Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 вересня 2019 р. № 520/5569/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Боднар І.Ю.,
за участі:
представника відповідача Лиска К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ТОКАРЄВ" до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання протиправними дії, визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "ТОКАРЄВ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області, в якому просило суд:
- визнати дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, протиправними;
- визнати протиправним та скасувати наказ від 17.04.2019 № 69-П Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул . Степова , 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162);
- визнати протиправним та скасувати направлення від 17.04.2019 № 357-М Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на об`єкті будівництва "будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул . Степова, 1 с. Катеринівка Лозівський район Харківська область" щодо дотриманням суб`єктом містобудування ПП "Токарєв" (код ЄДРПОУ 34173162) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил у термін з 17.04.2019 по 03.05.2019;
- визнати дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інслекції у Харківській області щодо складання акту від 03.05.2019 № 357-А про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій будівництва приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою; Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162 протиправними;
- визнати протиправним та скасувати припис від 03.05.2019 № 357-Пр Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення позапланової перевірки на Об`єкті в термін до 17.05.2019 з наданням документів, пояснень довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурного-контролю;
- визнати дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо складання протоколу від 03.05.2019 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо виявлення порушення п. 1 ч. 3 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності пп. 1 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, а саме: директор приватного підприємства "ТОКАРЄВ" Токарєв Юрій Олексійович не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області" протиправними;
- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 № 22/1020-3631 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накласти штраф у сумі 57630 (п`ятдесят сім тисяч шістсот тридцять) гривень.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що позивач правомірно не допустив до здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області, а тому, на думку позивача, оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідач, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області, надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області винесено наказ № 69-П від 17.04.2019 року про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул . Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162).
Також, відповідачем складено направлення № 357-М від 17.04.2019 року для проведення позапланового заходу на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район, Харківська область" щодо дотриманням суб`єктом містобудування ПП "Токарєв" (код ЄДРПОУ 34173162) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил у термін з 17.04.2019 року по 03.05.2019 року.
Під час виходу для проведення позапланового заходу посадові особи контролюючого органу не були допущені до перевірки.
Так, посадовими особами відповідача складено акт № 357-А від 03.05.2019 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, згідно якого директор приватного підприємства "ТОКАРЄВ" не допустив посадових осіб до проведення позапланової перевірки на об`єкт будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район, Харківська область".
Також, 03.05.2019 року складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, згідно якого виявлено порушення п. 1 ч. 3 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" пп. 1 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, а саме: директор приватного підприємства "ТОКАРЄВ" Токарєв Юрій Олексійович не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області" для проведення позапланової перевірки.
Крім того, 03.05.2019 року відповідачем складено припис № 357-Пр про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, в якому зазначено вимогу про усунення порушення шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення позапланової перевірки на об`єкті в термін до 17.05.2019 року з наданням документів, пояснень довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурного-контролю. Також, в приписі зазначено вимогу щодо повідомлення про виконання припису Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до 17.05.2019 року.
В подальшому, відповідачем винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №22/1020-3631 від 11.05.2019 року, якою визнано ПП ТОКАРЄВ винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Позивач, не погоджуючись з вищевказаними діями та рішеннями відповідача, звернувся з даним позовом до суду.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2019 № 69-П Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул . Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162) та визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 № 22/1020-3631 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накласти штраф у сумі 57630 (п`ятдесят сім тисяч шістсот тридцять) гривень, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року (далі по тексту - Закон України № 877-V) заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
Закон України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI від 17.02.2011 року встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.
Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підставами для проведення позапланової перевірки є: 1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; 2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; 3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; 4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; 5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; 6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст.7 Закону України № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Згідно з п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23 травня 2011 року (далі по тексту - Порядок № 553) позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є зокрема вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Так, в якості підстави для прийняття наказу № 69-П від 17.04.2019 року про проведення позапланової перевірки, зазначено вимогу правоохоронного органу Лозівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області від 08.04.2019 № 4288/119/86/24/2019.
Зі змісту листа начальника відділення СВ Лозівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області № 4288/119/86/24/2019 від 08.04.2019 року до Директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області встановлено, що у провадженні СВ Лозівського ВП ГУ НП в Харківській області, перебуває кримінальне провадження № 42019221380000036 від 15.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України за фактом самовільного зайняття земельної ділянки, яка розташована за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка , вул. Степова, 1. Зазначено, що в ході проведення досудового розслідування було встановлено, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1 використовується без правовстановлюючих документів. Також, вказано, що на вказаній земельній ділянці були виявлені два об`єкти завершеного будівництва, які належать ПП Токарєв .
Крім того, у вищевказаному листі начальник відділення СВ Лозівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області керуючись ст.40, 93 КПК України, просив виділити спеціаліста для перевірки законності введення в експлуатацію об`єктів завершеного будівництва за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, які належать ПП Токарєв .
З аналізу змісту вказаного листа, не вбачається саме вимоги правоохоронного органу, як того вимагають приписи Закону України № 3038-VI та Порядку № 553 для проведення позапланової перевірки.
Натомість, правоохоронний орган у вищевказаному листі просить, а не вимагає, виділити спеціаліста для перевірки, а не провести перевірку, що свідчить про потребу правоохоронного органу в консультації відповідного спеціаліста для перевірки законності введення в експлуатацію об`єктів завершеного будівництва в рамках проведення слідчих дій.
За таких обставин, лист начальника відділення СВ Лозівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області № 4288/119/86/24/2019 від 08.04.2019 року не може вважатись вимогою правоохоронного органу для проведення позапланової перевірки та відповідно прийняття наказу № 69-П від 17.04.2019 року про проведення позапланової перевірки.
Враховуючи вищевикладене, у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття наказу №69-П від 17.04.2019 року про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162).
Згідно з п.2 ч.6 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №208/94-ВР від 14.10.1994 року суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Так, постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування № 22/1020-3631 від 11.05.2019 року Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області визнано Приватне підприємство "ТОКАРЄВ" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 57630,00 грн.
Відповідно до ст.10 Закону України № 877-V суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо посадова особа органу державного нагляду (контролю) не надала копії документів, передбачених цим Законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Закону.
З огляду на висновки суду щодо невідповідності наказу № 69-П від 17.04.2019 року про проведення позапланової перевірки вимогам чинного законодавства, суд приходить до висновку про наявність у позивача підстав визначених ст.10 Закону України № 877-V для не допуску посадових осіб відповідача до проведення позапланової перевірки.
Таким чином, відповідач приймаючи постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування № 22/1020-3631 від 11.05.2019 року діяв всупереч приписів чинного законодавства України.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що наказ від 17.04.2019 року № 69-П Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162) та постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 № 22/1020-3631 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання приватного підприємства "ТОКАРЄВ" є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо складання акту від 03.05.2019 № 357-А про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій будівництва приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою; Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162 та визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо складання протоколу від 03.05.2019 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо виявлення порушення п. 1 ч. 3 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності пп. 1 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, а саме: директор приватного підприємства "ТОКАРЄВ" Токарєв Юрій Олексійович не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області", суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.7 Закону України № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Частиною 6 статті 7 Закону України № 877-V встановлено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Згідно з ч.3 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.
Отже, приписами чинного законодавства відповідачу надано право на проведення позапланових перевірок і складання таких актів індивідуальної дії, як акту за результатом перевірки та протоколу про вчинення правопорушень.
В даному випадку негативні наслідки для позивача можуть нести наказ від 17.04.2019 року № 69-П та постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 року № 22/1020-3631, протиправність яких була встановлена під час розгляду даної справи. Тобто, порушені права позивача були відновленні належним чином.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо складання акту від 03.05.2019 № 357-А про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій будівництва приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою; Харківська область Лозівський район село Катеринівка вулиця Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162 та визнання протиправними дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо складання протоколу від 03.05.2019 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо виявлення порушення п. 1 ч. 3 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності пп. 1 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, а саме: директор приватного підприємства "ТОКАРЄВ" Токарєв Юрій Олексійович не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова , 1, с. Катеринівка, Лозівський р-н Харківської області".
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування направлення від 17.04.2019 № 357-М Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на об`єкті будівництва "будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова , 1 с. Катеринівка Лозівський район Харківська область" щодо дотриманням суб`єктом містобудування ПП "Токарєв" (код ЄДРПОУ 34173162) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил у термін з 17.04.2019 по 03.05.2019, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2 ст.7 Закону України № 877-V на підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Згідно з ч.4 ст.7 Закону України № 877-V посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.
Зі змісту направлення №357-М від 17.04.2019 року для проведення планового (позапланового) заходу встановлено, що строк дії вказаного направлення з 17.04.2019 року по 03.05.2019 року.
Таким чином, оскаржуване направлення вичерпало свою дію в часі, а тому згідно приписів ч.4 ст.7 Закону України № 877-V є не чинним.
За таких обставин, оскаржуване направлення не є таким, що порушує права позивача на час вирішення даної справи по суті та не може нести негативних наслідків для позивача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування направлення від 17.04.2019 № 357-М Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на об`єкті будівництва "будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1 с. Катеринівка Лозівський район Харківська область" щодо дотриманням суб`єктом містобудування ПП "Токарєв" (код ЄДРПОУ 34173162) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил у термін з 17.04.2019 по 03.05.2019.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування припису від 03.05.2019 № 357-Пр Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення позапланової перевірки на Об`єкті в термін до 17.05.2019 з наданням документів, пояснень довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурного-контролю, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.9 ст.4 Закону України № 877-V невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб`єкта господарювання згідно із законом.
Частиною 8 статті 7 Закону України № 877-V припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Зі змісту припису №357-Пр від 03.05.2019 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил встановлено, що в ньому зазначено вимогу щодо повідомлення про виконання припису Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до 17.05.2019 року.
Суд зазначає, що оскаржуваний припис є правовим актом індивідуальної дії, в якому встановлений чіткий строк для його виконання.
Так, оскаржуваний припис вичерпав свою дію в часі.
Отже, оскаржуваний припис не є таким, що порушує права позивача на час вирішення даної справи по суті.
В даному випадку негативні наслідки для позивача можуть нести наказ від 17.04.2019 року № 69-П та постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 року № 22/1020-3631, протиправність яких була встановлена під час розгляду даної справи. Тобто, порушені права позивача були відновленні належним чином.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування припису від 03.05.2019 № 357-Пр Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил шляхом допуску посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області до проведення позапланової перевірки на об`єкті в термін до 17.05.2019 з наданням документів, пояснень довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникнуть під час здійснення державного архітектурного-контролю.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "ТОКАРЄВ" (64662, Харківська обл., Лозівський р-н, с. Катеринівка, вул. Степова, 1) до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області (61145, м.Харків, вул.Космічна, 21-а) про визнання протиправними дії, визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ від 17.04.2019 року № 69-П Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області щодо проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Будівництво нежитлових будівель та споруд за адресою: вул. Степова, 1, с. Катеринівка, Лозівський район Харківської області" (приватне підприємство "ТОКАРЄВ", зареєстроване за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162).
Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування від 11.05.2019 року № 22/1020-3631 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області про визнання приватного підприємства "ТОКАРЄВ", зареєстрованого за адресою: Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Степова, 1, код ЄДРПОУ 34173162, винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладення штрафу у сумі 57630 (п`ятдесят сім тисяч шістсот тридцять) гривень.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області (61145, м.Харків, вул.Космічна, 21-а) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "ТОКАРЄВ" (код ЄДРПОУ 34173162, 64662, Харківська обл., Лозівський р-н, с. Катеринівка, вул. Степова, 1) сплачений судовий збір в сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 30.09.2019 року
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2019 |
Оприлюднено | 01.10.2019 |
Номер документу | 84616543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні