Номер провадження 2-о/754/364/19
Справа №754/11841/19
РІШЕННЯ
Іменем України
01 жовтня 2019 року м. Київ
Деснянський районний суд міста Києва
під головуванням судді Бабко В.В.
за участю секретаря судового засідання Козловець К.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення,-
ВСТАНОВИВ:
Заявник ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаною заявою, посилаючись на те, що є особою, яка постраждала внаслідок чорнобильської катастрофи 1 категорії, безпосередній учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується відповідним посвідченням, а також інвалід 2 групи, причини інвалідності захворювання, пов`язана з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
02.07.2019 заявник звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою щодо встановлення йому статусу інваліда війни та видачі відповідного посвідчення. На своє звернення заявник отримав відмову, обґрунтовану тим, що ним не надано докази залучення її до складу формувань Цивільної оборони.
Тому ОСОБА_1 вимушений звернутися до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, а саме - залучення до складу формувань Цивільної оборони під час ліквідації аварії на ЧАЕС.
ОСОБА_1 в судове засідання не з"явився , 01.10.2019 до суду надійшла заява про розгляд справи за відсутності заявника, просить суд задовольнити в повному обсязі.
Представник заінтересованої особи в судове засідання не з`явився, повідомлений належним чином про що свідчить розписка про отримання судової повістки.
Враховуючи, що сторони по справі в судове засідання не з`явились, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Всебічно проаналізувавши обставини справи в їх сукупності, оцінивши за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному і об`єктивному розгляді справи, зібрані по справі докази, керуючись законом, суд дійшов до висновку, що доводи заявника знайшли своє підтвердження і заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлені та підтверджені матеріалами справи наступні факти.
Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року 1 категорії, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 20.08.1997.
Згідно довідки № 1516 від 10.04.1991 та копії трудової книжки ОСОБА_1 працював на Чорнобильській атомній електростанції іменем В.І.Леніна с 10.04.1981 по 15.09.1989 рік.
Відповідно до довідки виданої Чорнобильською АЕС ім. В.І. Леніна про характер виконання майстром електроцеху з релейного захисту та автоматики ОСОБА_1 в період з 26.04.1986 по 15.09.1989 брав участь в підготовці та пуску в роботу 1, 2 та 3 енергоблоків, а також участь в роботі, які проводилися на 4 енергоблоці в ніч 26.04.1986.
Відповідно до акту № 170 форми Н-1 від 16.08.1968 про нещасний випадок на виробництві, а саме на Чорнобильський АЄС ОСОБА_1 виконував роботу електротехнічній лабораторії, обслуговування обладнання.
Згідно довідки № 046734 встановленню причинного зв`язку захворювань та інвалідності з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та їх професійного характеру ОСОБА_1 має захворювання пов`язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Відповідно до Положения о невоенизированных формированиях гражданской обороны и нормы оснащения (табелизации) их материально-техническими средствами , введеного в дію наказом начальника Цивільної оборони СРСР - заступника міністра оборони СРСР від 06.07.1975 року № 90 в склад формувань цивільної оборони зараховуються в обов`язковому порядку громадяни СРСР: чоловіки віком від 16 до 60 років і жінки віком від 16 до 55 років.
Невоєнізовані формування цивільної оборони комплектуються особовим складом шляхом залучення до них в обов`язковому порядку працівників, службовців і колгоспників.
З Наказу № 2с від 19.04.1985 року Чорнобильської АЕС Про керівний склад, служби та формування цивільної оборони на ЧАЕС з метою організації виконання завдань по забезпеченню заходів цивільної оборони на станції створено служби цивільної оборони.
Крім того, Наказом Всесоюзного промислового об`єднання по атомній енергетиці Союзатоменерго від 06.12.1982 року за № 672 с Про використання нормативних документів з питань захисту персоналу та населення у випадку аварії на ЧАЕС ліквідація наслідків радіаційних аварій, враховуючи МПА, може проводитись персоналом або в складі звичайного цехової структури, або структури ЦО, на розсуд директора АС. Переведення роботи персоналу в структуру ЦО є обов`язковим при виникненні гіпотетичної аварії на АС чи введенні періоду Загальної готовності ЦО .
Формування Цивільної Оборони створювались саме з метою виконання робіт по ліквідації наслідків аварії. Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи залучались до виконання робіт саме у складі формувань Цивільної оборони.
Згідно ст. 10 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до чинних на момент аварії на Чорнобильській АЕС нормативно - правових актів з питань Цивільної оборони, зокрема, - Положення про Цивільну оборону СРСР, затвердженого 18.03.1976 року Постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР № 1111 та Положення про невоєнізовані формування Цивільної оборони та норми оснащення їх матеріально-технічними засобами, яке введено в дію наказом начальника Цивільної оборони СРСР, в кожному міністерстві, відомстві або іншому центральному органі виконавчої влади, а також на підприємствах, в установах та організаціях за територіально - виробничим принципом створювались система, служби та формування Цивільної оборони. Формування ЦО, в тому числі і невоєнізовані, створювались саме з метою виконання робіт по ліквідації наслідків аварії, катастроф і стихійних лих. Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи (аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків) залучались до виконання цих робіт саме у складі формувань Цивільної оборони.
Разом з тим, жоден нормативний документ з питань цивільної оборони не містить однозначної вимоги щодо обов`язковості видання розпорядчого документу про залучення кожної конкретної особи до дій у складі формувань цивільної оборони.
Таким чином, особи, які залучались до складу формувань Цивільної оборони у травні 1986 року, інвалідність яких пов`язана з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, за наявності документів, підтверджуючих право на отримання статусу інваліда війни, мають право отримати такий статус з видачею відповідного посвідчення.
Крім того, відповідно до п. 9 ст. 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , до інвалідів війни належать також інваліди з числа осіб, залучених до складу формувань цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією Чорнобильської катастрофи.
Підставами для визнання особи інвалідом війни є наявність двох складових умов: 1) особа повинна бути залучена до складу формувань цивільної оборони; 2) особі повинен бути встановлений статус особи, яка стала інвалідом внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.
Отже, факт участі та виконання ОСОБА_1 заходів по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі невоєнізованих формувань Цивільної оборони в період з 26 квітня 1986 року, доведено зібраними по справі доказами.
Обставин, які б давали підстави сумніватись у такому висновку - судом не встановлені.
Підтвердження вказаного факту необхідно заявнику для встановлення статусу інваліда війни та видачі відповідного посвідчення.
Згідно ч.2 п.5 ст. 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Відповідно до ч. 2 ст. 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
На підставі викладеного враховуючи, що даний факт має для заявника юридичне значенню, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.
Керуючись Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , статтями 2-13, 76-80, 293, 315, 319 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення- задовольнити.
Встановити факт, що має юридичне значення, а саме - залучення ОСОБА_1 до складу формувань Цивільної оборони під час ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його складання через Деснянський районний суд міста Києва.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано 14 травня 2018 року.
Заявник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ІПН: НОМЕР_2 .
Заінтересована особа: Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, адреса місцезнаходження: 02232, м. Київ, вул.Закревського, 97Д; ЄДРПОУ 26064026.
Повний текс складено та підписано 01.10.2019.
Суддя В.В. Бабко
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2019 |
Оприлюднено | 04.10.2019 |
Номер документу | 84713617 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Деснянський районний суд міста Києва
Бабко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні