Постанова
від 24.09.2019 по справі 620/406/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/406/19 Прізвище судді (суддів) першої інстанції: Падій В.В. Суддя-доповідач Шурко О.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Шурка О.І.,

суддів Кузьменка В.В., Степанюка А.Г.,

при секретарі Коцюбі Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПК ТЕХРЕСУРС" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПК Техресурс звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернігівській області про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Чернігівській області від 16.11.2018 № 00051501306 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 137746,22 грн., у тому числі штрафні (фінансові) санкції у сумі 55087,59 грн.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області звернулось із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ ПК Техресурс зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 07.02.2019 та взято на податковий облік до ГУ ДФС у Чернігівській області.

На підставі наказу ГУ ДФС у Чернігівській області від 29.10.2018 №2000 та направлень ГУ ДФС у Чернігівській області на перевірку від 29.10.2018 №2401 та №2402, відповідачем з 30.10.2018 по 05.11.2018 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ ПК Техресурс з питань повноти та своєчасності сплати податків і зборів, виплачених на користь фізичної особи ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 за період з 01.07.2015 по 31.12.2016.

За результатами перевірки відповідачем складено Акт від 07.11.2018 №736/13-06/31895144, в якому зафіксовані порушення позивачем підпункту 165.1.25 . пункту 165.1 . статті 165 , підпунктів а , г пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України , оскільки протягом періоду з 01.07.2015 по 31.12.2016 позивачем не оподатковані суми від здачі чорних металів на користь ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 в сумі 459214,60 грн. та не перераховано податок на доходи з фізичних осіб у сумі 82658,63 грн.

На підставі акту перевірки від 07.11.2018 №736/13-06/31895144, ГУ ДФС у Чернігівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 16.11.2018 №00051501306, яким ТОВ ПК Техресурс збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на 137746,22 грн., з них за податковим зобов`язанням - 82658,63 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 55087,59 грн.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами перевірки, ТОВ ПК Техресурс звернулося до Державної фіскальної служби України зі скаргою від 28.11.2018 б/н, в якій останнє просило скасувати зазначене податкове повідомлення-рішення.

За результатами розгляду скарги Державною фіскальною службою України 24.01.2019 прийнято рішення №3630/6/99-99-11-05-01-25 про результати розгляду скарги, яким скарга ТОВ ПК Техресурс залишена без задоволення, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення - без змін.

Позивач, вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду першої інстанції з даним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що податкове повідомлення-рішення податкового органу є необґрунтованим та протиправним, оскільки доходи, виплачені позивачем на користь фізичної особи за здану (продану) ним вторинну сировину (побутовий металобрухт), не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області збільшуючи суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу , до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розділом IV цього Кодексу . Пунктом 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України встановлено, що податкові агенти зобов`язані, зокрема: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається; нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом.

Згідно з п. 163.1 ст. 163 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Відповідно до п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України базою оподаткування платника податку є загальний оподатковуваний дохід з урахуванням особливостей, визначених розділом IV цього Кодексу . Загальний оподатковуваний дохід - це будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду. В свою чергу, як встановлено пп.164.2.20 п.164.2 цієї статті до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються інші доходи, крім зазначених у ст.165 цього Кодексу , якою наведено кінцевий перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу і не підлягають оподаткуванню. Так, підпунктом 165.1.25 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума доходу, отримана платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.

Колегія суддів звертає увагу, що обґрунтовуючи правомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області посилається на те, що позивач, як податковий агент, не включив до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу суми доходів, виплачених на користь фізичних осіб - постачальників вторинної сировини у вигляді побутового металобрухту. Тобто, як вірно було встановлено судом першої інстанції, вирішення спору в цій частині залежить від відповіді на питання, чи є металобрухт, що приймався позивачем від фізичних осіб, побутовим металобрухтом, а також чи може цей металобрухт вважатися вторинною сировиною.

Статтею 1 Закону України від 05.05.1999 № 619-XIV "Про металобрухт" визначено, що металобрухт - непридатні для прямого використання вироби або частини виробів, які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зносу і містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави, а також вироби з металу, що мають непоправний брак, залишки чорних і кольорових металів і їх сплавів.

В залежності від споживчого призначення металобрухт поділяється на такі види: побутовий металобрухт - непридатні для прямого використання вироби побутового призначення або частини цих виробів, які містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави і які втратили експлуатаційну цінність; промисловий металобрухт - непридатні для прямого використання в промисловості та інших галузях економіки вироби або частини цих виробів, які містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави і які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зносу, а також вироби з металу, що мають непоправний брак, залишки чорних і кольорових металів і їх сплавів.

Як вбачається з Акту перевірки та актів приймання металобрухту, наявних у матеріалах справи, позивачем від ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 приймався металобрухт вид 500 код 7204, а саме: металева огорожа, бочки, батареї чавунні, металевий гараж б/у, труби водопровідні, тази, ночви, металеві ліжка, котел опалення, сільськогосподарський інвентар, колонка газова б/у, обрізки труб, стара покрівля, садова хвіртка, сітка-рабиця, обрізки каркаса металевого, кутники, запчастини легкового автомобіля, кузов, ворота садові б/в, елементи гаража, обрізки кутника, обрізки труб, рейки, перегородки металеві, тази, автозапчастини б/в, холодильники, умивальник, садова калитка, рама від велосипеда б/в, бильця, пружини з ліжка, каструлі, відра тощо.

Тобто, вказаний металобрухт не класифікувався контролюючим органом як промисловий і відповідно підстави вважати, що прийнятий позивачем металобрухт за своїм споживчим призначенням є промисловим металобрухтом, об`єктивно відсутні, а тому прийнятий позивачем металобрухт треба відносити до побутового.

Так, у чинному законодавстві відсутнє нормативне визначення поняття "вторинна сировина", а тому розкриття його змісту можливо лише в результаті системного тлумачення різних правових норм і загальної інформації.

Хоча в силу приписів ст. 2 Закону України "Про металобрухт" й передбачено, що Закон України "Про відходи" не поширюється на відносини, що виникають у процесі здійснення операцій з металобрухтом, цей Закон (про металобрухт), відповідно до ст. 2 Закону України "Про відходи" , є частиною законодавства про відходи.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 05.03.1998 №187/98-ВР "Про відходи" відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення. Побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов`язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення.

Згідно з Класифікатором відходів ДК 005-96, затвердженим і введеним в дію наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 29.02.1996 № 89, який входить до державної системи класифікації та кодування техніко-економічної та соціальної інформації, різного роду брухт металевий є одним з видів відходів.

Згідно з Правилами торгівлі дорогоцінними металами (крім банківських металів) і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням у сирому та обробленому вигляді і виробами з них, що належать суб`єктам підприємницької діяльності на праві власності, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1998 № 802 , яка до даного випадку може бути застосована за аналогією, вторинна сировина - брухт і відходи, що вміщують дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння.

Системний аналіз норм права дозволяє дійти висновку, що металобрухт як різновид відходів, що утворюються в процесі виробництва або в результаті споживання, та які можуть бути використані у виробництві іншої продукції, є вторинною сировиною, а тому доходи, виплачені позивачем на користь фізичної особи за здану (продану) ним вторинну сировину (побутовий металобрухт), не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, у зв`язку з чим суд першої інстанції дійшов до вірного висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 16.11.2018 № 00051501306 та наявність підстав для його скасування.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

При цьому судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Чернігівській області - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Головуючий суддя: Шурко О.І.

Судді: Кузьменко В.В.

Степанюк А.Г.

Повний текст постанови виготовлено 30.09.2019.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2019
Оприлюднено02.10.2019
Номер документу84631400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/406/19

Ухвала від 30.01.2020

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 28.01.2020

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 23.07.2019

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 16.07.2019

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні