ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" вересня 2019 р. справа № 300/1882/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Григорука О.Б.,
при секретарі Королевич О.В.,
за участю представника позивача - Клим Н.І. , представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з`явилися,
розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, третя особа Івано-Франківська єпархія Української Православної Церкви, про визнання неправомірною та скасування постанови про стягнення виконавчого збору, -
ВСТАНОВИВ:
Голівська сільська рада Верховинського району Івано-Франківської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, третя особа Івано-Франківська єпархія Української Православної Церкви, про визнання неправомірною та скасування постанови Головного державного виконавця Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про стягнення виконавчого збору від 13.08.2019 ВП №59754195.
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивач вважає протиправною оскаржувану постанову про стягнення виконавчого збору та такою, що підлягає скасуванню, з підстав, що пунктом 1 частини 5 статті 27 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий збір не стягується за виконавчими документами, що підлягають негайному виконанню. Водночас відповідач зазначає, що вчиняв дії по виконанню судового рішення у справі №300/971/19.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.09.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з особливостями провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, визначеними статтями 268, 269, 287 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідач скористався правом на подання відзиву у встановлений судом строк, який надійшов на адресу суду 26.09.2019 (а.с.35-37). Відповідно до відзиву відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог. Зазначає, що оскаржувана постанова прийнята в порядку та в спосіб, визначений Законом України "Про виконавче провадження". Просить відмовити у задоволення позовних вимог.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав, наведених у позовній заяві.
Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час і місце судового засідання повідомлялися судом.
Відповідач 26.09.2019 направив до суду клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача (а.с.33, 34).
Згідно частини 4 статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі.
Частиною 3 статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи.
Суд, відповідно до вимог статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження з особливостями провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, дослідивши докази і письмові пояснення в заявах по суті справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановив наступне.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 у справі №300/971/19, яка набрала законної сили, визнано протиправною бездіяльність Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області щодо ненадання інформації на пункти 1, 2, 3 запиту Івано-Франківської єпархії Української Православної Церкви на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019. Зобов`язано Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019. Рішення суду в частині зобов`язання Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019, звернуто до негайного виконання (а.с.12-15).
На виконання вказаної постанови 22.07.2019 судом видано виконавчий лист №300/971/19 про зобов`язання Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 (а.с.39, 40).
Постановою Головного державного виконавця Верховинського районного відділу Державної виконавчої служби Стефурака Р.М. 13.08.2019 відкрито виконавче провадження ВП №59754195 по виконавчому листу Івано-Франківського окружного адміністративного суду №300/971/19 від 22.07.2019 про зобов`язання Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 (а.с.18, 19).
13.08.2019 Головним державним виконавцем Верховинського районного відділу Державної виконавчої служби Стефураком Р.М. прийнято оскаржувану постанову ВП №59754195 про стягнення з Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області виконавчого збору у розмірі 16692,00 грн., за примусове виконання виконавчого листа №300/971/19 від 22.07.2019 про зобов`язання Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 (а.с.20, 21)
Головним державним виконавцем Верховинського районного відділу Державної виконавчої служби Стефурак Р.М. надіслано Голівській сільській раді Верховинського району Івано-Франківської області зобов`язання без номера і без дати, яким у відповідності до статей 63, 75, 76 Закону України "Про виконавче провадження" Верховинський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області зобов`язував Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 протягом 10 робочих днів з моменту отримання даного зобов`язання (а.с.22).
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Згідно вимог частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди, серед іншого, перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон України "Про виконавче провадження".
Так, згідно статті 1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 1 статті 2 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: верховенства права; обов`язковості виконання рішень; законності; диспозитивності; справедливості, неупередженості та об`єктивності; гласності та відкритості виконавчого провадження; розумності строків виконавчого провадження; співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Згідно частини 1 статті 13 Закону України "Про виконавче провадження" під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно статті 27 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України (частина 1). Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає примусовому стягненню, поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом, заборгованості із сплати аліментів (частина 2).
Частиною 4 статті 27 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).
При цьому, відповідно до пункту 1 частини 5 статті 27 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий збір не стягується, серед іншого, за виконавчими документами, що підлягають негайному виконанню.
Як встановлено, постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 у справі №300/971/19, в частині зобов`язання Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації № 102/9 від 03.04.2019, звернуто до негайного виконання (а.с.12-15).
13.08.2019 Головним державним виконавцем Верховинського районного відділу Державної виконавчої служби прийнято оскаржувану постанову ВП №59754195 про стягнення з Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області виконавчого збору у розмірі 16692,00 грн., за примусове виконання виконавчого листа №300/971/19 від 22.07.2019, виданого на виконання постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 у справі №300/971/19 в частині зобов`язання Голівську сільську раду Верховинського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 та надати Івано-Франківській єпархії Української Православної Церкви інформацію на пункти 1, 2, 3 запиту на доступ до публічної інформації №102/9 від 03.04.2019 (а.с.20, 21).
Оскільки, Головним державним виконавцем Верховинського районного відділу Державної виконавчої служби прийнято оскаржувану постанову ВП №59754195 про стягнення з Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області виконавчого збору за примусове виконання виконавчого листа, виданого на виконання рішення, яке підлягає негайному виконанню, то вказане свідчить про невідповідність оскаржуваної постанови про стягнення виконавчого збору вимогам пункту 1 частини 5 статті 27 Закону України "Про виконавче провадження".
Слід зазначити, що невказання у виконавчому листі звернення до негайного виконання рішення суду не спростовує вимоги, встановлені пунктом 1 частини 5 статті 27 Закону України "Про виконавче провадження".
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити, визнати протиправною та скасувати постанову Головного державного виконавця Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про стягнення виконавчого збору від 13.08.2019 ВП №59754195.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути з Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921 гривень.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 272, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області до Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, третя особа Івано-Франківська єпархія Української Православної Церкви (код 20556047, вул. Виноградна, 10, с. Крихівці, Івано-Франківська про обл., 76493) про визнання неправомірною та скасування постанови про стягнення виконавчого збору - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Головного державного виконавця Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про стягнення виконавчого збору від 13.08.2019 ВП №59754195.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Верховинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код 34198171, вул. Івана Франка, 23, смт. Верховина, Верховинський р-н, Івано-Франківська обл., 78700) на користь Голівської сільської ради Верховинського району Івано-Франківської області (код 04357331, с. Голови, Верховинський р-н, Івано-Франківська обл., 78723) сплачений судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення, немає права на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 01.10.2019 |
Номер документу | 84615130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні