Рішення
від 01.10.2019 по справі 420/3652/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3652/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: Ткаченко А.О. - за довіреністю

від відповідача: Шерстньова О.С.- за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) до Публічного Акціонерного товариства Одесавтотранс (код ЄДРПОУ 22479374, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд.5) про стягнення податкового боргу у розмірі 193 602,84 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду 19 червня 2019 року надійшла позовна заява Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) до Публічного Акціонерного товариства Одесавтотранс (код ЄДРПОУ 22479374, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд.5) про стягнення податкового боргу у розмірі 223 571, 93 грн.

Ухвалою від 21 червня 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито загальне позовне провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до довідки - розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої кратки платника, ПАТ Одесавтотранс має податкову заборгованість у розмірі 223 571 грн. 93 коп.

Позивач зазначив, що за результатами документальної планової виїзної перевірки ПАТ Одесавтотранс з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року валютного та іншого законодавства період 01.01.2015 року по 31.12.2016 року, був скалений акт від 19.04.2017 року №314/15-32-14-07/22479374, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0016451407 від 27.06.2017 року на суму 365 400 грн.

Також, платнику податків була нарахована пеня на загальну суму 5 951,7 грн. відповідно до п.п.129.1.2 ст. 129 ПК України.

Тому, з урахуванням наявної переплати до початку нарахувань в сумі 48 025 грн., сплаченої суми 99 754, 77 грн., податковий борг разом з пенею на момент подачі позову складав 223 571, 93 грн.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання від 23 липня 2019 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено розгляд справи по суті на 12 вересня 2019 року на 10 годину 00 хвилин.

У відкритому судовому засідання 12 вересня 2019 року за клопотанням відповідача відкладено розгляд справи на 17 вересня 2019 року на 12 годину 00 хвилин.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 17 вересня 2019 року знову відкладено розгляд справи на 24 вересня 2019 року на 11 годну 30 хвилин за клопотанням представника відповідача, у зв`язку з тим, що відповідачем розпочата сплата податкового боргу та необхідністю перевірки здійснених сплат.

В подальшому, у зв`язку з тим, що відповідачем була здійснена часткова сплата податкового боргу, позивачем надано заяву про зменшення розміру позовних вимог (вхід. № 34471/19 від 23.09.2019 року), в якій позивач, у зв`язку з частковою сплатою відповідачем суми податкового боргу, просив стягнути заборгованість у розмірі 193 602,84 грн.

На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та заяві про зменшення позовних вимог.

Представник відповідача на відкритому судовому засіданні позовні вимоги визнав частково, а саме: визнав суму штрафу в розмірі 179 120, 33 грн., однак, не визнав суму пені в розмірі 14 482, 61 грн., посилаючись на те, що позивачем не наданий належний розрахунок нарахованої пені, а додані до заяви про зменшення позовних вимог розрахунки не ким не підписані.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення у вступному слові представників учасників справи, судом встановлено таке.

Згідно з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних собі та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 19.10.2004 року внесений запис про Публічне акціонерне товариство Одесавтотранс до ЄДР за №1 556 120 0000 002039 (а.с.73-79).

Матеріалами справи підтверджено, що на підставі направлень, виданих Головним управлінням ДФС в Одеській області, згідно з пп. 20.1.4, п. 20.1 ст. 20, п. 77 ст. 77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (надалі - ПК України) та відповідно до плану-графіка на І квартал 2017 року, посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області проведено документальну планову виїзну перевірку Публічного акціонерного товариства Одесавтотранс з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року, за результатами якої складено акт від 19.04.2017 року №314/15-32-14-07/22479374 (а.с. 24-61).

Відповідно до висновків акту перевірки встановлено порушення ПАТ Одесавтотранс : п.п.14.1.11 п.14.1 ст. 14, п.44.1,п.44.2 ст.44 пп.134.1.1. п.134.1. ст. 134,пп.140.4.2, п.140.4 ст. 140 ПК України; ч.8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державнепенсійне страхування ; пп.39.4.2 п.39.4 ст. 39 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік; п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16, п.103.9 ст.103 ПК України.

Також, суд встановив, що на підставі зазначеного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0016451407 року від 27 червня 2017 року, яким ПАТ Одесавтотранс за порушення вимог пп.39.4.2 п.39.4 ст. 39 Податкового кодексу України нарахована штрафна санкція в розмірі 365 400, 00 грн. (а.с. 62);

- №0016441407 від 27 червня 2017 року за порушення пп.134.1.1. п.134.1. ст. 134,пп.140.4.2, п.140.4 ст. 140 ПК України зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток к розмірі 16 828 256 грн. (а.с.67).

Також матеріалами справи підтверджено, що відповідачем оскаржено податкове повідомлення - рішення № 0016451407 від 27.06.2017 року в судовому порядку та постановою Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову публічного акціонерного товариства Одесавтотранс до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2017 року №0016451407 в повному обсязі (а.с. 117-121).

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2018 року, постанова залишена без змін (а.с. 122-127).

Отже, постанова суду першої інстанції набрала законної сили 21 травня 2018 року.

З облікової картки платника податків вбачається, що за податковим повідомленням- рішенням № 0016451407 року від 27 червня 2017 року штрафна санкція в розмірі 365 400, 00 грн. взята на облік/нарахована відповідачу 24 травня 2018 року (а.с. 11).

Також судом встановлено, що у зв`язку з несплатою податкового зобов`язання, контролюючим органом на адресу відповідача надіслано податкову вимогу №64303 -17 від 29.05.2018 року на суму 317 375 грн. (а.с 72), яка отримана законним представником відповідача 31 травня 2018 року.

З урахуванням наявної переплати до початку нарахувань в сумі 48 025 грн., сплаченої суми 99 754, 77 грн., податковий борг разом з пенею на момент подачі позову складав 223 571, 93 грн., що підтверджено розрахунком заборгованості (а.с. 9).

Представником відповідача визнано, що в ході розгляду справи відповідачем була здійснена часткова сплата податкового боргу, та відповідно до інтегрованої картки платника податків, сума заборгованості відповідача складає 193 602, 84 грн., яка складається з штрафної санкції в сумі 179 120, 23 грн. та пені в сумі 14 482, 61 грн.

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, дослідивши наявні у справі докази, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги належать задоволенню повністю з таких підстав.

Згідно з пп. 15.1 -15.2 ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 36.1 ст. 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Так, судом встановлено, що за результатами документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року, складено акт від 19.04.2017 року №134/15-32-14-07/22479374, відповідно до якого та на підставі пп. 54.3.3. п. 54.3. ст. 53 ПК України прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.06.2017 року №0016451407 на суму 365 400 грн.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Матеріалами справи підтверджено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову публічного акціонерного товариства Одесавтотранс до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2017 року №0016451407 в повному обсязі (а.с. 117-121). Вказана постанова набрала законної сили 21 травня 2018 року.

Відповідно д п. 37.2. ст. 37 ПК України, податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Таким чином, суд доходить висновку, що сума штрафу в розмірі 365 400 грн. є узгодженим грошовим зобов`язанням з 21 травня 2018 року.

Між тим, матеріалами справи підтверджено, що у встановлений податковим законодавством строк відповідач це грошове зобов`язання у повному обсязі не виконав.

Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 59.1 ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Згідно з п. 59.4 зазначеної статті ПК України, податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що у зв`язку з несплатою податкового зобов`язання, контролюючим органом на адресу відповідача надіслано податкову вимогу №64303 -17 від 29.05.2018 року на суму 317 375 грн. (а.с 72), яка отримана законним представником відповідача 31 травня 2018 року.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Пунктами 95.2-95.3 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладені встановлені та з`ясовані судом обставини, суд вважає правомірними позовні вимоги позивача щодо стягнення податкового боргу в сумі в розмірі 179 120, 23 грн., тому суд приймає визнання в цій частині позову відповідачем.

У свою чергу, оцінюючи докази у справі та враховуючи встановлені обставини у справі, суд доходить висновку, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача пені в розмірі 14 482, 61 грн., також є обґрунтованими та належать задоволенню, з огляду на таке.

Відповідно до п.п. 14.1.162 п.14.1 ст. 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Як вже зазначалось вище, відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України, у разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Порядок нарахування та сплати пені визначений ст. ст. 129, 131 ПК України.

Так, відповідно до пп. 129.1.1. п. 129.1. ст. 129 ПК України, нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Згідно з пп. 129.3.1. п. 129.3. ст. 129 ПК України, нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

В ході судового розгляду справи представник відповідача не заперечував щодо здійснення часткової сплати податкового боргу.

Як вбачається з облікової картки платника податків ПАТ Одесавтотранс , станом на 31.12.2018 року за відповідачем рахувалась заборгованість у розмірі 221700,23 грн., залишок несплаченої пені у розмірі 5482,89 грн., разом у розмірі 227183,12 грн. У свою чергу, станом на 26.02.2019 року, у зв`язку з частковою сплатою, борг складав 217 620, 23 грн., залишок несплаченої пенсі складав 5 951, 70 грн., разом - 223 571, 93 грн.

З урахуванням поетапного часткового погашення відповідачем боргу, за період несплати боргу на сплачену суму позивачем нараховувалась пеня відповідно до п.п.129.1 ст. 129 ПК України.

Тому, суд доходить висновку, що позивачем правомірно здійснено нарахування пені.

Суд відхиляє доводи представника відповідача щодо відсутності обґрунтованого розрахунку пені, оскільки нарахування та розмір пені передбачено приписами ПК України.

Так, відповідно до пп. 129.4. ст. 129 ПК України, на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Також приписами ст. 131 ПК України передбачений порядок сплати пені, нарахованої за невиконання податкового зобов`язання, а саме: пп. 131.1. цієї статті кодексу передбачено, що нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. пп.131.2. При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.пп.131.3. Суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Таким чином, суд вважає, що позивачем у зв`язку з наявністю у відповідача податкового боргу правомірно нараховано пеню.

Відповідно до п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягненнякоштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;

Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Одеській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, в зв`язку з чим належать задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, інші судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) до Публічного Акціонерного товариства Одесавтотранс (код ЄДРПОУ 22479374, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд.5) про стягнення податкового боргу у розмірі 193 602,84 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Публічного Акціонерного товариства Одесавтотранс (код ЄДРПОУ 22479374, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд.5), з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих ПАТ Одесавтотранс (код ЄДРПОУ 22479374, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд.5) суму податку по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 193 602, 84 грн. (сто дев`яносто три тисячі шістсот дві гривні 84 копійки) на бюджетний рахунок №31115106015008, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі Приморський район/21081103, КБК 21081103.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5. п.15. ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 01 жовтня 2019 року.

Cуддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84628721
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3652/19

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 24.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні