ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 вересня 2019 року № 640/12184/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомГромадської організації ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК до треті особиДержавної архітектурно-будівельної інспекції України Управління ДАБІ Одеської міської ради Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС Товариство з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ Товариство з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ проВизнання протиправними дій/бездіяльності, визнання протиправним та скасування дозволу В С Т А Н О В И В
Громадська організація ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою, в якій просить :
Визнати протиправною бездіяльність Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо неприйняття рішення про анулювання Дозволу на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 на будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, 1 черга, виданого Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.
Визнати протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з видачі Дозволу на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 на будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, 1 черга.
Визнати протиправним та скасувати Дозвіл на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 на будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, 1 черга, виданий Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що з огляду на заниження класів наслідків, оскаржуваний дозвіл на виконання будівельних робіт видано Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з перевищенням повноважень, в той час, як Законом України Про регулювання містобудівної діяльності відповідні повноваження надано Державній архітектурно-будівельній інспекції України. Земельна ділянка на якій заплановано будівництво відноситься до земель рекреаційного призначення, а отже наміри забудови суперечать містобудівній документації на місцевому рівні, забудову заплановано в межах двокілометрової прибережної захисної смуги від урізу води, встановленої ст.60 Земельного кодексу України та ст.88 Водного кодексу України. Не враховано обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, те, що об`єкт проектування перекриває панорамний огляд на акваторію Чорного моря. Дозвіл на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 видано за відсутності погодження проектної документації Міністерством культури України, за відсутністю дозволів зазначеного Міністерства на виконання будівельних та земляних робіт, а також за відсутності історико-містобудівного обґрунтування.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.07.2019 відкрито спрощене провадження та роз`яснено сторонам, що справа буде розглядатись без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі документами.
Правом подачі відзиву відповідачі не скористалися, хоча були належним чином повідомлені про розгляд позовної заяви.
Від третіх осіб-1, -3 надійшли письмові пояснення, в яких останні просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.
Як вбачається з матеріалів справи, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради видано дозвіл на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 Товариству з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС , Товариству з обмеженою відповідальністю Зелений берег та Товариству з обмеженою відповідальністю Чкаловський-Інвест на Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, 1 черга .
Місце розташування об`єкту будівництва: Одеська область, м.Одеса, Приморський район, Французький бульвар, 85, 85/1, вид будівництва - нове будівництво, код об`єкта 1264.9, клас наслідків (відповідальності) СС2.
Позивач звернувся листом №21/06-2019 від 21.06.2019 (вх.40-12549 від 21.06.2019) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України з вимогою провести перевірку правомірності видачі Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради дозволу на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 та скасувати зазначений дозвіл, оскільки об`єкт будівництва належить за класом наслідків (відповідальності) до об`єктів із значними наслідками (СС3), проте, всупереч Закону України Про регулювання містобудівної діяльності його видано Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, а не Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.
Державною архітектурно-будівельною інспекцією України зазначений дозвіл на виконання будівельних робіт не було анульовано (скасовано).
Вважаючи такі дії відповідачів протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку діям та рішенню суб`єктів владних повноважень, суд виходить із такого.
Пунктом 4 ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва (ч.1).
Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів (ч.2).
Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону (ч.3).
Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації (ч.3).
Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування (ч.4).
Згідно ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Відповідно до ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля (ч.1).
Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва (ч.2).
Рішенням Одеської міської ради №4160-ІV Про затвердження проекту відведення та надання Товариству з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ в оренду земельної ділянки площею 1,6150га за адресою: м.Одеса, Французький бульвар , 85/1, для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації й обслуговування та благоустрою прилеглої території - організації пляжу вирішено: 1.Припинити право користування Одеської міської ради земельною ділянкою площею 1,6150 га, за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85/1, за її добровільною відмовою. 2.Затвердити проект відведення земельної ділянки. 3. Надати ТОВ ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ , за рахунок земель міста (землі оздоровчого призначення), раніше наданих у постійне користування Одеській обласній раді, земельну ділянку площею 1,6150га, за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85/1, у довгострокову оренду терміном на 50 років, в тому числі: - частину земельної ділянки площею 1,4121 га, для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації й обслуговування; - частину земельної ділянки площею 0,2029 га, для благоустрою прилеглої території - організації пляжу. 4. Затвердити договір оренди земельної ділянки між Одеською міською радою та ТОВ ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ .
Рішенням Одеської міської ради №2381 -VI від 24.07.2012 Про внесення змін до договору оренди землі укладеного між Одеської міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Зелений берег , який зареєстрований у Одеському міському управління ОРФ ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 12.07.2005 за №040550500330 вирішено внести зміни у частині нормативної грошової оцінки та розміру орендної плати до договору оренди землі укладеного між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ , який зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 12.07.2005р. №040550500330, затверджено орендну плату та договір про внесення змін до договору оренди землі.
На виконання зазначених рішень, між Одеською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ укладено Договір оренди землі від 15.06.2005, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрований у реєстрі за №2007, зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 12.07.2005 за №040550500330, зі змінами, внесеними договором від 07.09.2012, посвідченим приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрованим в реєстрі за № 2178, зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 23.11.2012 за №511010004000169.
За змістом п.1.1. Договору оренди, що становить його предмет, Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 16150 кв.м, що знаходиться за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85/1 згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору.
Згідно п.2.1. Договору оренди в оренду передається земельна ділянка загальною площею 14121 кв.м, для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації та обслуговування. Угіддя: - капітальна одноповерхова забудова - 393 кв.м; інші - 13728 кв.м; частину земельної ділянки площею 2029 кв.м для благоустрою прилеглої території - організації пляжу. Угіддя: - піски - 2029 кв.м.
Відповідно до п.5.2 Договору оренди Категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення.
У п.2.2. Договору оренди зазначено, що на земельній ділянці розташовано об`єкти нерухомого майна, які належать ТОВ ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ на підставі договору купівлі-продажу від 04.06.2004.
Відповідно до п.п.3.1., 5.1. Договору оренди, його укладено терміном на 50 років, для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації й обслуговування та благоустрою прилеглої території - організації пляжу.
За даними витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5106989992018 від 01.11.2018 зазначена земельна ділянка кадастровий номер 5110137500:48:005:0001, місцерозташування: Одеська обл., м.Одеса, Французький бульвар , 85/1 має цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; категорія земель - землі рекреаційного призначення; вид використання- для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації й обслуговування та благоустрою прилеглої території - організації пляжу.
Відповідно до Договору купівлі - продажу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст області шляхом викупу від 04.06.2004, укладеного між Управлінням обласної ради з питань використання майна та приватизації (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Зелений берег (Покупець), посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Юрченко І.П., зареєстрованим в реєстрі за № 2178, зареєстрованого в реєстрі за № Д-241, із змінами, внесеними Договором від 31.07.2008, зареєстрованим в реєстрі за №1320, Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 18.06.2004, №3906088, ТОВ ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ придбало на праві приватної власності нежитлові будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 85/1.
Рішенням Одеської міської ради №3244-VІІ від 25.04.2018 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 3,2019 га, за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85 та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ вирішено: 1. Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 5110137500:48:004:0001) площею 3,2019га (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення), за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85. 2. Надати Товариству з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ земельну ділянку, вказану у пункті 1 цього рішення, в оренду на 20 років, цільове призначення: Е.07.01 - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вид використання - для експлуатації та обслуговування адміністратвних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення.
На виконання зазначеного рішення, між Одеською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ укладено Договір оренди землі від 17.05.2018, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрований у реєстрі за № 1076.
За змістом п.1.1. Договору оренди, що становить його предмет, Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку площею 3,2019 га, що знаходиться за адресою: м.Одеса, Французький бульвар, 85, кадастровий номер 5110137500:48:004:0001, для експлуатації та обслуговування адміністративних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення.
Згідно п.2.1. Договору оренди в оренду передається земельна ділянка площею 3,2019 га, у тому числі по угіддях - землі під соціально-культурними об`єктами - 3,2019 га.
Відповідно до п.5.2 Договору оренди категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення; вид цільового призначення згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 07.01 (для будівництва та обслуговування рекреаційного призначення).
У п.2.2. Договору оренди зазначено, що на земельній ділянці розташовано об`єкти нерухомого майна, а саме: нежилі будівлі, що належать ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ на праві власності , про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, юридичним департаментом Одеської міської ради 26.07.2017 вчинено запис про право власності за номером 21578910, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:1310919051101.
Відповідно до п.п.3.1., 5.1. Договору оренди, його укладено терміном на 20 років, для експлуатації та обслуговування адміністративних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення.
За даними Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 20.04.2018 № НВ-5106182652018 зазначена земельна ділянка кадастровий номер 5110137500:48:004:0001, місцерозташування: Одеська обл., м.Одеса, Французький бульвар , 85 має цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; категорія земель - землі рекреаційного призначення; вид використання- для експлуатації та обслуговування адміністративних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення.
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №124516328 від 18.05.2018 земельна ділянка, загальною площею 3,2019 га, кадастровий номер 5110137500:48:004:0001, що розташована за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 85, надана в оренду ТОВ ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ , строком до 17.05.2038, для експлуатації та обслуговування адміністративних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення. Категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення. Цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 26.07.2017, індексний номер витягу 92959484, ТОВ ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ належать на праві приватної власності нежитлові будівлі, загальною площею 1210 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 85.
06.06.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ та Товариством з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ - ІНВЕСТ отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем , затверджені управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/93 від 06.06.2018.
01.08.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ , Товариством з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ , Товариством з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС укладено Договір про організацію будівництва №22/03/2018, яким Товариству з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС делеговано частину функцій замовника об`єкта будівництва -багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою Французький бульвар, 85, 85/1 у приморському районі міста Одеси.
Ст.37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля , підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт (ч.1).
Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається (ч.2).
Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України (ч.3).
П.5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт (порядок) встановлює, що будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
П.27 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт зазначає, що дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 9 до цього Порядку.
Згідно п.28 Порядку Замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.
До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку); копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ , Товариство з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ - ІНВЕСТ та Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС звернулись до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради із заявою про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт до якої додано: - копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; договір оренди землі від 17.05.2018, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №124516328 від 18.05.2018; договір оренди землі від 15.06.2005, договір про внесення змін до договору оренди землі від 07.09.2012; Витяг з Державного земельного кадастру від 20.04.2018 № НВ-5106182652018, Витяг з Державного земельного кадастру НВ-5106989992018 від 01.11.2018, договір про організацію будівництва №22/03/2018 від 01.08.2018; - проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку: загальна пояснювальна записка та Генеральний план, Архітектурні рішення, Паспорт зовнішнього опорядження фасадів (т.1, книги 1, 2); Конструктивні рішення (т.2); Технологія виробництва (т.3); Водопровід та каналізація, опалення та вентиляція, електротехнічні рішення, блискавкозахист, тепломеханічні рішення, індивідуальний тепловий пункт, автоматизація інженерних систем, диспетчеризація інженерних систем, автоматична система загазованості, телекомунікаційні мережі зв`язку, телефонізація, проводове мовлення, мережа телебачення (т.4); система протипожежного захисту ( т.5); забезпечення надійності та безпеки (т. 6), котельня, тепломеханічні рішення котельні, газопостачання (внутрішні пристрої), опалення та вентиляція, водопровід та каналізація, силове електрообладнання, електричне освітлення (внутрішнє), автоматизація. (т.7); енергоефективність (т.8); зовнішні мережі водопостачання та каналізування, електропостачання, трансформаторна підстанція №1, трансформаторна підстанція №2,зовнішнє електроосвітлення, газопостачання зовнішнє, зовнішні теплові мережі, телекомунікаційні мережі зв`язку (т.9); проект організації будівництва (т.10), оцінка впливу на навколишнє середовище (т.11); інженерно-технічні заходи цивільного захисту (т.12); захист від шуму (т.13); кошторисна документація (т.14), експертний звіт щодо розгляду проектної документації №190/18 від 30.11.2018 ТОВ БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА ; лист ТОВ БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА №162/3/11-2018 від 30.11.2019; лист ТОВ БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА №44/1/03-2019 від 29.03.2019; наказ №1501 від 15.01.2019 Про затвердження проектної документації за проектом ; договір №13/11/18 від 13.11.2018 про проектні роботи; - копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду: Технічний паспорт будівлі №85 по вул.Французький бульвар, м.Одеса, договір купівлі-продажу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст області шляхом викупу від 04.06.2004, договір від 31.07.2008, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 18.06.2004, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 26.07.2017 № 92959484; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд, інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати: Наказ №7/12/18/ФБ85-2 від 07.12.2018 Про утворення групи із здійснення авторського нагляду ; Кваліфікаційний сертифікат серія АА №000372; Свідоцтво №1621 від 23.02.2018, Кваліфікаційний сертифікат серія АР №011153, наказ від 07.12.2018 №07/12/18/Ф85-1 Про призначення головного архітектора проекту - головного виконавця , Кваліфікаційний сертифікат серія АТ №007466; наказ №2-а від 31.01.2019 Про призначення технічного нагляду, відповідального за об`єкт будівництва ; Наказ №04-к від 06.12.2017; наказ №48-к від 03.12.2018 Про призначення відповідальної особи за виконання робіт на об`єкті будівництва , диплом від 05.10.2005; Ліцензія ДАБІ від 27.12.2018.
Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради видало Товариству з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС , Товариству з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ , Товариству з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ Дозвіл на виконання будівельних робіт від 25.04.2019р. №ОД112191261679 об`єкту Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, І черга .
Ч.4 ст.37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відзначає, що відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.
Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .
П.29 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви приймає рішення про надання дозволу або відмову у його видачі.
За правилами п.30 Порядку підставою для відмови у видачі дозволу є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
Щодо твердження позивача, що об`єкт будівництва - багатопрофільний курортний комплекс з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, І черга належить до класу наслідків (відповідальності) СС3, суд відзначає наступне.
Ст.32 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті або які знаходитимуться зовні такого об`єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта.
Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм, стандартів, нормативних документів і правил, затверджених згідно із законодавством.
Клас наслідків визначається для кожного об`єкта - будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їхніх частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, у тому числі тих, що належать до складу комплексу (будови).
До складу комплексу (будови) можуть належати об`єкти, будівництво яких здійснюється за єдиною проектно-кошторисною документацією.
Усі об`єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1; середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3.
Віднесення об`єкта до певного класу наслідків (відповідальності) здійснюється проектною організацією за погодженням із замовником будівництва.
Правильність визначення класу наслідків (відповідальності) перевіряється під час проведення експертизи проектів, якщо здійснення такої експертизи є обов`язковим відповідно до закону.
Розділ 14 Проекту Загальна пояснювальна записка (Том 1 Книга 1) містить детальний розрахунок класу наслідків (відповідальності). Зазначений розрахунок та визначення класу наслідків об`єкту Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси, І черга виконано за регламентом ДСТУ- Н Б В.1.2-16:2013 Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва . Зазначений стандарт установлює вимоги та рекомендації щодо визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва, та призначений для застосування замовниками та проектувальниками; розробниками будівельних норм та стандартів; експертними організаціями; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного архітектурно-будівельного контролю.
Клас наслідків (відповідальності) визначено відповідно до таблиці 1 Визначення категорії складності об`єктів будівництва з урахуванням класу наслідків (відповідальності) ДСТУ- Н Б В.1.2-16:2013.
Клас наслідків (відповідальності) було визначено для кожної з окремо розташованих будівель та ділянки проектування в цілому.
При цьому, клас наслідків (відповідальності) об`єкту будівництва визначено незалежно за кожною з наведених у Таблиці 1 даного стандарту характеристикою можливих наслідків від відмови об`єкту: можлива небезпека для здоров`я і життя людей, які постійно перебувають на об`єкті; можлива небезпека для здоров`я і життя людей, які періодично перебувають на об`єкті; можлива небезпека для життєдіяльності людей, які перебувають зовні об`єкта; обсяг можливого економічного збитку; можливість втрати об`єктів культурної спадщини; можливість припинення функціонування об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури. та надано обгрунтований висновок, що відповідно до ДСТУ- Н Б В.1.2-16:2013 клас наслідків (відповідальності) будівництва встановлюється за найвищою характеристикою можливих наслідків, отриманих за результатами розрахунків.
За сукупним показником об`єкт: Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/ 1 у Приморському районі міста Одеси , І черга , відповідає класу наслідків (відповідальності) СС2, в тому числі І черга - будівництво - будівництво апарт-готелю №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27, №28, №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37 трансформаторної підстанції №1 (№46.1), трансформаторної підстанції №2 (46.2), насосної станції (47), ресторану (№44), котельної (48), пожежного депо на 1 автомобіль (58) відповідає класу наслідків (відповідальності) СС2.
Зазначений розрахунок здійснено проектною організацією, затверджено замовником та перевірено експертною організацією про що свідчить експертний звіт щодо розгляду проектної документації за проектом Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси (І черга будівництва) №190/18 від 30.11.2018 ТОВ БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА .
Ст. 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміст управління у сфері містобудівної діяльності, державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється, зокрема, шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад (крім міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, та міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч) - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), розташованих у межах відповідних населених пунктів; виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч, структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1), середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, розташованих за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2), розташованих у межах сіл, селищ та міст (крім міст, які є адміністративними центрами областей, міст з чисельністю населення понад 50 тисяч, міст Києва та Севастополя), а також щодо всіх об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із значними наслідками (СС3), розташованих у межах населених пунктів.
Отже, видача дозволу на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 саме Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради є правомірним та в межах компетенції встановленої ст. 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Щодо твердження позивача, що земельна ділянка на якій заплановано будівництво відноситься до земель рекреаційного призначення, а отже наміри забудови суперечать містобудівній документації на місцевому рівні, забудову заплановано в межах двокілометрової прибережної захисної смуги від урізу води, встановленої ст.60 Земельного кодексу України та ст.88 Водного кодексу України, суд відзначає наступне.
Ст.16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначає, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Відповідно до ст.18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Рішенням Одеської міської ради №1316-VII від 19.10.2016 затверджено План зонування території (зонінг) м.Одеси, що встановлює вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту.
Ст.1 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Згідно ст.24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , що регламентує особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності зазначає, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Ст.50 Земельного кодексу України встановлює, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.
Відповідно до ст.51 Земельного кодексу України, що визначає склад земель рекреаційного призначення, до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.
Ст.60 Земельного кодексу України визначає, що вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.
Ч.3 зазначеної норми встановлює, що уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води.
Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.
Межі встановлених прибережних захисних смуг і пляжних зон зазначаються в документації з землеустрою, кадастрових планах земельних ділянок, а також у містобудівній документації.
Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках усіх категорій земель, крім земель морського транспорту.
Ст.88 Водного кодексу України відзначає, що з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту.
Землі прибережних захисних смуг перебувають у державній та комунальній власності та можуть надаватися в користування лише для цілей, визначених цим Кодексом.
У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.
Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.
Проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг (з установленою в них пляжною зоною) розробляються в порядку, передбаченому законом.
Уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води.
Як зазначалось вище, земельна ділянка кадастровий номер 5110137500:48:005:0001, місцерозташування: Одеська обл., м.Одеса, Французький бульвар, 85/1 має цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; категорія земель - землі рекреаційного призначення; вид використання- для проектування та будівництва пансіонату, його подальшої експлуатації й обслуговування та благоустрою прилеглої території - організації пляжу.
Земельна ділянка кадастровий номер 5110137500:48:004:0001, місцерозташування: Одеська обл., м.Одеса, Французький бульвар, 85 має цільове призначення - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; категорія земель - землі рекреаційного призначення; вид використання- для експлуатації та обслуговування адміністративних будівель, допоміжних споруд та благоустрою прилеглої території для організації повсякденного відпочинку населення.
У Містобудівних умовах та обмеженнях № 01-06/93 виданих 06.06.2018 Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради визначено, що згідно з Планом зонування території м. Одеси (зонінг), затвердженим рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 № 1316-VII земельна ділянка за адресою: Французький бульвар, 85,85/1 розташована в зоні установ відпочинку та туризму (КВТ), призначеної для розміщення, у т.ч. пансіонатів, курортних готелів, готельних комплексів, тощо; частково у проектній рекреаційній зоні (Р-3п), призначеної для організації повсякденного відпочинку населення, у тому числі інфраструктура відпочинку.
Частина земельної ділянки (не входить до площі забудови на якій запроектовано розміщення будівель та споруд (окрім берегозахисних)) знаходиться у проектній рекреаційній зоні (Р-2п).
Отже, відповідно до містобудівної документації зазначена земельна ділянка відносяться до земель рекреаційного призначення, розташована у зонах КВТ (зона установ відпочинку і туризму), Р-2п (рекреаційна зона активного відпочинку), Р-3п (рекреаційна зона озеленених територій загального користування), що визначає режим використання зазначеної земельної ділянки.
Планом зонування території м. Одеси (зонінг), затвердженим рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 № 1316-VII визначена територія відноситься до земель рекреаційного призначення, на якої визначено режим використання, в тому числі розміщення інфраструктури відпочинку.
При цьому, до об`єктів які можуть бути віднесені до інфраструктури відпочинку, в аспекті дотримання режиму використання зазначених земельних ділянок, відносяться віднести санаторії, пансіонати, курортні комплекси, бази відпочинку, готелі, спортивні майданчики, нічні та більярдні клуби, атракціони.
Наведене підтверджується Листом №197 від 13.09.2019 ТОВ ІНСТИТУТ ХАРКІВПРОЕКТ , що є розробником Плану зонування території (зонінг) м.Одеси, затвердженого Рішенням Одеської міської ради №1316-VII від 19.10.2016.
Отже, будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси відповідає цільовому, функціональному призначенню ділянки будівництва та містобудівній документації.
Не знайшло свого документального підтвердження і твердження позивача щодо неврахування обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, перекривання панорамного огляду на акваторію Чорного моря.
П.1 Розділу Містобудівні умови та обмеження Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта, затверджених Наказом управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 06.06.2018 №01-06/93 встановлено, що гранично допустиму висоту об`єкту розрахувати з дотриманням нормативного часу інсоляції прилеглої забудови, вимог таблиці 7.1 ДБН В.1.1-12:2014 Будівництво у сейсмічних районах України , ДБН В.2.2-9-2009 Громадські будинки та споруди. Основні положення , ДБН В.1.1-45:2017 Будівлі і споруди в складних інженерно - геологічних умовах , ДБН В.1.2-5:2007 Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об`єктів. Науково - технічний супровід будівельних об`єктів та прийняти з урахуванням забезпечення надійності стійкості берегових схилів. При цьому, прийняті висотні відмітки запроектованого об`єкту не повинні перекривати панорамний огляд на акваторію Чорного моря.
Згідно техніко-економічних показників зазначених у проектній документації зазначена поверховість 1-4 поверхів , умовна висота 5,1 - 25,9 м.
У п.2.1. Містобудівні умови використання ділянки Проекту Загальна пояснювальна записка (том 1, книга 1) зазначено, що рельєф ділянки має ухил в сторону моря з перепадом висот від 1,7 до 17,7 м та значні перепади висоти перед смугою піщаного пляжу.
Згідно даних п.2.5.2. Основні характеристики та архітектурно-планувальні рішення будівель ділянки Проекту Загальна пояснювальна записка ( том 1, книга 1) комплекс складається з будівель, різних по формі і по розмірам, зблокованих між собою та розташованих окремо одна від одної поверховістю 2-4 поверхів, розташованих на рельєфі ділянки.
Також у цьому пункті зазначено, що гранично допустиму висоту будівель розраховано і прийнято з дотриманням вимог ДБН В.1.1-12:2014, ДБН В.2.2-9-2009, ДБН В.1.1-45:2017, ДБН В.1.2-5:2007.
Не відповідає також дійсності і твердження щодо перекриття об`єктом проектування панорамного огляду на акваторію Чорного моря, що підтверджується Схемою панорамного огляду на акваторію Чорного моря, яка містить в складі проекту ( том1, книга 1).
При цьому, правильність цих висновків перевірено експертною організацією про що свідчить експертний звіт щодо розгляду проектної документації за проектом Будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: Французький бульвар, 85, 85/1 у Приморському районі міста Одеси (І черга будівництва) №190/18 від 30.11.2018р. ТОВ БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА .
Щодо твердження позивача, що дозвіл на виконання будівельних робіт від 25.04.2019 №ОД 112191261679 видано за відсутності погодження проектної документації Міністерством культури України, за відсутністю дозволів зазначеного Міністерства на виконання будівельних та земляних робіт, а також за відсутності історико-містобудівного обґрунтування, суд відзначає наступне.
Ч.4 ст.32 Закону України Про охорону культурної спадщини на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.
П.14 ч.2 ст. 5 Закону України Про охорону культурної спадщини відносить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам`ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об`єктах культурної спадщини.
Ст.35 Закону України Про охорону культурної спадщини проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюються за дозволом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, що видається виконавцю робіт - фізичній особі, і за умови реєстрації цього дозволу у відповідному органі охорони культурної спадщини.
П.4. Порядку видачі дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою на території України, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України №316 від 13.03.2002р., археологічні розвідки, розкопки, інші земляні роботи на об`єктах культурної спадщини проводяться лише за наявності дозволів, які видаються Мінкультури. Форми дозволів затверджуються Мінкультури.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 92 Про внесення змін до Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць п.8 зазначеного, Порядку викладено у редакції відповідно до якої проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об`ємно-просторових характеристик) у межах історичних ареалів населених місць розробляється з урахуванням вимог затвердженого в установленому законом порядку історико-архітектурного опорного плану.
Згідно п. 9 зазначеного Порядку у разі незатвердження історико-архітектурного опорного плану населеного місця, що внесене до Списку історичних населених місць України, проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об`ємно-просторових характеристик) у межах історичного ареалу розробляється з урахуванням вимог історико-містобудівного обґрунтування, порядок розроблення якого визначається наказом Мінкультури та Мінрегіону.
При цьому, вимоги, зазначені в абзаці третьому пункту 1 цієї Постанови, застосовуються до 1 січня 2019 року.
Історико-архітектурний опорний план, проекту зон охорони, визначення границь історичних ареалів міста Одеса, затверджений наказом Міністерства культури та туризму України від 20.06.2008 № 728/0/16-08 є частиною Генерального плану м.Одеси, затвердженого Рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 № 6489-VI Про затвердження генерального плану м.Одеси .
П. п.2.1.2 Культурно-історичні умови, що впливають на використання ділянки Проекту Загальна пояснювальна записка (том 1, книга 1) зазначено, що ділянка, де передбачається будівництво багатопрофільного курортного комплексу з апарт-готелем за адресою: м. Одеса, Французький бульвар 85, 85/1 не потрапляє в межі частин історичних ареалів (згідно з матеріалами Історико- архітектурного опорного плану м. Одеси. Проект зон охорони. Визначення меж історичних ареалів затвердженого Наказом Міністерства культури України І.06.2008 № 728/0/16-80).
Об`єкти культурної спадщини на ділянці проектування відсутні.
Таким чином посилання позивача на порушення вимог Закону України Про охорону культурної спадщини , Порядку видачі дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою на території України є безпідставним.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Щодо питання про розподіл судових витрат за результатами розгляду цієї справи, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1, 5 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
В даному випадку відсутні підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат, оскільки позивачу було відмовлено у задоволенні позову повністю, а документальні докази понесення відповідачем судових витрат у матеріалах справу відсутні.
Керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241 - 246, 250, 271, 272, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Громадська організація ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК (вул. Гната Хоткевича б.12, Київ, 02094, код ЄДРПОУ 37361347)
Державна архітектурно-будівельна інспекція України (бул. Л.Українки, 26, м. Київ, 01033, код ЄДРПОУ 37471912)
Управління ДАБІ Одеської міської ради (Вул.Черняховського 6, Одеса, Одеська область, 65009, код ЄДРПОУ 40199728)
Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНТ ФІНАНС (03061, м.Київ, вул.Миколи Шепелева, б.6)
Товариство з обмеженою відповідальністю ЗЕЛЕНИЙ БЕРЕГ (65058, Одеська область, м.Одеса, вул.Французький бульвар, б.85/1)
Товариство з обмеженою відповідальністю ЧКАЛОВСЬКИЙ-ІНВЕСТ (65058, м.Одеса, вул.Французький бульвар, б.85/1)
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 02.10.2019 |
Номер документу | 84629784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні