ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2019 року Справа № 160/6790/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ніколайчук С.В.,
за участі:
секретаря судового засідання Трайдук С.В.,
представника позивача Манжула І.В.,
представника відповідача Безбабна М.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 (49051, м. Дніпро, вул. Калинова, буд.1; код ЄДРПОУ 40699685) до відповідача-1 - головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856), відповідача-2 - Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
18 липня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України, в якій просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС України в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, про відмову в такій реєстрації, а саме: № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подані товариством з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 податкові накладні, а саме: №2 від 11.03.2019 року; №3 від 22.03.2019 року; №4 від 28.03.2019 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було надано на реєстрацію податкові накладні № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року та згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Позивачем надані пояснення та необхідні документи. Однак, рішеннями комісії головного управління ДФС у Дніпропетровській області було відмовлено у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було, а первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення, які були подані до податкового органу, повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, надіслані для реєстрації. Також, орган контролю зобов`язаний був чітко вказати, які саме копії первинних документів складено з порушеннями. З урахуванням наведеного, рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року відкрито провадження у справі № 160/6790/19 в порядку спрощеного позовного провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 08 серпня 2019 року о 10:30 год. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачам надати відзив на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
06 серпня 2019 року від відповідача 1: головного управління ДФС України у Дніпропетровській області надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що комісією головного управління ДФС України у Дніпропетровській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладених № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року у зв`язку з наданням позивачем витребуваних документів, які складені із порушенням законодавства. У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.
06 серпня 2019 року від відповідача 2: Державної фіскальної служби України надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що реєстрація податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, а тому без надання правової оцінки комісії регіонального рівня зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. Скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку № 117.
У задоволенні позовних вимог просив відмовити в повному обсязі.
03 вересня 2019 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що позивачем з контрагентами укладені в повному обсязі та відповідно до вимог законодавства всі первинні документи, підтверджуючі реальність господарських операцій ТОВ Орхідея 2016 з ТОВ Кінг-Торг та ТОВ Євробуд Плюс .
В судовому засіданні 06 вересня 2019р. представники сторін підтримали свої правові позиції, наведені вище.
Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та відповідь на відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа (код ЄДРПОУ 40699685) та перебуває на податковому обліку в органах ДФС України.
З 29 липня 2016 року ТОВ Орхідея 2016 є платником податку на додану вартість.
01 березня 2019 року між позивачем та ТОВ КІН-ТОРЕ (код ЄДРПОУ 42218443) був укладений договір поставки товару №3. За умовами договору ТОВ КІН-ТОРГ (за договором-постачальник) поставив позивачу (за договором-покупець) щебнево-піщану суміш з домених шлаків у кількості 2591,960 т., а саме:
- 11.03.2019 року у кількості 1320 т на суму 270600,00 грн. (підтверджується видатковою накладною № 94 від 11.03.2019 року);
- 22.03.2019 року у кількості 517,440 т на суму 127290,24 грн. (підтверджується видатковою накладною № 224 від 22.03.2019 року);
- 28.03.2019 року у кількості 754,520 т на суму 185611,92 грн. (підтверджується видатковою накладною №284 від 28.03.2019 року).
Отриманий від ТОВ КІН-ТОРГ товар (щебнево-піщана суміш) позивач поставив ТОВ Євробуд Плюс (код ЄДРПОУ 34898640) за договором постачання № 01/03-ОР від 01.03.2019 року.
Так, 11.03.2019 року на підставі договору № 01/03-ОР від 01.03.2019 року позивач поставив товар у кількості 1320 т на суму 330026,40 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000002 від 11.03.2019 року. Відповідно до п. 4.1 договору поставка товару здійснювалась на умовах EXW, товар отриманий за довіреністю № 33 від 11.03.2019 року.
22.03.2019 року на підставі договору № О1/03-ОР від 01.03.2019 року був поставлений товар у кількості 517,440 т на суму 129370,34 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000003 від 22.03.2019 року. Відповідно до п. 4.1 договору поставка товару здійснювалась на умовах EXW, товар отриманий за довіреністю № 39 від 21.03.2019 року.
28.03.2019 року на підставі договору № 01/03-ОР від 01.03.2019 року був поставлений товар у кількості 754,520 т на суму 188645,09 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000004 від 28.03.2019 року. Відповідно до п. 4.1 Договору поставка товару здійснювалась на умовах EXW, товар отриманий за довіреністю № 41 від 28.03.2019 року.
Поставлений товар був частково оплачений, а саме:
- 13.03.2019 року в сумі 69400,00 грн.;
- 29.03.2019 року в сумі 66800,00 грн.
У зв`язку із здійсненням вищевказаних господарських операцій з постачання товару позивач склав податкові накладні, а саме:
- 11.03.2019 року податкову накладну № 2 на загальну суму 30026,40 грн. (направлена до ДФС для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 25.03.2019 року);
- 22.03.2019 року податкову накладну № 3 на загальну суму 129370,34 грн. (направлена до ДФС для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 15.04.2019 року);
- 28.03.2019 року податкову накладну № 4 на загальну суму 188645,09 грн. (направлена до ДФС для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 15.04.2019 року).
Згідно з отриманими позивачем квитанціями від 25.03.2019 року та від 15.04.2019 року вищевказані податкові накладні прийнято, реєстрація зупинена. Підставою для зупинення податкової накладної стало: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критерії ризиковості платника податку та позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документи, достатніх для прийняття рішення пор реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог податкового органу ТОВ Орхідея 2016 надало до Лівобережної ДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області відповідні пояснення та документи на підтвердження реальності операції (в загальній кількості 34 додатків), за результатами розгляду яких комісією контролюючого органу прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладених/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року.
Відповідно до рішень № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Не погодившись з прийнятими рішеннями № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (у редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017).
12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджений Порядок
зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).
Згідно з пп.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
У відповідності до п. п. 15 - 21 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.27 Порядку №117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Тобто, первинним об`єктом судового дослідження в даній справі є обставини, за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Верховний Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічні позиції викладені у постановах Верховного суду від 22.04.2019р. у справі №2040/5445/18, від 16.04.2019р. у справі №826/10649/17.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, проте, в оскаржуваних рішеннях № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року не конкретизовано, які саме документи складені з порушенням, і з яким порішеннями, та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних або які документи відсутні.
В свою чергу, в судовому засіданні представник позивача надав суду докази того, що усі додаткові документи, необхідні для реєстрації податкової накладної, були надані на вимогу відповідача останньому, порушень їх складання судом не встановлено.
Отже, в оскаржуваних рішеннях № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкових накладних № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року, не вказано чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідної господарської операції та не конкретизовано, які саме первинні документи, надані платником, складені з порушенням законодавства, та які власне порушення допущені.
Згідно з ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно з ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Таким чином, суд вважає, що рішення № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року, складені товариством з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 , в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в порядку, встановленому чинним законодавством датою їх фактичного подання, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.28 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідні до положення містить і Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Так, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За таких обставин, враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 18 грудня 2018 року № 1027686/39573473 визнано судом протиправним та скасовано, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 р., пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд вважає доцільним зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступну податкову накладну від 27 листопада 2018 року № 8 датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 28 листопада 2018 року.
Враховуючи викладене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 3842,00 грн., що документально підтверджується квитанцією № 0.0.1408271575.1 від 15.07.2019 року.
Відтак, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 3842,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст. ст. 241 - 246, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 (49051, м. Дніпро, вул. Калинова, буд.1; код ЄДРПОУ 40699685) до відповідача-1 - головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856), відповідача-2 - Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: № 1171006/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171007/40699685 від 24.05.2019 року; № 1171005/40699685 від 24.05.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 2 від 11.03.2019 року, №3 від 22.03.2019 року, №4 від 28.03.2019 року, складені товариством з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 , в Єдиному державному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 (49051, м. Дніпро, вул. Калинова, буд.1; код ЄДРПОУ 40699685) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) та головного управління державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 3842,00 грн. пропорційно.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 16 вересня 2019 року.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2019 |
Оприлюднено | 26.09.2019 |
Номер документу | 84456823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні