МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 вересня 2019 р. № 400/2135/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:Управління Держпраці у Миколаївській області, вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003 до відповідача:Фермерського господарства "Сатурн", вул. Горького, 18-а, с. Старі Кошари, Первомайський район, Миколаївська область, 55276 про:застосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ:
Позивач, Управління Держпраці у Миколаївській області, звернулося до суду з позовом (з урахуванням змінених позовних вимог) до Фермерського господарства Сатурн про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повної заборони виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:
- виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах;
- зберігання та переробка зерна;
- експлуатацію навантажувача телескопічного DIECI заводський номер МРС 1860906;
- експлуатацію навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110;
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- роботи з налагодження, ремонту, технічного обслуговування: навантажувача телескопічного DIECI заводський номер МРС 1860906; навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що під час перевірки виробничих об`єктів виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, що унеможливлює експлуатацію обладнання та виконання робіт, оскільки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідач надав клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з зайнятістю та зазначив, що позов не визнає, оскільки Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці прийнята та зареєстрована відповідачем.
Представник позивача 24.09.2019 надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якій додатково повідомив, що відповідачем не усунуто порушення, зазначені у змінених позовних вимогах.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
У період з 08.04.2019 по 16.04.2019 проведено планову перевірку на предмет дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
За наслідками перевірки складено акт від 16.04.2019 № 396, яким зафіксовано, зокрема, порушення вимог законодавства у сфері охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей: роботодавцем допущена експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт підвищеної небезпеки без відповідних дозвільних документів, а саме:
- відсутній дозвіл на виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах, чим порушено п. 6 Додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 (далі - Порядок № 1107);
- не подано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів підвищеної небезпеки, а саме:
- на зберігання та переробку земна, чим порушено п. 15 Додатку 6 Порядку № 1107;
- на експлуатацію навантажувача телескопічного DIECI заводський номер МРС 1860906; навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110, що є порушенням п. 5 Додатку № 7 Порядку № 1107;
- на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м, що є порушенням п. 6 Додатку 6 Порядку № 1107;
- роботи з налагодження, ремонту, технічного обслуговування DIECI заводський номер МРС 1860906; навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110, що є порушенням п. 2 Додатку 2 Порядку № 1107.
При вирішення питання про застосування заходів реагування суд виходив із такого.
На всіх працюючих та на відповідача поширюється дія Закону України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII (далі - Закон № 2694-XII), оскільки останній є юридичною особою, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.
Роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці; забезпечити належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (частина 1 статті 13, частина 3 статті 21 Закону № 2694-XII).
Відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 6 вересня 2005 року N 2806-IV документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов`язаний видати суб`єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
За змістом пункту 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. за N 1107, дозвіл видається Держпраці - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 1, 3-5 додатка 2; територіальним органом Держпраці - на виконання робіт підвищеної небезпеки, крім тих, що зазначені в абзаці другому цього пункту, та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.
Згідно ст. 39 Закону України "Про охорону праці" № 2694 від 14.10.1992, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право: забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Відповідач надав суду Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка прийнята та зареєстрована відповідачем 02.09.2019 за № 162.48.19.
Відповідно до зазначеної Декларації, відповідачем не усунено 2 порушення, що встановлені в Акті № 396 станом на час розгляду справи, а саме не отримано дозволи виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах та на роботи з налагодження, ремонту, технічного обслуговування: навантажувача телескопічного DIECI заводський номер МРС 1860906; навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110.
Зазначення у Декларації, що керування технологічними транспортними засобами - навантажувачем телескопічним DIECI заводський номер МРС 1860906 ; навантажувачем моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110, - здійснює персонал відповідної кваліфікації, що пройшов навчання та перевірку знань згідно Інструкції з охорони праці № 47, що введена в дію 11.06.2019 року та затверджена Наказом № 50 від 11.06.2019, як на виконання порушення, зазначеного в Акті, судом до уваги не приймається, оскільки відповідно до п. 7 Порядку № 1107 та п. 2, п. 6 Додатку 2 Порядку № 1107, дозвіл на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки; дозвіл на газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах - видається територіальним органом Держпраці.
Відповідач відповідних дозволів суду не надав.
Тому до зазначених порушень слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Тому позов слід задовольнити частково.
Судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Управління Держпраці у Миколаївській області (вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003, ідентифікаційний код 39787411) до Фермерського господарства Сатурн (вул. Горького, 18-а, с. Старі Кошари, Первомайський район, Миколаївська область, 55276, ідентифікаційний код 01998348) задовольнити частково.
2. Застосувати до Фермерського господарства Сатурн (вул. Горького, 18-а, с. Старі Кошари, Первомайський район, Миколаївська область, 55276, ідентифікаційний код 01998348) заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повної заборони виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, які створюють загрозу життю працюючих, а саме:
- виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах;
- роботи з налагодження, ремонту, технічного обслуговування: навантажувача телескопічного DIECI заводський номер МРС 1860906; навантажувача моделі ПЕА 1.0 заводський номер 20-06110.
3. В решті позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 02.10.2019 |
Номер документу | 84628562 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні