ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18 вересня 2019 року Справа № 0840/3026/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лазаренко М.С.,
секретаря судового засідання Дєткова Р.О.,
за участю:
представників відповідача - Юрчак О.В., Кірсанова І.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ (69093, м.Запоріжжя, вул.Академіка Александрова, буд.1, кв.18; код ЄДРПОУ 34676817)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
27.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ (далі - позивач або ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ ) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 11.05.2018 року № 0006521412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності - на 32338,88 грн., та штрафні санкції у розмірі 8084,73 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 11.05.2018 року № 0006531412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - податок на додану вартість із ввезених на територію України товарів на 6476,77 грн., та штрафні санкції у розмірі 1616,95 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що за результатами документальної невиїзної перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області складено акт №250/08-01-14-12/34676817 від 24.04.2018 щодо дотримання ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ вимог законодавства України з питань державної митної справи при здійсненні митного оформлення в режимі імпорт за окремими митними деклараціями прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення. Позивач не погоджується з висновками, викладеними в акті перевірки та винесеними податковим органом податковими повідомленнями-рішеннями, оскільки, на його думку, висновки ГУ ДФС у Запорізькій області щодо порушення товариством норм діючого законодавства є безпідставними, необґрунтованими та такими, що відповідаючи фактичним обставинам справи та нормам чинного законодавства.
Представник позивача до суду не прибув, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином. Причини неявки суду не повідомив.
21.08.2018 від відповідача до суду надійшов відзив на позов (вх.№26271), в якому зазначено, що ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ порушені вимоги Основних правил інтерпретації класифікації товарів № 1 та № 6, Приміток та загальних положень до груп 30, 33 УКТ ЗЕД затверджених Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VII, Пояснень до товарних позицій 3004, 3006, 3306 УКТ ЗЕД, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401(до 09.06.2015 - наказом Державної митної служби від 30.12.2010 № 1561) внаслідок невірної класифікації товару ...Флоу-клінз... , ...Десенсетин... , ...Полірен... , ввезеного на митну територію України за митними деклараціями від 20.04.2015 №112050000/2015/006000, від 22.10.2015 №112050000/2015/018804, від 19.05.2016 №112050000/2016/008709, від 09.12.2016 №112050000/2016/023157, від 12.06.2017 №UA112080/2017/012079, за кодами УКТ ЗЕД 3306 10 90 00 та 3004 90 00 00 замість коду згідно з УКТ ЗЕД 3306 10 00 00. За таких обставин, представник відповідача вважає, що висновок щодо заниження позивачем податкового зобов`язання по сплаті митних платежів за митними деклараціями від 20.04.2015 №112050000/2015/006000, від 22.10.2015 №112050000/2015/018804, від 19.05.2016 №112050000/2016/008709, від 09.12.2016 №112050000/2016/023157, від 12.06.2017 №UA112080/2017/012079 є обґрунтованим, а прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області податкові повідомлення-рішення від 11.05.2018 №№0006521412, 0006531412 є законними та не підлягають скасуванню.
У судовому засіданні представники Головного управління ДФС у Запорізькій області проти задоволення позовних вимог заперечили та просили суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі.
Ухвалою суду від 01.08.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №0840/3026/18 та призначено підготовче судове засідання на 15.08.2018.
Ухвалою суду від 15.08.2018 зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням у справі №0840/3027/18.
Протокольною ухвалою від 09.07.2019 поновлено провадження у справі та відкладено підготовче судове засідання на 05.08.2019.
Ухвалою суду від 05.08.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 28.08.2019.
Ухвалою суду від 28.08.2019 відкладено розгляд справи на 18.09.2019.
Відповідно до ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 18.09.2019 сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 336, п. 3 ч. 3 ст. 345, п. 1 ч. 2 ст. 351 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, зі змінами та доповненнями, наказом ГУ ДФС у Запорізькій області від 20.03.2018 №886 Про проведення документальної невиїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи , проведена документальна невиїзна перевірка дотримання ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ вимог законодавства України з питань державної митної справи у частині правильності класифікації товарів за кодом 3004 90 00 00 та 3006 10 90 00 згідно з УКТ ЗЕД ...Флоу-клінз... , ...Десенсетин... , ...Полірен... , за митними деклараціями від 20.04.2015 №112050000/2015/006000, від 22.10.2015 №112050000/2015/018804, від 19.05.2016 №112050000/2016/008709, від 09.12.2016 №112050000/2016/023157, від 12.06.2017 №UA112080/2017/012079.
За наслідками проведеної перевірки податковим органом складено акт перевірки №250/08-01-14-12/34676817 від 24.04.2018.
Відповідно до висновків Акту перевірки встановлено порушення:
- встановлено порушення Основних правил інтерпретації класифікації товарів №1 та №6, затверджений Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VІІ, Пояснень до товарних позицій 3004, 3006, 3306, УКТ ЗЕД, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401 та застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України на загальну суму 40423,61 грн.;
- встановлено порушення Основних правил інтерпретації класифікації товарів №1 та №6, затверджений Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VІІ, Пояснень до товарних позицій 3004, 3006, 3306, УКТ ЗЕД, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401, п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із ввезених на територію України товарів на загальну суму 8084,72 грн.
На підставі висновків зазначеного акту перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області були прийняті податкові повідомлення - рішення від 11.05.2018 року № 0006521412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності - на 32338,88 грн., та штрафні санкції у розмірі 8084,73 грн., від 11.05.2018 року № 0006531412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - податок на додану вартість із ввезених на територію України товарів на 6476,77 грн., та штрафні санкції у розмірі 1616,95 грн.
Не погодившись з висновками акту перевірку та прийнятими на їх підставі податковими повідомленнями-рішенням, ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ звернулося із цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.
Як передбачено п. 23, 24 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (із змінами та доповненнями) митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Статтею 3 Митного кодексу України визначено порядок переміщення через митний кордон товарів і транспортних засобів, митне регулювання, пов`язане з встановленням та справлянням податків і зборів, процедури митного контролю та оформлення, боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил, спрямовані на реалізацію митної політики України, становлять митну справу.
Митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.
Митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і органами доходів і зборів з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи (пункт 29 частини першої статті 4 Митного кодексу України).
Аналіз наведеного визначення дає підстави вважати, що митні процедури охоплюють митний контроль, митне оформлення та справляння податків і зборів. При цьому, виконання митним органом дій (процедур), які пов`язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, і які мають юридичне значення для подальшого використання цих товарів і транспортних засобів, є митним оформленням.
Відповідно до ч. 5 ст. 255 Митного кодексу України, митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується органом доходів і зборів шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
Згідно з ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний:
1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом;
2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;
3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;
4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу;
5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Для класифікації товарів в Україні використовується Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), яка розроблена на виконання Україною своїх міжнародних зобов`язань, а саме: положень Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів, договірною стороною якої Україна стала згідно з Указом Президента України Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 17.05.2002 №466/2002 з набуттям усіх прав та зобов`язань, передбачених статтями Конвенції.
Частиною 1 ст. 67 Митного кодексу України встановлено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
У ч. 2 ст. 67 Митного кодексу України зазначено, що в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2012 та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та характеристик товару, визначальних для його класифікації, які встановлюються за результатами вивчення технічної документації, паспортних даних на товар, товаросупровідних документів, інформації про товар, розміщеної у відкритому доступі мережі Інтернет та у разі потреби результатів лабораторних досліджень конкретного товару.
Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, зокрема №№ 1, 6, затверджених Законом України Про Митний тариф України , класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
- правило № 1 - назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування
УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого;
- правило № 6 - для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Відповідно до ч. 2 ст. 69 Митного кодексу України органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
Частиною 4 ст. 69 Митного кодексу України передбачено, що у разі виявлення, під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Відповідно до ч. 14 ст. 354 Митного кодексу України ...рішення щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД окремими документами не оформляються, а зазначаються в акті про результати перевірки... .
Згідно ч. 8 ст. 69 Митного кодексу України висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно УКТ ЗЕД при митному оформлення товарів мають інформаційний або довідковий характер.
На виконання ч. 7 ст. 69 Митного кодексу України рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими.
Статтями 257, 266 Митного кодексу України закріплено обов`язок декларанта внести до митної декларації, зокрема, відомості про код товару, нарахування митних платежів, їх ставки та суми тощо.
Також, Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684, визначено графи митної декларації, які заповнюються декларантом самостійно.
Зокрема, графи 31, 33 та 47 митної декларації, в яких наводяться дані про опис, код товару згідно з УКТ ЗЕД та відомості про нарахування митних платежів, заповнюються декларантом.
Крім цього, відповідно до ч. 1 до ст. 295 Митного кодексу України митні платежі нараховуються декларантом самостійно.
Зазначені норми узгоджуються з нормами Податкового кодексу України.
Так, відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, затвердженого Законом України від 02.12.2010 №2755-VI, із змінами та доповненнями, платник податків, крім випадків, передбачених податковим законодавством, самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, внесених до митної декларації, зокрема, щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД та розміру належних до сплати податків.
Судом встановлено, що ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ за митною декларацією від 20.04.2015 № 112050000/2015/006000 за кодом 3006 10 90 00 згідно з УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита - 0%) та за митними деклараціями від 22.10.2015 №112050000/2015/018804, від 19.05.2016 №112050000/2016/008709, від 09.12.2016 №112050000/2016/023157, від 12.06.2017 №UA112080/2017/012079 за кодом 3004 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита - 0%) було ввезено товар ...Флоу-клінз... , ...Десенсетин... , ...Полірен... .
Згідно з поясненнями до товарної позиції 3004 згідно УКТ ЗЕД до цієї позиції включаються лікарські засоби, що складаються зі змішаних або незмішаних продуктів, за умови, що вони розфасовані у вигляді дозованих лікарських форм або в упаковках для роздрібної торгівлі для терапевтичного або профілактичного застосування.
Однак, згідно пункту (с) виключень з товарної позиції, до товарної позиції 3004 не включаються препарати товарних позицій 3303-3307, навіть якщо вони мають терапевтичні або профілактичні властивості (група 33).
Дане виключення також підтверджується Приміткою 1 (е) до Групи 30 УКТ ЗЕД: Ця група не включає: (е) препарати товарних позицій 3303 - 3307, навіть якщо вони мають терапевтичні або профілактичні властивості .
Відповідно до примітки 4 до групи 30, до товарної позиції 3006 включаються продукти, зазначені тільки у цій товарній позиції і не зазначені в інших товарних позиціях УКТЗЕД:
(a) стерильний хірургічний кетгут, аналогічні стерильні матеріали для накладення швів (включаючи стерильні хірургічні або стоматологічні нитки, які розсмоктуються) та стерильні адгезиви для тканин для хірургічного закриття ран;
(b) ламінарія стерильна та стерильні тампони з ламінарії;
(c) стерильні хірургічні або стоматологічні кровоспинні засоби (гемостатики), які розсмоктуються; стерильні хірургічні або стоматологічні адгезивні засоби, які розсмоктуються або не розсмоктуються;
(d) контрастні препарати для рентгенографічних обстежень і діагностичні реактиви, призначені для введення хворим, а саме: незмішані речовини у дозованих формах або речовини, що складаються з двох або більше компонентів, змішаних для аналогічного використання;
(e) реагенти для визначення групи крові;
(f) стоматологічні цементи та інші матеріали для пломбування зубів; цементи для реконструювання (відновлення) кісток;
(g) санітарні сумки та набори для подання першої медичної допомоги;
(h) хімічні контрацептивні засоби на основі гормонів, інших сполук товарної позиції 2937 або сперміцидів;
(іj) препарати у вигляді гелю, призначені для використання в медицині або ветеринарії як засіб для змащення частин тіла в процесі хірургічних операцій або фізичних обстежень чи як сполучний агент між тілом і медичними інструментами;
(k) фармацевтичні відходи, такі як фармацевтичні продукти, не придатні для використання за призначенням, наприклад унаслідок закінчення строку їх придатності; і
(l) пристрої, що ідентифікуються як пристрої, призначені для стомічного використання, а саме мішечки, що використовуються при колостомії, ілеостомії, уростомії, виготовлені за формою, та їх адгезивні пластини або лицеві частини.
Відповідно до загальних положень до групи 33 УКТ ЗЕД, до товарних позицій 3303-3307 включаються змішані або незмішані продукти (крім водних дистилятів і водних розчинів ефірних олій), придатні для використання як товари цих позицій і розфасовані для роздрібної торгівлі (див. Примітку 3 до цієї групи).
Продукти товарних позицій 3303-3307 включаються до цих позицій незалежно від того, чи містять вони допоміжні фармацевтичні або дезінфекційні компоненти та чи мають додаткову цінність як терапевтичні або профілактичні засоби.
У відповідності з поясненнями до товарної позиції 3306 до цієї позиції включаються зубні пасти та інші засоби догляду за зубами. Таки засоби використовують із зубними щітками як для чищення або полірування доступних поверхонь зубів, так і для інших цілей, таких як антикарієсна профілактична обробка. Зубні пасти та інші засоби догляду за зубами включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, чи вони містять абразиви і чи застосовуються дантистами. Також до товарної позиції 3306 включаються зубоочисні засоби для зубів і зубних протезів, тобто засоби для чищення або полірування зубів, не залежно від того, чи вони містять речовини з абразивними властивостями.
Згідно з інструкціями із застосування дані препарати застосовуються для:
- Порошок Флоу-Клінз № 1 та Порошок №1 Флоу-Клінз ПРОФІ - видалення нальоту та м`яких зубних відкладень; очищення фісур перед герметизацією; видалення пігментацій та щадного відбілювання емалі, що не призводять до гіперестезії зубів;
- Порошок Флоу-Клінз № 2 - видалення твердих зубних відкладень; інвазивного препарування та обробки каріозних порожнин тощо;
- Суспензія Флоу-Клінз та Суспензія Флоу-Клінз ПРОФІ - видалення зубного нальоту, під`ясневого каменю без ушкодження твердих тканин і одночасним поліруванням зубних поверхонь;
- Полірен - №1 - розм`якшення та видалення зубного каменю без пошкодження емалі; №2 - обробки емалі перед реставрацією або відбілювання зубів перед проведенням герметизації фісур, для видалення м`якого нальоту, пепікул, а також для профілактики карієсу (професійна чистка зубів); №3 - остаточної обробки пломб з композитних та склоіномерних матеріалів;
- Десенсетін - обробки твердих тканин зубів з метою зниження чутливості, застосовується не тільки в умовах клініки, айв домашніх умовах за рекомендацією лікаря.
Так, Запорізькою митницею ДФС на заявлений ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ у митній декларації від 26.02.2018 № UA112080/2018/004301 ідентичний товар ( Десенсетін суспензія , Паста Полірен №1 , Паста Полірен №2 , Паста Полірен №3 , Флоу-Клінз Профі порошок ) прийнято класифікаційне рішення від 27.02.2018 №KT-UA112000-0002- 2018, відповідно до якого заявлений код товару 3004 90 00 00 (Стоматологічні матеріали у дозованому вигляді та розфасовані для роздрібної торгівлі) згідно УКТ ЗЕД змінено на код 3306 10 00 00, якому відповідає опис Засоби для догляду за зубами .
З огляду на наведене, товар ...Флоу-клінз... , ...Десенсетин... , ...Полірен... підлягає класифікації у товарній підкатегорії 3306 10 00 00 (ставка ввізного мита - 6,5%).
За результатами перевірки матеріалів митного оформлення здійсненого ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ за вказаними митними деклараціями відповідно до ч. 4 ст. 69 та ч. 14 ст. 354 Митного кодексу України під час перевірки правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД визначено код товару Стоматологічні матеріали у дозованому вигляді та розфасовані для роздрібної торгівлі згідно з УКТ ЗЕД 3004 90 00 00.
В ході перевірки митних оформлень ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ за вказаними митними деклараціями, внаслідок неправильної класифікації товару Стоматологічні матеріали у дозованому вигляді та розфасовані для роздрібної торгівлі , встановлено порушення вимог: Основних правил інтерпретації класифікації товарів №1 та №6, затверджений Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VІІ, Пояснень до товарних позицій 3004, 3006, 3306, УКТ ЗЕД, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401 та застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України на загальну суму 40423,61 грн.; Основних правил інтерпретації класифікації товарів №1 та №6, затверджений Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VІІ, Пояснень до товарних позицій 3004, 3006, 3306, УКТ ЗЕД, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401, п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із ввезених на територію України товарів на загальну суму 8084,72 грн.
Встановлені порушення призвели до заниження податкових зобов`язань по сплаті митних платежів.
Частиною 1 ст. 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Так, положенням п. 5 ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України передбачено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених вказаним Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД; найменування країни походження товарів (за наявності); кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення, тощо.
Згідно з п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу ІІІ Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
При визначенні бази оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, перерахунок іноземної валюти у валюту України здійснюється за курсом валюти, визначеним відповідно до ст. 39-1 вказаного Кодексу.
З огляду на наведене, суд вважає, що відповідач дійшов обґрунтованого висновку щодо помилкового віднесення позивачем товару Стоматологічні матеріали у дозованому вигляді та розфасовані для роздрібної торгівлі до товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД 3004 90 00 00, замість під категорії 3306 10 00 00.
Також, суд при прийнятті рішення враховує і ту обставину, що постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 14.03.2019 у справі № 0840/3027/18, задоволено апеляційну скаргу Запорізької митниці ДФС та відмолено у задоволені адміністративного позову ТОВ ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ до Запорізької митниці ДФС про визнання протиправним та скасувати рішення про визначення коду товару …Флоу-клінз… , …Десенсетин… та …Полірен… , виробництва ТОВ ТехноДент до товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 3306 10 00 00. Постанова набрала законної сили 14.03.2019.
Таким чином, суд вважає, що податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 11.05.2018 №№0006521412, 0006531412 є законними і обґрунтованими, а тому скасуванню не підлягають.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.
Окрім того, згідно ст.139 КАС України, сплачений при зверненні до суду з даним позовом судовий збір не підлягає поверненню позивачу.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 143, 241, 243-246, 250, 255 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕНТАЛ ДЕПО ЗАПОРІЖЖЯ (69093, м.Запоріжжя, вул.Академіка Александрова, буд.1, кв.18; код ЄДРПОУ 34676817) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 27.09.2019.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2019 |
Оприлюднено | 04.10.2019 |
Номер документу | 84698157 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні