ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № 16/421
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 листопада 2009 року 09:26 № 2а-11994/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кишинському М.І. при секретарі судового засідання Попадин О.Б. вирішив адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рапіда-плюс" до Держовної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва про зобов`язання вчинити певні дії за участю представників сторін:
< тип представника >, < ПІБ представника >, довіреність № < Текст >, від < Дата >, < юр. особа або примітка >
На підставі ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 05.11.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про зобов`язання ДПІ у Деснянському районі м. Києва відновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість № 100039182 та внести до Реєстру про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою органу державної податкової служби.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Відповідач незаконно прийняв рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ ТОВ Рафіда-плюс оскільки підстави анулювання свідоцтва платника ПДВ зазначені в п.9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`відсутні.
Відповідач проти задоволення позову заперечує. В обґрунтування своїх заперечень зазначає, що рішення ДПІ у Деснянському районі м. Києва щодо анулювання реєстрації податку на додану вартість ТОВ Рапіда-плюс`є правомірним, прийнятим з дотримання вимог пп. в`п.9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість .
За результатами розгляду наданих сторонами документів, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Рапіда-плюс (код за ЄДРПОУ 34972011) зареєстровано ДПІ в Деснянському районі м. Києва з квітня 2007 року, є платником податку на додану вартість (свідоцтво № 100039182 ). 16 вересня 2009 року від свого контрагента отримало інформацію про анулювання свідоцтва платника податку ПДВ.
Дана інформація підтвердилась на офіційному веб - сайті ДПІ у Деснянському районі м. Києва.
17 вересня 2009 р. представники ТОВ Рапіда-плюс`особисто звернулися до інспектора ДПІ у Деснянському районі м. Києва з питань адміністрування податку на додану вартість ТОВ Рапіда-плюс`для з`ясування причин анулювання свідоцтва, та надали в підтвердження правильності та відповідності законодавству своєї звітності копії податкової декларації зі своїми контрагентами. Подані позивачем документи свідчать про відсутність будь-яких невідповідностей, які б давали підстави для анулювання свідоцтва платника ПДВ. Проте, інспектор, погодившись з наданими доказами, пояснила, що нічого змінити не може.
11 серпня 2009 року та 11 вересня 2009 року, ТОВ Рапіда-плюс`у встановлені законодавством строки подавалися до ДПІ у Деснянському районі м. Києва податкові декларації, зокрема, з податку на додану вартість відповідно за липень та серпень 2009 року. Жодних зауважень чи питань щодо поданих декларацій або додатків з розшифровками в розрізі контрагентів за ці та попередні періоди зі сторони органів податкової адміністрації до ТОВ Рапіда-плюс`не висувалось.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступних висновків.
Вичерпні підстави для анулювання свідоцтва платника ПДВ встановлені п. 9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість , а порядок анулювання свідоцтва платника ПДВ визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.03.2000р. N 79, а також розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.07.2009 р. № 757, дію якого зупинено Указом Президента України від 04.09.2009 р. №706/209.
Як встановлено ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до абз. 7 п. 9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`Анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б" - "ґ" цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного податкового органу. Підстави, зазначені в п.9.8, відсутні.
Крім того, відповідно до абз. 1 та 4 пп. 25.2.2 п. 25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість`рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ініціативою податкового органу оформляється актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Такий акт складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження керівника податкового органу, та затверджується керівником (заступником керівника) податкового органу. В акті про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість обов`язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Закону.
Не пізніше наступного робочого дня після внесення запису про анулювання реєстрації до Реєстру один примірник акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням. Примірник акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість уважається надісланим (врученим) платнику податку на додану вартість, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи представнику платника.
Під час та після подачі ТОВ Рапіда-плюс`податкових декларацій 11 серпня 2009 року та 11 вересня 2009 року жодних невідповідностей чи розбіжностей в податковій звітності виявлено не було, зокрема, обставини, встановлені підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України Про податок на додану вартість`відсутні. Акт про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ні поштовим відправленням, ні особисто під час подання декларацій чи відвідання інспектора уповноваженими представниками ТОВ Рапіда-плюс (11.08.2009р., 11.09.2009 р., 16.09.2008 р.) надано не було.
Відповідно до ч. З п.п. 25.4 п. 25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою органу державної податкової служби, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення органу державної податкової служби про відміну анулювання реєстрації та скасування акта про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Рішення із копіями відповідних документів направляються до Державної податкової адміністрації України для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
Згідно розпорядження КМ України №1120-р від 09.09.2009 року Платник податку має право оскаржити в установленому законодавством порядку рішення про анулювання реєстрації в Міжвідомчій експертній раді з вирішення спірних питань щодо застосування податкового законодавства та у суді.
Згідно п. 2 розпорядження КМ України від 1 липня 2009р. №757 Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов`язкових платежів`у разі встановлення органами державної податкової служби факт виписки податкових накладних, згідно з якими не задекларовано (не сплачено) податкові зобов`язання, обсяг яких за оподаткованими операціями перевищує суму, визначену підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України Про податок на додану вартість , реєстрація платників податку на додану вартість анулюється. Однак розпорядженням КМ України №1120-р від 09.09.2009 року, пункт 2 розпорядження КМ України від 1 липня 2009р. №757 Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов`язкових платежів`скасовано.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладені обставини, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частина ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Зобов`язати Державну податкову інспекцію у Деснянському районі м. Києва відновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість №100039182 від 04.05.07 року виданого ТОВ Рапіда-плюс`та вести до Реєстру запис про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою органу державної податкової служби.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Кишинський М.І.
Дата складання та підписання постанови в повному обсязі -05.11.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2009 |
Оприлюднено | 26.09.2019 |
Номер документу | 84513486 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні