Ухвала
від 25.09.2019 по справі 913/451/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

25 вересня 2019 року м. Харків Справа № 913/451/19

Провадження №14/913/451/19

Господарський суд Луганської області у складі судді Лісовицького Є.А .,

при секретарі судового засідання Медуниці Р.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Комунального підприємства Житлосервіс Світанок , м. Сєвєродонецьк Луганської області

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Інформатика , м. Сєвєродонецьк Луганської області

про стягнення 8860 грн. 42 коп.

У засіданні брали участь:

від позивача: представник не прибув;

від відповідача: представник не прибув.

в с т а н о в и в:

Комунальне підприємство Житлосервіс Світанок звернулось до Господарського суду Луганської області з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Інформатика заборгованість у розмірі 8860 грн. 42 коп., яка виникла у зв`язку з несплатою послуг з управління багатоквартирним будинком за договором № 156 від 12.06.2018.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.08.2019 позовну заяву б/н від 07.08.2019 Комунального підприємства Житлосервіс Світанок до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробнича фірма Інформатика про стягнення 8860 грн. 42 коп. залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків заяви.

28.08.2019 на адресу Господарського суду Луганської області від позивача - Комунального підприємства Житлосервіс Світанок надійшла заява №3531 від 27.08.2019 про усунення недоліків позовної заяви з додатковими доказами, зокрема розрахунком суми судових витрат, документів, що підтверджують відправлення копії позовної заяви відповідачу.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 02.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №913/451/19. Суд ухвалив справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін. Також вказаною ухвалою суд повідомив учасників справи про призначення справи до судового розгляду по суті на 25.09.2019 о 10 год. 00 хв.

04.09.2019 від відповідача на електрону адресу суду надійшла заявка про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, яка не засвідчена електронним цифровим підписом, про що було складено акт від 04.07.2019 та відправнику надіслано повідомлення про те, що документи отримані електронною поштою без електронного цифрового підпису не належать до офіційних та запропоновано надіслати документи у встановленому порядку або надати оригінали документів в паперовій формі.

Відповідач у встановленому порядку документи не надіслав, оригінали документів в паперовій формі до суду не надійшли.

З огляду на викладене, заявка відповідача судом залишається без розгляду, проте долучається до матеріалів справи.

13.09.2019 від відповідача на адресу суду надійшов відзив б/н від 12.09.2019, в якому він зазначив, що в листі № 7 від 27.06.2019 повідомив Комунальне підприємство Житлосервіс Світанок про те, що має намір сплачувати вартість послуг з управління багатоквартирним будинком, в якому розташоване підприємство ТОВ НВФ Інформатика , як і раніше згідно з договором № 56 від 02.01.2007.

Крім того, відповідач зазначив, що з заявленими вимогами позивача він не погоджується по наступним обставинам:

Договір № 156 від 12.06.2018 не враховує те, що підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробнича фірма Інформатика є юридичною особою, яка у своїй господарчій діяльності зобов`язане керуватися рядом Законів окрім Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку . Так, згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 Витрати - Об`єкт витрат - продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов`язаних з їх виробництвом (виконанням) витрат.

Визнання витрат

5. Витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

6. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені. .

Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку в ст. 1 п. 6 дає роз`яснення терміну спільне майно багатоквартирного будинку спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та песуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія .

Як зазначив відповідач, для ТОВ НВФ Інформатика ніяким образом, з точки зору Податкового кодексу України та Положень (стандартів) бухгалтерського обліку, не можуть бути об`єктом спільного майна під`їзди (п. 2 та 16 Додатку 1 до Договору №156 від 12.06.2018), їх ремонт та прибирання, оскільки ТОВ НВФ Інформатика не має на них виходу, а має свій окремий, будівли та споруди, що розташовані на прибудинковій території, в тому числі дитячі майданчики (п. 17 Додатку 1 до Договору №156 від 12.06.2018). ТОВ науково-виробнича фірма Інформатика не використовує під`їзди та дитячі майданчики у своїй господарській діяльності. Такі витрати як оплата за вищевказані послуги не можуть бути віднесені до господарських витрат підприємства згідно з вимогами вищевказаного Положення (стандарту) бухгалтерського обліку. У разі сплати цих витрат у відповідності до договору № 156 від 12.06.2018 податкові органи визнають їх як порушення податкового законодавства з накладанням значних штрафів. У зв`язку з цим відповідач неодноразово звертався до Комунального підприємства Житлосервіс Світанок про складання індивідуального договору з урахуванням особливостей спільного майна багатоквартирного будинку та узгодження ціни, що підтверджується копіями листів від 29.11.2018 № 9, від 11.02.2019 №3; від 27.06.2019 №7.

Також відповідач посилається на те, що згідно Закону України Про житлово-комунальні послуги (ч. 2 ст. 14) в межах одного багатоквартирного будинку можливі різні моделі організації договірних відносин. Рішення повинне бути прийнято на загальних зборах співвласників багатоквартирного будинку, які в будинку № АДРЕСА_1 Гвардійському взагалі не проводились, або відповідач на них не був запрошений. Якщо співвласники будинку не обрали якусь із моделей організації відносин або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньо будинкових систем багатоквартирного будинку, між виконавцем комунальної послуги та співвласниками укладається індивідуальний договір з урахуванням певних особливостей (ч. 7 ст. 14 Закону України Про житлово-комунальні послуги ).

Окрім цього, згідно п. 44.1 Податкового кодексу України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено Законодавством . Між тим Комунальне підприємство Житлосервіс Світанок в первинних документах, а саме в рахунках та актах здачі приймання робіт посилається на Договір № 56 від 02.01.2007, який є дійсним по теперішній час згідно п. 5 цього Договору. За цим Договором та Додатковою угодою № 56/2 до нього від 01.10.2008 (п. 2.1.3) сума щомісячного платежу становить 183,32 грн. (сто вісімдесят три грн. 32 коп.). При цьому в тих же самих первинних документах (рахунках та актах здачі-приймання робіт) вартість послуг визначається за Договором №156 від 12.06.2018. Таким чином, відповідач вважає, що первинні документи складені не вірно і не можуть бути прийняті до обліку в ТОФ НВФ Інформатика .

Таким чином, при відсутності індивідуального договору між Товариством з обмеженою відповідальністю науково-виробнича фірма Інформатика та Комунальним підприємством Житлосервіс Світанок , без узгодження складу наданих послуг та економічного обґрунтування цін на ці послуги, без узгодження розміру прибудинкової території, яка бере участь в розрахунку вартості цих послуг, позивач, на думку відповідача, не має права вимагати сплату за житлово-комунальну послуги згідно з Договором №156 від 12.06.2018, тому що при цьому порушуються права ТОВ НВФ Інформатика згідно зі ст. 180 ГК України (п. п. 3, 4), ст. 11, 14 та 638 ЦК України та ст. 14 ч. 2 Закону України Про житлово-комунальні послуги .

Суд відзив відповідача розглянув, прийняв до уваги та разом з доданими до нього документами долучив до матеріалів справи.

Позивач у відповіді на відзив б/н б/д, яка надійшла на адресу суду 18.09.2019, проти доводів відповідача заперечує.

Так, посилання відповідача на те, що договір № 156 від 12.06.2018 не враховує те, що ТОВ НВФ Інформатика є юридичною особою, позивач вважає помилковим з огляду на приписи Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , який визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Згідно пп. 5 п. 1 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласниками багатоквартирного будинку є власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку і Договір № 156 від 12.06.2019 було укладено власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 , з однієї сторони та Комунальним підприємством Житлосервіс Світанок , з іншої сторони. Отже, власники нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку нарівні з власниками квартир у цьомубудинку є співвласниками спільного майна такого багатоквартирного будинку, кожний співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до йогочастки співвласника.

Крім того, відповідач у відзиві посилається на те, що ТОВ НВФ Інформатика не використовує під`їзди та дитячі майданчики у своїй господарській діяльності, не має виходу у під`їзд, а має окремий вихід, а тому і сплачуючи за надання послуги з управління багатоквартирним будинком згідно Договору №156 від 12.06.2018 він не має ні можливості, ні бажання.

Позивач вважає дане ствердження хибним та таким, що суперечить діючому законодавству. На думку позивача, відповідач, як співвласник багатоквартирного будинку, повинен приймати участь щодо утримання будинку, незалежно від того, чи користується він сходовими клітинами та дитячими майданчиками, чи ні. До того ж, перелік послуг викладений у Додатку №1 до договору № 156 від 12.06.2018, відповідає Обов`язковому переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (наказ від 27.07.2018 № 190, затверджено в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 934/32386).

Крім того, відповідач у відзиві посилається на те, що неодноразово звертався до КП Житлосервіс Світанок з пропозицією укладання індивідуального договору, що саме це викладено в ч. 2 ст. 14 Закону України Про житлово-комунальні послуги , а саме в межах одного багатоквартирного будинку можливі різні моделі організації договірних відносин. Рішення, як пояснює відповідач, повинно бути прийнято на загальних зборах співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 , але загальних зборів не було, відповідач на них не був запрошений і якщо співвласники будинку не обрали якусь із моделей організації відносин або не дійшли згоди з виконавцем про розмірплати за обслуговування внутрішньо будинкових систем багатоквартирного будинку, між Виконавцем комунальної послуги та співвласниками укладається індивідуальний договір з урахуванням певних особливостей (ч. 7 ст. 14 Закону України Прожитлово-комунальні послуги ).

Позивач проти вищезазначених доводів відповідача заперечує, з огляду на наступне.

Згідно з ч. 5 ст. 13 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Згідно Закону України Про житлово-комунальні послуги ціна послуга з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення. Комунальне підприємству Житлосєрвіс Світанок є переможцем конкурсу згідно рішення конкурсної комісії та рішення виконкому Сєвєродонецької міської ради від 09.06.2018 №391, яке оприлюднене на сайті рішень виконкому Сєвєродонецької міської ради (htpp://sed-гаda.gov.ua).

Таким чином, Договір № 156 від 12.06.2018 про надання управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 . Сєвєродонецьк від імені співвласників квартир та нежитлових приміщень підписала уповноважена особа виконавчого органу Сєвєродонецької міської ради. Разом з тим, договір № 56 від 02.0.2007 із додатками до нього, згідно п. 3.4 цього договору припинив свою дію в зв`язку із підписанням нового договору, який відповідає нормативним актам і Законам України, а саме Договір № 156 від 12.06.2018.

Крім того, позивач зазначив, що з введенням в дію Закону України Про житлово-комунальні послуги (№2189-VIII) була виключена така послуга, як послуга з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, яка була передбачена Законом України Про житлово-комунальні послуги (№ 1875-IV). А саме послуга на утримання житлових будинків і прибудинкових територій і була передбачена Договором № 56 від 02.01.2007, на який посилається відповідач.

Як зазначив позивач, особливості порядку укладення договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком встановлені положеннями Закону № 417-VІII і Закону № 2189-VIII, якими передбачений спеціальний порядок укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком між його сторонами, а саме між управителем як виконавцем такої послуги та усіма співвласниками будинку, як замовниками (споживачами послуг) укладається один договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Такий договір від імені усіх співвласників підписується співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) зборами співвласників, а у разі обрання управителя органом місцевого самоврядування за конкурсом - відповідною уповноваженою особою органу місцевого самоврядування.

При цьому зазначений договір в силу прямої вказівки норм частини одинадцятої статті 10, частини п`ятою статті 11 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та частини першої статті 15 Закону України Про житлово-комунальні послуги є обов`язковим для виконання усіма співвласниками (як фізичними, так і юридичними особами), тобто власниками житлових та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, незалежно від наявності підпису кожного із співвласників на такому договорі.

Таким чином, на підставі вище наведеного, згідно із нормами Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку індивідуальні договори про надання послуги з управління багатоквартирним будинком не укладаються, укладається один договір на багатоквартирний будинок.

Щодо застосування норм Закону України Про житлово-комунальні послуги , згідно ст. 5 вказаного Закону до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком;

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Стаття 14 Закону України Про житлово-комунальні послуги , на яку посилається відповідач, регулює відносини саме з укладання, зміни і припинення про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку. Ніякого відношення до комунальних послуг позивач - КП Житлосервіс Світанок не має, він надає виключно житлову послугу, а саме послугу з управління багатоквартирним будинком.

До того ж, відповідач звертається виключно до виконавця комунальних послуг, хоча позивач - КП Житлосервіс Світанок не є виконавцем комунальних послуг. Також згідно п. 4 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про житлово-комунальні послуги встановлено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію Закону (тобто, не пізніше 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцем комунальних послуг, щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг.

Також, позивач посилається на лист Міністерства фінансів України №06330-06/2-5/31961 від 06.12.2018, який стосується договірних відносин з юридичними особами, зокрема бюджетними установами, які є власниками (орендарями) нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Власники (орендарі) нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (бюджетні установи) реєструють в органах Казначейства бюджетні (фінансові) зобов`язання в установленому бюджетним законодавством порядку та з урахуванням норм Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку . Під час реєстрації в органах Казначейства бюджетних (фінансових) зобов`язань розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів подають відповідні реєстри і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного (фінансового) зобов`язання. Цей лист підтверджує справедливість вимог позивача до відповідача, бо навіть бюджетні установи реєструють в органах Казначейства копії договорів, які укладені згідно вимог Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , а саме один договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком укладеним управителем та всіма співвласниками багатоквартирного будинку.

Таким чином, на підставі вищенаведеного, позивач вважає відзив відповідача не обґрунтованим.

Відповідно до ч. 2 ст. 216 ГПК України, суд відкладає розгляд справи, якщо спір, розгляд якого по суті розпочато, не може бути вирішено в даному судовому засіданні.

З метою повного з`ясування обставин справи, а також у зв`язку з тим, що спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні, суд дійшов висновку про необхідність відкласти розгляд справи та встановити відповідачу додатковий строк для надання заперечень.

Керуючись ст. ст. 194 - 196, 216, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Розгляд справи відкласти на 29.10.2019 о 10 год. 20 хв.

Судове засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 5, зал судових засідань №108 .

2. Встановити відповідачу додатковий строк для подачі заперечень, з урахуванням вимог ст. 165, 251 Господарського процесуального кодексу України, до 25.10.2019.

3. При направленні в судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі відповідно до ст. 60 Господарського процесуального кодексу України документи, що підтверджують повноваження представників.

Учасники справи мають можливість отримувати процесуальні документи в електронному вигляді паралельно з документами у паперовому вигляді.

Для отримання процесуальних документів в електронному вигляді потрібно:

1. Зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (завести поштову скриньку електронного суду), розміщену на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua.

2. Подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України у вищевказаному розділі.

Процесуальні документи у відповідній справі, що видані після дати подання вказаної заявки до суду, будуть надходити в електронному вигляді на зареєстровану електронну адресу учасника судового процесу в домені mail.gov.ua, зазначену в заявці.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: (https://court.gov.ua/FAIR).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 26.09.2019 та оскарженню не підлягає.

Суддя Є.А. Лісовицький

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено26.09.2019
Номер документу84515279
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/451/19

Ухвала від 27.12.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Рішення від 11.12.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 25.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 02.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 16.08.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні