужого незаконного володіння майна боржника, розташованого за адресою: м.Запоріжжя, вул.Південне шосе, буд.6-а.

Стосовно заяви Головного управління Пенсійного фонду України ліквідатором надані письмові пояснення (вих.№ 02-29/269 від 12.09.2019) про відсутність заперечень та заміни кредитора правонаступником.

Також ліквідатором надано до суду письмової пояснення (вих.№02-29/271 від 16.09.2019) на виконання вимог ухвали суду від 08.08.2019 щодо клопотань Головного управління ДФС у Запорізькій області. Клопотання податкового органу ліквідатор вважає необґрунтованими з огляду на наступне. У відповідності до п.68.1 ст.68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом. Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу. Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. З моменту винесення Господарським судом Запорізької області постанови у справі № 908/32/15-г від 07.07.2015 про визнання боржника - ТОВ "Фірма "Згода" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора - спочатку арбітражного керуючого Гаврилюка Є.В., згодом - арбітражного керуючого Загрія Р.О., підприємство - банкрут набуває особливого статусу, у відповідності до приписів Закону "Про відновлення платоспроможності …". Саме на ліквідатора Законом покладається виконання обов`язків керівника підприємства-банкрута, тому податковому органу потрібно було вести листування з приводу проведення перевірки саме з ліквідатором. Стосовно вимоги податкового органу надати первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства, то вказане не вбачається за можливе здійснити з огляду на відсутність цих документів. Державним реєстратором реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції 17.07.2015 було внесено до реєстру запис про припинення юридичної особи - ТОВ "Фірма "Згода", підприємство не здійснювало господарської діяльності і , як наслідок, документи фінансово-господарської діяльності не складались. 20.01.2018 між попереднім ліквідатором боржника - арбітражним керуючим Гаврилюком Є.В. та діючим ліквідатором - арбітражним керуючим Загрія Р.О. було підписано акт приймання-передачі документації, печаток, штампів, матеріалів справи, матеріальних та інших цінностей банкрута, і серед переданої документації відсутні документи, які б стосувались фінансово-господарської діяльності боржника. Крім того, із відповідним запитом , враховуючи особливості процедури банкрутства, податковому органу потрібно звертатися безпосередньо до ліквідатора, а не до господарського суду. Статтею 41 Закону "Про відновлення платоспроможності …" передбачено вичерпний перелік обов`язків, які покладаються на ліквідатора, у т.ч. закриття рахунків банкрута, отримання відомостей про рух коштів на рахунках, складання ліквідаційного балансу, формування реєстру кредиторів з вимогами до боржник ата інш. Згідно із ст.46 Закону "Про відновлення платоспроможності …" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Зазначається, що станом на день надання пояснень ліквідаційна процедура у справі триває, звіт по справі та ліквідаційний баланс не готуються для суду.

За підсумками засідання 18.09.2019, після заслуховування присутніх в ньому представників, з`ясування обставин справи, безпосереднього дослідження судом в засіданні матеріалів справи, у нарадчій кімнаті вирішені по суті клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області, Головного управління ПФУ в Запорізькій області Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частини якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати та повідомлено присутніх про складання повного тексту ухвали протягом п`яти днів з дня проголошення скороченого тексту.

Розглянувши клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017, т. 5, ар.с.43) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Фірма Згода" до проведення перевірки банкрута працівниками податкового органу, суд зазначає наступне.

В обґрунтування клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (надалі - податковий орган) посилається на те, що на адресу ліквідатора (попередній ліквідатор у справі - арбітражний керуючий Гаврилюк Є.В.) направлено лист з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності для проведення перевірки, відповідно до вимог Податкового кодексу України. Не надання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини, податковий орган просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.

До свого клопотання податковим органом надано копію листа (вих.№13431/10/08-01-14-03-13 від 19.09.2017) з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності для проведення позапланової документальної перевірки з питання дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.04.2014 по теперішній час, або повідомлення місяця та часу, коли фахівці податкового органу матимуть можливість ознайомитися з такими документами. Вказаний лист було направлено на адресу ліквідатора - арбітражного керуючого Гаврилюка Є.В., який на той час виконував повноваження ліквідатора у справі.

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Судова процедура банкрутства відносно боржника - ТОВ "Фірма "Згода" була розпочата на підставі ухвали Господарського суду Запорізької області від 16.02.2015 (суддя Шевченко Т.М.), якою було порушено провадження у справі №908/32/15-г за заявою ініціюючого кредитора - Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (правонаступником якої є Запорізька ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області - структурний підрозділ Головного управління ДФС у Запорізькій області). Цією ж ухвалою, від 16.02.2015, окрім іншого, були визнані вимоги ініціюючого кредитора до боржника в розмірі 711 892,47 грн., визначено, що вимоги в розмірі 320 824,35 грн. штрафних санкцій та 77 028,21 грн. пені враховуються в реєстрі окремо у шосту чергу.

Отже, податковий орган з лютого 2016 є кредитором боржника у справі № 908/32/15-г, тому є обізнаним про стан справи, про порушення провадження у справі, та у подальшому - про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, поточні ухвали суду у справі направляються до податкового органу, як кредитора. З лютого 2016 податковий орган мав достатньо часу для вжиття заходів щодо проведення податкової перевірки боржника, з метою виконання приписів Податкового кодексу України.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Тобто, в силу положень Податкового кодексу України право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки .

Обґрунтування податкового органу вимог свого клопотання (вих..№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) тим, що ліквідатор не надає документи для проведення позапланової перевірки є безпідставним з огляду на те, що згідно з приписами п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України обов`язок платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи , що належать або пов`язані з предметом перевірки, виникає після початку перевірки .

Вказані вище статті Податкового кодексу України початок перевірки пов`язують із прийняттям керівником контролюючого органу рішення, яке оформлюється наказом, про проведення документальної позапланової перевірки, та з врученням такого наказу платнику податків під розписку.

При цьому, ні у поданому до суду клопотанні (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017), ні у направленому попередньому ліквідатору листі (вих.№13431/10/08-01-14-03-13 від 19.09.2017) відсутні відомості про прийняття податковим органом рішення, яке оформлене наказом, про проведення податкової перевірки боржника.

На теперішній час, повноваження ліквідатора у справі виконує арбітражний керуючий Загрія Р.О. на підставі ухвали суду від 17.01.2018.

У наданій до суду інформації (вих.№1120/10/08-01-50-07 від 11.09.2019) податковим органом зазначається, що вказане вище клопотання (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) на адресу діючого ліквідатора - арбітражного керуючого Загрія Р.О. не направлялось.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб`єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. А ні норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", а ні норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв`язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов`язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб`єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Суд не знаходить підстав для задоволення клопотання податкового органу (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) як з наведених вище обставини, а також у зв`язку із тим, що вказане клопотання не містить взагалі будь-якого нормативного обґрунтування, не вказані строки або ж період проведення перевірки боржника, про яку вказано в тексті клопотання.

Інше клопотання податкового органу (вих.№1408/8-01-10-04 від 06.09.2018, т.14, ар.с. 32) щодо зобов`язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, обґрунтоване тим, що відповідно до п.п.19.1.1 п.19.1 ст.19 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) на контролюючі органи покладено обов`язки зі здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів. Проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків. Згідно з п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України, документальною позаплановою перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків, зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються у бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Відповідно до п.п.78.1.7 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Відповідно до п.86.3 ст. 86 Податкового кодексу України акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що зазначено статтями 77 і 78 цього кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п`яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті - протягом 10 робочих днів). Ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини у клопотанні, податковий орган просить зобов`язати ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент надання, інформацію про їх відновлення.

Суд не знаходить підстав для задоволення даного клопотання як з наведених вище обставини, а також у зв`язку із наступним.

Звертаючись до суду із клопотанням 06.09.2018 податковий орган не зазначає, щодо яких саме рахунків, в якій банківській установі він просить суд зобов`язати ліквідатора здійснити закриття.

Щодо вимоги податкового органу зобов`язати ліквідатора надати ліквідаційний баланс та документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), то слід зауважити, що згідно ст.46 Закону "Про відновлення платоспроможності..." ліквідаційний баланс, як складова частина звіту ліквідатора по справі, подається на затвердження суду після завершення ліквідаційної процедури боржника.

Ліквідатор діє в рамках Закону "Про відновлення платоспроможності...", яким не передбачено ані складання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу, ані надання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу до завершення ліквідаційної процедури боржника.

Стосовно вимоги податкового органу про зобов`язання ліквідатора надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, то суд зазначає наступне.

Податковим органом до клопотання (вих.№1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) надано копію наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №2667 від 06.08.2018 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ „Фірма "Згода", код за ЄДРПОУ 23847532, за період діяльності з 01.01.2015 по 08.08.2018 з метою перевірки питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, та за період з 01.01.2011 по 08.08.2018 правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Тривалість перевірки визначена у кількості п`яти робочих днів, з 08.08.2018.

Також, надано копію акту №1108/08-01-14-03 від 08.08.2018 перевірки наявності підприємства (посадових осіб підприємства) за податковою адресою /69032, м.Запоріжжя, вул.Південне шосе, буд. 6-а/, яким зафіксовано 08.08.2018 відсутність посадових осіб боржника за вказаною податковою адресою.

Представлено копію акту №1109/08-01-14-03 від 08.08.2018 про неможливість вручення копії наказу на проведення перевірки та ознайомити з направленням на проведення перевірки, згідно якого, працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено вихід за адресою боржника: 69032, м.Запоріжжя, вул.Південне шосе, буд.6-а, та встановлено відсутність за вказаною адресою посадових осіб боржника, у зв`язку з чим виявилось неможливим здійснити 08.08.2018 вручення боржнику (або його уповноваженим особам) наказу про призначення проведення документальної позапланової перевірки боржника.

Слід зауважити, що боржник постановою Господарського суду Запорізької області від 07.07.2015 був визнаний банкрутом і відносно нього було відкрито ліквідаційну процедуру, було призначено ліквідатора - арбітражного керуючого Гаврилюка Є.В.

У 2017 році саме на адресу ліквідатора, повноваження якого на той час виконував арбітражний керуючий Гаврилюк Є.В . , податковим органом було направлено лист (вих.№13431/10/08-01-14-03-13 від 19.09.2017) з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності для проведення позапланової документальної перевірки з питання дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.04.2014 по теперішній час, або повідомлення місяця та часу, коли фахівці податкового органу матимуть можливість ознайомитися з такими документами.

Починаючи з 17.01.2018, на підставі ухвали суду повноваження ліквідатора у даній справі виконує арбітражний керуючий Загрія Р.О., про що податковий орган, як ініціюючий кредитор у справі був обізнаний з цього ж дня, оскільки представник ініціюючого кредитора був присутній в засіданні суду 17.01.2018, і це відображено у протоколі судового засідання та ухвалі суду.

Згідно положень ст.41 Закону "Про відновлення платоспроможності...", ліквідатор з дня свого призначення здійснює повноваження керівника банкрута.

У той же час, наказ про проведення документальної перевірки боржника №2667 від 06.08.2018 податковим органом не був направлений на адресу ліквідатора, жодного обґрунтування зазначеного - податковим органом не наведено ні в клопотанні, ні в інформації (вих.№1120/10/08-01-50-07 від 11.09.2019), ні в судовому засіданні.

Матеріали справи свідчать, що після встановлення 08.08.2018 відсутності посадових осіб боржника за адресою: 69032, м.Запоріжжя, вул.Південне шосе, буд.6-а, податковим органом протягом решти чотирьох робочих днів, відведених для проведення перевірки, не було здійснено будь-яких інших заходів щодо вручення під розписку саме ліквідатору (як керівнику підприємства-боржника) наказу про призначення перевірки №2667 від 06.08.2018.

Слід зазначити, що вказаним наказом визначено період для проведення перевірки боржника тривалістю п`ять робочих днів, які станом на 18.09.2019 - минули.

Наведені вище обставини свідчить про те, що фактично податковий орган мав можливість самостійно своєчасно звернутися до ліквідатора з приводу надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства - боржника для проведення перевірки боржника згідно наказу №2667 від 06.08.2018, але вказаною можливістю не скористався.

Суду не було надано доказів прийняття податковим органом після 06.08.2018 іншого рішення, оформленого наказом, про проведення податкової перевірки боржника, та доказів направлення такого наказу ліквідатору, на якого Законом "Про відновлення платоспроможності..." покладено виконання обов`язків керівника боржника.

Наказу про призначення податкової перевірки боржника ліквідатору боржника не було вручено, доказів того - не було надано суду.

Будь-яких додаткових доказів, які б свідчили про вжиття податковим органом інших заходів з приводу організації податкової перевірки боржника після серпня 2018 суду не було надано.

Відповідно до ст.38 Закону "Про відновлення платоспроможності…" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо.

Отже, після відкриття ліквідаційної процедури боржник не здійснює господарську діяльність і, відповідно, на підприємстві не можуть формуватися буд-які фінансово-господарські документи, які вимагаються податковим органом для проведення перевірки.

Крім того, до компетенції суду не входить зобов`язання ліквідатора надавати податковим органам документи щодо діяльності підприємства, що ліквідується.

В свою чергу діючим ліквідатором до матеріалів справи було надано копію акту приймання-передачі документів у справі № 908/32/15-г від 20.01.2018, підписаного між колишнім ліквідатором боржника - арбітражним керуючим Гаврилюком Є.В. та діючим ліквідатором - арбітражним керуючим Загрія Р.О., згідно якого не передавались документи фінансово-господарської діяльності банкрута.

Суд зауважує, що вимоги клопотання заявника мають узагальнюючий характер, та звернення до суду із викладеними у такій формі вимогами - чинним ГПК України та Законом "Про відновлення платоспроможності..." не передбачено.

Також, ні в клопотанні, ні в судових зсіданнях податковим органом не обґрунтовано, на підставі яких норм чинного законодавства він просить суд зобов`язати ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), результати проведеної інвентаризації основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, тощо, та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2015 року по момент надання інформації про їх відновлення.

З огляду на викладене, в задоволенні клопотання податкового органу (вих.№1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) щодо зобов`язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, - відмовляється.

За підсумками розгляду клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про заміну кредитора правонаступником, суд знайшов клопотання правомірним та обґрунтованим з огляду на таке.

Згідно з ч.ч.1, 5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

У відповідності до ч.1 ст.106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Ч.1 ст.512 Цивільного кодексу України передбачено, що кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок правонаступництва.

Згідно з п.п.4, 5, 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 23.03.2015 у даній справі, якою затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ Фірма Згода , визнано Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському (перейменованому у Вознесенівський) районі м. Запоріжжя в розмірі 158596,19 грн., з яких: 153318,55 грн. боргу за внесками, 4680,59 грн. штрафу, 597,05 грн. пені;

Ухвалою від 18.04.2017 здійснено процесуальне правонаступництво та замінено кредитора - Управління Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м.Запоріжжя (69057, м.Запоріжжя, вул.Гагаріна, буд. 2-б; код ЄДРПОУ 20508396) на його правонаступника - Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя (69057, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Гагаріна, буд. 2-б, код ЄДРПОУ 41248629).

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України реорганізовано деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом приєднання до окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком.

В тому числі, Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя (ЄДРПОУ 41248629) приєднано до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (код ЄДРПОУ 20490012).

31.07.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Центрального об`єднаного управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя внесено відомості про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації, що підтверджено наданим заявником витягом з ЄДР.

Отже, в силу приведених вище правових положень Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області являється правонаступником Центрального об`єднаного управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя внаслідок реорганізації останнього за рішенням органу державної влади шляхом приєднання.

Ст.21 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом унормовано, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

За таких обставин, клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області слід задовольнити та здійснити процесуальне правонаступництво, замінивши кредитора - Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Щодо заяви ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк" в особі Обласного відділення ПАТ "Промінвестбанк" в м.Запоріжжя (вих.№ 108/92-104 від 26.07.2019) про внесення змін до реєстру вимог кредиторів зазначається, що 19.08.2019 судом отримано заяву ПАТ Промінвестбанк про залишення без розгляду поданої заяви (вих.№ 108/92-104 від 26.07.2019) про внесення змін до реєстру вимог кредиторів.

Заявлення ПАТ Промінвестбанк судом прийняте як таке, що не порушує чиїхось прав чи інтересів, а тому заяву ПАТ Промінвестбанк про внесення змін до реєстру залишено без розгляду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 21, 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст.3, 12, 20, 232-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд

УХВАЛИВ:

1 . Ззаяву кредитора ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк" (вих.№ 108/92-104 від 26.07.2019) про внесення змін до реєстру вимог кредиторів залишити без розгляду.

2 . В задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області (вих.№186/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Фірма "Згода" до проведення перевірки підприємства працівниками податкового органу - відмовити.

3. В задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області (вих. № 1408/8-01-10-04 від 06.09.2018) про зобов`язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент їх надання, інформацію про їх відновлення - відмовити.

4. Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (вих.№1335/07-11 від 13.08.2019) про заміну кредитора правонаступником задовольнити.

Замінити кредитора у справі - Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя (69057, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, 2-6, код ЄДРПОУ 41248629) на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.158-б, код ЄДРПОУ 20490012).

5. Розгляд справи відкласти до 19.11.2019 о 10.00.

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Запорізької області за адресою: 69001, м.Запоріжжя, вул.Гетьманська, 4. Номер телефону гарячої лінії суду: (061) 764-89-30.

6. Зобов`язати кредиторів представити довідки про кредиторську заборгованість, інформацію про погашення вимог у ліквідаційній процедурі

7. Зобов`язати ліквідатора надати звіт, документи в підтвердження подальших вжитих заходів у ліквідаційній процедурі.

Явку представників боржника, кредиторів, ліквідатора в судове засідання визнати обов`язковою.

Копії ухвали направити боржнику, ліквідатору, ГУ ДФС у Запорізькій області, кредиторам.

Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її оголошення, відповідно до ст.235 ГПК України.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня складення повного тексту ухвали за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання наразі апеляційної скарги через господарський суд Запорізької області.

Повний текст ухвали складено та підписано 23.09.2019.

Суддя Р.А.Ніколаєнко

Дата ухвалення рішення18.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84451833
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство Ліквідатор - арбітражний керуючий Загрія Роман Олегович

Судовий реєстр по справі —908/32/15-г

Ухвала від 18.12.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 12.12.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 11.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 11.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 02.09.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні