ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.09.2019 р. Справа № 914/1237/19
Господарський суд Львівської області розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи:
за позовом:Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Тверська, 5, м. Київ, 03680) в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул.Лисенка, 6, м. Київ, 01601) до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд (пр.Шевченка, буд. 31, м. Одеса, 65044) про:стягнення 1988328 грн. 43 коп. боргу
Суддя: Цікало А. І.
При секретарі: Зубко С. В.
Представники:
Позивача:не з`явився Відповідача:не з`явився
27.06.2019 р. на розгляд Господарського суду Львівської області за вх. № 1294 поступила позовна заява Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця до Товариства з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд про стягнення 1988328 грн. 43 коп. боргу за договором про надання послуг від 14.02.2018 р. № 09780/ЛЗ-2018.
Ухвалою суду від 02.07.2019 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; відмовлено в задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 16.07.2019 р.
15.07.2019 р. до суду за вх. № 29060/19 від представника відповідача поступило клопотання про відкладення підготовчого засідання.
16.07.2019 р. до суду за вх. № 29193/19 від представника позивача поступило електронне повідомлення про відкладення розгляду справи.
Ухвалою суду від 16.07.2019 р. підготовче засідання відкладено на 05.09.2019 р.
02.09.2019 р. до суду за вх. № 36142/19 від представника позивача поступило клопотання про проведення підготовчого засідання без участі представника позивача.
Ухвалою суду від 05.09.2019 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.09.2019 р.
Сторони явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили, причин неявки представників в судове засідання не повідомили.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Суд зазначає, що в процесі розгляду справи, відповідач змінив місцезнаходження. Станом на дату складання повного рішення (03.10.2019 р.), відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд знаходиться за адресою: пр. Шевченка, буд. 31, м.Одеса, 65044.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на час звернення з даним позовом до суду та дату відкриття провадження у даній справі, відповідач знаходився за адресою: вул . Сірко, буд. 16, кв. 281, м . Львів, 79052.
Отже, відповідно до вимог ст. 27 Господарського процесуального кодексу України, дана справа була підсудна Господарському суду Львівської області та прийнята Господарським судом Львівської області до свого провадження з додержанням правил підсудності.
Згідно з ч. 2 ст. 31 Господарського процесуального кодексу України, справа, прийнята судом до свого провадження з додержанням правил підсудності, повинна бути ним розглянута по суті і в тому випадку, коли в процесі розгляду справи вона стала підсудною іншому суду.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд встановив наступне:
14.02.2018 р. між Публічним акціонерним товариством Українська залізниця (перевізник, позивач у справі), в особах начальника підрозділу Служба комерційної роботи та маркетингу регіональної філії Львівська залізниця Сенюти Василя Едвардовича та заступника начальника підрозділу Служба комерційної роботи та маркетингу регіональної філії Львівська залізниця Петрушевича Василя Петровича з однієї сторони та Товариством з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд (замовник, відповідач у справі) в особі директора Бабець Олександра Васильовича з іншої сторони, укладено договір про надання послуг № 09780/ЛЗ-2018 (надалі - Договір № 09780/ЛЗ-2018), предметом якого є здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагоні для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученні (експорт, імпорт) у вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника і проведення розрахунків за ці послуги (п. 1.1.).
Частиною першою статті 307 Господарського кодексу України встановлено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно до ч. 5 ст. 307 Господарського кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.
Одним із нормативно-правових актів, який визначає умови перевезення вантажів залізничним транспортом є Статут залізниць України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 р. № 457 (надалі - Статут).
Відповідно до ст. 6 Статуту, правила перевезення вантажів - це нормативний акт, що конкретизує передбачені Статутом положення.
Типова форма договору встановлена Правилами розрахунків за перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 р. № 644, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 р. за № 864/5085, з визначенням у ньому обсягів, строків та умов надання транспортних засобів, порядку розрахунків за перевезення та додаткових послуг, а також відповідальність за порушення зобов`язань.
Згідно з п. 6 Розділу 56 Інструкції з ведення станційної комерційної звітності, затвердженої наказом Укрзалізниці від 04.06.2013 р. № 147-Ц, у разі подачі вагонів на під`їзну колію одержувачу (відправнику), який не є власником цієї колії, потрібна згода на це власника колії. Така згода має бути оформлена письмовою угодою власника колії з вантажовласником. У ній повинно бути обумовлено, хто (власник колії або вантажовласник) сплачує платежі за подавання, забирання вагонів, за маневрову роботу та за користування вагонами. При згоді з умовами угоди начальник станції дає дозвіл на подачу вагонів на під`їзну колію.
Відповідач (відправник) здійснює відправку вантажів з під`їзної колії ТзОВ Науково-виробниче комерційне підприємство Альфа ЛТД (власник), яка розташована по станції Сільце Південно-Західної залізниці (розташована поблизу міста Нетішин Хмельницької області) на підставі трьохсторонньої заявки (угоди) від 20.02.2019 р. між відправником, власником під`їзної колії та Залізницею.
Відповідно п. 1 Договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії при станції Кривин від 16.03.2018 р. № 2904, укладеного між ПАТ Українська залізниця та ТзОВ Науково-виробничим комерційним підприємством Альфа ЛТД (власник колії), згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього Договору експлуатується під`їзна колія, яка належить власнику колії, що примикає до колії № 1а станції Сільце через стрілку № 18 і обслуговується власним локомотивом.
Відповідно до ст. 7 Статуту, залізниці здійснюють перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти між станціями, відкритими для виконання відповідних операцій. Станції можуть відкриватися для проведення усіх або окремих операцій. Відкриття чи закриття станцій для здійснення усіх чи окремих операцій провадиться Укрзалізницею після опублікування про це у Збірнику правил перевезень і тарифів залізничного транспорту.
На окремій сторінці офіційного сайту Укрзалізниці розміщено алфавітний список роздільних пунктів (станцій, роз`їздів, постів і обгінних пунктів) України. Згідно останнього станція Сільце (код 341234) має умовне позначення X . Умовне позначення Х означає, що вантажні та комерційні операції по даній станції не проводяться. Це підтверджується відсутністю вказаної станції у Переліку вантажних станцій залізниць Організації співдружності залізниць (ОСЖД). Водночас, станція Сільце Південно-Західної залізниці має залізничні під`їзні колії. Тобто, з вказаної станції можливо здійснювати відправлення ватажу залізничним транспортом. При цьому, відповідно до розділу 1 Технології роботи проміжної станції Сільце, затвердженого (у відповідності вимог наказу Державної адміністрації залізничного транспорту України від 30.12.2004 р. № 1041-ЦЗ ) наказом начальника Козятинської дирекції залізничних перевезень від 05.08.2014 р. № 501, станція Сільце виконує операції по прийманню, відправленню вантажних поїздів зі станції Кривин (по алфавітному списку роздільних пунктів має код 341200 і вказана станція відкрита для вантажних та комерційних операцій). Це підтверджується телеграфною вказівкою генерального директора Укрзалізниці від 25.06.2003 р. № 1346.
Вказані умови були узгоджені сторонами у п. 11 Додатку 1 до Договору № 09780/ЛЗ-2018 та окремою заявкою (угодою) від 20.02.2019 р.
Відповідно до п. 5 Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги та Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 р. № 317 (далі - Збірник тарифів), розрахунки за перевезення вантажів, роботи і послуги, пов`язані з ними, щодо яких не встановлені державні регульовані тарифи, проводяться за вільними тарифами, які визначаються суб`єктами господарювання за згодою сторін у порядку, що не суперечить законодавству про захист економічної конкуренції. Перелік видів перевезень, робіт і послуг, які виконуються за вільними тарифами, наведено в табл. 5 пункту 32 розділу II цього Збірника.
Пунктом 32 Збірника тарифів визначено перелік видів перевезень, робіт і послуг, які виконуються залізничним транспортом за вільними тарифами (на підставі окремих договорів). Зокрема, відповідно 8-ї позиції таблиці 5 вказаного пункту, подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на станції, не відкриті для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням на цих станціях проводиться за вільними тарифами.
Згідно з п. 32 Збірника тарифів, розрахунки за роботи й послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, щодо яких не здійснюється державне регулювання тарифів, провадяться за вільними тарифами, які визначаються суб`єктами господарювання за згодою сторін у порядку, що не суперечить законодавству про захист економічної конкуренції.
Згідно позиції 11 додатку 1 до Договору № 09780/ЛЗ-2018 Ставки плат за додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, що надаються за вільними тарифами сторони узгодили, що подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на станції, не відкриті для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням на цих станціях здійснюється за ставками, розміщеними на сайті перевізника, відповідно до п. 3.5. Договору.
Відповідно до п. 3.5. Договору № 09780/ЛЗ-2018, розмір плати за додаткові послуги, які виконуються за вільними тарифами, перелік яких наведений у додатках до цього Договору, визначається перевізником. Зміни ставок за додаткові послуги, які виконуються за вільними тарифами, визначаються перевізником і доводяться замовнику шляхом розміщенню інформації на офіційному сайті перевізника із зазначенням терміну введення їх у дію не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після оголошення.
Станом на 01.01.2019 р. за послуги подачі й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на станції, не відкриті для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням діяли ціни, інформація про які була розміщена 19.10.2018 р. на офіційному сайті перевізника. Ціна на вказану послугу по перегону Кривин - Сільце врегульовувалась пунктом 1.7. і залежала від стану (порожній чи навантажений) та кількості вагонів, які підлягали обслуговуванню за одну відправку (чим більше в одній відправці було вагонів (від 1 до 25 і більше) тим менша ціна обслуговування за одиницю.
14.01.2019 р. на офіційному сайті перевізника була розміщена нова ціна на такий вид послуг у відповідності з наказом АТ Укрзалізниця від 09.01.2019 р. № 22. Незалежно від кількості вагонів у відправці вартість послуги становила 253,06 грн. без ПДВ. Вказана ціна вводилась в дію з 14.02.2019 р.
За час дії ціни, яка вводилась в дію з 14.02.2019 р. до 01.05.2019 р. відповідач здійснив 11 відправок в загальному підрахунку з 455 вагонами, що підтверджується таблицею відправок. Кожна відправка оформлялась договором перевезення - транспортною накладною, номери яких вказані у таблиці відправок.
Відповідно до п. 2.1.6. Договору № 09780/ЛЗ-2018 замовник (відповідач) зобов`язався оплачувати Перевізнику (позивачу) послуги, пов`язані з організацією та перевезенням вантажів та інші надані послуги з сум внесеної передоплати за кодом платника. При цьому, самостійно визначати розмір попередньої оплати та періодичність її внесення на підставі діючих тарифів та умов цього Договору, при цьому зобов`язаний враховувати обсяг запланованих перевезень, вагонообігу, термін перебування вагону за межами України та інших послуг перевізника.
Відповідно до ст. 62 Статуту, належні за перевезення вантажів і надання додаткових послуг платежі можуть здійснюватись, в тому числі, передоплатою через розрахункові підрозділи. Умовами Договору № 09780/ЛЗ-2018 сторони узгодили саме цей вид розрахунків. Так, у відповідності до п. 2.3.3 Договору, перевізник відкрив для проведення розрахунків і обліку сплачених сум для замовника особовий рахунок з наданням коду платника № НОМЕР_1. При цьому, відповідно до п.2.4.3 Договору, перевізник має право припинити надання послуг за цим Договором, у разі відсутності попередньої оплати на особовому рахунку замовника. Отже, перевізник надає послуги перевезення за умови наявності на особовому рахунку замовника коштів, достатніх для оплати запланованих замовником об`ємів перевезень. При чому, розмір попередньої оплати визначається самим замовником на підставі цін і діючих тарифів, про величину який останній дізнається з офіційного сайту перевізника.
Таким чином, згідно нормативних актів та умов Договору замовник, при плануванні відправлень вантажу залізницею, маючи доступ до діючих на дату відправки цін, самостійно визначає суму коштів необхідну для відправлення його вантажу враховуючи необхідний йому об`єм.
Відповідно пункту 10 Збірника тарифів та істотної умови, узгодженого Додатком 1 до Договору № 09780/ЛЗ-2018, ставки тарифів, плати і зборів визначені без урахування податку на додану вартість.
За послуги залізниці з 26.02.2019 р. по 20.04.2019 р. відповідач проводив оплату послуг залізниці по старим тарифам, які діяли до 14.02.2019 р. Всього за вказаних 11 відправлень, залізницею було отримано 415621,04 грн. Фактично за цей період, коли вступили в дію тарифи у відповідності до наказу АТ Укрзалізниця від 09.01.2019 р. № 22 відповідач мав сплатити 2072561,40 грн. Різниця складає 1656940,36 грн. (без ПДВ).
Відповідно п. 4.11. Договору № 09780/ЛЗ-2018, наявність підписаної зведеної відомості не позбавляє перевізника права здійснити донарахування не врахованої плати за надані послуги за минулі періоди.
Станом на 25.04.2019 р. на особовому рахунку відповідача № НОМЕР_1 обліковувалась сума лише в 15701,00 грн. Згідно накопичувальної картки № НОМЕР_2 від 25.04.2019 р. вказана сума з особовому рахунку відповідача № НОМЕР_1 була стягнута на користь залізниці.
Відповідно до п. 4.9. Договору № 09780/ЛЗ-2018 при незгоді із сумою нарахувань та стягнених платежів замовник для проведення перевірки письмово повідомляє перевізника на адресу, вказану в Договорі. Відповідно до ст. 62 Статуту та п. 2.10 Правил розрахунків за перевезення вантажів, належні залізниці платежі за перевезення вантажів і надання послуг вносяться залізниці узгодженим порядком, без згоди платника не списуються залізницею.
У пункті 4.9. Договору № 09780/ЛЗ-2018 визначено, що при незгоді із сумою нарахувань та стягнення платежів, замовник для проведення перевірки письмово повідомляє перевізника.
Дії залізниці по стягненню 15701,00 грн. відповідач не оскаржив, чим узгодив вказані дії та частково оплатив донараховану суму, акцептувавши сам факт наявності донарахувань.
Станом на 26.04.2019 р. на особовому рахунку відповідача № НОМЕР_1 сальдо складало - 0,40 грн.
Пунктом 8 Договору № 09780/ЛЗ-2018 обумовлено порядок організації електронного документообігу між сторонами. Тобто, згідно встановлених норм та умов Договору документообіг між залізницею та відповідачем здійснюється у електронному вигляді з накладенням електронного цифрового підпису.
Відповідно до Порядку застосування електронного документообігу, пов`язаного з перевезенням вантажів залізничним транспортом, затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 16.11.2012 р. № 690, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.12.2012 р. за № 2034/22346 працівник залізниці створює електронний документ (ЕД), накладає електронний цифровий підпис ЕЦП) та передає ЕД вантажовідправнику (вантажоодержувачу) за допомогою засобів АС залізниці. Вантажовідправник (вантажоодержувач) після перегляду ЕД: у разі погодження даних зазначених у ЕД, накладає ЕЦП та повертає ЕД за допомогою засобів АС залізниці; у разі непогодження даних не здійснює накладання ЕЦП та передає залізниці свої зауваження (п. 2.2., п. 2.3.).
Погоджений сторонами порядок проведення розрахунків передбачає, що розрахунки за цим Договором здійснюються через філію Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ПАТ Українська залізниця (п. 4.1 Договору). У міру виконання перевезень та надання послуг, філія ЄРЦ відображає в особовому рахунку використання замовником коштів: для оплати перевезень вантажів, за користування вагонами (контейнерами) подавання, забирання вагонів, маневрову роботу, зберігання вантажів, інших додаткових послуг, а також штрафів та пені на підставі відповідних перевізних документів, накопичувальних карток, відомостей плати за користування вагонами (контейнерами) та інше. При незгоді із сумою нарахувань та стягнення платежів, замовник письмово повідомляє філію ЄРЦ для проведення перевірки (п. 4.5 Договору). Щодобово, протягом періоду надання послуг, філія ЄРЦ надає замовнику в електронному вигляді переліки перевізних документів на електронну адресу, а в разі відсутності електронного зв`язку - у паперовому вигляді (п. 4.6. Договору).
Згідно з п. 8 Договору № 09780/ЛЗ-2018 сторони домовились про використання електронною документообігу, з можливістю оформлення накопичувальної картки зборів за роботи (послуги) та штрафів форми ФДУ-92, облікової картки з накладенням електронною цифрового підпису (п. 8.2.2 Договору). Замовник зобов`язався дотримуватись встановленого часу на обробку електронного документа та відповіді перевізнику (п. 8.3.5 Договору).
Порядок дій між сторонами у електронному вигляді врегульовано, також, Технологією формування та обробки електронних відомостей плати за користування вагонами ф. ГУ-46, відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу ф. ГУ-46а та накопичувальних карток ф. ДФУ-92 (далі - Технологія), затвердженою наказом Укрзалізниці від 26.06.2018 р. № ЦЗМ-13-1559.
24.05.2019 р. із застосуванням інформаційної системи АС Клієнт-УЗ була створена та надіслана на узгодження відповідачу накопичувальна картка форми ФДУ-92 № 24050053 на суму 1656940,36 грн. без ПДВ - донарахування за подачу забирання вагонів на невідкриту для вантажних операцій станцію Сільце за період 26.02.2019 р. по 20.04.2019 р.
Відповідно до п. 2.2. Технології, операція Надіслати накопичувальну картку на узгодження виконується у випадку оформлення електронних накопичувальних карток. Накопичувальна картка у стані Отримана на узгодження доступна для обробки засобами АС Клієнт-УЗ клієнтам.
Працівникам вантажовласника надається можливість виконати одну з двох технологічних операцій: узгодити накопичувальну картку; ініціювати оформлення паперової накопичувальної картки (п. 3 Технології).
Відповідно до п. 3.3. та п. 4. Технології, клієнту надається 24 години на узгодження відомості, починаючи з часу передачі відомості або накопичувальної картки на узгодження в АС Клієнт-УЗ. Остаточний результат обробки має стан: Узгоджена ; Оформити паперову ; Прострочена .
25.05.2019 р. об 17:00 год. відповідач вибрав технологічну операцію Оформлення паперової накопичувальної картки .
Згідно з п. 3.2. Технології, операція оформлення паперової накопичувальної картки виконується у випадках, якщо клієнт не згоден з даними отриманої накопичувальної картки і на його думку потребується оформлення паперової накопичувальної картки.
Відповідно до ст. 129 Статуту залізниць України та Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 р. № 334, зареєстрованих Міністерстві юстиції України 08.07.2002 р. за № 567/6855, обставини, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу і вантажобагажу, і які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, оформляються актами загальної форми.
Типова форма акта загальної форми встановлена додатком № 6 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 р. № 113 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 15.03.1999 р. за № 165/3458.
27.05.2019 р. працівниками станції Кривин був складений акт загальної форми № 102 від 27.05.2019 р. про відмову відповідача від підпису накопичувальної картки та оформлена накопичувальна картка № 24050053 від 24.05.2019 р. в паперовому вигляді.
29.05.2019 р. накопичувальна картка № 24050053 від 24.05.2019 р. в паперовому вигляді, примірник акту загальної форми ГУ-23 № 102 від 27.05.2019 р. разом з вимогою перерахувати кошти для погашення заборгованості направлено на адресу відповідача.
Відповідно до поштовою повідомлення про вручення поштового відправлення, 31.05.2019 р. відповідач отримав вимогу та акт загальної форми ГУ-23 № 102 від 27.05.2019 р., але не надав відповідь-пояснення про причини відмови сплатити кошти та кошти не сплатив.
Уклавши договір на перевезення вантажу залізницею, вантажовідправник взяв на себе зобов`язання виконувати вимоги як Статуту, так і Правил перевезення вантажів залізничним транспортом, як такі, що регулюють відносини між залізницею та вантажовідправником.
Вантаж був доставлений позивачем у повному обсязі та прийнятий вантажоотримувачем (якого визначив вантажовідправник). Таким чином, доставивши вагони з вантажем за призначенням, позивач повністю виконав свої договірні зобов`язання щодо своєчасної та збереженої доставки вантажу.
Всупереч вимогам законодавства та і умов Договору, відповідач не здійснив розрахунку із залізницею за фактично надані послуги, чим порушив свої договірні зобов`язання.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Згідно з ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України).
Статтею 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно із ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства. Статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Станом на час розгляду справи, відповідач відзиву на позов не подав, проти позову не заперечив, доказів погашення заборгованості перед позивачем не представив.
Виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця до Товариства з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд про стягнення 1988328 грн. 43 коп. боргу за договором про надання послуг від 14.02.2018 р. № 09780/ЛЗ-2018 обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 29824,93 грн. слід покласти на відповідача.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 11, 509, 525, 526, 626, 627, 628, 629, 638 Цивільного кодексу України, ст. ст. 174, 193, 306, 307 Господарського кодексу України, ст. ст. 3, 7, 11, 42, 46, 73, 74, 86, 123, 129, 194, 232, 237, 238 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця до Товариства з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд про стягнення 1988328 грн. 43 коп. боргу за договором про надання послуг від 14.02.2018 р. № 09780/ЛЗ-2018 - задоволити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Бетон Трейд (пр.Шевченка, буд. 31, м. Одеса, 65044; ідентифікаційний код 38853273) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Тверська, 5, м.Київ, 03680; ідентифікаційний код 40075815) в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Лисенка, 6, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код ВП: 40081221) 1988328 грн. 43 коп. заборгованості та 29824 грн. 93 коп. слаченого судового збору.
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 03 жовтня 2019 року.
Відповідно до ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Цікало А.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2019 |
Оприлюднено | 03.10.2019 |
Номер документу | 84696895 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Цікало А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні