Рішення
від 01.10.2019 по справі 640/4834/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 жовтня 2019 року № 640/4834/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., вирішивши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю АРВЕНС ТОРГ доГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,- ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АРВЕНС ТОРГ звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі також - відповідач 1, ГУ ДФС у м. Києві), Державної фіскальної служби України (далі також - відповідач 2, ДФС), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- від 03.01.2019 року №1042740/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563);

- від 18.01.2019 року №1054123/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року);

- від 23.01.2019 року №1058036/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року);

- від 23.01.2019 року №105037/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року);

- від 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року).

- зобов`язати Державну фіскальну службу України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписані ТОВ "АРВЕНС ТОРГ" (адреса: 04080, м. Київ, вул. Межигірська, буд. 79А, каб. 612, код ЄДРПОУ 41724607) податкові накладні:

- №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563) датою її фактичного надходження - 26.12.2018;

- №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 11.01.2019 року;

- №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 12.01.2019 року;

- №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 12.01.2019 року;

- №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 27.12.2018 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.04.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про відсутність у ГУ ДФС у м. Києві жодних законних підстав для зупинення реєстрації податкових накладних, та для відмови в їх реєстрації, оскільки ТОВ Арвенс Торг надано ГУ ДФС у м. Києві пояснення і копії документів, якими підтверджуються реальність здійснення операції по податкових накладних, при цьому, в рішеннях комісії ГУ ДФС у м. Києві не зазначено, які саме порушення і в яких саме наданих документах містяться недоліки, а також яких саме документів не вистачає чи яку іншу інформацію необхідно надати.

З огляду на викладене, позивач просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Відповідачі в поданих до суду 26.09.2019 відзивах на позовну заяву просять відмовити в задоволенні позовних вимог, у зв`язку з тим, що ГУ ДФС у м. Києві та ДФС України прийнято оскаржувані рішення відповідно до норм чинного законодавства, а документи, які надані позивачем на підтвердження реальності проведення господарських відносин з контрагентами, не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, а також те, що вони складені з порушенням законодавства.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

12.03.2018 року між ТОВ Арвенс Торг (продавець) та ТОВ Столичний млин (покупець) укладено Договір купівлі-продажу №51/п.

Згідно з положеннями Додаткової угоди №8 до Договору купівлі-продажу №51/п від 12.03.2018 року, сторони дійшли згоди та встановили ціну на зерно (пшениця 6 класу), визначили умови поставки (на умовах СРЬ, Інкотермс 2010) та порядок оплати: 80% протягом 3-х банківських днів з моменту поставки, а решта 20 % протягом 3-х банківських днів після реєстрації податкових накладних та надання видаткових накладних.

На виконання умов Договору № 51/п від 12.03.2018 року позивачем поставлено товар, що підтверджується наступними документами: 1) 21.12.2018 року: рахунком на оплату №30 від 21.12.2018 року (товар - пшениця, кількість - 23,32 т, сума без ПДВ -112713,33 грн., ПДВ -22542,67 грн., всього з ПДВ - 135256,00 грн.); видатковою накладною №30 від 21.12.2018 року; товарно-транспортною накладною від 21.12.2018 року №319103; прибутковою квитанцією на отримання хлібопродуктів від 21.12.2018 року №2416; довіреність ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13а; 2) 27.12.2018 року: рахунком на оплату від 27.12.2018 року №31 (товар-пшениця, кількість - 40, 84 т, сума без ПДВ 197 393, 33 грн., ПДВ 39478,67 грн., всього із ПДВ 236 872, 00 грн.); видатковою накладною від 27.12.2018 року №31; товарно-транспортною накладною від 27.12.2018 року №319199; довіреністю ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13а; 3) 28.12.2018 року : рахунком на оплату від 28.12.2018 року №33 (товар - пшениця, кількість 40, 8 т, сума без ПДВ 197 200,00 грн., ПДВ 39 440,00 грн., всього із ПДВ 236 640,00 грн.); видатковою накладною від 28.12.2018 року №33; рахунком на оплату від 28.12.2018 року №34 (товар - пшениця, кількість 20,07 т, сума без ПДВ 97 005, 00 грн., ПДВ 19 401,00 грн., всього із ПДВ 116 406,00 грн.); видатковою накладною від 28.12.2018 року №319200; довіреністю ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13-а.

Оплату ТОВ Столичний млин вищенаведених поставок товару по Договору купівлі-продажу від 12.03.2018 року №51/п здійснено: 28.12.2018 року, що підтверджується платіжним дорученням від 28.12.2018 року №8317 на суму 150 000,00 грн.; 10.01.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 10.01.2019 року №149 на суму 50 000,00 грн.; 15.01.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 15.01.2019 року №239 на суму 68 216,00 грн.; 01.02.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 25.01.2019 року №59 на суму 50 000,00 грн.; 05.02.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 05.02.2019 року на суму 50 000,00 грн.; 06.02.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 06.02.2019 року №315 на суму 100 000,00 грн.; 07.02.2019 року, що підтверджується платіжним дорученням від 07.02.2019 року №342 на суму 200 000,00 грн., що також підтверджується випискою з особового рахунку ТОВ Арвенс Торг про надходження коштів на банківський рахунок і актом звірки взаємних розрахунків.

З огляду на те, що першою подією щодо виникнення податкових зобов`язань з податку на додану вартість по Договору купівлі-продажу від 12.03.2018 року №51/п є дата відвантаження товарів, ТОВ Арвенс Торг направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №6 від 21.12.2018 року, №8 від 27.12.2018 року, №9 від 28.12.2018 року, №10 від 28.12.2018 року.

Водночас, позивачем отримано квитанції, у яких зазначено, що документ прийнято, але реєстрацію податкових накладних від 21.12.2018 року №6, від 27.12.2018 року №8, від 28.12.2018 року №9, від 28.12.2018 року №10, від 24.12.2018 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1 "Критеріїв ризиковості платників податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В порядку пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, позивачем 29.12.2018 року вих.№29/12/1, 16.01.2019 року вих.№16/01/4, 16.01.2019 року вих.№16/01/3 (щодо податкових накладних №№ 6, 8, 9, 10), через електронний кабінет платника податків, позивачем направлено в електронному вигляді відповідачу 1 повідомлення про надання пояснень та копій документів для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлення реальності здійснення операцій та відсутність порушення норм податкового законодавства.

Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 03.01.2019 року №1042740/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 21.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.01.2019 року №1054123/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.01.2019 року №1058036/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 28.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1 "Критеріїв ризиковості платників податку".

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.01.2019 року №105037/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 28.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ Арвенс Торг подано до ДФС скарги на вказані рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних від 21.12.2018 року №6, від 27.12.2018 року №8, від 28.12.2018 року №9, від 28.12.2018 року №10, водночас, рішеннями Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 21.01.2019 року №4129/41724607/2, від 31.01.2019 року №5874/41724607/2, від 04.02.2019 року №6754/41724607/2, від 21.01.2019 року №6759/41726072 скарги позивача залишено без задоволення, а рішення Комісії - без змін.

Крім іншого, 24.12.2018 року між ТОВ Арвенс Торг (продавець) та ТОВ КС Комбікорм (покупець) укладено договір поставки №24/12-18, на виконання умов якого ТОВ Арвенс Торг поставлено товар, що підтверджується наступними документами: специфікацією від 24.12.2018 року №1 (поставка сої 24, 96 т, вартість з ПДВ 259 627,57 грн., порядок оплати - відстрочка платежу протягом 30-ти календарних днів); рахунком на оплату від 24.12.2018 року №32 (всього з ПДВ 259 627,54 грн., з якої ПДВ 43 271,26 грн.); видатковою накладною від 24.12.2018 року №32; довіреністю ТОВ КС Комбікорм на отримання від ОВ Арвенс Торг товару від 24.12.2018 року №5.

З огляду на те, що першою подією щодо виникнення податкових зобов`язань з податку на додану вартість по Договору від 24.12.2018 року №24/12-18 є відвантаження товару (відстрочка оплати), ТОВ Арвенс Торг виписано податкову накладну від 24.12.2018 року №7 на загальну суму 259 627,54 грн., з якої ПДВ 43 271,26 грн.

ТОВ Арвенс Торг направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 24.12.2018 року №7.

Водночас, позивачем отримано квитанцію, у якій зазначено, що документ прийнято, але реєстрацію податкової накладної від 24.12.2018 року №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В порядку пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.01.2019 року №14/01/2, через електронний кабінет платника податків, позивачем в електронному вигляді направлено відповідачу 1 повідомлення про надання пояснень та копій документів для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлення реальності здійснення операцій та відсутність порушення норм податкового законодавства.

Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 24.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ Арвенс Торг подано до ДФС скарги на вказані рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної від 24.12.2018 року №7, водночас, рішеннями Комісії ДФС з питань розгляду скарг від 30.01.2019 року №56489/41724607/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення Комісії - без змін.

Не погоджуючись з рішеннями комісії ГУ ДФС у м. Києві від 03.01.2019 року №1042740/41724607; від 18.01.2019 року №1054123/41724607; від 23.01.2019 року №1058036/41724607; від 23.01.2019 року №105037/41724607; 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову в реєстрації податкових накладних та вважаючи їх протиправними, ТОВ Арвенс Торг звернулось до суду за захистом своїх прав.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі також - ПК України).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі також - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (надалі - Порядок № 117), податкова накладна/ розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до змісту пункту 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій (ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Зі змісту квитанцій встановлено, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність направлених позивачем на реєстрацію податкових накладних критеріям ризиковості платника податку, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Водночас, суд звертає увагу, що контролюючим органом у даних квитанціях не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних, в той час, як контролюючим органом у квитанціях зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв.

Натомість, необхідно звернути увагу на те, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень і положення пункту 13 Порядку № 117 вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Проте, контролюючим органом не зазначено обставин, на підставі яких останній дійшов висновку про відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, законодавством встановлено обов`язок фіскального органу вказувати у квитанціях конкретний вид критерію ризиковості, встановлений підпунктом 1.6 пунктом 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, відповідно до якого платника податків внесено до переліку ризикових платників.

Пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не допускають неоднозначного (множинного) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрацію поданих товариством податкових накладних від 21.12.2018 року №6, від 27.12.2018 року №8, від 28.12.2018 року №9, від 28.12.2018 року №10, від 24.12.2018 року №7 зупинено, як зазначено в квитанціях, через те, що ПН/РК відповідає вимогам п. п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Тобто, ГУ ДФС у м. Києві застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачено Порядком № 117.

Водночас, згідно з пунктами 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як встановлено з матеріалів справи, позивачем направлено ГУ ДФС у м. Києві пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних №№6, 8, 9, 10, а саме: копії Договору № 51/п від 12.03.2018 року, рахунку на оплату №30 від 21.12.2018 року (товар - пшениця, кількість - 23, 32 т, сума без ПДВ -112713,33 грн., ПДВ -22542, 67 грн., всього з ПДВ - 135256, 00 грн.); видаткову накладну №30 від 21.12.2018 року; товарно-транспортну накладну від 21.12.2018 року №319103; прибуткову квитанцію на отримання хлібопродуктів від 21.12.2018 року №2416; довіреність ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13а; рахунок на оплату від 27.12.2018 року №31 (товар-пшениця, кількість - 40, 84 т, сума без ПДВ 197 393,33 грн., ПДВ 39478,67 грн., всього із ПДВ 236 872,00 грн.); видаткову накладну від 27.12.2018 року №31; товарно-транспортну накладну від 27.12.2018 року №319199; довіреністю ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13а; 3) 28.12.2018 року : рахунку на оплату від 28.12.2018 року №33 (товар - пшениця, кількість 40, 8 т, сума без ПДВ 197 200,00 грн., ПДВ 39 440,00 грн., всього із ПДВ 236 640,00 грн.); видаткову накладну від 28.12.2018 року №33; рахунку на оплату від 28.12.2018 року №34 (товар - пшениця, кількість 20,07 т, сума без ПДВ 97 005,00 грн., ПДВ 19 401, 00 грн., всього із ПДВ 116 406, 00 грн.); видаткову накладну від 28.12.2018 року №319200; довіреність ТОВ Столичний млин від 17.01.2018 року №1-13-а; платіжного доручення від 28.12.2018 року №8317 на суму 150 000,00 грн.; 10.01.2019 року, платіжного доручення від 10.01.2019 року №149 на суму 50 000,00 грн.; 15.01.2019 року, платіжного доручення від 15.01.2019 року №239 на суму 68 216,00 грн.; 01.02.2019 року, платіжного доручення від 25.01.2019 року №59 на суму 50 000,00 грн.; 05.02.2019 року, платіжного доручення від 05.02.2019 року на суму 50 000,00 грн.; 06.02.2019 року, платіжного доручення від 06.02.2019 року №315 на суму 100 000,00 грн.; 07.02.2019 року, платіжного доручення від 07.02.2019 року №342 на суму 200 000,00 грн., виписку з особового рахунку ТОВ Арвенс Торг про надходження коштів на банківський рахунок і актом звірки взаємних розрахунків.

Позивачем також направлено ГУ ДФС у м. Києві пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкової накладної № 7, а саме, копії договору поставки №24/12-18, специфікації від 24.12.2018 року №1 (поставка сої 24, 96 т, вартість з ПДВ 259 627,57 грн., порядок оплати - відстрочка платежу протягом 30-ти календарних днів); рахунком на оплату від 24.12.2018 року №32 (всього з ПДВ 259 627,54 грн., з якої ПДВ 43 271,26 грн.); видаткової накладної від 24.12.2018 року №32; довіреності ТОВ КС Комбікорм на отримання від ОВ Арвенс Торг товару від 24.12.2018 року №5.

За правилами першої події, які визначені податковими нормами пункту 187.1 статті 187 ПК України, позивачем складено та подано на реєстрацію податкові накладні №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563); №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року); №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року); №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року); №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року).

Між тим, квитанціями від 26.12.2018 року, 11.01.2019 року, 28.12.2019 року, 12.01.2019 року, 27.12.2018 року контролюючим органом, відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкових накладних позивача зупинено.

Отже, слід дійти висновку, що позивачем подано контролюючому органу ряд копій документів, підтверджуючих наявність законних підстав для реєстрації податкових накладних №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563); №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року); №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року); №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року); №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року).

Вказані первинні документи досліджені судом в повному обсязі та містяться в матеріалах справи.

Тобто, наведені обставини свідчать, що відповідач формально підійшов до встановлення правомірності формування позивачем податкових накладних, а висновки, викладені в рішеннях Комісії від 03.01.2019 року №1042740/41724607; від 18.01.2019 року №1054123/41724607; від 23.01.2019 року №1058036/41724607; від 23.01.2019 року №105037/41724607; 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову в реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних, не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, адже відповідач не був позбавлений можливості після отримання наданих позивачем документів дослідити правочини, які укладалися між позивачем та його контрагентами, і винести законне та обґрунтоване рішення. Проте, зазначене, контролюючим органом, здійснено не було.

Форму рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення містять лише загальне твердження про їх ненадання, без конкретизації (підкреслення) конкретного переліку документів, які, на думку комісії, не надані.

Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень не містять чіткої підстави їх прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість.

У той же час, важливо розуміти, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland) №37801/97 від 01.07.2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Тобто, рішення фіскального органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Суд наголошує на тому, що в даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентами, на підставі яких складено податкові накладні , оскільки дане питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого Податковим кодексом України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120 1 ПК України, а згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішень Комісії ГУ ДФС у м. Києві від 03.01.2019 року №1042740/41724607; від 18.01.2019 року №1054123/41724607; від 23.01.2019 року №1058036/41724607; від 23.01.2019 року №105037/41724607; 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову в реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Беручи до уваги, що рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві від 03.01.2019 року №1042740/41724607; від 18.01.2019 року №1054123/41724607; від 23.01.2019 року №1058036/41724607; від 23.01.2019 року №105037/41724607; 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову в реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних визнано судом протиправними та скасовано, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563); №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року); №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року); №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року); №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року) датою їх фактичного отримання контролюючим органом.

Частинами першою та другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейським судом з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначено, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункті 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

В даному випадку, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені вище податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з частинами першою, другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

На переконання суду, позивачем надано належні та допустимі докази в обґрунтування заявлених ним позовних вимог, в той час як відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, покладений на них обов`язок доказування правомірності прийняття оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, не виконали, а тому, беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до платіжних доручень від 12.03.2019 року №98 на суму 3 842,00 грн. та від 02.04.2019 року №103 на суму 5 763,00 грн. за подання позовної заяви до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 9 605 грн.00 коп.

З огляду на те, що судом визнано протиправними та скасовано рішення, прийняті Комісією Головного управління Державної фіскальної служби, в той час, як позовна вимога, заявлена до Державної фіскальної служби України, має характер зобов`язальної за наслідками скасованих рішень, суд дійшов висновку, що стягнення судового збору на користь позивача підлягає за рахунок бюджетних асигнувань саме Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 6, 9, 72-77, 139, 143, 243-246, 255, 257-263, 22, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Арвенс Торг задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- від 03.01.2019 року №1042740/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563);

- від 18.01.2019 року №1054123/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року);

- від 23.01.2019 року №1058036/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року);

- від 23.01.2019 року №105037/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року);

- від 16.01.2019 року №1052735/41724607 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року).

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписані ТОВ "АРВЕНС ТОРГ" (адреса: 04080, м. Київ, вул. Межигірська, буд. 79А, каб. 612, код ЄДРПОУ 41724607) податкові накладні:

- №6 від 21.12.2018 року (реєстраційний номер 9288720563) датою її фактичного надходження - 26.12.2018;

- №8 від 27.12.2018 року (реєстраційний номер 93011485475 від 11.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 11.01.2019 року;

- №9 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302511102 від 12.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 12.01.2019 року;

- №10 від 28.12.2018 року (реєстраційний номер 9302515285 від 12.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 12.01.2019 року;

- №7 від 24.12.2018 року (реєстраційний номер 9291438325 від 27.01.2019 року) датою її фактичного надходження - 27.12.2018 року.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Арвенс Торг (код ЄДРПОУ 41724607, адреса: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, 37) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 9 605 грн. 00 коп. (дев`ять тисяч шістсот п`ять гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Арвенс Торг (код ЄДРПОУ 41724607, адреса: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, 37);

Відповідач 1: Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19);

Відповідач 2: Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ 39292197, адреса: 02000, м. Київ, Львівська площа, буд. 23-А, кв.41).

Повне судове рішення складено 01.10.2019 року.

Суддя Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84629962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/4834/19

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні