РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
24 вересня 2019 року м. Рівне №460/1335/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 - депутата Рівненської обласної ради VІI скликання доРівненської обласної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про скасування постанови, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Рівненської обласної виборчої комісії (далі - Рівненська ОВК) про скасування постанови від 05.12.2018 №103 в частині звернення до керівного органу політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 .
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що обставини щодо недотримання вимог ст.38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою та звернення до вищого керівного органу партії щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою, встановлені в судовому порядку, а тому оспорювана постанова підлягає скасуванню. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому він заперечив проти заявлених позовних вимог. Зокрема, зазначив, що , Рівненська ОВК при вирішенні питання щодо прийняття рішення про відкликання депутата місцевої ради ОСОБА_1 за народною ініціативою, діяла на підставі та в межах повноважень, визначених Законом України "Про статус депутатів місцевих рад", а відтак підстав для задоволення позовних вимог не вбачає. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Третьою особою письмових заяв по суті справи суду подано не було.
Ухвалою суду від 12.06.2019 позов залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
01.07.2019 судом постановлено ухвалу, якою позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами загального позовного провадження. Разом з тим, до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 .
Протокольною ухвалою суду від 03.07.2019 у підготовчому судовому засіданні оголошено перерву.
Ухвалою суду від 15.08.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в порядку письмового провадження.
Повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, судом встановлено наступне.
07.10.2018 у Рівненському міському будинку культури, що знаходиться у Парку культури і відпочинку ім. Т.Г.Шевченка, відбулися збори виборців, на яких розглядалося питання щодо відкликання депутатів Рівненської обласної ради за народною ініціативою, зокрема, ОСОБА_1 , що був обраний від місцевої організації партії "Радикальна партія Олега Ляшка".
ОСОБА_1 на вказаних зборах не був присутнім.
10.10.2018 офіційним представником ініціативної групи Білим А.О. повідомлено Рівненську ОВК про те, що 07.10.2018 відбулися збори виборців багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Рівненської обласної ради, на яких прийнято рішення щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі п.3 ч.1 ст.37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".
На засіданні Рівненської ОВК 05.12.2018, що відображено в протоколі №23, прийнято рішення про прийняття рішення про дотримання вимог ст.38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою.
Водночас, за результатами даного засідання Рівненською ОВК оформлено постанову від 05.12.2018 №103 про звернення до вищого керівного органу партії щодо відкликання такого депутата за народною ініціативою, згідно з якою відповідачем постановлено звернутися до керівного органу політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка", зокрема, щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 .
Вважаючи таку постанову Рівненської ОВК протиправною, ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Підстави та процедура відкликання депутата місцевих та обласних рад за народною ініціативою, а також порядок прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією, врегульовані Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11.07.2002 №93-IV (далі - Закон №93-IV).
Відповідно до ч.5 ст.41 Закону №93-IV, якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
В ході судового розгляду справи судом встановлено, що рішення Рівненської ОВК від 05.12.2018, викладене в протоколі №23 від 06.12.2018: "про дотримання вимог ст.38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою та звернення до вищого керівного органу партії щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою" визнано протиправним та скасовано в судовому порядку рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 07.05.2019 у справі №460/3070/18, яке набрало законної сили 13.08.2019.
Так, судом у зазначеному судовому рішенні встановлено, що Рівненська ОВК не мала правових підстав робити висновки про дотримання вимог ст.38-40 Закону №93-IV при ініціюванні відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою та звернення до вищого керівного органу партії щодо відкликання такого депутата за народною ініціативою.
Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Оскільки в судовому порядку встановлено обставини недотримання вимог ст.38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" при ініціюванні відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою та звернення до вищого керівного органу партії щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою, які в силу вимог ч.4 ст.78 КАС України не потребують доказуванню, то оспорювана постанова підлягає скасуванню.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Враховуючи положення ч.1 ст.139 КАС України суд стягує на користь позивача понесені ним судові витрати, які підлягають відшкодуванню, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код фізичнох особи НОМЕР_1 ) до Рівненської обласної виборчої комісії (вул.Майдан Просвіти, 1, м.Рівне, 33013; ідентифікаційний код юридичної особи 34021086) про скасування постанови - задовольнити повністю.
Скасувати постанову Рівненської обласної виборчої комісії від 05.12.2018 №103 в частині звернення до керівного органу політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" щодо відкликання депутата Рівненської обласної ради ОСОБА_1 .
Стягнути на користь позивача - ОСОБА_1 , за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Рівненської обласної виборчої комісії судовий збір в сумі 768,40грн. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 24 вересня 2019 року.
Суддя Щербаков В.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 25.09.2019 |
Номер документу | 84458032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Щербаков В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні