ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.09.2019 Cправа № 914/1320/19
за позовом : Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Фамілія Плюс", м. Львів
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів
про стягнення 17'155,32 грн.
Суддя Яворський Б.І.
При секретарі Муравець О.М.
Представники сторін:
від позивача: Піхоцька Л.В.
від відповідача: Поліщук Л.В.
від третьої особи: Ковалишин Н.О.
Відводів складу суду сторонами не заявлялося.
Відповідно до ст. 222 ГПК України фіксування судового процесу здійснюється з допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме програмно-апаратного комплексу "Акорд".
Суть спору: На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю Фамілія Плюс" про стягнення 17'155,32 грн. заборгованості, з яких 4'442,32 грн. заборгованість з орендної плати та 12'713,00 грн. донарахована орендна плата за невідповідність фактичної площі літнього майданчика погодженому проекту.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями 09.07.2019 р. справу № 914/1320/19 передано на розгляд судді Яворському Б.І.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 15.07.2019 року позовну заву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом представників сторін, залучено Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на строні позивача, судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 08.08.2019 року.
01.08.2019 року за вх. № 31365/19 представник позивача подав клопотання про відкладення розгляду справи.
У судове засідання 08.08.2019 року представник третьої особи з`явився, через канцелярію суду подав пояснення з приводу позовних вимог, просить позов задоволити. На думку представника третьої особи, позивачем правомірно здійснено донарахування відповідачу орендної плати в десятикратному розмірі на підставі п. 4.5. договору.
Представник відповідача в судове засідання 08.08.2019 р. не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Протокольною ухвалою від 08.08.2019 р. Господарський суд Львівської області ухвалив відкласти судове засідання на 29.08.2019 р. Крім того, ухвалою від 08.08.2019 р. Господарський суд Львівської області у порядку ст.ст. 120-121 ГПК України викликав позивача та відповідача та повідомив про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання, що відбулось 29.08.2019 р., з`явився представник позивача, представник відповідача повторно не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Протокольною ухвалою від 29.08.2019 р. Господарський суд Львівської області ухвалив відкласти судове засідання на 05.09.2019 р. Крім того, ухвалою від 29.08.2019 р. Господарський суд Львівської області у порядку ст.ст. 120-121 ГПК України викликав відповідача та третю особу та повідомив про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 05.09.2019 р., з`явився представник позивача, вимоги підтримав, просив позов задоволити.
Представник відповідача у судове засідання 05.09.2019 р. з`явився, надав усні пояснення, проти позову заперечив.
Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Протокольною ухвалою від 05.09.2019 р. Господарський суд Львівської області ухвалив відкласти судове засідання на 19.09.2019 р. Крім того, ухвалою від 05.09.2019 р. Господарський суд Львівської області у порядку ст.ст. 120-121 ГПК України викликав третю особу та повідомив про дату, час і місце судового засідання.
16.09.2019 року за вх. № 38068/19 представник відповідача подав відзив на позовну заяву з обгрунтуванням своєї правової позиції, у якому просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки позивачем у період з 24.07.2018 р. по 25.07.2018 р. та з 26.07.2018 р. по 16.08.2018 р. безпідставно донараховано десятикратний розмір орендної плати за невідповідність фактичної площі відкритого літнього майданчика погодженому проекту згідно договору № Г-244-2018 (П) від 24.07.2018 р. (відповідні акти відсутні). Зазначив при цьому, що відповідач, враховуючи наявність акту обстеження відкритого літнього майданчика від 25.07.2018 р., яким встановлено невідповідність погодженому проекту у цей день, 12.09.2019 р. сплатило позивачу 529,71 грн. доплати за встановлену невідповідність, що підтверджується платіжним дорученням за № 1513867129, копія якого долучена відповідачем до відзиву. Окрім того, відповідач інформував суд, що 12.09.2019 р. також погашено заборгованість з орендної плати у розмірі 4'442,32 грн., копія платіжного доручення за №1513867128 долучене до матеріалів справи.
Приймаючи до уваги, що клопотання відповідача (вх. №36670/19 від 05.09.2019 р.) про подання відзиву поза межами встановлених судом строків обґрунтоване, суд, відповідно до ч.2 ст.119 ГПК України, дійшов висновку про його задоволення та продовжив пропущений процесуальний строк для подання відзиву на позовну заяву.
У судовому засіданні 19.09.2019 р., відповідно до приписів ч. 1 ст.240 ГПК України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 02.12.2016 р. №1125 затверджено Положення про управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, згідно пункту 1.1. якого управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі управління) є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Пунктом 2.1. Положення визначено, що основними завданнями управління, зокрема є виконання функції органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження (приватизація) майна комунальної власності територіальної громади м. Львова.
24.07.2018 року між Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Фамілія Плюс (відповідач) укладено договір № Г-244-2018(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритого літнього майданчика, предметом якого є надання орендодавцем орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності для розміщення відкритого літнього майданчика площею 25,10 кв.м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 25. на терміни, відповідно до паспорта відкритого літнього майданчика від 04.07.2018 р. №244-2018. (п.1.1 та 2.1.1 договору). Невід`ємною частиною договору є паспорт відкритого літнього майданчика від 04.07.2018 р. №244-2018 з вказаним у ньому розміром орендованої площі.
Згідно пункту 2.2.2. договору орендар зобов`язувався своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об`єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.
Пунктом 2.2.3 договору визначено, що орендар зобов`язується встановлювати відкритий літній майданчик відповідно до погодженого у встановленому порядку проекту без пошкодження конструктивних елементів благоустрою комунальної власності та озеленення, із забезпеченням безпеки населення при під`єднанні конструкції до електричної мережі, утримувати їх у належному технічному і санітарному стані та впорядковувати місця для їх розташування, забезпечити технічну міцність і стійкість конструкції.
Управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування ЛМР у 2018 році затверджено проект літнього майданчика за адресою: пл. Ринок, 25 у м. Львові.
Згідно п.3.1 договору орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об`єктом площею 25,10 кв.м. щомісячно до 25 числа поточного місяця у розмірі (75,72*25,10*0,8)*1,2=1'824,55 грн. за місяць, у тому числі ПДВ 304,09 грн. Орендна плата за користування окремими конструктивними елементами благоустрою для літніх майданчиків нараховується у межах терміну дії паспорта відкритого літнього майданчика (п.3.5 договору).
Відповідно до п.4.5 договору оренди при невідповідності встановленого літнього майданчика погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення. Нарахування орендної плати у десятикратному розмірі здійснюється орендодавцем з дати складання районною адміністрацією, на території якої розташований об`єкт соціально-культурного, торговельного та іншого призначення та КП Адміністративно-технічне управління спільного акта про порушення до дати складання акта про усунення порушень чи дати акта про демонтаж. При цьому відсутність підпису орендаря чи його представника на зазначених актах не є підставою для незастосування штрафних санкцій.
Розділом 6 договору сторони погодили, що термін дії договору встановлюється з 24.07.2018 до 31.10.2018 р.
Згідно п.7 договору додатком до цього договору є паспорт №244-2018 відкритого літнього майданчика.
Згідно з п.2.3.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об`єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою № 2452 Львівської міської ради від 05.03.2009 р., управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.
Розділом 4 Порядку отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об`єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2452 передбачено, що районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам , про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень.
Згідно із п. 4.2.1 вищевказаного Порядку районні адміністрації здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам.
Відповідно до підпунктів 4.2.2., 4.2.3., 4.2.8. пункту 4.2. Порядку районні адміністрації: здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам. Звертаються до суб`єктів підприємницької діяльності з вимогою щодо усунення порушень у визначений термін, а у разі невиконання цієї вимоги вносять подання управлінню архітектури департаменту містобудування про скасування дозволу. Всі приписи і повідомлення про усунення порушень цього Порядку направляються суб`єктам підприємницької діяльності у письмовій формі поштою або подаються уповноваженим представником особисто і реєструються у відповідному журналі. Протягом цього терміну суб`єкт господарювання зобов`язаний усунути всі відхилення від погодженого проекту. У разі не приведення об`єкта у відповідність до погодженого проекту впродовж терміну призупинення паспорта відкритого літнього майданчика він скасовується. Про призупинення або анулювання паспорта відкритого літнього майданчика орган, що його видає, повідомляє заявника, управління комунальної власності департаменту економічної політики та районну адміністрацію.
У позовній заяві позивач вказує, що відповідно до акту проведення обстеження відкритого літнього майданчика на відповідність погодженому проекту від 11.07.2018 р., розміщеного за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 25, ТзОВ Фамілія Плюс встановлено, що фактична площа відкритого літнього майданчика перевищує погоджену на 10,6 кв.м, що не відповідає погодженому проекту. Не забезпечено прохід (1,80 м) для маломобільних груп населення.
12.07.2018 року Галицькою районною адміністрацією м. Львова на адресу ТзОВ Фамілія Плюс скеровано лист-попередження №31-вих-4018 про необхідність привести літній майданчик у відповідність до погодженого проекту та усунути зазначені порушення у термін до 23.07.2018 р.
Відповідно до акта проведення обстеження на відповідність погодженому проекту від 25.07.2018 р., складеного за результатами перевірки уповноваженими представниками Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (третя особа), інженером КП Адміністративно-технічне управління та пров. спеціалістом відділу художнього оформлення міста та розміщення ТС Управління архітектури та урбаністики ДМБ ЛМР відкритого літнього майданчика комісією встановлено, що фактична площа відкритого літнього майданчика перевищує погоджену на 10,6 кв.м., не забезпечено прохід тротуаром (1,80 м) для маломобільних груп населення. Докази надіслання листа-попередження позивачем не надані.
Згідно з актом проведення обстеження відкритого літнього майданчика на відповідність погодженому проекту від 17.08.2018 року, уповноваженими представниками Галицької районної адміністрації, нач.відділу соціально-економічного розвитку, зав. Сектору районних архітекторів Управління архітектури та урбаністики ДМБ ЛМР встановлено, що відкритий літній майданчик відповідає погодженій площі. З даним актом була ознайомлена адміністратор ресторану ОСОБА_1 , про що засвідчила своїм підписом.
Позивач стверджує, що відкритий літній майданчик ТзОВ Фамілія Плюс , розміщений за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 25 у період з 11.07. по 16.08.2018 р., функціонував з порушеннями, які проявлялись у його невідповідності погодженому проекту, що підтверджується актами обстежень.
Відповідно до п.4.5. Типового договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об`єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 01.12.2016 №1273 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об`єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення , а як наслідок і договору № Г-244-2018(П): У разі невідповідності встановленого об`єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту, до часу його демонтажу або отримання дозвільного документу на його розміщення. Нарахування орендної плати у десятикратному розмірі здійснює управління комунальної власності з дати складання районною адміністрацією, на території якої розташований відкритий літній майданчик, та комунальним підприємством Адміністративно-технічне управління спільного акта про порушення до дати складання акта про усунення порушень чи дати акта про демонтаж. При цьому відсутність підпису орендаря чи його представника на зазначених актах не є підставою для незастосування штрафних санкцій.
На підставі скерованих адміністрацією актів обстежень відкритого літнього майданчика розміщеного ТзОВ Фамілія плюс за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 25, управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради були здійснені відповідні донарахування.
14.08.2018 р. комісія з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова вирішила провести донарахування орендної плати за договором оренди ОКЕБ № Г-244-2018(П) за період з 24.07.2018 р. до 25.07.2018 р. у розмірі 1'059,42 грн., що відображено у акті № 130 комісії, а також за період з 26.07.2018 р. до 16.08.2018 р. у розмірі 11'653,58 грн. (акт комісії за № 153 від 11.09.2018 р.)
Відтак, позивач на підставі довідки про заборгованість № 4-2302-1431 від 26.06.2019 р. просить суд стягнути з відповідача 12'713,00 грн. (донарахування за невідповідність) та 4'442,32 грн. несплаченої орендної плати (в одинарному розмірі) за договором оренди ОКЕБ №Г-244-2018(П), що в загальній сумі складає 17'155,32 грн.
Управлінням комунальної власності на адресу ТзОВ Фамілія плюс скеровувались листи № 2302-5072 від 17.08.2018 р., № 2302-6084 від 17.10.2018р. щодо проведеного донарахування орендної плати, згідно з п.4.5. договору.
У судовому засіданні 05.09.2019 р. та додатково у відзиві на позовну заяву відповідач стверджував, що акт обстеження відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів, пл. Ринок,25 від 11.07.2018 р. не може бути належним доказом, оскільки такий складений до укладення договору № Г-244-2018(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності від 24.07.2018 р. на п. 4.5 якого посилається позивач. Крім цього, відповідач зазначає, що відповідно до режиму роботи ресторану Фамілія Плюс , затвердженого департаментом економічного розвитку Львівської міської ради 08.11.2017 року №2301-3075, ресторану встановлено наступний режим роботи: понеділок - п`ятниця з 08-00 до 23-00 год. без перерви, субота та неділя з 08-00 до 23-00 без перерви. Отже, ресторан не є цілодобовим закладом, та щоденно відчиняється о 08:00 год. та зачиняється о 23:00 год., при цьому літній майданчик щоденно встановлюється та демонтується. Зазначив, що позивачем не надано актів про обстеження відкритого літнього майданчика від 24.07.2018 р., а отже не надано жодних доказів на підтвердження своїх стверджень про те, що ТОВ Фамілія Плюс допустило невідповідність встановленого літнього майданчика погодженому проекту у період з 24.07.2018 р. по 25.07.2018 р. Разом з тим зазначив, що доказів про те, що відкритий літній майданчик за адресою м. Львів, пл. Ринок,25 не відповідав погодженому проекту у період з 26.07.2018 р. по 16.08.2018 р. позивач також не надав, зокрема, не надано актів обстеження з 26 липня по 16 серпня 2018 року. Відповідач звертав увагу суду на те, що долучений позивачем акт обстеження відкритого літнього майданчика від 17.08.2018 р. лише доводить той факт, що 17.08.2018 року літній майданчик відповідав договору, та жодним чином не може бути доказом невідповідності відкритого літнього майданчика погодженому проекту за період до 17.08.2018 р. у зв`язку з чим ТзОВ Фамілія Плюс не визнавав вимог позивача про стягнення 11'653,58 грн. доплати за цей період.
Судом встановлено, що 12.09.2019 року відповідач сплатив заборгованість з орендної плати у розмірі 4'442,32 грн. та донараховану орендну плату у розмірі 529,71 грн. за 25.07.2018 р., що підтверджується платіжними дорученнями за №1513867129 та 1513867128 , копії яких відповідачем долучено до відзиву на позовну заяву.
Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст.231 ГПК України Господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань. Закриття провадження у справі на підставі зазначеної норми ГПК України можливе в разі, коли предмет спору існував на момент виникнення останнього та припинив існування в процесі розгляду справи.
З огляду на викладене, провадження у справі в частині стягнення 4'972,03 грн. заборгованості за договором підлягає закриттю за відсутністю предмета спору.
ОЦІНКА СУДУ.
Відповідно до частини 1 статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Згідно ст. 174 ГК України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.
Між сторонами виникли взаємні права та обов`язки на підставі укладеного договору №Г-244-2018 (П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності від 24.07.2018 р.
Відповідно до ч.1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Одним із основних обов`язків орендаря у зобов`язанні з оренди майна є своєчасне та у повному обсязі внесення орендної плати.
Згідно ст. 286 ГК України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Відповідно до пункту 3.1 договору відповідач зобов`язувався своєчасно і у повному обсязі сплачувати орендну плату.
Відповідно до ст. 287 ГК України орендодавцями щодо комунального майна є органи, уповноважені місцевими радами управляти майном, яке є у комунальній власності.
Згідно ч. 3 ст. 18 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендар зобов`язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.
Відповідно до умов ч. 1 ст. 762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Статтею 509 ЦК України передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобовязання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно ст. 526 ЦК України та ст.193 ГК України зобов`язання повинні виконуватися належним чином згідно умов договору та актів цивільного законодавства, а при відсутності таких вказівок - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ст.530 ЦК України).
За приписами ст.599 ЦК України зобов`язання припиняються виконанням, проведеним належним чином.
Щодо вимог позивача про стягнення з відповідача 11653,58 грн. донарахованої орендної плати за невідповідність фактичної площі літнього майданчика погодженому проекту, суд зазначає наступне.
Відповідно до частин 1, 4 статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають .
Проведення обстежень відкритих літніх майданчиків у місті Львові на предмет їх відповідності погодженому проекту (паспорту) регулюється Порядком отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у місті Львові біля об`єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2452, із відповідними змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 4.2.1., п. 4.2.2. Порядку, районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам; звертаються до суб`єктів підприємницької діяльності з вимогою щодо усунення порушень у визначений термін, а у разі невиконання цієї вимоги вносять подання управлінню архітектури департаменту містобудування про скасування дозволу.
Акт обстеження відкритого літнього майданчика від 11.07.2018 р. не може бути взятий судом до уваги як доказ, що відповідач вчинив порушення 24.07.2018р., оскільки такий складений до укладення договору № Г-244-2018(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності. У даному договорі відсутнє положення про те, що його умови поширюються на відносини, які виникли між сторонами до його укладення.
Відповідно до акта проведення обстеження на відповідність погодженому проекту від 25.07.2018 р., фактична площа відкритого літнього майданчика перевищує погоджену на 10,6 кв.м. Не забезпечено прохід тротуаром (1,80 м) для маломобільних груп населення.
Однак, у даному акті не наведено даних щодо замірів площі такого перевищення, відтак неможливо його співставити із погодженим планом літнього майданчика, який знаходиться у погодженому проекті, та встановити чи вказана площа дійсно перевищує 10,6 кв.м., дозволену проектом. Крім того, на даному акті відсутні як підпис уповноваженої особи відповідача, так і будь-яка відмітка про те, що він ухилявся від підпису, хоча обстеження, за словами представника адміністрації, проводилося у робочий час - час коли заклад працював. Представник відповідача заперечував факт обстеження, а також повідомив, що жодних актів про обстеження, зокрема, від 25.07.2018 р. відповідач не отримував. Позивач не надав суду доказів надіслання акту від 25.07.2018 р. відповідачу, а тому, не зміг довести факт, що ТзОВ Фамілія Плюс було проінформоване про проведену перевірку, хоча відповідач і оплатив донарахування за 25.07.2018 р., проте не визнає отримання акту від 25.07.2018 р.
За таких обставин, позивачем не доведено належними доказами порушення відповідачем умов погодженого проекту при влаштуванні такого подіуму.
Згідно з актом проведення обстеження відкритого літнього майданчика на відповідність погодженому проекту від 17.08.2018 року, представниками Галицької районної адміністрації, нач. відділу соціально-економічного розвитку, зав. сектору районних архітекторів Управління архітектури та урбаністики ДМБ ЛМР встановлено, що відкритий літній майданчик відповідає погодженій площі . З даним актом була ознайомлена адміністратор ресторану ОСОБА_1 , про що засвідчила своїм підписом. однак, зазначений акт не містить висновку про усунення порушень , як того вимагає типовий договір. Саме акт про усунення порушень повинен був складатися, згідно п.4.5 договору, у разі якщо було б дійсно встановлено невідповідність літнього майданчика проекту.
Пунктом 1.10 Правил благоустрою міста Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 №376, відкритий літній майданчик це стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, бару, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.
Пунктом 4.1 Порядку визначено, що контроль за дотриманням цього порядку здійснюють районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика.
Представник відповідача стверджував, що ресторан Фамілія Плюс не є цілодобовим закладом, літній майданчик є тимчасовим і таким, який щоденно монтується та демонтується, відтак адміністрацією не надано належних доказів щоденного контролю за розташуванням столів, крісел та живих квітів в декоративних вазонах у наступні дні: 24.07.2018 р. та з 26 липня по 16 серпня 2018 року за дотриманням меж встановленого літнього майданчика погодженому проекту.
Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
Згідно з ст. 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів покладається на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на викладені обставини, суд дійшов висновку про необгрунтованість позовних вимог в частині стягнення 12'183,29 грн. донарахованої орендної плати та підтвердження їх нарахування належними та допустимими доказами.
СУДОВІ ВИТРАТИ.
Сплата позивачем судового збору за подання до суду позовної заяви підтверджується платіжним дорученням № 752 від 02.07.2019 р. на суму 1'921,00 грн.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у справі покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до ч. 9 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
За таких обставин, оскільки судом встановлено порушення відповідачем умов договору щодо виконання грошових зобов`язань (сплата орендних платежів здійснена несвоєчасно, визнано можливий факт порушення умов договору 25.07.2018 р.), то саме неправомірні дії відповідача призвели до виникнення спору, а, отже, суд вбачає за можливе застосувати ч. 9 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України при розподілі судових витрат, тому судовий збір у розмірі 1' 921,00 грн. покладається на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 3, 12, 13, 42, 46, 73-80, 123, 129, 231-233, 236-238, 240, 247, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Закрити провадження у справі у частині стягнення орендної плати у розмірі 4'442,32 грн. та 529,71 грн. донарахованої орендної плати за невідповідність фактичної площі літнього майданчика погодженому проекту.
2. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фамілія Плюс" (79008, м. Львів, пл. Ринок, 25; код ЄДРПОУ 30387987) на користь Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15; код ЄДРПОУ 25558625) 1'921,00 грн. судового збору.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду у порядку та строки, передбачені ст.ст. 256, 257 ГПК України.
Повний текст рішення складено та підписано 24.09.2019 р.
Суддя Яворський Б.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2019 |
Оприлюднено | 24.09.2019 |
Номер документу | 84453201 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Яворський Б.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні