Ухвала
від 23.09.2019 по справі 760/26328/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/26328/19

1-кс/760/13477/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2019 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання начальника 3-го відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи з охорони праці та безпеки життєдіяльності,

в с т а н о в и в:

20 вересня 2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання начальника 3-го ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 272, ч. 1 ст. 204 КК України.

Так, 17.07.2019 прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури визначено підслідність у кримінальному провадженні № 42019111200000250 за СУ ФР ГУ ДФС у Київській області.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження встановлено, що на території Київської області в порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, здійснюється незаконна господарська діяльність із збуту, зберігання з метою збуту паливо-мастильних матеріалів, які відносяться до групи підакцизних товарів.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на прибудинковій ділянці розташований пункт продажу скрапленого газу та дизельного палива АГЗП (АГЗС) за поштовою адресою: Київська обл., м. Бровари, перехрестя вул. Незалежності та Щолковської здійснюється незаконна реалізація паливо-мастильних матеріалів.

В період з 20.08.2019 по 22.08.2019 проведено обшук за адресою: Київська обл., Київська обл., м. Бровари, перехрестя вул. Незалежності та Щолковської, за якою здійснювалася незаконна реалізація паливо-мастильних матеріалів, в ході якого вилучено документи ТОВ «Комкон Груп», компютерну техніку, цистерну білоГо кольору, об`ємом 10 т., колонку для подачі скрапленого газу синього кольору «Shelf», скраплений газ в кількості 6 206 л.

Крім того, в за вказаною вище адресою здійснено огляд місця розташування АГЗС. За результатом огляду встановлено, що вказаний вище АГЗП розміщено на земельній ділянці на якій розміщено відкриту стоянку для транспортних засобів.

Відстань від АГЗП до стоянки становить 11 м., чим саме порушили п. 8.151 (таблиця 21а, п. 6) Зміни № 3 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання», затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 113 від 04.05.2016, відповідно до якого відстань між надземним резервуаром АГЗП об`ємом до 10 м.куб. та індивідуальними гаражами та відкритими стоянками для автомобілів повинна становити не менше 40 м.

В подальшому здійснено виміри від місця розташування АГЗП до найближчої забудови (об`єкту нерухомості) за результатом якого встановлено, що відстань до найближчої забудови становить 12 м., чим саме порушили п. 2.5.5 (таблиця 4, п. 1) Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування автозаправних станцій, затвердженої Наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій № 376 від 06.12.2005, відповідно до якого відстань між АГЗП та об`єктами нерухомості повинна становити не менше 50 м.

Також встановлено, що лінії електропередач знаходяться на відстані 8 метрів від цистерни із скрапленим газом. Крім того, відстань від трансформаторної будки до цистерни з газом становить 0,5 метри.

Відповідно до п.п. 22 п. 1 розділу VII Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658, в цистерні зі скрапленим газом повинен міститися заземлюючий пристрій. В порушення зазначеної норми, на АГЗП, а саме в цистерні зі скрапленим газом відсутній заземлювальний пристрій.

Відповідно до п. 1 п.п. 13 Розділу IV Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658, на АЗС повинен міститися замір опору ізоляції електромережі. В порушення зазначеної норми, на АГЗП, відсутній замір опору ізоляції електромережі.

Відповідно до п. 3 Порядку здійснення постійного та обов`язкового аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання, галузей та окремих територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 11.01.2017 № 5, на АЗС повинен міститися договір на аварійно-рятувальне обслуговування. В порушення зазначеної норми, на АГЗП, відсутній договір на аварійно-рятувальне обслуговування.

Таким чином, виникла необхідність призначити у кримінальному провадженні № 42019111200000250 від 05.04.2019, експертизу з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Фактичною підставою для призначення експертизи є потреба в наукових, технічних або інших спеціальних знаннях, які необхідні для вирішення певних питань у кримінальному провадженні.

Слідчий навела перелік питань, які вважає за необхідне поставити на вирішення експертизи.

У судове засідання слідчий не з`явилася. Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання.

Дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.

Згідно ч.1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Відповідно до ст. 244 КПК України у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.

Слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

З матеріалівклопотання вбачається,що призначенняекспертизи зохорони праціта безпекижиттєдіяльності має істотне значення для кримінального провадження та подальшого проведення досудового розслідування.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 242-244 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання начальника 3-го відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи з охорони праці та безпеки життєдіяльності задовольнити.

Призначити по кримінальному провадженню № 42019111200000250 від 05.04.2019 року експертизу з охорони праці та безпеки життєдіяльності, проведення якої доручити експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

На вирішення експертам поставити наступні питання:

-Чи відповідає обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської, вимогам правил охорони праці та безпеки життєдіяльності?

-Чи відповідає стан обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської, вимогам правил охорони праці та безпеки життєдіяльності?

-Чи відповідає стан обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської, вимогам правил електробезпеки?

-Чи у справному стані перебувають запобіжні механізми блокування обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської від виникнення нештатних умов його функціонування?

-Чи у відповідності з вимогами нормативних актів з питань охорони праці було введення в експлуатацію нового устаткування виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл., м. Бровари, перехрестя вул. Незалежності та Щолковської?

-Чи належить об`єкт на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської до об`єктів з підвищеною небезпекою?

-Чи створює дане технологічне устаткування на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543, за адресою: Київська обл.,м.Бровари,перехрестя вул.Незалежності таЩолковської загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків?

-Які нормативно-правові акти порушили своїми діями невстановлені особи, здійснюючи свою діяльність на АГЗП, розташованій за адресою: Київська обл., м. Бровари на перехресті вул. Незалежності та вул. Щолківська, яка розміщена на земельній ділянці з кадастровим номером: 3210600000:00:037:0543 - з урахуванням фактів, встановлених в ході огляду?

-Які наслідки за собою тягнуть за собою викладені вищі порушення чинного законодавства, чи виникла при цьому реальна небезпека настання небезпечних неконтрольованих процесів, що можуть призвести до пожежі, вибуху, дії термічних факторів, інших факторів, які створюють реальну загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за статтями 384, 385 КК України.

Для ознайомлення експертам надати при необхідності матеріали кримінального провадження № 42019111200000250 від 05.04.2019 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84576852
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —760/26328/19

Ухвала від 23.09.2019

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні