Рішення
від 27.09.2019 по справі 300/1633/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" вересня 2019 р. справа № 300/1633/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Матуляка Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов`язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивує тим, що у всіх документах прізвище, ім`я та по батькові мати позивача зазначено ОСОБА_2 , в паспорті та у свідоцтві про смерть ОСОБА_2 , а в актовому записі про народження позивача було помилково зазначено ім`я та по батькові матері ОСОБА_2 замість правильного ОСОБА_2 , тому необхідно внести зміни до актового запису про народження позивача №32 від 21.08.1952.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.08.2019 судом відкрито провадження в даній адміністративній справі та постановлено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач в порядку передбаченому процесуальним законом, не скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву. Однак, 15.08.2019, на адресу суду направив лист в якому вказує, що підстав для виправлення імені та по батькові матері в актовому записі про народження позивача, немає, оскільки в актовому записі про народження матері заявниці №20 від 13.02.1931, складеного в селі Великий Ключів, ім`я матері позивачки значиться ОСОБА_2 , відомості про батька відсутні, а ім`я її матері значиться ОСОБА_2 .

Дослідивши матеріали справи, а також оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні, судом встановлено наступне.

Позивач звернулась до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області із заявою про внесення змін до актового запису про її народження №32 від 21.08.1952, а саме змінити ім`я та по батькові матері з ОСОБА_2 на ОСОБА_2 .

Згідно висновку про внесення змін до актового запису цивільного стану від 12.04.2019 відповідачем відмовлено позивачу у внесенні змін до актового запису про її народження. Підставою для відмови стало те, що у актовому записі про народження матері заявниці №20 від 13.02.1931, складеного в селі Великий Ключів, ім`я матері позивача значиться ОСОБА_2 , відомості про батька відсутні, а ім`я її матері значиться ОСОБА_2 (а.с.15).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.1.1, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції у випадках, передбачених чинним законодавством.

Відносини, пов`язані з проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням та засади діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану визначаються Законом України Про державну реєстрацію актів цивільного стану від 01 липня 2010 року №2398-VI.

Згідно частини 1 статті 16 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану визначено, що державна реєстрація зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) (далі - зміна імені) проводиться лише стосовно громадян України.

Відповідно до частини 7 ст. 16 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актових записів цивільного стану, складених стосовно особи, яка змінила ім`я, та її малолітніх і неповнолітніх дітей, крім передбачених законом випадків, а також повнолітніх дітей.

Згідно з пп. 2.16.23 Правил, державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актового запису цивільного стану, крім випадків, зазначених у підпункті 2.13.9 пункту 2.13 цього розділу.

Підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є актовий запис про зміну імені. Цей актовий запис є підставою: для зміни прізвищ батьків в актовому записі про народження малолітніх дітей у разі зміни їх прізвища дотриманням вимог статті 148 Сімейного кодексу України; для зміни імені батька та по батькові дитини в актовому записі про народження малолітньої дитини у разі подання батьками заяви про зміну по батькові дитини (пп. 2.13.9 Правил).

Разом з тим, пп. 2.13.12 Правил визначено, що внесення змін до актових записів цивільного стану можливе також і в інших окремих випадках, якщо це не суперечить чинному законодавству України.

Відповідно до ст. 294 Цивільного кодексу України фізична особа має право на ім`я. Фізична особа має право на транскрибований запис її прізвища та імені відповідно до своєї національної традиції. У разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні.

В силу вимог ч. 1 ст. 296 ЦК України, фізична особа має право використовувати своє ім`я у всіх сферах своєї діяльності.

Зазначена стаття визначає право фізичної особи на використання її імені. Право на використання імені полягає у наданій фізичній особі можливості використовувати своє ім`я у всіх сферах суспільних відносин, в тому числі при вчиненні правочинів, зазначенні свого імені у різного роду посвідченнях особи, документах про освіту, вимагати зазначення свого імені як автора, тощо.

Відповідно до статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Положення статті 8 Конвенції про захист прав і основних свобод людини передбачають, що кожна людина має право на повагу до її особистого і сімейного життя.

Практика Європейського суду з прав людини свідчить, що сфера дії статті 8 Конвенції розповсюджується також і на питання, пов`язані з реєстрацією та зміною імені та прізвища.

Зокрема, у своїх рішеннях Європейський Суд з прав людини, зазначав, що ...стаття 8 не містить ніяких явних положень щодо імен. Однак, імена, як і прізвища, є способом ідентифікації осіб у їх сім`ях і суспільстві, а тому стосуються особистого і сімейного життя... (справа Бургхартц проти Швейцарії, рішення від 22 лютого 1994, справа Stjerna проти Фінляндії, рішення від 25 листопада 1994, справа Guillot проти Франції, рішення від 24 жовтня 1996).

Відповідно до ст.28 Цивільного кодексу України, фізична особа набуває прав та обов`язків і здійснює їх під своїм ім`ям.

Ім`я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить.

Ім`я людини - важливий ідентифікаційний код, що підтверджує саме її існування на землі, юридичні, соціальні й особисті права, дає можливість жити й утверджуватися в людському суспільстві, і в той же час вирізнятись серед інших людей.

Судом встановлено, що в актовому записі №32 від 21.08.1952 року ім`я та по батькові матері позивачки зазначено ОСОБА_2 . Вказана обставина не заперечується сторонами у справі.

В той же час, в матеріалах справи мітяться копії свідоцтва про народження ОСОБА_2 серії НОМЕР_1 від 13.02.1931 (а.с.14), та свідоцтва про смерть серії НОМЕР_2 від 11.03.2019, згідно яких вказано ім`я та по батькові матері позивача ОСОБА_2 .

Відтак, судом встановлено, що в усіх вищевказаних документах ім`я та по батькові матері позивачки зазначено ОСОБА_2 .

В той же час, в паспорті матері позивача та свідоцтві про смерть ім`я матері зазначено ОСОБА_2

Як наслідок, на думку суду, відмова відповідача в задоволенні заяви позивача про внесення змін до актового запису про народження, з мотивів наявної інформації у актовому записі про народження матері заявниці №20 від 13.02.1931, складеного в селі Великий Ключів, де ім`я матері позивача значиться ОСОБА_2 , відомості про батька відсутні, а ім`я її матері значиться ОСОБА_2 , є необґрунтованою та суперечить вищенаведеним нормам права.

Пунктом 2.12. Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України №96/5 від 12.11.2011 на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 2.13.2 та 2.16.7 Правил, підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є, зокрема, постанова адміністративного суду. На підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, підсумовуючи все вищевикладене суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Згідно із частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як наслідок, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області підлягає стягненню судовий збір в розмірі 768,40 грн., сплачений згідно квитанції від 30.07.2019 (а.с.3).

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , АДРЕСА_1 ) до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 35367132, вул. А. Міцкевича, 8, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) про визнання дій неправомірними та зобов`язання до вчинення дій, задовольнити.

Зобов`язати Коломийський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області внести зміни до актового запису про народження №32 від 21 серпня 1952 року,складеного виконавчим комітетом Великоключівської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області, шляхом виправлення ім`я та по батькові матері з ОСОБА_2 на ОСОБА_2 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 35367132, вул. А. Міцкевича, 8, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , АДРЕСА_1 ) судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Матуляк Я.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2019
Оприлюднено29.09.2019
Номер документу84562287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1633/19

Рішення від 27.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні