Рішення
від 01.10.2019 по справі 560/2599/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2599/19

РІШЕННЯ

іменем України

01 жовтня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор У" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якій просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.03.2019 №1106839/42144183;

2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Вектор У" (код ЄДРПОУ 42144183) від 11.02.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем не було вказано конкретного переліку документів, який необхідно подати для реєстрації податкової накладної. Наявність передбачених чинним законодавством документів, які підтверджують здійснення господарської операції по поставці вугілля від ТОВ ВЕКТОР У до ДП Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№78) та подання додаткових документів, які передбачені вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної свідчить про те, що ГУ ДФС у Хмельницькій області не мало правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної №3 від 11.01.2019.

Також вказує, що довіреність на отримання вугілля не оформлювалось і це не є порушенням вимог чинного законодавства, оскільки наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2014 за № 987 було скасовано з 01.01.2015 Інструкцію про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей. Крім цього, ТОВ ВЕКТОР У не має власних складів для зберігання вугілля; TOB ЄВРО-ЕНЕРГО-АЛЬЯНС на власному складі завантажує вугілля у власні вантажні автомобілі, а розвантаження здійснювалось шляхом вивалювання вугілля з піднятого кузову автомобіля-самоскида на відкриту площадку (склад) для зберігання вугілля.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.08.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 02.09.2019 відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Хмельницькій області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

09 вересня 2019 року від представника Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Хмельницькій області надійшов відзив на позов, згідно з яким просить відмовити в задоволенні позову. Вказує, що з аналізу наданих позивачем до Повідомлення №4 від 13.03.2019 документів вбачається, що вони не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Так, позивачем не надано довіреності, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документи щодо зберігання і навантаження, розвантаження продукції. Не надано підтвердження наявності у нього власних чи орендованих складських приміщень в с.Климентовичі. Також, згідно товарно-транспортних накладних відвантажено кам`яне вугілля в загальній кількості 44,2 т. (24,2 + 20), тоді як згідно наданої видаткової накладної №29/01/19-03 від 29.01.2019 кількість поставленого кам`яного вугілля - 34,2 т.

Справу розглянуто в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) сторін.

Суд встановив такі обставини справи.

24 січня 2019 року між Державним підприємством Підприємство Державної, кримінально-виконавчої служби України (№98) (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Вектор У (постачальник) було укладено договір поставки № Г-17, згідно пункту 1.1. якого постачальник зобов`язався поставити і передати у власність покупцю вугілля марки Г, код за ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо, а покупець зобов`язався прийняти вугілля і оплатити його.

Постачальник поставив покупцю 34,2 тон вугілля на загальну суму 116280,00 грн. з урахуванням ПДВ, що підтверджується видатковою накладною № 4 від 29.01.2019. 11.02.2019 ДП Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98) здійснило оплату за поставлене вугілля на суму 116280,00 грн.

Позивачем складено податкову накладну № 3 від 11.02.2019 на загальну суму 116280,00 грн., в тому числі ПДВ 19380,00 грн., яку було надіслано для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 28.02.2019 за №9034708536, реєстрацію податкової накладної № 3 від 11.02.2019 відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. Зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

13.03.2019р. ТОВ ВЕКТОР У подало до ГУ ДФС України у Хмельницькій області повідомлення № 4 про подання пояснень (в яких вказано, що ТОВ Вектор У було створено 18.05.2018, а профільними видами діяльності підприємства є, зокрема, Код КВЕД 46.71 - Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами) та копій документів.

Так, на підтвердження операції позивач надав копії наступних документів, що підтверджується контролюючим органом:

- Договору №Г-17 від 24.01.2019 року, де ТОВ Вектор У (Постачальник) та ДП Підприємство ДКВС України № 98, (покупець), предмет - вугілля кам`яне марки Г;

- Специфікації №1 від 24.01.2019 вугілля кам`яне марки Г на суму 272 000 грн;

- видаткової накладної №4 від 29.01.2019, де постачальник ТОВ Вектор У та покупець ДП Підприємство ДКВС України № 98 на загальну суму 116280 грн., номенклатура товару - вугілля кам`яне марки Г;

- Договору купівлі-продажу вугілля №17/10/18-01 від 17.10.2018, де продавець ТОВ Євро-Енерго-Альянс , покупець ТОВ Вектор У , предмет договору - вугілля кам`яне. 100% попередня оплата;

- видаткової накладної №29/01/19-03 від 29.01.2019, де постачальник ТОВ Євро- Енерго-Альянс та покупець ТОВ Вектор У на загальну суму 59850 грн., номенклатура товару - вугілля кам`яне марки Г 34,2 т.;

- Договору оренди нежитлового приміщення №60 від 01.09.2018, де ПАТ Завод Нева (орендодавець) та ТОВ Вектор У (Орендар), предмет - нежитлове приміщення площею - 50 кв. м.;

- Акту приймання-передачі до договору оренди нежитлового приміщення №60 від 01.09.2018;

- Договору перевезення вантажу автомобільним транспортом № 17/10/18-02 від 17.10.2018, де ТОВ Євро-Енерго-Альянс - перевізник;

- товарно-транспортної накладної №29/01/19-02 від 29.01.2019 автомобіль ДАФ ВС 5627 ЕМ , перевізник відправник ТОВ Євро-Енерго-Альянс , одержувач ТОВ Вектор У , пункт навантаження м.Червоноград вул. Радехівська 16, пункт розвантаження с.Климентовичі.;

- товарно-транспортної накладної №29/01/19-03 від 29.01.2019 автомобіль ДАФ ВС 0568 ЕТ , перевізник відправник ТОВ Євро-Енерго-Альянс , одержувач ТОВ Вектор У , пункт навантаження м. Червоноград вул. Радехівська 16, пункт розвантаження с.Климентовичі;

- акту виконання робіт (надання послуг) №29/01/19-04 від 29.01.2019 транспортні послуги по маршруту м.Червоноград Львівська обл.. - с.Климентовичі Хм. обл. к-сть 2 т. виконавець ТОВ Євро-Енерго-Альянс на суму 13920,0 грн.;

- картка рахунку 361 за січень-лютий 2019 року з ДП Підприємство ДКВС України № 98;

- картка рахунку 631 за січень 2019 року з ТОВ Євро-Енерго-Альянс ;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2019р. - лютий 2019р.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за січень 2019р.;

- виписка банку за 21.01.2019 (оплата за вугілля отримувач ТОВ Євро-Енерго-Альянс на суму 59600 грн., за транспортні послуги 13920,0 грн.);

- виписка банку за 11.02.19 (№ док. 995 від 11.02.19 на суму 116280,0 грн. оплата за вугілля платник ДП Підприємство ДКВС України № 98).

15.03.2019 комісія ГУ ДФС України у Хмельницькій області прийняла рішення за № 1106839/42144183, згідно із яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 11.02.2019. Підставою для його прийняття зазначено наступне - "платником надано не повний пакет документів для підтвердження ПН №3 від 11.02.2019. А саме, відсутні довіреності на отримання продукції, документи щодо зберігання і навантаження, розвантаження продукції. Крім того, згідно наданих ТТН №29/01/19-02 від 29.01.2019 та ТТН №29/01/19-03 від 29.01,2019 отримувач вантажу ТОВ Вектор У , при цьому пункт розвантаження с.Климентовичі (відсутні документи щодо наявних чи орендованих складських приміщень у ТОВ Вектор У в с.Климентовичі), також відвантажено згідно ТТН №29/01/19-02 від 29.01.2019 та ТТН №29/01/19-03 від 29.01.2019 вугілля кам`яне 24.2 т. та 20 т. тоді як згідно наданої ВН №29/01/19-03 від 29,01.2019 вугілля кам`яне 34,2 т".

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає та враховує наступне.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117) у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Критерії ризиковості платника податку визначені у листі ДФС України від 21.03.2018 за №959/99-99-07-18.

Відповідно до п.12-13 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається, зокрема: критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку (підп. 3 п.13); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (підп. 4 п.13).

Отже, Порядок №117 не передбачає зазначення у квитанції рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Згідно п.14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.21 Порядку №117 підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.

Судом досліджені надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, докази чого були надані контролюючому органу.

Також позивач вказує, що за даною операцією довіреності на отримання ТМЦ, документи щодо зберігання, навантаження і розвантаження продукції не складались. Складських приміщень позивач не має. Отже, такі документи і не могли бути надані контролюючому органу. Крім того, наявність розбіжностей щодо перевезеного вугілля контролюючому органу слід з`ясовувати при проведенні перевірки згідно ПК України, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмови у реєстрації податкової накладної.

Суд звертає увагу на те, що отримана позивачем квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містила загальну фразу про необхідність надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тобто, контролюючим органом навіть не було вказано про необхідність надання виключно документів (оскільки згідно вказаного вислову "та/або" позивачу була надана можливість надання лише пояснень), при цьому пропозиція надання документів вказана без конкретизації їх переліку, та без вказівки на норму права, котра такий містить.

Проте контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права є неконкретизованою та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів (або пояснень щодо них) за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд. Також це виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Відтак, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та Державним підприємством Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98) , та на те, що ряд таких документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, був достатній та був наданий контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 28 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено 3842 грн. судового збору. Враховуючи задоволення позовних вимог в повному обсязі, на користь позивача необхідно присудити за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Хмельницькій області по 1921 грн. з кожного з них.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 15.03.2019 №1106839/42144183 про відмову у реєстрації податкової накладної.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" від 11.02.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Вектор У" (вул. Курчатова, 6, м.Хмельницький, Хмельницька область,29025 , код ЄДРПОУ - 42144183) Відповідачі:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04655 , код ЄДРПОУ - 39292197) Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя О.О. Михайлов

Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено02.10.2019
Номер документу84629356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2599/19

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні