Ухвала
від 26.09.2019 по справі 520/14847/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/14847/19

Провадження № 1-кс/947/12794/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.09.2019 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження №12018160000000835, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів.

Згідно клопотання, в ході досудового розслідування встановлено, що в період часу з 2016 по 2017 рік ІНФОРМАЦІЯ_1 проводились конкурсні торги за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація». Під час проведення аукціону системою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » переможцями визначено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), так як цінова пропозиція надана вищезазначеними підприємствами виявилась найбільш економічно вигідною. Відповідно до протокольних рішень з вищезазначеними підприємствами укладено договори за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація», з визнанням найменшою ціновою пропозицією та визнанням повної відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям і іншими умовами тендерної документації. У зв`язку із чим, на офіційному сайті державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » були викладені повідомлення про намір укласти договір з вищезазначеними підприємствами.

Разом з тим, в ході досудового слідства, встановлено, що засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) є ОСОБА_5 , яка зареєстрована у м. Луганськ. Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » входить до групи підприємств, які створені з метою розкрадання бюджетних коштів під час виконання ремонтних робіт.

Також, в ході досудового слідства встановлено, що в період часу з 06.08.2018 по 22.06.2018 між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » були укладені наступні договори на закупівлю підрядних робіт за державні кошти. Так, 06.08.2018 між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » був укладен договір № 122-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОДНЗ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » № 278 комбінованого типу, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 (Маршала Жукова), 22.06.2018 укладено договір № 61-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 , розташованої за адресою: АДРЕСА_2 та 11.06.2018 укладено договір № 49-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 , розташованої за адресою: АДРЕСА_3 .

Так, на підставі ухвали слідчого суді Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_6 за участю фахівця ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та головного державного аудитора ІНФОРМАЦІЯ_10 було проведено огляд будівлі та прилеглої території Одеського дошкільного навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_7 » № НОМЕР_4 комбінованого типу розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_8 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 та ІНФОРМАЦІЯ_8 розташованої за адресою: АДРЕСА_3 .

В ході проведення огляду було встановлено, що роботи здійснюються не в повному обсязі та за завищеною вартістю, бетонні вироби, які використовувались для укладки тротуару не відповідають державним стандартам України та укладені з порушенням технологічних вимог. У зв`язку з чим, в ході проведення огляду, з метою проведення експертиз щодо відповідності бетонних виробів державним стандартам України бетонних були вилучені зразки виробів бетонних тротуарних неармованих та направлені на дослідження до ІНФОРМАЦІЯ_11 . Так, за результатами проведеного дослідження, встановлено, що представлені на дослідження вироби бетонні тротуарні неармовані не відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008.

Крім того, в ході досудового слідства встановлено, що за юридичною адресою підприємство не знаходиться, а акти виконаних робіт підписує директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ». Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) є ОСОБА_7 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_4 .

У ході досудового розслідування, у відповідності до ст. 135-137 КПК України ОСОБА_7 було повідомлено про виклик до прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_8 о 14 годині 22.05.2019 та о 14 годині 23.05.2019, для її допиту в якості свідка по зазначеному кримінальному провадженню. Однак, за викликом свідок ОСОБА_7 не з`явилась, про поважні причини неприбуття встановленні ст. 138 КПК України не повідомила.

Крім того, в ході проведення досудового слідства встановлено, що на розрахункові рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснюється перерахування грошових коштів за виконані роботи на підставі укладених договорів про закупівлю підрядних робіт за державні кошти. Беручи до уваги викладене, з метою встановлення відповідності виконаних будівельних робіт з проведеними розрахунками та проведення оціночно-будівельної експертизи для проведення якої необхідні спеціальні знання, в органу досудового слідства виникла необхідність отримання тимчасового доступу та подальшого вилучення належним чином завірених копій документів, зазначених в клопотанні.

Вказане клопотання сторона обвинувачення просить розглядати без виклику представників ІНФОРМАЦІЯ_12 .

В судове засідання слідчий та прокурор не з`явилися, разом з тим слідчим до клопотання було долучено заяву, в якій вона просила розгляд клопотання проводити за її відсутності.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, враховуючи наявність заяви слідчого про розгляд клопотання за її відсутності, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч. ч. 3, 4 ст. 132 КПК України, застосування заходівзабезпечення кримінальногопровадження недопускається,якщо слідчий,прокурор недоведе,що: існуєобґрунтована підозращодо вчиненнякримінального правопорушеннятакого ступенятяжкості,що можебути підставоюдля застосуваннязаходів забезпеченнякримінального провадження; потребидосудового розслідуваннявиправдовують такийступінь втручанняу праваі свободиособи,про якийідеться вклопотанні слідчого,прокурора; можебути виконанезавдання,для виконанняякого слідчий,прокурор звертаєтьсяіз клопотанням. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно приписів ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України, якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

З долучених до клопотання матеріалів вбачається наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.

Слідчий суддя вважає, що задля повного, швидкого та неупередженого досудового розслідування кримінального провадження, з метою дотримання вимог ст.ст. 2, 9 КПК України, на теперішній час існує необхідність в отриманні доступу до зазначених у клопотанні документів, що буде сприяти забезпечення встановлення обставин, які підлягають доказуванню в рамках кримінального провадження.

В судовому засіданні встановлено, що вказані у клопотанні документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташовано за адресою: АДРЕСА_3 .

За таких обставин, з метою забезпечення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування, отримання документів, які можуть бути використані як докази в рамках кримінального провадження для встановлення обставин, які підлягають доказуванню згідно з вимогами ст. 91 КПК України, враховуючи обґрунтованість клопотання сторони обвинувачення, слідчий суддя приходить до переконання, що подане клопотання підлягає задоволенню. З метою запобігання зміни або знищення документів, з клопотанням про надання тимчасового доступу до яких сторона обвинувачення звертається з клопотанням, слідчий суддя приходить до переконання про необхідність розгляду клопотання без осіб, у володінні яких перебувають зазначені у клопотанні документи.

Керуючись ст.ст.132, 159, 160, 163,309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження №12018160000000835, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до документів тендерної документації, що стала підставою для укладення договорів № 122-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОДНЗ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » № 278 комбінованого типу, № 61-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 , № 49-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 з усіма доповненнями та додатками), проектно-кошторисної документації по договорам № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; договорів генерального підряду на виконання будівельних робіт по договорам № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2В) з підписами та з зазначенням дат у повному обсязі, а також в електронному вигляді; довідок про вартість виконаних робіт та витрат (форми КБ-3); актів списання будівельних матеріалів (форма М-29); сертифікатів якості, копії рахунків на застосовані будівельні матеріали; товарно-транспортних накладних на використані механізми з машино-змінами; виконавчої документації відповідно до ДБН; актів прихованих робіт по договорам № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; журналу виробництва робіт по договорам № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; журналу технічного нагляду на об`єкти згідно укладених договорів № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; журналу авторського нагляду; протоколів іспиту будівельних матеріалів згідно з ДБН; положення про ІНФОРМАЦІЯ_1 з усіма доповненнями та змінами; положення про тендерний комітет ІНФОРМАЦІЯ_1 ; перелік осіб із зазначенням повних анкетних даних, які входять (входили) до складу тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_1 за період часу з 01.01.2017 по теперішній час; наказів про призначення на посаду (переведення) осіб, які входять до складу тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_1 ; наказів про включення працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 до складу тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_1 за період часу з 01.01.2017 по теперішній час; посадових інструкцій осіб, які входять до складу тендерного комітету за період часу з 01.01.2017 по 01.09.2019; наказів про призначення на посаду (переведення) головного бухгалтера та бухгалтерів ІНФОРМАЦІЯ_1 ; наказів про призначення (звільнення) голови тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_1 , посадової інструкції голови тендерного комітету, посадової інструкції головного бухгалтера та бухгалтерів ІНФОРМАЦІЯ_1 , наказу про призначення на посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ;контракту укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_13 та начальником управління капітального будівництва; посадової інструкції начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ; переліку осіб із зазначенням їх повних анкетних даних, займаних посад,які здійснюють службову переписку з організаціями, які приймають участь у тендері; осіб, які підписують акти прийому-передачі виконаних робіт прийняття виконаних робіт, згідно укладених договорів; інформаційну картку про відкриті та закриті розрахункові рахунки ІНФОРМАЦІЯ_1 ,повні анкетні дані посадової особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка здійснює функції замовника з капітального будівництва, ремонту, реконструкції та реставрації об`єктів житла, охорони здоров`я, освіти, культури, зв`язку, транспорту, торгівлі, соціальної сфери; посадової інструкції посадової особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка здійснює функції замовника з капітального будівництва, ремонту, реконструкції та реставрації об`єктів житла, охорони здоров`я, освіти, культури, зв`язку, транспорту, торгівлі, соціальної сфери;повні анкетні дані та посадову інструкцію посадової особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розробляє поточні і перспективні програми та плани з капітального будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту об`єктів, складає титульні списки об`єктів, та подає їх на затвердження у встановленому порядку; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка відповідає за своєчасність та повноту фінансування проектних та пошукових робіт з будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту об`єктів відповідно до титульних списків будов та укладених договорів;повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка укладає з проектними організаціями договори на розробку проектно-кошторисної документації та здійснення ними авторського нагляду за будівництвом, реставрацією, реконструкцією та ремонтом; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка передає у встановлені терміни проектним організаціям завдання на проектування, вихідні дані та інші документи, необхідні для виконання проектних та пошукових робіт та розробки проектно-кошторисної документації; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 яка приймає і перевіряє комплектність та якість одержаної від проектних організацій проектно-кошторисної та іншої документації, погоджує і затверджує її у встановленому порядку та передає будівельним організаціям; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка укладає з будівельними організаціями договори на будівництво, реставрацію, реконструкцію та ремонт об`єктів, визначає і погоджує разом з підрядними організаціями, відповідно до діючих документів, ціни на будівництво, реставрацію, реконструкцію та ремонт об`єктів; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 яка забезпечує реєстрацію в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відповідальних інженерно-технічних працівників, які безпосередньо здійснюють технічний нагляд за будівництвом, реставрацією, реконструкцією та ремонтом об`єктів та одержання дозволу на виконання будівельно-монтажних робіт; переліку осіб та посадових інструкцій осіб із зазначенням повних анкетних даних працівників, які здійснювали технічний нагляд за будівництвом, реставрацією, реконструкцією та ремонтом об`єктів та одержання дозволу на виконання будівельно-монтажних робіт згідно договорів № 122-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ОДНЗ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » № 278 комбінованого типу, № 61-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 , № 49-18/П на виконання робіт по капітальному ремонту будівлі та елементів благоустрою прилеглої території ІНФОРМАЦІЯ_8 укладених між управлінням капітального будівництва та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ); повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка здійснює розрахунки з постачальниками за устаткування і матеріали постачання, проведення передмонтажної ревізії устаткування, що знаходиться на складах Управління понад нормативний термін зберігання; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка передає підрядній організації будівельний майданчик, устаткування, що підлягає монтажу, апаратуру і матеріали, забезпечення якими покладено на замовника; документів щодо виконання будівельно-монтажних робіт, згідно договорів, № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П;документів щодо проведення робіт згідно договорів, № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 яка здійснює технічний нагляд за будівництвом, реставрацією, реконструкцією та ремонтом об`єктів, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів та інших джерел фінансування та контроль за відповідністю обсягу і якістю виконаних робіт згідно з проектами, технічними умовами, стандартами; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка здійснює перевірку вартості матеріально-технічних ресурсів і інших витрат підрядних і субпідрядних організацій в процесі будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту об`єктів; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка надає у визначені терміни, в установленому порядку, відповідним органам звітність з усіх видів діяльності за затвердженими формами; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка здійснює перевірку та затвердження документів, наданих до сплати підрядними організаціями, постачальниками, проектними та іншими організаціями, пов`язаними з виконанням робіт, поставкою продукції та наданням послуг;повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка надає на договірних засадах послуги, організаційну, методичну та іншу допомогу підприємствам, організаціям, закладам відповідно до норм діючого законодавства України; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка бере участь у розробці інвестиційних програм та проектів у сфері капітального будівництва, реставрації, реконструкції, ремонту, архітектури та землекористування; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка бере участь у підготовці проектів розпоряджень міського голови, проектів рішень виконкому та міської ради, з питань, що відносяться до компетенції Управління; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розглядає та здійснює підготовку висновків з техніко-економічних обґрунтувань, інвестиційних проектів та програм у сфері будівництва, реставрації, реконструкції, ремонту та використання міських земель; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка організує та проводить тендери на здійснення капітального будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту житла і об`єктів громадського призначення; повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка інформує районні адміністрації міської ради заходи, пов`язані з діяльністю Управління, які плануються до виконання на території району;повні анкетні дані та посадову інструкцію особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розробляла проект робіт, згідно договорів № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П; копії усієї наявної проектної документації робіт, які виконувались на підставі договорів № 122-18/П, № 61-18/П, № 49-18/П укладених між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ); проектно-кошторисної документації; договорів генерального підряду на виконання будівельних робіт; акти приймання виконаних робіт, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташовано за адресою: АДРЕСА_3 .

Строк дії ухвали встановити один місяць з дня її постановлення.

Надати дозвіл на виконання ухвали слідчому слідчої групи СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , та/або особам, які будуть діяти на підставі відповідного доручення.

Попередити представників ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташовано за адресою: АДРЕСА_3 , що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених документів.

Ухвала оскарженню не підлягає,набираєзаконної сили після її постановлення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84546915
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей і документів в рамках кримінального провадження №12018160000000835, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України

Судовий реєстр по справі —520/14847/19

Ухвала від 09.04.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 08.10.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 26.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 01.07.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні