Рішення
від 25.09.2019 по справі 360/2430/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

25 вересня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2430/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тихонова І.В.,

секретаря судового засідання

за участю представників сторін:

позивача: не прибув

відповідача: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Краситель» до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання неправомірними та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

07 червня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім «Краситель» (далі - позивач або ТОВ «Торговий дім «Краситель» ) до Головного управління ДФС у Луганської області (далі - відповідач або ГУ ДФС у Луганської області), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01.02.2019 № 0001895105 у повному обсязі.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Рубіжанським управлінням Головного управління ДФС у Луганській області на підставі п.п. 19-1.1.1., 19-1.1.2. п.19-1 ст.19-1, п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20, п. 75.1.1. п 75.1 ст.75, п. 76.1 та 76.3 ст.76, ст. 102 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за період січень 2017 року - листопад 2018 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Краситель» .

По результатах перевірки був складений Акт від 08.01.2018 № 8/12-32-51- 05/34326713 про результати камеральної перевірки ТОВ Торговий Дім «Краситель» , з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період січень 2017 року - листопад 2018 року (надалі - Акт про результати перевірки) з висновками про несвоєчасну реєстрацію перевірки ТОВ «Торговий Дім «Краситель» , податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Позивач не погодився з висновками, викладеними в Акті про результати перевірки та надав до ГУ ДФС у Луганській області заперечення на Акт від 08.01.2018 № 8/12-32-51-05/34326713 про результати камеральної перевірки ТОВ Дім «Краситель» , з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період січень 2017 року - листопад 2018 року.

Листом № 762/10/12-32-51-05 від 31.01.2019 ГУ ДФС у Луганській області залишило без змін висновки, наведені в Акті про результати перевірки.

05.02.2019 ТОВ «Торговий Дім «Краситель» отримало податкове повідомлення- рішення від 01.02.2019 № 0001895105 з додатком до податкового повідомлення - рішення від 01.02.2019 № 0001895105 (розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН). Відповідно до Акту про результати перевірки від 08.01.2018 № 8/12-32-51- 05/34326713 уповноважена особа ТУ ДФС у Луганській області Винникова Н. прийняла податкове повідомлення-рішення (форма «Н» ) від 01.02.2019 № 0001895105, що встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1214432грн. 01 коп. застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 121443 грн. 23 коп.

Не погодившись з податковим повідомленням - рішенням від 01.02.2019 №0001895105, ТОВ «Торговий Дім «Краситель» оскаржило його до Державної фіскальної служби України.

Рішенням про результати розгляду скарги від 17.04.2019 № 18067/6/99-99-11-06- 0125 Державна фіскальна служба України залишило без змін податкове повідомлення - рішення від 01.02.2019 № 0001895105, а скаргу без задоволення.

Вважає, що рішення про результати розгляду скарги від 17.04.2019 № 18067/6/99-99-11-06-0125 та податкове повідомлення - рішення від 01.02.2019 № 0001895105 суперечить законодавству та виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим кодексом України та іншими законами України.

Зазначив, що ТОВ ТД Краситель у ході господарської діяльності придбає товар, який в подальшому використовується в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до пункту 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 р. № 15, затверджен перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2022 року, звільняються від сплати податку на додану вартість.

Згідно п.11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за №137/28267, у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися: 1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування; 2) в операціях, звільнених від оподаткування; 3) в операціях, що здійенюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; 4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Такі зведені податкові накладні складаються не пізніще останнього дня звітного (податкового) періоду.

На підставі чого вважає, що ТОВ Торговий Дім Краситель звільнено від відповідальності, передбаченої п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, а податкове повідомлення - рішення від 01.02.2019 № 0001895105 складено з порушенням норм Податкового кодексу України та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01.02.2019 № 0001895105 у повному обсязі.

Ухвалою суду від 12.06.2019 відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання у справі на 26 червня 2019 року о 10 год. 00 хв., вирішено справу розглядати в порядку загального позовного провадження.

Підготовче засідання 26.06.2019 перенесено на 03.07.2019, оскільки станом на 26 червня 2019 року головуючий по справі перебував у відпустці з 26 червня 2019 року по 27 червня 2019 року згідно із наказом від 14 червня 2019 року № 41-во.

Підготовче засідання 03.07.2019 відкладено на 24.07.2019 у зв`язку з наданням позивачу часу для отримання та ознайомлення з відзивом відповідача.

Ухвалою суду від 24.07.2019 клопотання представників сторін про зупинення провадження у справі задоволено. Зупинено провадження у адміністративній справі до 28 серпня 2019 року. Підготовче засідання призначено на 28 серпня 2019 року о 09 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 28.08.2019 підготовче провадження по справі закрито, а справу призначено до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 11 вересня 2019 року на 11 год. 00 хв.

Судове засідання 11.09.2019 відкладено до 25.09.2019 з огляду на неявку представників сторін.

01.07.2019 до суду надійшов відзив на позовну заяву ТОВ Торговий Дім Краситель , відповідно до якого відповідач - ГУ ДФС у Луганській області заперечує проти позову, доводи останнього вважає необґрунтованими виходячи з наступного (арк. спр.33-35).

Головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Рубіжанського управління ГУ ДФС у Луганській області відповідно до підпунктів 19і.1.1, 19і.1.2, пункту 19і.1 статті 19і, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75, пунктів 76.1, 76.2 статті 76, статті 102 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період січень 2017 року - листопад 2018 року ТОВ Торговий Дім Краситель (код за ЄДРПОУ 34326713).

За результатами перевірки складно акт від 08.01.2019 №8/12-32-51-05/34326713, в якому вказано на порушення ТОВ Торговий Дім Краситель граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за період з січня 2017 року по листопад 2018 року із затримкою до 15 календарних днів у загальній сумі ПДВ - 1214432,10 грн.

З акту перевірки встановлено, що ТОВ Торговий дім Краситель , несвоєчасно зареєстровані в ЄРПН податкові накладні, а саме без зазначення в графі 8 коду ставки 903 - здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування та без зазначення в графі 9 - коду пільги, а вказано код ставки 20, тобто відсутня одна з двох обов`язкових складових необхідних для звільнення від відповідальності, передбаченої п. 120.1 ст. 120 Податкового Кодексу.

Зазначив, що платник податку зобов`язаний зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, тобто передбачені статтею 201 Податкового кодексу України. Позивачем ці терміни порушено.

На підставі зазначеного, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ Торговий дім Краситель про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 01.02.2019 № 0001895105 в повному обсязі.

В судове засідання позивач не з`явилися про дату, час та місце розгляду справи був повідомлені належним чином (арк.спр.132,133,134).

Від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності (арк.спр. 135).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-77 КАС України, суд дійшов наступного.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Судом встановлено, що головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Рубіжанського управління Головного управління ДФС у Луганській області відповідно до підпунктів 19-1.1.1, 19-1.1.2, пункту 19-1.1 статті 19-1, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75, пунктів 76.1, 76.2 статті 76, статті 102 Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період січень 2017 року - листопад 2018 року ТОВ Торговий Дім Краситель (код за ЄДРПОУ 34326713) (арк. спр. 36-38).

За результатами перевірки складно акт від 08.01.2019 №8/12-32-51-05/34326713, в якому вказано на порушення ТОВ Торговий Дім Краситель граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 ПК України за період з січня 2017 року по листопад 2018 року із затримкою до 15 календарних днів у загальній сумі ПДВ - 1214432,10 грн. Перелік податкових накладних, несвоєчасно зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних наведено в акті перевірки (арк. спр. 39)

На підставі висновків акту перевірки з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків ГУ ДФС у Луганській області було прийнято податкове повідомлення - рішення від 01.02.2019 №0001895105 про сплату штрафу у сумі 121443,23 грн, з відповідними разрахунками штрафу порушення термінів рєстрації податкових накладних (арк. спр. 41-42).

Відповідно до приписів п.21.1.1 ст.21ПК України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Пункт 21.1.2-21.1.4 ст.21 ПК України передбачає, що посадові особи контролюючих органів зобов`язані забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Підпунктом 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Для платників податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, встановлені особливі терміни складання податкової накладної (пп.201.4. ст.201 ПК України).

Згідно з п. 11 підрозд. 2 розд. ХХ Перехідні положення Кодексу з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абз.4 п.201.10 ст.201 ПК України передбачає, що податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Граничні строки реєстрації податкової накладної встановлені п.201.10 ст.201 ПК України, відповідно до якого реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з Кодексом.

Відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст.201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

З системного аналізу вказаних правових норм можна дійти висновку про те, що підставою для звільнення від сплати штрафу є сукупність таких двох умов разом як: 1) складення податкової накладної, що не надається отримувачу, та 2) за наслідками операції, яка звільнена від оподаткування або оподатковується за нульовою ставкою.

Аналогічні висновки щодо застосування норм п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України викладені в постановах Верховного Суду від 11 грудня 2018 року в справі № 820/2298/18, від 13 березня 2019 року в справі № 813/4157/17, і відповідно до ч.5 ст.242 КАС України мають бути враховані судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Форма податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307. Положеннями цих нормативних правових актів визначені вимоги до змісту та форми податкових накладних, до кожної із граф та розділів.

Відповідно до п.8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини: 01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку); 02 - Складена на постачання неплатнику податку; 03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; 04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку; 06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих; 07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; 11 - Складена за щоденними підсумками операцій; 12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку); 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності; 14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента; 15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст.188 і 189 ПК України, над фактичною ціною постачання.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Згідно з п. 12 Порядку у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі Отримувач (покупець) зазначається Неплатник , а у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН НОМЕР_1 .

Відповідно до пп. 6 п. 16 Порядку до графи 8 податкових накладних вноситься код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

У графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Отже зазначення відповідного коду ставки щодо товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою відображаються у відповідній графі податкової накладної, що спростовує доводи позивача щодо невизначеності цих питань в законодавчих актах. Як наслідок несвоєчасно зареєстровані в ЄРПН, без зазначення в графі 8 коду ставки 903 - здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування та без зазначення в графі 9 - коду пільги.

З матеріалів справи встановлено, що спірні зведені податкові накладні, які зареєстровані позивачем, і про які йдеться в акті перевірки та в розрахунку до оскарженого податкового повідомлення-рішення, містять наступні відомості: у верхній лівій частині у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини містять помітку X із зазначенням типу причини 09 (складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість); у графі Отримувач (покупець) зазначено Неплатник , а у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставлено умовний ІПН НОМЕР_1 ; у графі 8 взагалі не містять код ставки податку на додану вартість та без без визначення в графі 9 - код пільги, як це передбачено до пп. 6 п. 16 Порядку, а саме до графи 8 та 9 (арк. спр.47; 48; 49; 50; 51; 52; 53; 56).

Крім того судом встановлено, що зведені податкові накладні № 17 від 31.01.2017; № 1 від 03.02.2017; № 1 від 12.04.2017 та № 1 від 03.03.2017 у графі 8 містять код ставки податку на додану вартість 20 (здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою) (арк.спр.46; 54; 55; 57).

Отже є такими, що складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.

Таким чином, положеннями Порядку №1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість та операції, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю, зокрема, складених на постачання неплатнику податків.

Таким чином, порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Як встановлено судом, зведені податкові накладні видані ТОВ Торговий дім Краситель не відповідають вимогам п.120-1.1 ст.120-1 ПК України необхідним для звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Наведена позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17 та від 07 лютого 2019 року у справі № 808/3250/17.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність спірного податкового повідомлення-рішення в порядку частини 2 статті 77 КАС України, внаслідок чого позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись Конституцією України, статтями 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,192-205,241-247,255,295-297, п.п.15.5 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Краситель до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання неправомірними та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 27.09.2019.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено30.09.2019
Номер документу84562442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2430/19

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні