ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/651/19
25 вересня 2019 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Баранюка А.З.
за участю:
секретаря судового засідання Габрилецької С.Є.
представника позивача: Баранець О.А.
представників відповідача: Іваненка В.В., Рябченюка Д.О.;
представника третьої особи: Яроша О.П.;
третьої особи: Бойко Іванни Михайлівни;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Герда ЛТД до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Тернопільська міська рада про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД (далі - позивач, товариство, ТзОВ Герда-ЛТД ) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №22, 23, 24 від 11.09.2018 та №29, 30, 31 від 25.09.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Головним управління Держпродслужби в Тернопільській області нараховано TзOB Герда-ЛТД штрафні санкції на загальну суму 12750,00 грн за порушення ч.1 ст. 16 та ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу . Вищевказані штрафні санкції нараховані на підставі рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 22, 23, 24 від 11 вересня 2018 року та № 29, 30, 31 від 25 вересня 2018 року.
Позивач вважає вказані рішення незаконними з огляду на те, що вони приймалися відповідачем на підставі попередження №50/18 від 24.05.2018 Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради згідно якого ТзОВ Герда-ЛТД незаконно розмістило зовнішню рекламу за адресою: вул.Збаразька, 16 в м.Тернополі (три рекламні конструкції типу білборд 3х6) без наявності дозволів на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування. Однак, позивач вказує на те, що будь-які докази, що білборди, які розташовані по вул..Збаразька, 16 в м.Тернополі належать ТзОВ Герда-ЛТД чи докази встановлення білбордів товариством у відповідача відсутні.
Вказує, що TзOB Герда-ЛТД згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб здійснює діяльність, щодо надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, та не надає послуг по виготовленню чи розміщенню реклами та ніякого відношення до розміщення зовнішньої реклами за адресою: вул. Збаразька, 16 в м.Тернополі не має.
Крім цього, позивач вказує, що оскаржувані рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 22, 23, 24 від 11 вересня 2018 року прийняті на підставі протоколів № 22, 23, 24 про порушення законодавства про рекламу від 25 червня 2018 року, однак товариство вищевказаних протоколів не отримувало, під час їх складання представник товариства присутній не був. Також, відповідач не повідомив товариство про дату, час та місце розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.
Ухвалою судді від 25.03.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №500/651/19 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
23.04.2019 представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву (а.с. 36-40), в якому вказав, що керуючись ч.4 ст.27 Закону України Про рекламу , відповідно до матеріалів та протоколу засідання справи про порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 11 вересня 2018 р. були прийняті рішення №22 (штраф у розмірі 2550,00 грн), №23 (штраф у розмірі 2550,00 грн), №24 (штраф у розмірі 2550,00 грн), а також 25 вересня 2018 року були прийняті рішення №29 (штраф у розмірі 1700,00 грн), №30 (штраф у розмірі 1700,00 грн), №31 (штраф у розмірі 1700,00 грн) Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на розповсюджувача реклами - TзOB Герда - ЛТД а саме, за порушення ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу .
Зазначив, що ТзОВ Герда-ЛТД направлялися вимоги про надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу та запрошення на засідання стосовно розгляду справи про порушення рекламного законодавства, в якому було зазначено дата, час та місце розгляду справи, а також повідомлення, що у разі неприбуття справа буде розглянута без їх участі, що підтверджується поштовими квитанціями про відправлення, однак товариство відповіді не надало а їх представник на засідання не прибув.
Щодо договорів оренди нежитлових приміщень укладених ТзОВ Герда-ЛТД з TзOB Оксфорд Медікал Тернопіль від 15.01.2018 р. та з ФОП ОСОБА_1 від 03.05.2017 р. Вказує, що згідно умов вищенаведених договорів їх предметом є оренда приміщень для організації гуртової (роздрібної) торгівлі, а не спеціальних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами. Відповідно, вищенаведені суб`єкти господарської діяльності не можуть кваліфікуватися, як розповсюджувачі реклами, а є рекламодавцями.
Відтак, просить суд відмовити в задовленні позову.
Відповідно до довідки секретаря судового засідання, судове засідання 25.04.2019 не проводилося у зв`язку із перебуванням головуючого судді у відрядженні. Судове засідання відкладено на 15.05.2019.
15.05.2019 представник позивача подав до суду пояснення на відзив (а.с. 92-93), в якому вказала, що товариство не отримувало жодних від Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області.
Ухвалою суду від 15.05.2019 в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Тернопільську міську раду. Розгляд справи відкладено до 06.06.2019.
Ухвалами суду від 06.06.2019, 12.06.2019,18.06.2019 розгляд справи було відкладено.
Також, ухвалою суду від 18.06.2019 в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 .
01.07.2019 учасники справи подали до суду заяви (а.с. 136-137), в яких просили суд проводити розгляд даної справи за межами строків розгляду передбачених КАС України.
Ухвалами суду від 01.07.2019, 31.07.2019, 11.09.2019 розгляд справи було відкладено.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі з мотивів наведених у позовній заяві та поясненнях на відзив, просила їх задовольнити. Вказала, що хоча ТзОВ Герда-ЛТД і не встановлювало білборди із зовнішньою рекламою, але оскільки вони розташовані на території земельної ділянки на яку товариство має Державний акт на право постійного користування, тому в липні 2019 року звернулося до управління стратегічного розвитку міста із заявою про встановлення пріоритету на місце розташування рекламного засобу за адресою: вул.Збаразька, 16 в м.Тернополі проте отримало відмову.
Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечили в повному обсязі з мотивів наведених у запереченні на позов, просили відмовити в його задоволенні.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Тернопільської міської ради в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив. Вказав, що у ТзОВ Герда-ЛТД відсутній дозвіл на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування, а той факт, що товариство в липні 2017 року зверталося до управління стратегічного розвитку міста із заявою про встановлення пріоритету на місце розташування рекламного засобу за адресою: вул. Збаразька, 16 в м.Тернополі тільки підтверджує той факт, що три конструкції типу білборд 3х6 із зовнішньою рекламою встановило саме ТзОВ Герда-ЛТД .
Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, представників відповідача, третіх осіб та пояснення свідка, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступне.
Рішенням міської ради від 10.12.1997 №1026 земельна ділянка площею 1,0224 га надана в постійне користування ТзОВ Герда-ЛТД для обслуговування складських приміщень за адресою вул. Збаразька, 16 м.Тернопіль . 05.03.1998 ТзОВ Герда-ЛТД на дану ділянку видано Державний акт на право постійного користування землею №288 (а.с. 103).
24.05.2018 управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради видало директору ТзОВ Герда-ЛТД попередження №50/18, згідно якого повідомило останнього, що в ході обстеження території міста Тернополя було виявлено самовільне встановлення рекламної спеціальної конструкції за адресою вул. Збаразька, 16.
Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради листом №316.1/2 від 01.06.2018 року (а.с. 41) надало до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області матеріали щодо порушення законодавства про рекламу власником рекламного засобу: ТзОВ Герда - ЛТД , а саме: лист Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради №347/191 від 25.05.2018 р. (а.с. 42) та попередження Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради №50/18 від 24.05.2018 р. із фотофіксацією порушення (а.с. 43).
На підставі наданих Тернопільською міською радою матеріалів державним інспектором сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Головного управління, складено три протоколи про порушення законодавства про рекламу №22, №23, №24 від 25 червня 2018 року за ознаками порушення вимог ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу , а саме: ТзОВ Герда - ЛТД розміщено зовнішню рекламу за адресою вул. Збаразька, 16 в м. Тернополі (три рекламні конструкції), без наявності дозволів на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування (а.с. 44-46).
04.07.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області винесено вимогу №01- 08/2251 (а.с. 47) щодо надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу у ТзОВ Герда-ЛТД .
На підставі протоколів про порушення законодавства про рекламу №22, №23, №24 від 25 червня 2018 року начальником Головного управління прийнято Рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 24.07.2018 року №22, №23, №24 відносно TOB Герда - ЛТД за ознаками порушення вимог ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу (а.с. 49-52).
03.08.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області повторно винесені вимога №01- 08/2598 щодо надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу у ТзОВ Герда-ЛТД (а.с. 52).
В подальшому Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області надсилалися ТзОВ Герда-ЛТД листи щодо розгляду справи та надання інформації №01-08/3021 від 22.08.2018 та 01-08/3076 від 28.08.2018 (а.с. 55, 57).
11.09.2018 Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області проведено засідання про порушення законодавства про рекламу, в ході якого за результатами розгляду справи встановлено, що ТзОВ Герда-ЛТД розповсюджено зовнішню рекламу за адресою м.Тернопіль вул. Збаразька, 16 (рекламні конструкції - білборди з назвою, зображенням та номером телефону в кількості 3 шт.) без відповідного на те дозволу органу місцевого самоврядування чим порушено ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу . Відтак вирішено накласти штраф на розповсюджувача реклами згідно ч.7 ст.27 Закону України Про рекламу та скласти протокол про ознаки порушення ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу . Результати даного засідання оформлено протоколом (а.с. 59).
Відповідно вказаного протоколу начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 11 вересня 2018 р. були прийняті рішення Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на розповсюджувача реклами - TзOB Герда - ЛТД за порушення ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу , а саме:№ 22 розмір штрафу 2550,00грн (а.с. 60), № 23 розмір штрафу 2550,00 грн (а.с. 61), №24 розмір штрафу 2550,00 грн (а.с. 62).
У зв`язку з тим, що TзOB Герда - ЛТД не надала відповідей та матеріалів щодо виявленого порушення законодавства про рекламу, державним інспектором сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Головного управління, у відповідності до ст. 26 Закону України Про рекламу , складено протоколи про порушення законодавства про рекламу № 29, №30, №31 від 11 вересня 2018 року (а.с. 64-66) за ознаками порушення вимог ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу TзOB Герда - ЛТД а саме: неподання на вимогу органу державної влади, на який згідно з законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, документів, усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозаписів, а також інформації щодо вартості розповсюдження зовнішньої реклами.
На підставі вищевказаних протоколів начальник Головного управління прийняв Рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу № 29, №30, №31 від 11.09.2018 року (а.с.67-69) відносно TOB Герда - ЛТД за ознаками порушення вимог ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу .
Листом Головного управління №01-08/3284 від 17.09.2018 року (а.с. 70-71) TзOB Герда - ЛТД було надіслано запрошення на засідання стосовно розгляду справи про порушення рекламного законодавства в якому було зазначено дата, час та місце розгляду а також вимога про надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу а також повідомлення, що у разі неприбуття справа буде розглянута без їх участі.
25.09.2018 Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області проведено засідання про порушення законодавства про рекламу, в ході якого вирішено накласти штраф на ТзОВ Герда-ЛТД за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами на розповсюджувача реклами згідно ст..27 Закону України Про рекламу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян згідно протоколів про порушення законодавства про рекламу №29, №30, №31 від 11 вересня 2018 року. Результати даного засідання оформлено протоколом (а.с. 72).
Відповідно до вищевказаного протоколу начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 25 вересня 2018 р. були прийняті рішення Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на розповсюджувача реклами - TзOB Герда - ЛТД за порушення ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу , а саме: № 29 розмір штрафу - 1700,00 грн (а.с.73), № 30 розмір штрафу - 1700,00 грн (а.с. 74), №31 розмір штрафу - 1700,00 грн (а.с. 75).
Не погодившись із такими рішеннями суб`єкта владних повноважень Товариство з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД звернулося до суду із відповідним позовом.
Також в судовому засіданні в якості свідка будо допитано третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 .
Із показів свідка слідує, що вона є фізичною особою підприємцем, орендує приміщення в ТзОВ Герда-ЛТД та здійснює свою підприємницьку діяльність в квітковому магазині Квітоцентр . З власної ініціативи та на прохання інших орендарів, які також орендують приміщення в ТзОВ Герда-ЛТД за власний кошт та з власних матеріалів нею було встановлено на території ТзОВ Герда-ЛТД три білборди, з метою використання для позначення місця знаходження її магазину та місць здійснення діяльності інших орендарів. Будь якого відношення до вставлення нею білбордів та розміщення на них інформації ТзОВ Герда-ЛТД немає. Також свідок пояснила, що намагалася отримати дозвіл на розміщення даних білбордів, однак їй було відмовлено.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень га у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1092 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворене Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області реорганізувавши територіальні органи Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів та Державної санітарно-епідеміологічної служби, шляхом їх приєднання до Головного управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області.
Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачі та їй підпорядковане.
Головне управління діє на підставі Положення, яке затверджується Головою Держпродспоживслужби та затверджене наказом Держпродспоживслужби від 15.08.2017 року №694 (далі - Положення №694).
Відповідно до п.15 Положення№694 Головне управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
1.2. Відповідно до підпунктів 7, 12 пункту 4 Положення№694 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме:
- здійснює контроль за дотриманням вимог Законів України Про рекламу та Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення в межах наданих повноважень;
- здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі правомірним з одночаснім зупиненням її розповсюдження;
- вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо усунення порушень вимог закону і притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності згідно із законом;
- у межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та розглядає справи про порушення законодавства у відповідній сфері.
Засади рекламної діяльності в Україні, відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України Про рекламу .
Відповідно до ст. 1 Закону України Про рекламу реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження реклами; розповсюжувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламо носіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України Про рекламу , розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
За вимогами підпункту 1 пункту 1 статті 26 Закону України Про рекламу , контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів щодо захисту прав споживачів реклами.
Відповідно до п2.8. Правил благоустрою міста Тернополя, затверджених рішенням Тернопільської міської ради від 19.05.2011 року № 6/8/20, підприємствам, установам та організаціям не залежно від форми власності, фізичним особам-підприємцям забороняється самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами.
Частиною 1 статті 27 Закону України Про рекламу передбачено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Частиною 2 цієї статті визначено, що відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
Відповідно до визначення термінів, наведених у статті 1 Закону України Про рекламу :
- рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження;
- розповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами.
Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку про те, що суб`єктом відповідальності за розповсюдження реклами може бути дві категорії осіб: 1) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами; 2) рекламодавці, винні у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно.
Суд звертає увагу на те, що належних доказів стосовно розміщення саме Товариством з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД рекламних конструкцій - білбордів з назвою. Зображенням та номером телефону в кількості 3 шт. за адресою вул. Збаразька, 16 м.Тернополі.
Поряд із цим, допитана в якості свідка третя особа ОСОБА_1 підтвердила той факт, що будь якого відношення до вставлення нею білбордів та розміщення на них інформації ТзОВ Герда-ЛТД немає та дозволу на їх встановлення не давало, а вона з власної ініціативи та на прохання інших орендарів, які також орендують приміщення в ТзОВ Герда-ЛТД за власний кошт та з власних матеріалів встановила на території ТзОВ Герда-ЛТД три білборди, з метою їх використання для позначення місця знаходження її магазину (Квітковий маркет Квітоцентр ) та місць здійснення діяльності інших орендарів (ТзОВ Окфорд медікал Тернопіль ).
Факт того, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1 та ТзОВ Оксфорд медікал Тернопіль орендують приміщення у ТзОВ Герда-ЛТД за адресо вул. Збаразька, 16, м.Тернопіль підтверджується договорами оренди нежитлових приміщень термін дії яких не закінчився (а.с. 31-32).
За таких обставин суд вважає, що Головним управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області не доведено факту вчинення порушення саме Товариством з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД , оскільки ним не надано суду доказів, що товариство надавало згоду на розміщення білбордів на своїй території, і як вбачається з вищенаведеного воно не є ні рекламодавцем, ні виробником та розповсюджувачем реклами.
Таким чином, суд приходить до висновку, що надані до суду докази жодним чином не підтвердили факт розповсюдження Товариством з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД зовнішньої реклами без відповідного на те дозволу органу місцевого самоврядування, а саме розміщення рекламних конструкцій - білбордів з назвою, зображенням та номером телефону в кількості 3 шт. за адресою вул. Збаразька, 16, м.Тернопіль , у зв`язку із чим суд виключає можливість притягнення відповідача до відповідальності, яка передбачена Законом України Про рекламу .
Відтак, суд приходить до переконання, що рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року № 22, від 11 вересня 2018 року № 23, від 11 вересня 2018 року № 24, якими на позивача, як на розповсюджувача реклами, накладені штрафи у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, є протиправними та підлягають до скасування.
Також, оскільки судом встановлено відсутність порушення ТзОВ Герда-ЛТД ст.27 Закону України Про рекламу та скасовано рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року № 22, № 23, № 24, суд приходить до висновку, що скасуванню також підлягають рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25 вересня 2018 року № 29, від 25 вересня 2018 року № 30 та від 25 вересня 2018 року № 31, якими до позивача застосовані штрафи за неподання інформації щодо розповсюдженої реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності оскаржуваного рішення, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Герда-ЛТД є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД" до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , третя сторона, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Тернопільська міська рада задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року № 22, від 11 вересня 2018 року № 23, від 11 вересня 2018 року № 24, від 25 вересня 2018 року № 29, від 25 вересня 2018 року № 30 та від 25 вересня 2018 року № 31.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Герда ЛТД сплачений судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Реквізити сторін:
позивач - Товариства з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД" (вул. Збаразька, 16, м. Тернопіль, 46020, код ЄДРПОУ 22605258);
відповідач - Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ 40310895);
третя особа - Тернопільська міська рада (вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, 46000, код ЄДРОПУ 34334305);
третя особа - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
Повне судове рішення складено 30 вересня 2019 року.
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2019 |
Оприлюднено | 01.10.2019 |
Номер документу | 84616516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні