ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 серпня 2019 року № 826/16785/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі представників сторін: від позивача - Костянецький М.В., від відповідача - Тіхонова І.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
За позовом Приватного підприємства "Інтер-Блізз" до Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне підприємство Інтер-Блізз звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Комунального підприємства Київблагоустрій виконавчого органу Київської міської ради, Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати припис від 19.09.2018 №1811119, виданий інспектором Комунального підприємства Київблагоустрій виконавчого органу Київської міської ради;
- визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради про вжиття заходів шляхом демонтажу об'єкту нерухомого майна по вул.Андріївська, 9.
В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач зазначає, що приватне підприємство Інтер-Блізз є власником нерухомого майна, зареєстрованого за №407702180000 на вул. Андріївській, 9 у Подільському районі м. Києва, загальною площею 651,3 кв.м., нежитлові приміщення з №1 по №33 (групи приміщень №29) (літ. А ), відповідно до Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 15.07.2014 №24274670, Витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.07.2014 №24274866.
Також, за вказаними об'єктами позивачем зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт, зареєстрована Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 13.11.2013 №КВ083133170191, Декларація про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстровано Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 20.05.2014 №КВ143141400510.
Відповідачами позовні вимоги заперечуються з тих підстав, що позивачем проведено реконструкцію зі зміною розмірів, у зв'язку з чим відповідачем винесено припис про надання документів. Також, відповідачі стверджують про те, що земельна ділянка позивачу не передавалась, а позивачем не надано доказів, що споруда є капітальною.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, позивач є власником нерухомого майна, зареєстрованого за №407702180000, на вул. Андріївській, 9 у Подільському районі м. Києва, загальною площею 651,3 квадратних метрів, нежитлові приміщення з №1 по №33 (групи приміщень № 29) (в літ. А ).
Зазначене підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно № 24274670 від 15.07.2014 та витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №24274866 від 15.07.2014р.
19.09.2018 інспектором комунального підприємства Київблагоустрій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було складено Припис № 1811119, яким висунуто до позивача вимогу надати дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди, а у разі її відсутності - демонтувати тимчасову споруду на вул. Андріївській, 9 у трьохденний термін власними силами та відновити благоустрій.
11.10.2018 Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надав листом № 004-7544 (Додаток 2 до позовної заяви) доручення КП Київблагоустрій наступного змісту:
- вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою, зазначених в таблиці;
- поінформувати Департамент в установленому законодавством порядку.
Таблиця, зокрема, містила інформацію про об'єкт на вул. Андріївській, 9, що належить ПП Інтер-Блізз , який підлягає демонтажу на підставі Припису №1811119 від 19.09.2018р.
В судовому засіданні представниками сторін наголошено та тому, що вищезазначені вимоги стосуються приміщення, яке визначено в якості тимчасової споруди у приписі та павільона у дорученні.
Згідно з наявною в матеріалах справи план-схемою технічного паспорту дані приміщення відображені за № 1 (тамбур площею 6,1 квадратних метри) та № 2 (зал площею 30,6 квадратних метри).
Судом встановлено, що дані приміщення зареєстровані в якості нерухомого майна, оскільки їх площа включена до площі приміщення, та зазначена в декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 20.05.2014.
Як вбачається з матеріалів справи, право власності позивача на об'єкт нерухомого майна оформлене у 2014 році у зв'язку зі здійсненням реконструкції нежитлових приміщень №3, 29, 30 з об'єднанням та підтверджується декларацією про готовність об'єкта до експлуатації від 20.05.2014 № KB 143141400510, яку було зареєстровано Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві.
27 листопада 2018 року Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано наказ №337 Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації , яким скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт Реконструкція нежитлових приміщень №№3, 29, 30 з їх об'єднанням під кафе в житловому будинку по вулиці Андріївська, 9, літера А у Подільському районі міста Києва від 13 листопада 2013 року №КВ 083133170191 та реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації Реконструкція нежитлових приміщень №№3, 29, 30 з їх об'єднанням під кафе в житловому будинку по вулиці Андріївська, 9, літера А у Подільському районі міста Києва від 20 травня 2014 року №КВ 143141400510 (далі - оскаржуваний наказ).
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 березня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.05.2019р. у справі № 826/16785/18 за позовом приватного підприємства "Інтер-Блізз" до Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради, Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради було скасовано вищезазначений наказ Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 листопада 2018 року №337.
Отже, станом на дату винесення рішення у даній справи об'єкт, щодо якого винесено оскаржувані рішення має статус об'єкту нерухомого майна.
Згідно пункту 13.3.1 Правил №1051/105, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 р. N 1051/1051 Про Правила благоустрою міста Києва (далі - Правила № 1051/105), у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій) вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.
Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.
Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі мають бути демонтовані (переміщені) негайно після отримання припису.
У разі внесення припису власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі уповноважена особа, яка внесла припис, негайно повідомляє про це Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент промисловості та розвитку підприємництва).
Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).
У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно пункту 20.1.1 Правил №1051/1051, до відповідальності за порушення у сфері благоустрою притягуються особи, винні у:
- порушенні вимог Законів України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , Про відходи та Про охорону навколишнього природного середовища ;
- порушенні встановлених державних стандартів, норм і цих Правил;
- проектуванні об`єктів благоустрою міста Києва з порушенням вимог Правил забудови міста Києва та державних будівельних норм;
- порушенні режиму використання й охорони територій та об`єктів рекреаційного призначення;
- самовільному зайнятті території (частини території) об`єкта благоустрою;
- пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об`єктів благоустрою;
- знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об`єктів озеленення;
- забрудненні (засміченні) території;
- самовільному наклеюванні оголошень, інформаційно-агітаційних плакатів, реклами, листівок тощо та нанесенні написів, малюнків тощо на об`єктах благоустрою території міста;
- неналежному утриманні об`єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення території тощо;
- створюванні умов, які ускладнюють або унеможливлюють прибирання об`єктів та елементів благоустрою.
Частина друга статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-VI визначає, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Загальні положення Правил №1051/1051 визначають, що тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.
Відповідно до статті 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2014 р. №1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на корисні копалини, рослини, а також на малі архітектурні форми, тимчасові, некапітальні споруди, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення, а також окремо на споруди, що є приналежністю головної речі, або складовою частиною речі, зокрема на магістральні та промислові трубопроводи (у тому числі газорозподільні мережі), автомобільні дороги, електричні мережі, магістральні теплові мережі, мережі зв`язку, залізничні колії.
На переконання суду, державна реєстрація права власності на нерухоме майно, безумовно свідчить про відсутність підстав вважати такий об`єкт тимчасовою спорудою, що, в свою чергу, унеможливлює винесення відносно такого майна приписів та доручень відповідачами.
Суд звертає увагу відповідачів, що механізм реагування на побудоване без належних підстав нерухоме майно встановлено приписами ч. 1 ст. 38 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та нормами ч. 1 ст. 41 цього ж Закону, згідно з якими, у в разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, орган державного архітектурно-будівельного контролю уповноважений видати припис про усунення порушень. Цей припис є обов`язковою передумовою для можливості контролюючого органу звернутися до суду на підставі ч. 1 ст. 38 цього Закону у зв`язку з його невиконанням.
З огляду на викладене та керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Приватного підприємства "Інтер-Блізз" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1811119 від 19.09.2018р.
3. Визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.10.2018р. про демонтаж об'єкту нерухомого майна, зареєстрованого за №407702180000, розташованого за адресою - м.Київ, вул. Андріївська, 9, у Подільському районі міста Києва.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Повний текст рішення складено та підписано 30.09.2019.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2019 |
Оприлюднено | 01.10.2019 |
Номер документу | 84616506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні