Рішення
від 03.10.2019 по справі 540/1272/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1272/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту начелення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради про визнання протиправним, скасування повідомлення від 16.05.2018 року та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

26.06.2019 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивач) до Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради (далі - відповідач, УПСЗН), у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати повідомлення відповідача від 16.05.2019 року № 43 Про відмову соціальної допомоги , від 17.05.2019 року № 83 Про відшкодування коштів по переплаченим житловим субсидіям за 2018 рік ;

- зобов`язати відповідача відновити ОСОБА_1 нарахування та виплату субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що відповідач протиправно припинив нарахування їй субсидії, посилаючись на приписи пп. 5-1 п. 6 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою КМУ від 21.10.1995 року № 848, оскільки наведеним Положенням не передбачено такої підстави для скасування субсидій, як проведення перевірки та встановлення порушень за результатами її проведення. Крім того, позивач наголошує на тому, що припинення виплати субсидії відбулося внаслідок помилкових дій УПСЗН, які були встановлені під час його перевірки Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, у зв`язку із чим, позивач переконаний в тому, що не може нести відповідальність за порушення, допущені відповідачем. З огляду на викладене позивач вважає, що припинення виплати їй субсидії та стягнення переплати відповідних виплат суперечить чинному законодавству.

Ухвалою суду від 01.07.2019 року позовну заяву залишено без руху. Позивач усунув недоліки заяви у строк, встановлений судом.

Ухвалою суду від 10.07.2019 року у справі відкрито спрощене провадження та призначено перше судове засідання на 25.07.2019 року.

16.07.2019 року відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, в якому останній не погоджується із позицією, що викладена у позові з наступних підстав. Так, відповідно до постанови КМУ від 21.10.1995 року № 848, гр. ОСОБА_1 було призначено субсидію на оплату житлово - комунальних послуг з жовтня 2018 року по квітень 2019 року. В подальшому в УПСЗН з 28.12.2018 року по 15.03.2019 року Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області проведено ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності, за результатами якої відповідачу Управлінням висунуто вимогу щодо повернення зайво нарахованої житлової субсидії, зокрема, гр. ОСОБА_1 за період з 01.10.2018 року по 31.12.2018 року в сумі 4129,93 грн. Неправомірність виплати за вказаний період мотивована тим, що у заяві позивача, на підставі якої призначено виплату субсидії відсутні відомості про: членів домогосподарства, адресу домогосподарства та номер особового рахунку постачальника комунальних послуг. За наведених обставин на адресу позивача УПСЗН були направлені повідомлення № 43 від 16.05.2019 року Про відмову соціальної допомоги та № 83 від 17.05.2019 року Про відшкодування коштів по переплаченим житловим субсидіям . Таким чином, відповідач вважає, що діяв з урахуванням вимог чинного законодавства, в межах повноважень, наданих йому законами України та підзаконними нормативно-правовими актами, у зв`язку із чим, переконаний у необґрунтованості позовних вимог, просить у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 25.07.2019 року судом вирішено перейти до розгляду справи за правилами загального провадження та призначено підготовче засідання на 13.09.2019 року.

19.08.2019 року позивач подав до суду заяву про розгляд справи за її відсутності.

13.09.2019 року судове засідання не відбулось в зв`язку із перебуванням судді Василяки Д.К. на лікарняному.

Ухвалою суду від 20.09.2019 року підготовче провадження у справі вирішено закрити та призначити розгляд справи по суті в судовому засіданні на 26.09.2019 року.

26.09.2019 року представником відповідача подано до суду заяву, згідно якої останній просить суд здійснювати розгляд даної справи в письмовому провадженні.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).

Відтак, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються заяви по суті, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно копії паспорту, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрована за місцем проживання: АДРЕСА_1 .

У листопаді 2018 року ОСОБА_1 звернулась із заявою про призначення субсидії на оплату житлово - комунальних послуг до Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради та подала: декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житловою субсидії, довідку про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

На підставі поданих позивачем документів їй було призначено житлову субсидію з жовтня 2018 року по квітень 2019 року (рішення про призначення було прийняте 10.12.2018 року).

Суд встановив, що відповідачем на адресу ОСОБА_1 направлено два повідомлення: від 16.05.2019 року № 43 Про відмову соціальної допомоги , яким позивачу було відмовлено у призначенні житлової субсидії на підставі пп. 5-1 п. 6 Постанови КМУ від 21.10.1995 року № 848, а саме за наявність не повернутої отримувачем переплати по субсидії; від 17.05.2019 року № 83 Про відшкодування коштів по переплаченим житловим субсидіям , якою позивача поінформовано про наявність переплати по житловій субсидії за період з 01.10.2018 року по 31.12.2018 року в сумі 4129,93 грн., яка підлягає сплаті, у зв`язку із чим, скеровано отримувачу субсидії з`явитися до УПСЗН до 27.05.2019 року для вирішення даного питання.

Обґрунтовуючи свою позицію відповідач посилається на проведену Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності, за результатами якої відповідачу висунута вимога щодо повернення зайво нарахованої житлової субсидії гр. ОСОБА_1 на суму 4129,93 грн. за період 01.10.2018 року по 31.12.2018 року. Зі змісту письмової вимоги, наявної у матеріалах справи вбачається, що переплата відбулась внаслідок не зазначення позивачем у заяві про призначення субсидії відомостей про членів домогосподарства, адресу домогосподарства та номер особового рахунку постачальника комунальних послуг.

На звернення позивача від 31.05.2018 року щодо роз`яснення підстав складення спірних повідомлень, відповідач повідомив, що житлова субсидія, відповідно до пп. 5-1 п. 6 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 21.10.1995 року № 848, не призначається (у тому числі на наступний період), якщо громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. Повідомлено про те, що за позивачем рахується переплата житлової субсидії за період з 01.10.2018 року по 31.12.2018 року в розмірі 4129,93 грн., яка станом на момент надання роз`яснень не повернута, тому відповідно пп. 5-1 п. 6 Положення, позивач зобов`язана за вимогою органу, що призначив субсидію, її повернути.

Вважаючи повідомлення відповідача про зобов`язання ОСОБА_1 повернути переплачену суму субсидії у розмірі 4129,93 грн., та про не призначення житлової субсидії неправомірними і такими, що підлягають скасуванню, позивач звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з такого.

Умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами, визначає Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі - Положення № 848; тут та далі застосовується Положення №848 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 2 Положення № 848 закріплено, що право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі - громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).

Житлова субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначається у разі, коли домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.

Якщо для опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи для опалення (теплопостачання) приміщення (будинку) під час розрахунку житлової субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу.

Якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого опалення (теплопостачання) і громадяни для обігріву приміщень використовують побутові електроприлади, для розрахунку житлових субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи на комунальну послугу з постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення.

Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства та акта обстеження стану зовнішньо- і внутрішньобудинкових електромереж щодо їх відповідності вимогам нормативно-правових актів, що проведені організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж.

Призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) (п. 3 Положення № 848).

Згідно з п. 4 Положення № 848, житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку).

Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) (для орендарів, внутрішньо переміщених осіб - особи, які фактично проживають). На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії. Кількість членів домогосподарства визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія (п. п. 8, 9 Положення № 848).

Для розрахунку житлової субсидії враховуються нараховані доходи членів домогосподарства, членів сім`ї особи із складу домогосподарства, зазначених у пункті 9 цього Положення, які досягли 14-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи визначені цим пунктом. Для розрахунку житлової субсидії середньомісячний сукупний дохід осіб, зазначених у пункті 9 цього Положення, враховується: за III-IV квартали попереднього календарного року - у разі, коли житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону; за I-II квартали поточного календарного року - у разі, коли житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону; за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням житлової субсидії, - у разі, коли житлова субсидія призначається не з початку опалювального (неопалювального) сезону. У такому ж порядку розраховується середньомісячний сукупний дохід під час призначення житлової субсидії без звернення на наступний строк, а також під час розрахунку житлової субсидії на опалювальний сезон домогосподарствам, яким призначено її в минулому неопалювальному сезоні (п. п. 10, 11 Положення № 848).

Згідно з пунктом 13 Положення № 848, для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами; довідки про доходи - у випадках, передбачених абзацом третім пункту 12 цього Положення, а також у разі зазначення у декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням; договір найму (оренди) житла (за наявності). Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Заява і декларація вважаються не поданими у разі, коли: не внесені у повному обсязі відомості про членів домогосподарства (прізвище, ім`я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером); не внесені у повному обсязі відомості про членів сім`ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії (прізвище, ім`я та по батькові, сімейний зв`язок з особою із складу домогосподарства, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером); не зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків, а також номер мобільного телефону заявника; відсутня згода на обробку персональних даних про членів домогосподарства та членів сім`ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії, даних про доходи та майно.

У разі виявлення помилки у зазначених даних структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє громадянину про необхідність протягом 30 календарних днів виправлення помилки. Якщо протягом визначеного строку громадянин не виправив помилки у заяві та/або декларації, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відмовляє у призначенні житлової субсидії. Зазначений строк може бути продовжено на час хвороби заявника, що підтверджується документально.

Під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено цим Положенням.

Житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення (пп. 5-1 п. 6 Положення № 848).

Відповідно до приписів п. 22 Положення № 848, за рішенням комісії надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об`єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли: домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість за житлово-комунальні послуги; громадянин не виконує зобов`язання за договором про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг; у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії; громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення; під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії.

У випадках, зазначених в абзацах четвертому - восьмому цього пункту, на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, який призначив житлову субсидію, сума надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії повертається громадянином до державного бюджету.

Аналізуючи наведені положення законодавства судом встановлено, що підставою для відповідальності у вигляді повернення надмірно перерахованої суми субсидії є, зокрема, свідоме надання неправдивих відомостей територіальним органам УПСЗН, що у свою чергу вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії.

Суд зауважує на тому, що підставою для формування оскаржуваних повідомлень послугувало встановлення наявності переплати позивачу житлової субсидії. На переконання відповідача, переплата виникла у зв`язку із не наданням позивачем до УПСЗН всіх необхідних відомостей, а саме у заяві про призначення житлової субсидії позивач не вказав відомостей про членів домогосподарства, адресу домогосподарства, при цьому відсутній номер особового рахунку постачальника комунальних послуг.

На думку суду, в діях позивача ОСОБА_1 відсутня обов`язкова умова необхідна для стягнення неправомірно перерахованої (виплаченої) субсидії, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 3 Положення № 848 призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.

Таким чином, положення порядку № 848 визначають право структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад на здійснення контролю за призначенням та цільовим використанням субсидій.

Як вбачається з положень п. 13 Положення № 848, територіальний орган УПСЗН зобов`язаний повідомляти громадянину про необхідність протягом 30 календарних днів виправлення помилки у разі її виявлення у даних заяви та/або декларації, що подаються для призначення громадянам субсидії. Якщо протягом визначеного строку громадянин не виправив помилки у заяві та/або декларації, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відмовляє у призначенні житлової субсидії.

Відтак, посадова особа відповідача, яка приймала заяву позивача про призначення житлової субсидії, повинна була перевірити правильність заповнення позивачем заяви та декларації, тому враховуючи той факт, що позивачу було призначено житлову субсидію з жовтня 2018 року по квітень 2019 року, суд доходить висновку про те, що заява та декларація позивача станом на момент подання їх до УПСЗН були визнані такими, що заповнені належним чином.

Разом з тим, суд дослідивши подані позивачем заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 05.11.2018 року встановив, що ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) значиться єдиним членом домогосподарства; зареєстрована та проживає за адресою АДРЕСА_1 ; крім того у заяві зазначено номери особових рахунків постачальника комунальних послуг, а саме газопостачання - № 588 (послуги надає ПАТ Херсонгаз ), електропостачання - № 37082732 (послуги надає - РЕЗ і ЕМ).

Наведене свідчить на користь висновку про безпідставність доводів відповідача про відсутність у поданих позивачем документах відомостей про членів домогосподарства, адресу домогосподарства, номер особового рахунку постачальника комунальних послуг.

Таким чином, суд вважає, що ОСОБА_1 не надавала відповідачу недостовірних відомостей, що вплинуло або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру, при цьому подала до УПСЗН належним чином заповнені заяву та декларацію, що необхідні для призначення субсидії, а відтак відсутні підстави для повернення виплаченої субсидії.

Враховуючи встановлену судом безпідставність вимоги УПСЗН повернути переплачену субсидію, суд вважає необґрунтованою відмову УПСЗН у призначенні ОСОБА_1 житлової субсидії, так як наведена відмова ґрунтується на приписах пп. 5-1 п. 6 Положення № 848, згідно яких житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Відповідно до пункту 71 рішення у справі Рисовський проти України (№ 29979/04) Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (рішення у справі "Москаль проти Польщі" (n. 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам (див. там само). З іншого боку, потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" заява № 36548/97, п. 58). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються ("Ґаші проти Хорватії", заява № 32457/05, п. 40).

Статтею ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до приписів частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Так зокрема, вищенаведений конституційний принцип вимагає від владного суб`єкта діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.

Зважаючи на відсутність обставини свідомого подання ОСОБА_1 недостовірних даних для призначення субсидії, а також на подання нею належним чином заповнених заяви та декларації, необхідних для призначення житлової субсидії, суд приходить до висновку про те, що відповідачем порушений принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, порушений принцип "належного урядування" за практикою Європейського суду з прав людини, а втручання в право особи на мирне володіння своїм майном здійснене не на умовах, передбачених законом.

За таких обставин рішення Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради у формі повідомлень від 16.05.2019 року № 43 Про відмову соціальної допомоги , від 17.05.2019 року № 83 Про відшкодування коштів по переплаченим житловим субсидіям за 2018 рік , підлягають визнанню протиправними та скасуванню. Ухвалюючи таке рішення, суд враховує, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень. Відтак, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь ОСОБА_1 підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати зі сплати судового збору в сумі 768,40 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради (код ЄДРПОУ 39073264, 75600, Херсонська обл., м. Гола Пристань, вул. Покришева, 41) про визнання протиправним, скасування повідомлень та зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати повідомлення Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради від 16.05.2019 року № 43 Про відмову соціальної допомоги , від 17.05.2019 року № 83 Про відшкодування коштів по переплаченим житловим субсидіям за 2018 рік .

Зобов`язати Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради (код ЄДРПОУ 39073264, 75600, Херсонська обл., м. Гола Пристань, вул. Покришева, 41) відновити ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) нарахування та виплату субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Управління соціального захисту населення, сім`ї та праці виконавчого комітету Голопристанської міської ради (код ЄДРПОУ 39073264, 75600, Херсонська обл., м. Гола Пристань, вул. Покришева, 41) на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) сплачений нею судовий збір на суму 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп., шляхом безспірного списання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 108060200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84699298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1272/19

Рішення від 03.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні