ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 вересня 2019 року Справа № 280/4291/19 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., за участю секретаря судового засідання Серебрянникової О.А. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Бердянської місцевої прокуратури Запорізької області (юридична адреса: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, буд. 50/57)
до Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області (юридична адреса: 70151, Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Барвінівка, вул. Леніна, буд. 8, код ЄДРПОУ 04352546),
про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
03 вересня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Бердянської місцевої прокуратури Запорізької області (далі по тексту - позивач) до Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області (далі по тексту - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч.1 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;
- зобов`язати відповідача розробити та затвердити Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч.1 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що протиправна бездіяльність відповідача у недотриманні вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , порушують інтереси територіальної громади, які полягають у недоотриманні коштів до бюджету та суперечать вимогам чинного законодавства, інтересам держави, що в свою чергу унеможливлює повноцінне фінансування створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури. Адже, пайові внески інвесторів (замовників) за право реалізувати проект будівництва на території Барвінівської сільської ради, у тому числі побудовані у майбутньому, дали б можливість збільшити доходи бюджету на відтворення інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури.
Ухвалою суду від 05.09.2019 відкрито провадження по справі №280/4291/19 у порядку спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін. Розгляд справи призначено на 26.09.2019 о 16 год. 45 хв.
Від представника відповідач через канцелярію суду (вх. №38867) надійшов лист від 13.09.2019 за вих. №185, зі змісту якого, відповідач просить суд закрити провадження по справі у зв`язку із наявністю Положення про пайову участь замовників будівництва у розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Барвінівської сільської ради, яке було розроблено та затверджено 19.11.2014.
Від представника відповідача через канцелярію суду (вх. №39513) була подана заява, в якій відповідач просить суд вважати відкликаним лист відповідача від 13.09.2019 за №185, позов визнає та просить суд розглянути справу без участі представника відповідача за наявними матеріалами справи.
Представник позивача просив суд задовольнити позовні вимоги керівника Токмацької місцевої прокуратури Запорізької області з підстав, викладених у позові.
Суд, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.
Під час вивчення Бердянською місцевою прокуратурою Запорізької області стану додержання вимог містобудівного законодавства щодо сплати замовниками будівництва коштів як пайової участі та розвиток інфраструктури населених пунктів у Барвінівській сільській раді Новомиколаївського району Запорізької області, відповідачеві надсилалася вимога від 04.07.2019 №37/3-988 вих-19 щодо надання інформації про стан розроблення Положення про порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та типового договору про пайову участь у створенні інфраструктури населеного пункту з наданням їх копій.
На вказану вимогу Барвінівській сільською радою Новомиколаївського району Запорізької області, була надана відповідь від 10.07.2019 № 132, відповідно до якої Положення (Порядок) про пайову участь в розвитку інфраструктури населених пунктів не розроблявся та, відповідно, не затверджувався.
Позивач зазначає, що на теперішній час, Барвінівською сільською радою Новомиколаївського району Запорізької області, упродовж тривалого часу Порядок залучення та встановлення розміру пайової участі та відповідне рішення про залучення забудовників до пайової участі в розвитку інфраструктури населених пунктів не розроблявся, відповідні дії в цьому напрямку не здійснювалися, чим допущено порушення вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались у даному випадку між сторонами, суд виходить з наступного.
Так, ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державно; влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (зі змінами та доповненнями), сільські, селищні та міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
За змістом ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (зі змінами та доповненнями, далі - Закон), управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Частиною 1 ст. 40 Закону визначено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч. З ст. 40 Закону, пайова участь у розвиток інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами (ч.5 ст.40 Закону).
Кошти отриманні як пайова участь у розвиток інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту (ч. 10 ст. 40 Закону).
Статтею 71 Бюджетного кодексу України передбачено, що надходження бюджетів розвитку місцевих бюджетів включають кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, отримані відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Так, Законом встановлено обов`язок відповідача визначити порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту. Наявність такого Положення обумовлена необхідністю взяття участі замовником, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункту, у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, а також сприяє наповненню місцевого бюджету шляхом отримання коштів від замовника як пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Відповідно до роз`яснень Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.07.2011 № 23-11/6294/0/6-11, Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури, прийнятий та оприлюднений органом місцевого самоврядування, відповідно до норм ч.1 ст.144 Конституції України, є нормативно-правовим актом, обов`язковим до виконання на відповідній території.
Таким чином, внаслідок бездіяльності відповідача щодо не розроблення Положення про порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та типового договору про пайову участь у створенні інфраструктури населеного пункту, відповідачем допущено порушення вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
За відсутності відповідного нормативно-правового акта, яким визначався б порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, замовник будівництва не проінформований про настання у нього всього спектру зобов`язань фінансового характеру перед місцевим бюджетом.
Така протиправна бездіяльність відповідача не тільки порушує інтереси територіальної громади, які полягають у недоотриманні коштів до бюджету, а й суперечить вимогам чинного законодавства, інтересам держави, що, в свою чергу, унеможливлює повноцінне фінансування створення і розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області.
Окрім того, відповідач листом відповідача від 23.09.2019 за вих. №187 позов визнає.
Згідно із ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи те, що відповідачем не надано суду доказів, які б спростовували доводи позивача, а також визнання ним допущення протиправної бездіяльності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, а позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Згідно ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву керівника Бердянської місцевої прокуратури Запорізької області (юридична адреса: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, буд. 50/57) до Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області (юридична адреса: 70151, Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Барвінівка, вул. Леніна, буд. 8, код ЄДРПОУ 04352546) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправною бездіяльність Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області (юридична адреса: 70151, Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Барвінівка, вул. Леніна, буд. 8, код ЄДРПОУ 04352546), яка полягає у неприйнятті Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Зобов`язати Барвінівську сільську раду Новомиколаївського району Запорізької області (юридична адреса: 70151, Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Барвінівка, вул. Леніна, буд. 8, код ЄДРПОУ 04352546) розробити та затвердити Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписане суддею 26.09.2019.
Суддя Р.В.Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2019 |
Оприлюднено | 30.09.2019 |
Номер документу | 84562233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні