Постанова
від 22.10.2009 по справі 14/38
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 жовтня 2009 року 10:35 № 14/38

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючої судді Літвінової А.В., суддів Степанюка А.Г. та Мазур А.С., при секретарі судового засідання Денисенко Ю.М., за участю представників сторін:

від позивача : ОСОБА_3

від відповідачів: Пильгун Ольги Олександрівни

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомОСОБА_2 до Державної податкової адміністрації України державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва прозобов`язання скасувати ідентифікаційний номер На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 22 жовтня 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_2 звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової адміністрації України та державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва про визнання права на проживання без ідентифікаційного номеру, а саме:

- зобов`язання Державної податкової адміністрації України скасувати ідентифікаційний номер позивача;

- зобов`язання Державної податкової адміністрації України виключити ідентифікаційний номер позивача та всю інформацію про неї з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів;

- зобов`язання Державної податкової адміністрації України здійснювати в подальшому облік позивача, як платника податків та інших обов`язкових платежів, за раніше встановленими формами обліку без застосування ідентифікаційного номера (за прізвищем, іменем та по-батькові та за місцем проживання);

- зобов`язання державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва здійснювати в подальшому облік позивача, як платника податків та інших обов`язкових платежів, за раніше встановленими формами обліку без застосування ідентифікаційного номера (за прізвищем, іменем та по-батькові та за місцем проживання);

- зобов`язання Державної податкової адміністрації України знищити облікову картку з ідентифікаційним номером позивача;

- зобов`язання державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва скасувати в паспорті позивача на сторінці №7 проведений запис про право здійснювати будь-які платежі без застосування ідентифікаційного номера;

- зобов`язання державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва проставити у паспорті позивача відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера та завірення підпису відповідальної особи гербовою печаткою.

Позовні вимоги обґрунтовано порушеннями відповідачами приписів Закону України Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів`та права позивача здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру за раніше встановленою формою обліку.

Представник відповідачів проти позову заперечив з посиланням на те, за позивачем з 14.09.2006 згідно Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів, затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 №602/1226, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за №1345/9944 було закріплено право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру, про що було зроблено відповідну відмітку у паспорті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, представник відповідачів проти позову заперечив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Матеріали справи свідчать, що ОСОБА_2 звернулась до Державної податкової адміністрації України із заявою про ліквідування її ідентифікаційного номеру з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів, виключення з інформаційного фонду відомостей про індивідуальний ідентифікаційний номер позивача та знищення облікової картки з особистими даними, що були внесені до Державного реєстру.

Окрім цього, ОСОБА_2 звернулась до державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва із заявою, в якій просила:

- поставити в паспорті заявника відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру та завірити підпис відповідальної особи гербовою печаткою;

- зберегти за нею форму обліку платника податків та інших обов`язкових платежів без застосування ідентифікаційного номеру (за прізвищем, іменем та по-батькові);

- виключити з інформаційного фонду Державного реєстру відомості про індивідуальний ідентифікаційний номер та загальні відомості заявника;

- знищити облікову картку з особистими даними заявника, що була заповнена та на підставі якої були внесені дані про нього та присвоєно йому ідентифікаційний номер до Державного реєстру.

Заявою від 09.01.2008 ОСОБА_2 повідомила державну податкову інспекцію у Святошинському районі міста Києва, що відмовляється від раніше прийнятого нею запису та проставленої відмітки у паспорті про право здійснювати будь-які платежі без застосування ідентифікаційного номера.

Листом Державної податкової адміністрації України від 23.01.2008 №1599/Б/29-2115 ОСОБА_2 повідомлено, що питання стосовно обліку фізичних осіб в органах державної податкової служби та відмови від ідентифікаційного номера врегульовано Порядком унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів, затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 №602/1226, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за №1345/9944.

Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва надаючи відповідь на заяву ОСОБА_2 своїм листом від 21.01.2008 №71/Б/29-230 повідомила, що 14.09.2006 згідно Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів у паспорт позивача була внесена відмітка про право здійснювати будь-які платежі без застосування ідентифікаційного номера, окрім цього позивача було повідомлено, що після проставлення зазначеної відмітки за позивачем зберігається раніше встановлена форма обліку платника податків.

Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва у своїй відповіді позивачу зазначила, що згідно наданої позивачем заяви форми В2 його ідентифікаційний номер анульовано, всі дані, які надходили до центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб України, ліквідовані. Для облікових карток за формою 1ДР, установлено строк їх зберігання -3 роки, після завершення якого вони знищуються.

Аналізуючи викладені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог, вважає їх такими, що не підлягають задоволенню з урахуванням наступного.

Згідно статті 1 Закону України Про Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів`від 22.12.1994 №320/94-ВР Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів (далі - Державний реєстр) - це автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов`язані сплачувати податки, збори, інші обов`язкові платежі до бюджетів та внески до державних цільових фондів у порядку і на умовах, що визначаються законодавчими актами України.

Для осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та інших обов`язкових платежів. У паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.

Положеннями частини другої статті 5 названого Закону встановлено, що до Державного реєстру не вноситься інформація про осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи.

Відповідно до частини третьої цієї ж статті реєстрація фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів проводиться державними податковими інспекціями по районах, районах у містах і містах без районного поділу за місцем постійного проживання платників, а для осіб, які не мають постійного місця проживання в Україні, - за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об`єкта оподаткування.

З метою виконання положень Закону України Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів`та врегулювання питання щодо внесення відмітки до паспорта громадянина України, який через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера, розроблений Порядок унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів, який затверджений спільним наказом Державної податкової адміністрації України і Міністерства внутрішніх справ України від 19.10.2004 №602/1226 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2004 за №1345/9944 (далі за текстом - Порядок).

Відповідно до пунктів 1.2 та 1.5 Порядку відмітка вноситься до паспорта громадянина України. Особа, яка через свої релігійні або інші переконання відмовляється від ідентифікаційного номера, у разі наявності в неї ідентифікаційного номера повідомляє у формі заяви орган державної податкової служби за своїм місцем реєстрації. Форму заяви наведено в додатку 2 до Порядку.

При цьому, пунктом 2.2 Порядку встановлено, що особа, яка відмовляється від ідентифікаційного номера, пред`являє до органу державної податкової служби: свідоцтво про народження, паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб (за наявності), свідоцтво про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності), копію документа про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності).

Відповідно до розділу 3 Порядку посадова особа органу державної податкової служби отримує заповнену заяву з додатком. У разі відсутності розбіжностей між даними заяви та пред`явленими документами приймає заяву, про що робить відповідний запис на заяві та формує особову справу. Після прийняття заяви орган державної податкової служби за місцем реєстрації особи проводить перевірку наявності інформації про особу в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів (далі - ДРФО) щодо достовірності поданих даних. У термін до 30 календарних днів з дня прийняття заяви орган державної податкової служби надає заявнику довідку, форму якої наведено в додатку 3 до Порядку, або відмовляє в наданні такої довідки із зазначенням причин відмови. Термін дії довідки - 30 календарних днів.

Положеннями розділів 4 та 5 Порядку визначено, що фізична особа, яка відмовляється від ідентифікаційного номера, подає до органу внутрішніх справ за своїм місцем реєстрації довідку за формою №В3 та паспорт громадянина України. За результатом розгляду звернення, у разі відсутності невідповідностей посадова особа вносить на 7 - 9 сторінку паспорта відмітку, зміст та форму якої наведено в додатку 4 Порядку ( Має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера , із зазначенням прізвище, ім`я та по батькові і підпису посадової особи, дати, номеру довідки за формою №В3).

Окрім цього, згідно пункту 7 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 02.09.1993 № 3423-ХІІ записи і відмітки у паспорті здійснюються паспортною службою.

Відповідно до пункту 6.1 Порядку після надходження відривного корінця до форми №В3 від органу внутрішніх справ щодо внесення відмітки до паспорта громадянина посадова особа органу державної податкової служби протягом двох тижнів учиняє відповідні дії щодо внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів.

З матеріалів справи вбачається, що не заперечується представником позивача, що ОСОБА_2 зверталася до органу державної податкової служби за своїм місцем реєстрації з відповідною заявою та необхідними документами та згідно Порядку у її паспорті була проставлена відмітка про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.

А тому суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог, оскільки фактично право позивача здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру за раніше встановленою формою обліку було використано.

В свою чергу, суд вважає необхідним зазначити, що вимога зобов`язати державну податкову інспекцію у Святошинському районі міста Києва проставити у паспорті позивача відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера та завірити підпис відповідальної особи гербовою печаткою органу державної податкової служби, не підлягає задоволенню, оскільки Порядком чітко встановлено, що відмітки про право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера вносяться відповідним органом внутрішніх справ (завірення гербовою печаткою не передбачено).

Щодо вимог позивача зобов`язати Державну податкову адміністрацію України скасувати ідентифікаційний номер позивача, виключити ідентифікаційний номер позивача та всю інформацію про нього з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов`язкових платежів, суд дійшов висновку, що вони не підлягають задоволенню, адже попередньо встановлено судом, що ідентифікаційний номер позивача анульовано, всі дані щодо позивача, які надходили до центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб України, ліквідовані.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову адміністрацію України знищити облікову картку з особистими даними позивача, що була заповнена та на підставі якої були внесені дані про нього та присвоєно йому ідентифікаційний номер до Державного реєстру, суд дійшов висновку, що вона також не підлягає задоволенню. До відома позивача державною податковою інспекцією у Святошинському районі міста Києва доводилось, що облікова картка позивача 1ДР, на підставі якої позивачем було отримано ідентифікаційний номер після закінчення встановленого строку її зберігання була знищена.

У відповідності до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 35, 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Літвінова А.В.

Суддя Степанюк А.Г.

Суддя Мазур А.С.

Постанову виготовлено в повному обсязі 29.10.2009

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.10.2009
Оприлюднено30.09.2019
Номер документу84582515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/38

Ухвала від 20.11.2008

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні