Справа № 560/1708/19
РІШЕННЯ
іменем України
02 жовтня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.
за участю:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представника відповідачів: Дмитрієвої А.Л., розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.03.2019 №0002164002 про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" штрафних санкцій у розмірі 276 560,50 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте відповідачем - Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області на підставі висновків, зроблених за результатами перевірки позивача, які не відповідають фактичним обставинам.
Суд, ухвалою від 07.06.2019 року відкрив провадження та призначив справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 20.06.2019 року відмовлено у задоволенні заяви Головного управління ДФС у Хмельницькій області про розгляд справи №560/1708/19 за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою від 02.10.2019 року залучено до участі у справі №560/1708/19, в якості співвідповідача Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області.
Представник позивача у судове засідання повторно не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Представник відповідачів у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду відзив на позовну заяву, та заперечення, в яких вказав, що суб`єкт господарської діяльності, який здійснює будь-які операції, визначені ч.2 пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, є особою, яка реалізує пальне, і відповідно до пп.212.1.15 п.212 ст.12 Податкового кодексу України є платником акцизного податку. Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 28.07.2016 за №4306. Зазначив, що на підставі аналізу даних ІС Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 ТОВ "Газ-Лайн" здійснено реалізацію скрапленого газу в загальній кількості 344 499,62 л. Однак, в порушення вимог Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" не зареєстровано акцизні накладні в ЄРАН, протягом більш як 120 календарних днів після реалізації скрапленого газу в загальній кількості 344 499,62 л. на загальну суму акцизного податку 553 120,99 грн.
Вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте відповідачем - Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області обґрунтовано, на підставі та в межах повноважень контролюючого органу, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для його прийняття. Просив у задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.
Відповідно до п.2 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності належним чином повідомленого представника позивача, який повторно не з`явився в судове засідання.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідачів, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ - 40411371.
Заступником начальника відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Хмельницькій області Осташ Л.М. на підставі п. 20.1.4 та 20.1.19 п. 20.1 ст. 20, п.п.75.1.1, п.75.1, ст. 76 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, проведено камеральну перевірку з питань реєстрації акцизних накладних, розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн".
За результатами перевірки відповідачем складено акт від 18.02.2019 року №065/22-01-40-02/40411371.
Проведеною перевіркою встановлено відсутність з вини платника акцизного податку - Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-2.2 статті 120 розділу ІІ Податкового кодексу України.
Позивач не погодившись із висновками викладеними в акті перевірки (№065/22-01-40-02/40411371 від 18.02.2019 року) подав до Головного управління ДФС у Хмельницькій області заперечення на акт.
Відповідачем - Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області надано позивачу відповідь на заперечення, в якій Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області зазначено, що актом камеральної перевірки від 18.02.2019 № 065/22-01-40-02/40411371 встановлено відсутність з вини платника акцизного податку ТОВ "Газ-Лайн" реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних/ розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 року. Відтак відповідно до положень статті 120-2 до ТОВ "Газ-Лайн" застосовуються штрафні санкції за відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну.
На підставі акта №065/22-01-40-02/40411371 від 18.02.2019 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області винесено податкове повідомлення - рішення форми "ПС" від 15.03.2019 року №0002164002, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 276560,50 грн.
Позивач не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням подав скаргу до Державної фіскальної служби України.
В порядку адміністративного оскарження, рішенням Державної фіскальної служби України від 27.05.2019 року №24170/6/99-99-11-06-01-25, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0002164002 від 15.03.2019 року залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Позивач не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
З 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року №909- VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році", яким розширено перелік платників акцизного податку.
Так, згідно з пп.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПК України платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне. Відповідно пп.14.1.141-1 п.14.1 ст.14 ПК України, пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу.
В силу пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПК України, реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.
Реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об`єктах громадського харчування.
У відповідності до пп.212.1.11 п.212.1 ст.212 ПК України, платниками акцизного податку є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
До підакцизних товарів належать, в тому числі пальне (п.215.1 ст.215 ПК України).
Згідно з п.215.3.4 ст.215 ПК України, пальним є, зокрема скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази (зокрема за кодом УКТЗЕД 2711129400, 27111129700, 2711139700).
Законом України від 24 грудня 2015 року №909-VIII "Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та введено акцизну накладну - обов`язковий електронний документ, який складається при всіх операціях реалізації пального на внутрішньому ринку та реєструється в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Відповідно пп. 14.1.60-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр акцизних накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.
Відповідно до п.213.1 ст.213 ПК України об`єктами оподаткування є операції з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (п.213.1.1 п.213.1 ст.213 ПК України), ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України (пп.213.1.3 п.213.1 ст.213 ПК України), реалізації та/або передачі в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, своїм працівникам, а також здійснення внесків підакцизними товарами (продукцією) до статутного капіталу (пп.213.1.2 п.213.1 ст.213 ПК України), обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат з урахуванням пункту 214.6 статті 214 цього Кодексу (пп.213.1.6 п.213.1 ст.213 ПК України).
Суми податку, що підлягають сплаті, з підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, а також реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі, визначаються платником податку самостійно, виходячи з об`єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов`язань (п.217.1 ст.217 ПК України).
Податок з товарів (продукції), вироблених на митній території України, на які встановлені ставки податку в іноземній валюті, сплачується у національній валюті і розраховується за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і залишається незмінним протягом кварталу (п.217.3 ст.217 ПК України).
Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України встановлено ставки справляння акцизного податку за нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне.
Відповідно п.231.1 ст.231 ПК України платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов`язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Відповідно п.231.3 ст.231 ПК України акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального. У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами "г" та "ґ" пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.
Відповідно п.231.5 ст.231 ПК України при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні / розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб`єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно п.231.6 ст.231 ПК України реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Отримувач пального має право звіряти дані отриманої акцизної накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру акцизних накладних (п.231.8 ст.231 ПКУ).
Пунктом 232.1 статті 232 ПК України встановлено, що облік обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального ведеться за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Ведення обліку обсягів пального у системі електронного адміністрування реалізації пального здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Система електронного адміністрування реалізації пального забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Порядок електронного адміністрування реалізації пального, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 pоку № 113.
ДФС веде автоматичний облік за допомогою СЕАРП у розрізі платників податку: обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та/або розрахунках коригування до акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД; обсягів пального в розрізі кодів згідно з УКТЗЕД, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок; обсягів пального в розрізі кодів згідно з УКТЗЕД, на які платники податку зареєстрували заявки в СЕАРП на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених через електронні рахунки коштів до бюджету; обсягів залишків пального, на які платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних у розрізі кодів згідно з УКТЗЕД; сум сплаченого акцизного податку, овердрафту та залишків сум акцизного податку, в межах яких платники податку мають право зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишків пального (п.27 розділу IV Порядку електронного адміністрування реалізації пального).
Одиницею обліку обсягів пального в СЕАРП є літри, приведені до температури 15° С. При цьому відпущені літри через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях для цілей цього розділу вважаються літрами, приведеними до температури 15° С. Така одиниця обліку пального повинна використовуватись у первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних та/або розрахунках коригування до акцизних накладних, заявці на поповнення обсягів залишків пального, декларації з акцизного податку (п.28 розділу IV Порядку електронного адміністрування реалізації пального).
Акцизна накладна, розрахунок коригування до акцизної накладної, заявка на поповнення залишку пального, коригування до заявки на поповнення залишку пального складається особами, що здійснюють реалізацію пального та які відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу визначені платниками податку та включені до реєстру платників відповідно до розділу II цього Порядку (п.32 розділу IV Порядку електронного адміністрування реалізації пального).
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №113 установлено, що рахунки платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального відкриваються у Державній казначейській службі; у товаросупровідних документах на пальне обсяги пального відображаються виробниками пального в кілограмах та літрах, які приведені до температури 15° С.
Матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 28.07.2016 року за №4306.
Проведеною 18.02.2019 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області перевіркою встановлено, що за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" здійснено реалізацію скрапленого газу в загальній кількості 344499,62 л. в тому числі: за кодом УКТ ЗЕД 2711129400 в кількості 29041,04 л.; за кодом УКТ ЗЕД 2711129700 в кількості 112304,46 л.; за кодом УКТ ЗЕД 2711139700 в кількості 203154,12 л., на загальну суму акцизного податку 553120,99 грн.
При цьому, позивачем не зареєстровано акцизні накладні в Єдиному реєстрі акцизних накладних, протягом більш як 120 календарних днів після реалізації скрапленого газу в загальній кількості 344499,62 л. на загальну суму акцизного податку 553120,99 грн.
Разом із тим, суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" здійснює роздрібну реалізації пального кінцевому споживачу через АЗС, та не наділено обов`язком складати в електронній формі акцизну накладну на такі операції, оскільки суб`єкт господарської діяльності, який здійснює будь-які операції визначені пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПК України є особою, яка реалізує пальне, і відповідно є платником акцизного податку.
Тобто, податкові зобов`язання зі сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів виникають у особи, яка безпосередньо здійснює відпуск нафтопродуктів з колонок через мережу заправних комплексів (АЗС) безпосередньо споживачам, незалежно від умов продажу нафтопродуктів під час здійснення розрахункових операцій.
Аналогічна правова позиція вже неодноразово була висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 27 березня 2018 року по справі №813/4238/15, від 20 квітня 2018 року по справі №820/10856/15, від 20 червня 2018 року по справі №803/1118/16, від 28.11.2018 року у справі №803/1165/16.
Водночас, суд зауважує, що з 01.01.2019 року позивачем проведено реєстрації акцизних накладних щодо реалізації підакцизного товару - пального (реєстр виданих акцизних накладних з 01.01.2019 року ТОВ "Газ-Лайн"), що у свою чергу суперечить посиланням позивача, що ТОВ "Газ-Лайн" не наділено обов`язком складати в електронній формі акцизну накладну при здійсненні роздрібної реалізації пального кінцевому споживачу через АЗС.
Суд зазначає, що позивачем до матеріалів справи не додано акцизних накладних складених на реалізацію за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 скрапленого газу в загальній кількості 344499,62 л. на загальну суму акцизного податку 553120,99 грн, а тому висновки контролюючого органу, викладені у акті перевірки від 18.02.2019 року №065/22-01-40-02/40411371 є обгрунтованими, і порушення позивачем строків реєстрації акцизних накладних не спростовано останнім.
Окрім того, доводи позивача про те, що йому було надано консультацію в контролюючому органі за місцем податкового обліку, згідно якої акцизні накладні по таких операціях ТОВ "Газ-Лайн" не реєструються, не знайшли свого підтвердження, оскільки в матеріалах справи відсутня індивідуальна податкова консультація органу ДФС надана позивачу у письмовій формі, в підтвердження того, що останній діяв у відповідності до наданої консультації.
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" не зареєструвало акцизні накладні на загальний обсяг реалізації палива 344499,62 л., чим порушило вимоги п.231.1, п.231.2, п.231.3, п.231.5, п.231.6 ст.231 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.120-2.2 ст.120 Податкового кодексу України, відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних / розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов`язаний скласти акцизну накладну / розрахунок коригування, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального або спирту етилового, на які платник податку зобов`язаний скласти таку акцизну накладну / розрахунок коригування.
Відтак, враховуючи, що позивач в порушення вищезазначених приписів не здійснював реєстрацію акцизних накладних за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 на обсяги реалізованого підакцизного товару (пального), податковим органом правомірно застосовані до позивача штрафні санкції в розмірі 276560,50 грн.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачі у спірних правовідносинах діяли правомірно, а зібрані у справі докази повністю спростовують доводи позивача викладені у позовній заяві.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 15.03.2019 №0002164002 є обґрунтованим, правомірним та законним, а тому позовні вимоги про визнання його протиправним та скасування задоволенню не підлягають.
Положеннями статті 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, установлених законом.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог, оскільки у відповідності до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачі, як суб`єкти владних повноважень довели правомірність свого рішення, спростували доводи та пояснення позивача, а відтак діяли у межах та спосіб встановлений чинним законодавством України, а тому у задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити повністю.
Одночасно, позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.
На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати не стягуються.
Керуючись статтями 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 15.03.2019 року №0002164002 відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 03 жовтня 2019 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" (вул. Пілотська, 14, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 40411371) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)
Головуючий суддя П.М. Майстер
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2019 |
Оприлюднено | 04.10.2019 |
Номер документу | 84699303 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні