Постанова
від 17.06.2009 по справі 12/264
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17.06.2009 р. № 12/264

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвіркуна Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , Комунального підприємства Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі , треті особи -Садове товариство Блакитна затока`Харківського району міста Києва, Київська міська рада, про зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , Комунального підприємства Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі , треті особи -Садове товариство Блакитна затока`Харківського району міста Києва, Київська міська рада, про зобов`язання вчинити певні дії,

В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали та просили зобов`язати відповідачів в місячний термін оформити на ім`я ОСОБА_1 та видати йому державний акт про право приватної власності на земельну ділянку загальною площею 1200 квадратних метрів, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , код земельної ділянки 90191146.

Представники відповідачів позов не визнали, зазначили, що вони жодних прав позивача не порушували і жодних зобов`язань перед позивачем не мають.

Представник Садового товариства Блакитна затока`Харківського району міста Києва просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник Київської міської ради до суду не з`явився, 05.11.2008 року подав письмові пояснення, у яких просив розглянути справу за наявними в матеріалах справи доказами без участі Київради та про наслідки повідомити Київську міську раду.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити частково, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що рішенням Київської міської ради № 354/3815 від 27.10.2005 року передано Садовому товариству "Блакитна затока" Харківського району м. Києва землі загального користування, що знаходяться на острові Водників (урочище Острів Водників`у Голосіївському районі м. Київ).

Даним рішенням також було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам, членам Садового товариства "Блакитна затока" Харківського району м. Києва для ведення колективного садівництва і Садовому товариству "Блакитна затока" Харківського району міста Києва земель загального користування в урочищі "Острів Водників" у Голосіївському районі м . Києва; вилучено з користування акціонерного товариства Київського суднобудівельного-судноремонтного заводу земельні ділянки загальною площею 25,57 га, з яких 20,37 га передано у приватну власність громадянам - членам Садового товариства "Блакитна затока" Харківського району м. Києва, для ведення колективного садівництва в урочищі "Острів Водників" у Голосіївському районі м. Києва.

Додатком до даного Рішення є Перелік земельних ділянок, які передаються громадянам у приватну власність. Даний Перелік містить відомості про кадастровий номер ділянки, її загальну площу, адресу розташування та прізвище, ім`я та по батькові особи, якій передається земельна ділянка у приватну власність.

Прізвище позивача є в додатку, а тому позивач має право отримати державний акт на право приватної власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , код садової ділянки 90191146, загальною площею 1200 кв.м.

Цим же рішенням обов`язок щодо видачі власникам земельних ділянок документів, що посвідчують право власності, покладено на відповідача - Головне управління земельних ресурсів КМДА.

Відповідно до п. б. ст. 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Згідно з п. 1.4. Інструкції "Про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі", затвердженої наказом Державного Комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43, Державний акт на право власності на земельну ділянку видається на підставі рішення Київської міської ради.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів, затвердженого Розпорядженням КМДА № 1137 від 07.06.2002 р. Головне управління земельних ресурсів є виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) та на нього покладаються функції здійснення землеустрою.

Згідно п.7.9. Порядку набуття права на землю юридичними особами та громадянами у м.Києві, затвердженого рішенням Київради № 313/1747 від 14.03.2002 р. після прийняття рішення про передачу земельної ділянки у власність здійснюється перенесення її меж в натуру (на місцевість) та виготовлення акта про право власності. Відповідно до п. 7.10. Порядку Управління земельних ресурсів проводить виготовлення правовстановлюючого документу на земельну ділянку та його державну реєстрацію.

Позивач звернувся до начальника Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації з заявою від 13.03.2006 р. про виготовлення державного акта на право приватної власності на відповідну земельну ділянку.

Також, з метою отримання державного акта на право приватної власності на землю, позивач уклав договір на виконання проектно-вишукувальних робіт від 14.08.2007 року №1086.

Як вбачається з матеріалів справи, на зазначену вище земельну ділянку заповнений бланк державного акта на право власності на ім`я ОСОБА_1 .

Однак затвердження та видача позивачу державного акта на право власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,1200 га. на час розгляду справи відповідачами здійснені не були.

Крім того, судом береться до уваги, що 24.09.2007 року позивач звертався до Київської міської державної адміністрації зі скаргою від 24.09.2007 року з метою досудового врегулювання спору.

У ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, відповідний суб`єкт владних повноважень повинен діяти згідно із законодавством України та критеріями, що визначені в ч.3 ст.2 КАС України.

Однак бездіяльність відповідачів не відповідає вимогам чинного законодавства України. При цьому, як видно, така бездіяльність порушує права позивача.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Однак відповідачі не довели правомірності своєї позиції.

Таким чином, відповідачі по справі своєю бездіяльністю порушують право позивача на затвердження та видачу позивачу державного акта на право власності на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,1200 га.

Оскільки позовна вимога позивача стосовно місячного строку вчинення відповідної дії не ґрунтуються на законі, вимога в цій частині задоволенню не підлягає.

Крім того, з огляду на встановлені в суді обставини, в задоволенні позовних вимог до Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах`слід відмовити, оскільки до його повноважень не входить вчиняти дії, про які просить позивач.

Таким чином, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог частково.

На основі встановленого, керуючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Зобов`язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального підприємства Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі вчинити дії відповідно до чинного законодавства України щодо оформлення та видачі ОСОБА_1 акта про право приватної власності на земельну ділянку загальною площею 0,1200 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , код садової ділянки 90191146.

В решті позовних вимог відмовити.

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції у порядку, що передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Ю.І. Цвіркун

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.06.2009
Оприлюднено25.09.2019
Номер документу84482457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/264

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні