Рішення
від 24.09.2019 по справі 280/4112/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

24 вересня 2019 року Справа № 280/4112/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Татаринова Д.В., розглянувши у підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом

Першого заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури (71701, м. Токмак, вул. Шевченка, буд. 50/57, ЄДРПОУ 02909973) в особі держави

до Пологівської міської ради Запорізької області (вул. Єдності, буд. 24 м. Пологи, 70608, Запорізька область, ЄДРПОУ 20516504)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:

Комунальна установа "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області (вул. Щаслива, 83/ вул. МТС, 2, м. Пологи Запорізька область, 70600, ЄДРПОУ 26317941)

Комунальне некомерційне підприємство "Благоустрій-Пологи" Пологівської міської ради (вул. Суворова, 7 м. Пологи Запорізька область, 70608, ЄДРПОУ 41971069)

про визнання бездіяльності протиправної та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов першого заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури (далі - позивач) до Пологівської міської ради Запорізької області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Комунальна установа "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області (далі - третя особа 1), Комунальне некомерційне підприємство "Благоустрій-Пологи" Пологівської міської ради (далі - третя особа 2), в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Пологівської міської ради Запорізької області з питань незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території автомобільної дороги, прилеглої до КУ "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області.

- зобов`язати Пологівську міську раду Запорізької області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів шляхом обладнання території автомобільної дороги, прилеглої до КУ "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області дорожніми знаками 1.33 "Діти", табличками 7.2.1 "Зона дії" в обох напрямках руху, дорожньою розміткою 1.14.1 "Зебра".

Ухвалою судді від 29 серпня 2019 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а підготовче засідання призначено на 18 вересня 2019 року.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території біля вищевказаного навчального, шляхом встановлення дорожніх знаків та дорожньої розмітки, відноситься до компетенції Пологівської міської ради. Пологівської міською радою Запорізької області, тривалий час не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на безпосередньо прилеглих до КУ Пологівська гімназія Основа ПРР ділянках автомобільної дороги, які не обладнані дорожніми знаками: 1.33 Діти , табличками 7.2.1 Зона ДІЇ , та на дорожньому полотні відсутня дорожня розмітка 1.14.1 Зебра .

18 вересня 2019 року від представника Токмацької місцевої прокуратури до суду надійшло клопотання, в якому просить суд розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник Пологівської міської ради Запорізької області у судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляд справи повідомлений належним чином.

17 вересня 2019 року до суду надійшло клопотання, в якому позов першого заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури визнає повністю. Просить суд підготовче засідання провести без участі представника міської ради.

Представник Комунального некомерційного підприємства "Благоустрій-Пологи" Пологівської міської ради у судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляд справи повідомлений належним чином.

17 вересня 2019 року до суду подав пояснення, відповідно до яких зазначає, що з метою забезпечення гарантованих Державою прав дітей на безпеку життя та здоров`я, які закріплені в Конституції України та запобігання реальним загрозам виникнення дорожньо-транспортних подій, підтримують позов першого заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури щодо необхідності вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху учнів.

Представник Комунального некомерційного підприємства "Благоустрій-Пологи" Пологівської міської ради у судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляд справи повідомлений належним чином.

16 вересня 2019 року до суду надав клопотання, в якому проти позову не заперечує, просить суд розглянути справу без участі представника.

За правилами частини 3 статті 183 КАС України визначено, що за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Оскільки, відповідач визнав позов то суд вважає за можливе ухвалити рішення в підготовчому засіданні.

Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.

Токмацькою місцевою прокуратурою в ході опрацювання інформації, що надійшла із Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області від 10 липня 2019 року за № 4394/70/01-2019 року про проведення обстеження дорожніх умов територій, прилеглих до навчальних закладів Пологівської міської ради Запорізької області (далі - міська рада) встановлено, що міською радою не забезпечено безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглих до Комунальної установи Пологівська гімназія Основа Пологівської районної ради Запорізької області (далі - КУ Пологівська гімназія Основа ПРР), ділянках доріг.

Відповідно до акту обстеження, проведеного інспектором СРПП Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області ст. лейтенантом поліції Кирильченко В.В. від 09 липня 2019 року щодо ділянки вуличної шляхової мережі в м. Пологи, по вул. Щаслива на ділянці дороги безпосередньо прилеглій до КУ Пологівська гімназія Основа ПРР відсутні дорожні знаки 1.33 Діти , що є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, пункту 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування , яким передбачено, що знак 1.33 "Діти" повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги.

При цьому, знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1 Зона дії , на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу з урахуванням відстані від місця встановлення.

Окрім вищевказаних порушень на ділянці автомобільної дороги по вулиці Щаслива, що прилягає до КУ Пологівська гімназія Основа Пологівської районної ради відсутня дорожня розмітка 1.14.1. "Зебра", що є порушенням вимог пункту 1.14.1 (Дорожня розмітка) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 року та ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування .

Вказані обставини підтверджуються, також, листом Пологівської міської ради № 2048/02.1-13 від 25 липня 2019 року. Зокрема, в листі зазначено, що знаки 1.33 Діти та розмітка 1.14.1 на вулично-шляховій мережі поблизу КУ Пологівська гімназія Основа відсутні. Питання встановлення вказаних знаків на сесіях Пологівської міської ради протягом 2018-2019 років не розглядалося. Дорога по вул. Щаслива перебуває на балансі КНП Благоустрій-Пологи (копія інвентарної картки додається).

Крім того, листом №323 від 30 липня 2019 року КНП Благоустрій-Пологи Пологівської міської ради зазначено, що дорога по вул. Щаслива в м. Пологи перебуває на балансі КНП Благоустрій-Пологи . Дорожні знаки 1.33 Діти та розмітка 1.14.1 на під`їзді до КУ Пологівська гімназія Основа ПРР відсутні.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає за необхідне зазначити про таке.

Відповідно до положень статті 23 Закону України Про прокуратуру від 14 жовтня 2014 року №1697-VII, представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з частиною 5 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 16 Закону України Про автомобільні дороги від 08 вересня 2005 року №2862-IV(далі - Закон №2862-IV) встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі статтею 19 Закону №2862-IV, основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Статтею 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року №280/97-ВР встановлено, що одним із повноважень міської ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Відповідно до статті 7 Закону України Про дорожній рух від 30 червня 1993 року №3353-XII, до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

У свою чергу, пунктом 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року №198, встановлено, що ремонт і утримання дорожніх об`єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Згідно з пунктом 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року №54, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за №365/20678, дорожні знаки це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Відповідно до підпункту 1.11 пункту 1 Попереджувальні знаки розділу 33 Дорожні знаки Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306 (далі Правила дорожнього руху),

Згідно з підпунктом 1.33 пункту 1 Попереджувальні знаки розділу 33 Дорожні знаки Правил дорожнього руху, "Діти" - ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. В населених пунктах знак 1.33 повторюються. Наступний знак встановлюється на відстані щонайменше 50 м до початку небезпечної ділянки. Відповідно до п.10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

"Зона дії" позначають: 7.2.1 - довжину небезпечної ділянки, позначеної попереджувальними знаками, або зону дії заборонних та інформаційно-вказівних знаків. Відповідно до підпункту 1.14.1 пункту 1 Горизонтальна розмітка розділу 34 ;Дорожня розмітка Правил дорожнього руху, "Зебра" (у тому числі червоно-білого кольору) - позначають нерегульований пішохідний перехід.

Матеріалами справи встановлено, що відповідно до акту обстеження, проведеного інспектором СРПП Пологівського ВП ГУНП в Запорізькій області старшим лейтенантом поліції Кирильченко В.В. від 09 липня 2019 року щодо ділянки вуличної шляхової мережі в м. Пологи, по вул. Щаслива на ділянці дороги безпосередньо прилеглій до КУ Пологівська гімназія Основа ПРР відсутні дорожні знаки 1.33 Діти , що є порушенням розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, пункту 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", яким передбачено, що знак 1.33 "Діти" повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги.

При цьому, знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1 Зона дії , на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу з урахуванням відстані від місця встановлення.

Окрім вищевказаних порушень на ділянці автомобільної дороги по вулиці Щаслива, що прилягає до КУ Пологівська гімназія Основа Пологівської районної ради відсутня дорожня розмітка 1.14.1. "Зебра", що є порушенням вимог пункту 1.14.1 (Дорожня розмітка) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 року та ДСТУ 2587-2010 Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування .

Відповідно до частини 1 статі 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно часини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, щодо покладення на відповідача обов`язку вжити заходи щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території автомобільної дороги, прилеглої до КУ "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області.

Підстави для застосування положень статі 139 Кодексу адміністративного судочинства у суду відсутні.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Першого заступника керівника Токмацької місцевої прокуратури (71701, м. Токмак, вул. Шевченка, буд. 50/57, ЄДРПОУ 02909973) в особі держави до Пологівської міської ради Запорізької області (вул. Єдності, буд. 24 м. Пологи, 70608, Запорізька область, ЄДРПОУ 20516504) треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Комунальна установа "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області (вул. Щаслива, 83/ вул. МТС, 2, м. Пологи Запорізька область, 70600, ЄДРПОУ 26317941) Комунальне некомерційне підприємство "Благоустрій-Пологи" Пологівської міської ради (вул. Суворова, 7 м. Пологи Запорізька область, 70608, ЄДРПОУ 41971069) про визнання бездіяльності протиправної та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Пологівської місьокої ради Запорізької області з питань незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території автомобільної дороги, прилеглої до КУ "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області.

Зобов`язати Пологівську міську раду Запорізької області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів шляхом обладнання території автомобільної дороги, прилеглої до КУ "Пологівська гімназія "Основа" Пологівської районної ради Запорізької області дорожніми знаками 1.33 "Діти", табличками 7.2.1 "Зона дії" в обох напрямках руху, дорожньою розміткою 1.14.1 "Зебра".

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 24 вересня 2019 року.

Суддя Д.В. Татаринов

Дата ухвалення рішення24.09.2019
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84520470
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправної та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/4112/19

Рішення від 24.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні