Постанова
від 14.08.2006 по справі 10/214"нм"
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/214"нм"

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "14" серпня 2006 р.                                                     Справа № 10/214"нм"

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді  

                         судді Будішевської Л.О.

                      при секретарі Кирильчук О.В.

за участю представників сторін

від позивача Бородін Д.В., дов.б/н від 21.09.05р.;

від відповідача Шарий С.В., дов.№21/Ш/10 від 05.04.06р.; Усова Т.М., дов.№26/113 від 07.08.06р.;

від 3-ї особи: Біляк З.П., дов.№26/113 від 07.08.06р.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок" (м. Житомир)  

до Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції, правонаступником якої є Державна податкова інспекція у м.Житомирі (м. Житомир)

та третьої особи на стороні відповідача Житомирської міської ради (м.Житомир)

про визнання нечинним акту ненормативного ненормативного характеру

ТОВ "Ринок" пред'явлено позов про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Житомирської ОДПІ №001121/15-03/0 від 31.12.05р. про застосування штрафних санкцій в сумі 1298,80грн. за порушення граничних строків сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем "збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі".

Представник позивача свої позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. В обґрунтування своїх вимог надав додаткові підстави до адміністративного позову (а.с.45-47).

Представники відповідача проти позову заперечили, подали відзив на позовну заяву від 05.04.06р. №18/9/10 (а.с.26,27), в якому обґрунтували правомірність оспорюваного податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно довідки від 06.04.06р. №302/9/10 та свідоцтва про державну реєстрацію Житомирська ОДПІ (відповідач по справі) 04.04.06р. було реорганізоване у ДПІ у м.Житомирі, яка є правонаступником Житомирської ОДПІ.

Відповідно до ст.55 КАС України у разі  вибуття  або  заміни  сторони  чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Господарський суд здійснив заміну відповідача - Житомирської ОДПІ на її правонаступника - ДПІ у м.Житомирі.

Представником третьої особи були надані письмові пояснення від 04.08.06р. №14/4362 (а.с.61-63), в яких він виклав свої доводи по суті справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі обставини справи та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

Податковим повідомленням-рішенням №001121/15-03/0 від 31.12.05р. (а.с.5) до позивача, за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання по збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі, передбаченого п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платника податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.00р. №2181-ІІІ (надалі Закон - 2181), та на підставі п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону-2181 застосовані штрафні санкції у розмірі 10% в сумі 1298,80грн. за порушення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі.

Вищевказане податкове повідомлення - рішення прийняте на підставі акту документальної перевірки від 28.12.05р. №15-3-40/3194 (а.с.14,15) про несвоєчасні розрахунки з бюджетом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок".

Як зазначено в  акті перевірки, позивачем були самостійно визначені зобов'язання по збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі в розрахунках від 13.09.05р. за №01-86-4 за серпень 2005 року в сумі 9702,75грн., від 12.10.05р. за №05-86-2 за вересень 2005 року в сумі 9104,95грн. і вважаються узгодженими з дня подання їх по термінах подання: відповідно 20.09.05р., 20.10.05р. та сплати 30.09.05р., 31.10.05р. у відповідності до пп.4.1.1, 4.1.4, п.4.1 ст.4, п.5.1, 5.3 ст.5 Закону - 2181.

В порушення вимог пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону-2181 узгоджені суми податкових зобов'язань до бюджету позивачем були погашені: за серпень 2005 року за рахунок переплати в сумі 5055,00грн. та сплати 14.10.05р. платіжним дорученням №230 в сумі 4647,75грн.; за вересень 2005 року за рахунок переплати в сумі 764,78грн. та сплати 09.11.05р. платіжним дорученням №250 в сумі 8340,17грн.

За висновком перевіряючих, позивачем була допущена затримка в розрахунках з бюджетом в межах до 30 календарних днів в сумі 12987,92грн., наступних за останнім днем граничного строку сплати узгоджених сум податкових зобов'язань.

Такий висновок відповідача ґрунтується на:

- рішенні Житомирської міської ради другої сесії 24 скликання від 29.05.02р. №27 "Про місцеві податки і збори" (а.с.64), згідно якого міська рада встановила на території міста збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі;

- Положенні Житомирської міської ради від 29.05.02р. №27 "Про порядок обчислення і сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі", згідно п.12 якого встановлено,  що видача дозволу на тимчасове торговельне місце здійснюється ДКП "Інспекція з благоустрою м.Житомира" та ТОВ "Ринок" відповідно територіальності, а кошти збору зараховуються на спеціальний рахунок, відкритий підприємствами для цих цілей. Щомісячно до 15 числа наступного місяця кошти переказуються на рахунок міського бюджету;

- Статті 71 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25.03.05р. №2505-ІV, згідно якого платежі, які відповідно до цього Закону зараховуються до Державного бюджету України та місцевих бюджетів і для яких законодавчо не визначені терміни їх сплати, сплачуються щомісячно в порядку, визначеному Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" для платежів, що мають базовий (звітний) період - календарний місяць. По загальнодержавних та місцевих податках і зборах (обов'язкових платежах), для яких законодавчо не передбачено подання податкових декларацій (розрахунків), платники надають щомісячні розрахунки про належні до сплати суми обов'язкових платежів у порядку, визначеному законодавством для обов'язкових платежів з базовим (звітним) періодом - календарний місяць.

Такий висновок Житомирської ОДПІ не відповідає фактичним обставинам справи та суперечить вимогам чинного законодавства, виходячи з наступного.

Як свідчить оспорюване податкове повідомлення-рішення №001121/15-03/0 від 31.12.05р., воно прийняте на підставі пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону-2181І.  

Пунктом 5.3 ст.5 цього  Закону визначені строки погашення податкового зобов'язання, а саме: платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового  зобов'язання,  зазначену  у  поданій  ним  податковій декларації,  протягом десяти  календарних  днів, наступних   за останнім   днем   відповідного  граничного строку,  передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті  4  цього  Закону  для  подання податкової декларації.

З врахуванням вищевказаних норм закону, штрафні санкції відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону 2181-ІІІ можуть бути застосовані лише у разі несплати узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених Законом 2181-ІІІ, тобто пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 цього Закону.

З викладеного слідує, що в разі коли Закон 2181-ІІІ не визначає строки сплати податкового зобов'язання, то штрафні санкції згідно пп.17.1.7 цього Закону не можуть бути застосовані.

Граничні строки сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі визначені п.12 Положення Житомирської міської ради від 29.05.02р. №27 "Про порядок обчислення і сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі", а саме - щомісячно до 15 числа наступного місяця кошти переказуються на рахунок міського бюджету.

Посилання відповідача на ст.71 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25.03.05р. №2505-ІV, згідно якого платежі, які відповідно до цього Закону зараховуються до Державного бюджету України та місцевих бюджетів і для яких законодавчо не визначені терміни їх сплати, сплачуються щомісячно в порядку, визначеному Законом - 2181 не приймається до уваги, оскільки Закон України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" (з внесеними змінами від 25.03.05р.) не містить посилання на такі місцеві податки і збори, як збір за видачу дозволу на тимчасове торговельне місце.

Положенням Житомирської міської ради від 29.05.02р. №27 "Про порядок обчислення і сплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі" (а.с.9-11) позивач був визначений уповноваженою особою по справлянню збору за видачу дозволу на тимчасове торговельне місце.

Діюче законодавство, в тому числі і Закон України "Про систему оподаткування" та Декрет Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори", не передбачає сплату такого виду місцевого збору, як збору за видачу дозволу на тимчасове торговельне місце.

Таким чином, правові підстави для застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату збору за видачу дозволу на тимчасове торговельне місце, який не передбачений чинним законодавством, у відповідача були відсутні.

Суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "Ринок" обґрунтовані, підтверджені документально матеріалами справи і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати по сплаті державного мита підлягають стягненню з відповідача.

Відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платника податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.00р. №2181-ІІІ, Закону України "Про систему оподаткування", Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" від 20.05.93р. №56-93, керуючись ст.ст.94, 158-163, 167, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних  положень КАС України, господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції №001121/15-03/0 від 31.12.05р.

3. Стягнути з Державного бюджету України через Управління Державного казначейства у Житомирській області, 10014, м.Житомир бульвар Новий, 5 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок", 10001, м.Житомир, вул.Київська, 99, ідентифікаційний код 30273375 - 3грн. 40коп. державного мита.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                       Будішевська Л.О.  

Дата виготовлення: "18" серпня 2006 року

Віддрукувати: 3пр.

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

Дата ухвалення рішення14.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу84596
СудочинствоГосподарське
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні