Ухвала
від 24.09.2019 по справі 947/21487/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/21487/19

Провадження № 1-кс/947/12629/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.09.2019 року

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні в місті Одесі клопотання слідчого СУ ГУ НП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про проведення огляду у кримінальному провадженні за № 52016000000000214 від 24.06.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, в ході досудового розслідування встановлено, що детективами Національного бюро Другого відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України здійснювалось досудове розслідування кримінального провадження №52016000000000214 від 24.06.2016 року.

10.06.2019 року заступником керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Генеральної прокуратури України винесено постанову про визначення підслідності за СУ ГУНП в Одеській області.

Відповідно до вимог ст.37 КПК України здійснення повноважень прокурора у даному кримінальному провадженні доручено групі прокурорів прокуратури Одеської області у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 .

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи Одеської міської ради за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» (ЄДРПОУ 37947040), КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» (ЄДРПОУ 30441902) та ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» (ЄДРПОУ 37102749), реалізуючи злочинні наміри, направлені на заволодіння комунальним майном, у порушення вимог ст.14 Закону України «Про державно-приватне партнерство», без проведення конкурсу ініціювали та забезпечили прийняття Одеською міською радою рішення від 08.07.2011 №835-VI, яким Одеською міською радою та ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» (засновник компанія «Odessa airport development Ltd» - Великобританія) для реконструкції злітної смуги і терміналу аеропорту створено ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» (ініціатор винесення на голосування проекту відповідного рішення колишній Одеський міський голова ОСОБА_15 ).

В якості вкладу до статутного капіталу товариства, Одеська міська рада внесла основні засоби КП «Міжнародний аеропорт «Одеса», яеі забезпечували діяльність вказаного підприємства, у тому числі основні засоби, які відповідно до п.п. «а», «г» ч.2 ст.5 Закону України «Про приватизацію державного майна» не підлягали приватизації, вартістю понад 30 млн. грн.

При цьому, з метою зменшення частки Одеської міської ради у новоствореному підприємстві вищевказані службові особи, достовірно знаючи, що відповідно до ст.7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» у випадках створення підприємства на базі майна, яке перебуває у комунальній власності, проведення його оцінки є обов`язковим, а відповідно до п.25 Методики оцінки майна, затвердженої постановою кабінету Міністрів України №1891від 10.12.2003, висновок про вартість майна у разі його використання для цілей реєстрації статуту господарського товариства, що створюється на базі комунального майна, дійсний протягом шестимісячного строку від дати оцінки, використали для реєстрації товариства висновок ПП «Бюро Маркуса», який на той час вже дійсним не був, не пройшов рецензування та зроблинений лише на підставі балансової вартості майна КП «Міжнародний аерпор «Одеса» без врахування інших факторів, які підвищують вартість майна КП.

Натомість, ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент», в порушення вимог ч.3 ст.13 Закону України «Про господарські товариства» внесло до статутного капіталу ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса» грошові кошти у сумі 355 млн. грн., одержані в кредит в банківській установі.

Як наслідок, сформовано статутний капітал ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», у якому частки розподілені наступним шляхом 25% Одеській міській раді (118 млн. грн., внесені майном КП «Міжнародний аеропорт «Одеса») та 75% ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» (шляхом внесення грошових коштів у сумі близько 355 млн. грн.), чим унеможливило прийняття радою будь-яких рішень в органах управління товариством та незаконно здійснено приватизацію комунального майна, у тому числі такого, що не підлягає приватизації взагалі.

31.10.2011 року після передачі майна КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» до ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» з метою остаточного зупинення діяльності КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» та передачі його функцій до ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» між вказаними підприємствами укладено генеральну угоду про основні принципи співробітництва від 09.11.2011.

Крім того, відповідно до рішення Одеської міської ради №835 від 08.07.2011 КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» у якості внеску до договору про спільну діяльність з ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» мало передати майнові права вартістю 4,259 млн. грн. без будь-якого зустрічного обов`язку ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», внаслідок чого територіальній громаді міста Одеси завдано шкоди на вказану суму.

В результаті вказаних дій, діяльність КП «Міжнародний аеропорт «Одеса», 100% статутного капіталу якого належало Одеській міській раді фактично зупинено, натомість виключно на базі його майна робота аеропорту продовжена від імені ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», лише 25% статутного капіталу, який належав Одеській міській раді внаслідок чого, територіальній громаді міста Одеси завдано збитків.

В подальшому, вищевказані особи, заволодівши в такий спосіб комунальним майном, забезпечили укладання під його заставу кредитного договору укладеного між ТОВ «Міжнаролний аеропорт «Одеса» та Державним експертно-імпортним банком» «Укрексімбанк» від 16.10.2013 на відкриття не відновлювальної кредитної лінії у сумі 30 млн. грн. на будівництво термінального комплексу аеропорту «Одеса».

Після обрання ОСОБА_16 на посаду Одеського міського голови, Одеською міською радою подано позов до Господарського суду Одеської області про визнання незаконним статуту ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та договору про корпоративні принципи управління між Одеською міською радою та ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент».

13.07.2015 року суддею Господарського суду Одеської області винесено рішення, яким позов Одеської міської ради задоволено частково та визнано не дійсним статут ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» у частині п.6.3.1. ст.6 та додатку №1 до вказаного статуту, що стосується вкладу майна Одеської міської ради до статутного капіталу ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та його переліку.

Проте, під час розгляду апеляційної скарги, поданої ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» на вказане рішення, Одеським міським головою ОСОБА_17 , в порушення вимог ст.ст. 26,42 Закону України про місцеве самоврядування в Україні» та всупереч попередній правовій позиції, який діяв за попередньою змовою з керівниками вказаних підприємств підписано мирову угоду, відповідно до якої ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» зобов`язалось повернути лише десять об`єктів із переліку майна, що було раніше внесено до статутного капіталу ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», а також припинено дію вказаного вище договору про корпоративні принципи управління, внаслідок чого скасовано будь-які зобов`язання ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент» перед Одеською міською радоб та зафіксовано факт незаконної приватизації комунального майна, яке залишено у власності ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса».

Таким чином, службовими особами Одеської міської ради, які діяли спільно із службовими особами ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», ТОВ «Одеса аеропорт Девелопмент», компанії «Odessa airport development Ltd», КП «Міжнародний аеропорт «Одеса», внаслідок зловживання службовим становищем під час вирішення питань реконструкції міжнародного аеропорту «Одеса», спричинено матеріальних збитків на суму більше 161 млн. грн.

Під час досудового слідства, старшим детективом Національного бюро Другого відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України винесено постанову про призначення комплексної оціночно-будівельної та оціночно-земельної експертизи, проведення якої доручено експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №179532634 від 03.09.2019 право власності на вищезазначені об`єкти зареєстровані за ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса».

Слідчий звертається з клопотанням, з метою з`ясування та встановлення усіх обставин та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності.

В судовому засіданні слідчий підтримала клопотання в повному обсязі та просила слідчого суддю його задовольнити.

Розглянувши клопотання, заслухавши слідчого, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно дост.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Відповідно до ч.ч.1, 2ст.237 КПК Україниогляд проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ч.1ст.234 КПК України,обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке здобуте у результаті його вчинення.

В судовому засіданні встановлено, що клопотання слідчого відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України, є належним чином обґрунтованим, містить відомості про можливість досягнення мети в результаті проведення слідчої (розшукової) дії у вигляді огляду.

Так, в ході проведення досудового розслідування було винесено постанову про призначення комплексної оціночно-будівельної та оціночно-земельної експертизи, проведення якої доручено експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.

Під час виконання вищезазначених експертиз, на адресу слідчого надійшло клопотання судового експерта ОСОБА_18 про надання доступу до об`єктів дослідження, а саме до: пасажирського термінального комплексу загальною площею 8998,8 кв. реєстраційний №1224504651101); нежитлових будівель та споруд, загальною площею 31269,8 кв.м (реєстраційний №885723851101); незавершеного будівництва, що складається з літ «АЗ» - пасажирський термінальний комплекс, загальною площею 26304,0 кв.м. (реєстраційний номер 343417851101), земельної ділянки загальною площею 45,0860 (кадастровий номер 5110137300:66:001:0002) розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Центральний аеропорт, 2.

З урахуванням вищевикладеного, з метою з`ясування та встановлення усіх обставин та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, та з метою надання судовому експерту доступу до об`єктів дослідження, а також в цілях забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.234, 235, 237, 309, 561, 562 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУ НП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про проведення огляду у кримінальному провадженні за № 52016000000000214 від 24.06.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду пасажирського термінального комплексу загальною площею 8998,8 кв.м (реєстраційний №1224504651101); нежитлових будівель та споруд, загальною площею 31269,8 кв.м. (реєстраційний №885723851101); об`єктів незавершеного будівництва, що складається з літ «АЗ» - пасажирський термінальний комплекс, загальною площею 26304,0 кв.м. (реєстраційний номер 343417851101), земельної ділянки загальною площею 45,0860 (кадастровий номер 5110137300:66:001:0002) розташованих за адресою: АДРЕСА_1 .

Проведення огляду доручити слідчим, що включенні до групи слідчих СУ ГУНП в Одеській області: ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_20 ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , процесуальним керівникам у кримінальному провадженні, експертам експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз ОСОБА_18 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , а також іншим експертам у залученні яких виникне необхідність, а також працівникам УСБУ в Одеській області, підставі доручення слідчого чи прокурора.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення24.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84511591
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення огляду у кримінальному провадженні за № 52016000000000214 від 24.06.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України

Судовий реєстр по справі —947/21487/19

Ухвала від 02.01.2020

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Прібилов В. М.

Ухвала від 19.12.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 19.12.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 26.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 26.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 24.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 24.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 06.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 06.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні