Постанова
від 22.02.2010 по справі 2-а-1644/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 лютого 2010 р.                                 №2-а-1644/10/1070    

приміщення суду за адресою:

м. Київ, бул. Лесі Українки, 26 , кабінет № 1003      

час прийняття постанови :           09  год. 44 хв.        

Київський окружний адміністративний суд  в складі:

головуючого -                 судді Лиска І.Г.

при секретарі -                 Мерденову Д.Ю.

за участю   представника позивача           не з’явився

представник відповідача             не з’явився  

розглянувши у відкритому судовому засіданні  адміністративну справу

за позовом

     

   Державної податкової інспекції у м. Славутичі   Київської області

до

   Товариства з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ»

про

стягнення  заборгованості до бюджету  в сумі 12306  грн. 91 коп.

                                               ВСТАНОВИВ:

Позивач – Державна податкова інспекція  у м. Славутичі  Київської області  звернулась до Київського окружного адміністративного  суду з  позовом до  відповідача – Товариства з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ», в якому просить стягнути до Державного бюджету України податкову  заборгованість у розмірі 12306 грн. 91 коп.    

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач ТОВ «Альпенхаус ГМБХ»  12.07.2007 року взяте на облік ДПІ у м. Славутичі  Київської області, як платник податків та інших обов’язкових платежів. 30.04.2009 року відповідачем  подано до ДПІ у м. Славутичі  Київської області  податкову декларацію з  орендної плати за земельні ділянки державної  і комунальної власності на 2009 р. та розрахунок комунального податку від 16.07.2009 р.  за ІІ квартал  2009 року . Сума податкового зобов’язання, визначена вищезазначеними декларацією та розрахунком  була сплачена  відповідачем частково, в зв’язку з чим  утворилась заборгованість  у розмірі 12306  грн. 91 коп., що включає  400 грн. (штрафних)фінансових санкцій, нарахованих  згідно податкового повідомлення – рішення від 15.07.2009 року №0009531501/0 . Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного  погашення відповідачем  заборгованості перед бюджетом, надіслано на адресу відповідача першу №1/56 від 03 червня  2009 року та другу № 2/58  від 06 липня 2009 р.  податкові вимоги, але заборгованість до цього часу не погашена.

Представник позивача у судове засідання не з’явився,  про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, 22.02.2010  року на адресу суду надійшло клопотання представника позивача Федорова О.С.  про розгляд справи у відсутності представника  позивача, в якій зазначено, що ДПІ у м. Славутичі підтримує позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з’явився,  про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.

Судом визнано за можливе  розглянути справу у відсутності сторін,  на підставі наявних  у справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,  суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ» 06.07.2007 року  зареєстроване, як юридичну особу Виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи  Серії А00 № 652925  ( а.с 5).

12.07.2007 року  Товариство з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ» узяте на облік в ДПІ у м. Славутичі  Київської області  за №1265, відповідно до Довідки про взяття на облік платника податків  від 12.07.2007 р. №1265   (а.с. 6).

Відповідно до статті 9 Закону України „Про систему оподаткування ” від 25.06.1991 року  №1251-ХІІ зі змінами та доповненнями, платники  податків  і   зборів (обов'язкових   платежів) зобов'язані:

1) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання  у терміни, встановлені законами;

2) подавати до  державних  податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів);

3) сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

30.04.2009 року  відповідачем до  Державної податкової інспекції у м. Славутичі Київської області  було подано  податкову  декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної  і комунальної  власності за 2009 рік  вх. №3261,  в якій відповідач самостійно зазначив суму  орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності,  яка підлягає сплаті :

-з січня  по квітень 2009 р. – 7904 грн. 05 коп.;

-за травень 2009 р. – 1976 грн. 02 коп.;

- за червень 2009 р. -  1976 грн. 02 коп.;

- за липень 2009 р. – 1976 грн. 02 коп.

Згідно  ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ   плата за землю (земельний податок), а також орендна  плата за земельні ділянки державної  і комунальної власності належать до загальнообов’язкових  податків  і зборів (обов’язкових платежів).

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 року № 161-ХІV зі змінами та доповненнями, орендна плата за землю — це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України “Про плату за землю").

Згідно ст.  14. Закону України « Про плату за землю» від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ зі змінами та доповненнями, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до  ст.  17. Закону України « Про плату за землю» від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ зі змінами та доповненнями, податкове зобов’язання по земельному податку, а

також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом  та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ ( надалі –Закон України №2181), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування , який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетом та державними цільовими фондами з податків  і зборів (обов’язкових платежів).

 Згідно ст. 1 п. 1.1  Закону України №2181,  платники податків — юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Платники  податків, відповідно до підпункту 4.1.1. п.4.1. ст.4  Закону України №2181, самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає  у податковій декларації, крім випадків, передбачених п.п. 4.2.2. пункту 4.2. , а також  п. 4.3 цієї статті .  

Згідно з п. 5.1  ст. 5 Закон України №2181, податкове зобов‘язання, самостійно  визначене платником податків  у податковій декларації, вважається  узгодженим  з дня  подання такої податкової декларації .

Відповідно до  вимог п.п. 5.3.1 п.5.3  ст. 5 Закону України «Про порядок  погашення  зобов’язань  платників   податків  перед  бюджетом  та державними цільовими  фондами»  від  21 грудня 2000 року зі змінами та доповненнями, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Як вбачається з Розрахунку заборгованості за 2009 рік з орендної плати  за земельні ділянки державної і комунальної власності  ТОВ «Альпенхаус ГМБХ» від 28.09.2009 року №1240/10/15-069, зворотнього боку  облікової картки  платника ( а.с 17) 10.07.2009 року відповідачем було самостійно  сплачено орендна  плата за земельні ділянки державної  і комунальної власності у сумі 2000 грн., не сплаченою  на день розгляду справи залишилась орендна  плата за земельні ділянки державної  і комунальної власності у сумі 11832 грн. 11 коп.

15.07.2009 року  старшим державним податковим ревізором – інспектором  відділу оподаткування юридичних осіб ДПІ у м. Славутичі Київської області  Лутченко О.О. було проведено  перевірку  своєчасності сплати узгодженого  податкового зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки   державної і комунальної власності  ТОВ «Альпенхаус ГМБХ» . За результатами  перевірки було  складено Акт № 661/15/35129905 від 15.07.2009  року (а.с 10).

Перевіркою встановлено, несвоєчасність  сплати ТОВ «Альпенхаус ГМБХ» узгодженого податкового зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, на 39 днів затримано  сплату  орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 2000 грн., нарахованої згідно Декларації від 30.04.2009 року .  

Відповідно до  вимог п. 17.1.7., п.17.1 ст 17 Закону України «Про порядок  погашення  зобов’язань  платників   податків  перед  бюджетом  та державними цільовими  фондами»  від  21 грудня 2000 року № 2181 –ІІІ зі змінами та доповненнями,  у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у розмірі двадцяти  відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання.

За результатами перевірки  податковим органом  на підставі пункту 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України  від 21 грудня 2000 року №2181 «Про порядок  погашення зобов’язань  платників  податків  перед бюджетами та державними  цільовими фондами», зі змінами та доповненнями  було прийнято і надіслано на адресу відповідача податкове повідомлення –рішення форми «Ш» №0009531501/0 від 15 липня 2009 року, яким до відповідача  застосовано штраф  у розмірі двадцяти відсотків  погашеної суми  податкового боргу, що становить – 400 грн. 00 коп. Вказане податкове  повідомлення – рішення було отримане відповідачем 15.07.2009 року , що підтверджується  підписом Генерального директора ТОВ «Альпенхаус ГМБХ»  Маркова Ю.В. на  корінці  податкового  повідомлення – рішення №0009531501/0 від 15 липня 2009 року.

         Отже, судом встановлено, що загальна сума податкового боргу відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної  власності  становить 12232 грн. 11 коп.

Відповідно до  податкового розрахунку  комунального податку за 2 квартал 2009 року   від 16.07.2009 року  №6930 ( а.с 14)   відповідачем  самостійно  було нараховано   комунальний податок  за базовий  податковий (звітний ) в сумі 74 грн. 80 коп.  за ставкою 10 відсотків річного фонду оплати  праці, обчисленого виходячи з розміру неоподаткованого мінімуму доходів громадян.  

Відповідно до  ст.  15 Закону України «Про  систему оподаткування» від 25  червня 1991 року зі змінами та доповненнями та ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві  податки і збори» від 20 травня 1993 року   зі змінами та доповненнями   комунальний податок  належить до місцевих податків.

Згідно з ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві  податки і збори»  комунальний податок справляється з юридичних осіб , крім бюджетних установ, організацій  планово-дотаційних  та сільськогосподарських  підприємств. Його граничний розмір не повинен  перевищувати  10 відсотків річного фонду оплати  праці, обчисленого виходячи з розміру неоподаткованого мінімуму доходів громадян.

Відповідно до вимог  п. п. 5.3.1  п. 5.3 ст. 3  Закону України «Про порядок  погашення  зобов’язань  платників   податків  перед  бюджетом  та державними цільовими  фондами»  від  21 грудня 2000 року зі змінами та доповненнями, платник податків зобов’язаний  самостійно  сплатити  суму  податкового зобов’язання , зазначену  у поданій  нам декларації , протягом  десяти календарних  днів , наступних  за останнім днем відповідного граничного  строку , передбаченого  п.п. 4.1.4 п 4.1  ст. 4  цього Закону  для подання декларації .

Згідно з п. 4.1.4  п. 4.1  ст. 4 Закону України «Про порядок  погашення  зобов’язань  платників   податків  перед  бюджетом  та державними цільовими  фондами», податкова декларація подається за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу   або календарному півріччю (у тому числі  при сплаті квартальних або піврічних  авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) .

 З Розрахунку заборгованості за 2009 рік по комунальному податку ТОВ «Альпенхаус ГМБХ»  від 28.09.2009 року №1241/10/15-069 ( а. с. 13) , зворотнього боку  облікової картки  платника ( а.с 18)   вбачається , що відповідачем  не було самостійно  погашено заборгованість по комунальному  податку за 2 квартал 2009 року   у сумі 74 грн. 80 коп.

Відповідно до   п. 6.2.1 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ”, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно з  пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” перша податкова вимога надсилається не раніше  першого  робочого  дня після   закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи  платника  податків, обов'язок  погасити  суму  податкового  боргу  та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня  від  дня  направлення (вручення) першої податкової вимоги,  у разі непогашення платником  податків  суми  податкового  боргу  у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково  до відомостей,  викладених у першій податковій вимозі,  може  містити повідомлення  про  дату  та  час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з  п. 6.2.4. п. 6.2  ст.  6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

На виконання зазначених вище вимог 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем було надіслано на адресу відповідача першу  податкову вимогу №1/56 від 3 червня 2009 року  на суму 7904 грн. 05 коп.  та другу № 2/58  від 06.07.2009р. податкову вимогу на суму 9880 грн. 07 коп. Як вбачається з матеріалів справи перша та друга  податкова вимога були вручені відповідачу, що підтверджується підписами представників відповідача  на корінцях  вимог ( а.с 15 ).

Доказів оскарження відповідачем  в апеляційному чи судовому порядку першої  податкової  вимоги  №1/56 від 3 червня 2009 року та другої податкової вимоги  № 2/58  від 06.07.2009 суду не надано.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України №2181податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку,  але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п  5.4.1 п. 5.4 ст.5  Закону України № 2181, узгоджена сума  податкового зобов’язання, не сплачена  платником податків  у строки, визначені цією статтею , визнається  сумою  податкового боргу платника податків .

Отже, відповідно  до п. 1.3  ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” заборгованість відповідача у сумі 12306  грн. 91 коп.   є податковим боргом .

Відповідно  до п. 11 ст. 10 Закону України « Про державну податкову службу» державні податкові інспекції  в районах, містах  без районного поділу, районах у містах , міжрайонні  та об’єднані державні податкові інспекції подають до судів  позови  до  підприємств, установ, організацій  та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними  цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції  у м. Славутичі  Київської області   підлягають задоволенню .

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 122-143, 151-154, 158-163, 167, 185-186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

    П О С Т А Н О В И В:

Позов  Державної податкової інспекції у м. Славутичі   Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ»  про стягнення заборгованості до бюджету  в сумі 12306  грн. 91 коп.  -  задовольнити.

Стягнути  з Товариства з обмеженою відповідальністю «Альпенхаус ГМБХ» (07100, Київська область, м. Славутич, Бакинський квартал, 14. кв. 2 , код ЄДРПОУ 35129905) до  Державного бюджету України  заборгованість в сумі 12306 (дванадцять тисяч триста шість) грн.  91  коп.  

Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя:                             Лиска І.Г.

Повний текст постанови виготовлено 24 лютого 2010  р.    

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2010
Оприлюднено30.06.2010
Номер документу8463931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1644/10/1070

Постанова від 22.02.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска Ігор Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні