Рішення
від 03.10.2019 по справі 440/2889/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2019 року м.ПолтаваСправа № 440/2889/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Удовіченка С.О.,

за участю:

секретаря судового засідання - Сендецької В.О.,

представника позивача - Маслової А.В.,

представника відповідача - Бондаренко Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскуктранс" до Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов, -

В С Т А Н О В И В:

05.08.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскуктранс" (надалі - ТОВ "Аскуктранс", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області (надалі - відповідач-1), а саме просить:

- визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 №138580, №138579, №138578, №138577, №138576, №138575, №138574, №138573, №138572, №138571, №138570, №138569, №138568, №138567, №138566, №138565, №138564, №138563, №138562, №138561, №138560, №138559, №138558, №138557, №138556, №138555, №138554, №138553, №138552, №138551.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем за результатами проведення рейдової перевірки складено акт № 152918 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.07.2019, у якому зафіксовано порушення вимог статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлено щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія, чи бланки підтвердження діяльності водія за період з 13.06.2019 по 11.07.2019, порушено вимоги ЄУТР, а також порушено абзац 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км здійснювалося одним водієм. Позивачем зазначено, що відповідачем здійснено розгляд справи без його участі, оскільки позивачем отримано повідомлення про розгляд справи 01.08.2019, тобто після винесення оскаржуваних постанов. За твердженням позивача, транспортний засіб на момент перевірки був обладнаний контролюючим пристроєм - аналоговим тахографом, за наявності у водія протоколу перевірки адаптації тахографа до транспортного засобу від 10.07.2019 та наявності реєстраційного листка режиму праці та відпочинку водія ОСОБА_3 за 11.07.2019. Крім того, за доводами позивача неправомірно застосовано адміністративно-господарські штрафи у розмірі 19720,00 грн за відсутності реєстраційних листків режиму праці та відпочинку водія у період з 13.06.2019 по 11.07.2019, оскільки водія було прийнято на роботу - 05.07.2019, а фактично водій приступив до здійснення перевезень пасажирів на маршруті тільки з 11.07.2019.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.08.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження; призначено судове засідання для розгляд справи по суті на 03.09.2019.

02.09.2019 до суду відповідачем-1 надано відзив на позов в якому вказано, що 11.07.2019 при проведенні рейдової перевірки контролю інспекторами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області був перевірений транспортний засіб марки БАЗ д.р.н. НОМЕР_1, який перебуває у користуванні у ТОВ "Аскуктранс". Зазначено, що відповідно до статті 40 Закону України "Про автомобільний транспорт" водій автобуса при перевезенні пасажирів зобов'язаний дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса, тому незалежно від факту продажу квитків 11.07.2019, водієм здійснювався міжнародний маршрут "Полтава-Суджа", протяжністю понад 500 км. Зазначено, що під час перевірки встановлено, що транспортний засіб обладнаний аналоговим тахографом. 11.07.2019 тахокарта заповнена не була, що підтверджено наданою до суду фотокопією. Крім того, за твердженням відповідача-1 на момент перевірки не було оформлено бланк підтвердження діяльності водія, який позивач додає до позову. Зазначено, що за результатами перевірки складено акт № 152918 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.07.2019, у якому зафіксовано порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім того, відповідач стверджує, що повідомлення про призначення розгляду справи на 30.07.2019 направлено позивачу рекомендованим листом /а.с. 73-75/.

Також ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 залучено до участі у справі №440/2889/19 у якості співвідповідача - Державну службу України з безпеки на транспорті (надалі - відповідач-2).

У зв'язку із залученням до участі у справі співвідповідача судом оголошено перерву в розгляді справи до 03.10.2019.

У судовому засіданні 03.10.2019 представник позивача позов підтримала та просила задовольнити позовні вимоги.

У судовому засіданні 03.10.2019 представник відповідача - 2 проти задоволення позову заперечувала.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

З матеріалів справи вбачається, що 08.07.2019 Управлінням Укртрансбезпеки у Полтавській області на підставі наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 05-05-18 320/03/15-18, видано направлення на рейдову перевірку № 008025 /а.с. 79/.

Відповідно до тимчасового реєстраційного талону НОМЕР_2 транспортний засіб марки - БАЗ, модель А07924, тип - автобус - D, використовується позивачем /а.с. 18/.

За результатами перевірки складено акт від 11.07.2019 № 152918 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом /а.с. 118/, в якому виявлено порушення під час надання послуг з регулярних міжнародних пасажирських перевезень за маршрутом Полтава - Суджа, у тому числі порушення, передбачені статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлено щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія чи бланки підтвердження діяльності водія за: 11.07.2019, 10.07.2019, 09.07.2019, 08.07.2019, 07.07.2019, 06.07.2019, 05.07.2019, 04.07.2019, 03.07.2019, 02.07.2019, 01.07.2019, 30.06.2019, 29.06.2019, 28.06.2019, 27.06.2019, 26.06.2019, 25.06.2019, 24.06.2019, 23.06.2019, 22.06.2019, 21.06.2019, 20.06.2019, 19.06.2019, 18.06.2019, 17.06.2019, 16.06.2019, 15.06.2019, 14.06.2019, 13.06.2019 чим порушено вимоги ЄУТР, абзац 9 частини першої перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км здійснюється одним водієм.

Акт перевірки містить відмітку про ознайомлення водія із змістом акта. Також зазначено, що водій від пояснень та підпису відмовився.

16.07.2019 відповідачем направлено позивачу повідомлення про розгляд справи про правопорушення законодавства про автомобільний транспорт в якому зазначено, що розгляд справи про порушення відбудеться з 10:00 до 12:00 30.07.2019 у приміщенні Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, каб. 124 /а.с. 78/.

У зв'язку з допущеними ТОВ "Аскуктранс" порушеннями за період з 13.06.2019 по 11.07.2019, які полягають в управлінні транспортним засобом при здійсненні міжнародного автомобільного перевезення без щоденного реєстраційного листка режиму праці та відпочинку, чим порушено вимоги ЄУТР, відповідальність за яке передбачено абзацом 11 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" начальником управління Укртрансбезпеки у Полтавській області 30.07.2019 винесено постанови про стягнення з ТОВ "Аскуктранс" адміністративно-господарського штрафу у розмірі 680,00 грн за № 138580, №138579, №138578, №138577, №138576, №138575, №138574, №138573, №138572, №138571, №138570, №138569, №138568, №138567, №138566, №138565, №138564, №138563, №138562, №138561, №138560, №138559, №138558, №138557, №138556, №138555, №138554, №138553, №138552 /а.с. 83-110/.

У зв'язку з допущеним ТОВ "Аскуктранс" 11.07.2019 порушенням, яке полягає в перевезення пасажирів на маршруті протяжністю 500 км одним водієм, відповідальність за яке передбачена абзацом 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", начальником управління Укртрансбезпеки у Полтавській області 30.07.2019 винесено постанову про стягнення з ТОВ "Аскуктранс" адміністративно-господарського штрафу за № 138551 у розмірі 510,00 грн /а.с. 112/.

Не погоджуючись із указаними рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (надалі - Закон № 2344-III).

Відповідно до статті 6 Закону № 2344-III центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює: державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

У разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі - Положення) Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до пункту 8 Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Абзацом 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 592 "Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті" утворено територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3.

З огляду на викладене, територіальні Управління Укртрансбезпеки є структурними підрозділами апарату Служби, які від імені Укртрансбезпеки здійснюють, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 (надалі - Порядок № 1567).

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1567 рейдова перевірка додержання суб'єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.

Згідно з пунктами 13 та 14 Порядку № 1567 графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується керівником Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об'єктах, що використовуються суб'єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Пунктом 15 Порядку № 1567 визначено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Згідно з пунктом 20 Порядку № 1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

Відповідно до пункту 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

Пунктом 25 Порядку № 1567 визначено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Відповідно до пункту 26 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

Суд зазначає, що 16.07.2019 відповідачем направлено позивачу повідомлення № 29969/33/24-19 про розгляд справи про правопорушення законодавства про автомобільний транспорт в якому зазначено, що розгляд справи про порушення відбудеться з 10:00 до 12:00 30.07.2019 у приміщенні Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, каб. 124 /а.с. 78, 117/.

Згідно з пунктом 27 Порядку № 1567 у разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Надаючи правову оцінку вимогам позивача про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 за №138580, №138579, №138578, №138577, №138576, №138575, №138574, №138573, №138572, №138571, №138570, №138569, №138568, №138567, №138566, №138565, №138564, №138563, №138562, №138561, №138560, №138559, №138558, №138557, №138556, №138555, №138554, №138553, №138552, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що 11.07.2019 при проведенні рейдової перевірки контролю, місце перевірки: а/д Р-60, км 171, відповідно до направлення на перевірку № 008025 від 08.07.2019 об 16 годині 20 хвилин інспекторами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області було здійснено перевірку транспортного засобу марки - БАЗ, державний номерний знак НОМЕР_1, який перебуває у користуванні ТОВ "Аскуктранс".

Зазначеним транспортним засобом керував водій - ОСОБА_3, що підтверджено посвідченням водія /а.с. 19/.

Перевіркою встановлено порушення водієм - ОСОБА_3 режиму праці та відпочинку, а саме: не оформлено щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія чи бланки підтвердження діяльності водія за: 11.07.2019, 10.07.2019, 09.07.2019, 08.07.2019, 07.07.2019, 06.07.2019, 05.07.2019, 04.07.2019, 03.07.2019, 02.07.2019, 01.07.2019, 30.06.2019, 29.06.2019, 28.06.2019, 27.06.2019, 26.06.2019, 25.06.2019, 24.06.2019, 23.06.2019, 22.06.2019, 21.06.2019, 20.06.2019, 19.06.2019, 18.06.2019, 17.06.2019, 16.06.2019, 15.06.2019, 14.06.2019, 13.06.2019 чим порушено вимоги ЄУТР.

Суд зазначає, що згідно зі статтею 18 Закону України "Про автомобільний транспорт" з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов'язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов'язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Відповідно до частини восьмої статті 53 Закону України "Про автомобільний транспорт" водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов'язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

Згідно з пунктом 1.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 №340 (надалі - Положення) це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.

Відповідно до пункту 1.3 Положення вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).

Пунктом 6.1 Порядку встановлено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 №385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 946/18241 (надалі - Інструкція №385) встановлено, що ця Інструкція поширюється на суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам'яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа "k", характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу "w", ефективного кола шини "l", а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін "адаптація тахографа до транспортного засобу", за визначенням ЄУТР, - "калібрування".

Згідно з пунктами 3.3, 3.6 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку: правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов'язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР); наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку; дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа; дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.

З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів підписаної в Женеві 01.07.1970 у частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.

Отже, водії зобов'язані надавати інспектору для контролю реєстраційні листки за поточний тиждень та попередні 28 календарних днів, тобто 29 тахограм.

З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів підписаної в Женеві 01.07.1970 в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.

Отже, водії зобов'язані надавати інспектору для контролю реєстраційні листки за поточний тиждень та попередні 28 календарних днів, тобто 29 тахограм.

Суд звертає увагу, що 20.09.2010 набрала чинності Поправка № 6 до ЄУТР, яка відповідно до ст. 12 - біс (Зразки типових бланків) та нового Доповнення 3 до додатку до ЄУТР передбачає оформлення Бланку підтвердження діяльності водія (додається) та у Інструкції (додається) визначає умови його використання.

Бланк підтвердження діяльності водія має бути оформлений шляхом друку тексту латинськими літерами та має бути підписаний перед виходом водія у рейс.

Під час проведення рейдової перевірки - 11.07.2019 виявлено керування водієм транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за період з 13.06.2019 по 11.07.2019.

Щодо обставин проведення вищевказаної перевірки відповідачем зазначено, що під час перевірки інспекторами встановлено, що транспортний засіб обладнано аналоговим тахографом, проте, станом на 11.07.2019 тахокарта заповнена не була.

Указане підтверджено наданою до суду відповідачем фотокопією тахографа /а.с. 115/.

Крім того, відповідачем зазначено, що на момент перевірки не було оформлено бланк підтвердження діяльності водія /а.с. 73а/.

Суд не приймає до уваги надані до позову докази, а саме: протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу /а.с. 53/; фотокопію заповненого тахографа за 11.07.2019 /а.с. 54/; бланк підтвердження діяльності водія /а.с. 57/, оскільки вказані документи не було надано позивачем під час перевірки.

Таким чином, позивачем не надано доказів надання під час перевірки водієм працівникам Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області тахограми за поточний день та за попередні 28 календарних днів та бланку підтвердження діяльності за період з 13.06.2019 по 11.07.2019.

Суд не бере до уваги посилання представника позивача про те, що під час перевірки транспортного засобу працівникам Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області надавалися відповідні щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку, оскільки в акті посадовими особами зафіксовано порушення абзацу 11 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", яке встановлено за порушення вимог закону щодо обов'язків дотримання водієм режимів праці та відпочинку.

Суд зазначає, що акт перевірки не містить зауважень водія.

Таким чином, при здійсненні міжнародних перевезень 11.07.2019, за маршрутом "м. Полтава-Суджа, у водія транспортного засобу марки - БАЗ, д.р.н. ВІ3932АА, що належить ТОВ "Аскуктранс", були відсутні щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку (тахокарти, бланки підтвердження діяльності) за період з 13.06.2019 по 11.07.2019.

Відповідно до абзацу 11 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною третьою статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" при вчиненні однією особою двох або більше правопорушень адміністративно-господарський штраф накладається за кожне правопорушення окремо.

За таких підстав відповідачем правомірно було встановлено наявність порушення позивачем абзацу 11 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити, що норма абзацу 11 частини першої статті 60 вищевказаного Закону передбачає санкцію за управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 х 40 = 680).

Тобто, таке порушення як управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку (прим. суду - у множині) є одним порушенням, за яке встановлено одну санкцію у вищевказаному розмірі (680 грн).

Тому застосування до позивача 29 санкцій (29 оскаржуваних постанов) за одне порушення не ґрунтується на вимогах закону.

Приймаючи до уваги підтвердження судом допущення позивачем вищевказаного порушення абзацу 11 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", суд вважає провомірною лише одну постанову від 30.07.2019 № 138580, якою зафіксовано порушення, що полягає в управлінні транспортним засобом при здійсненні міжнародного автомобільного перевезення без щоденного реєстраційного листка режиму праці та відпочинку, чим порушено вимоги ЄУТР за 11.07.2019, станом на дату перевірки.

Таким чином, доводи відповідача про наявність двадцяти дев'яти правопорушень є не обґрунтованими, а складання відповідачем двадцяти дев'яти постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу за відсутність у водія під час проведення перевірки 11.07.2019 листків режиму праці та відпочинку за відсутність кожного листка режиму праці та відпочинку окремо, починаючи з 13.06.2019 по 11.07.2019 є неправомірним, оскільки складом вчиненого правопорушення, є управління саме 11.07.2019 водієм позивача транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за поточний день та за попередні 28 календарних днів. Матеріалами справи підтверджується, що автомобіль позивача зупинявся уповноваженими особами відповідача лише один раз, коли було зафіксоване означене порушення - 11.07.2019.

Також суд зазначає, що згідно з наказом (розпорядженням) № АСК00000003-0000000041 від 04.07.2019 ОСОБА_3 прийнято на роботу в ТОВ "Аскуктранс" водієм з 05.07.2019 /а.с. 55/.

Відповідно до наказу № 32/АК від 05.07.2019 закріплено автобус БАЗ, д.р.н. ВІ3932АА за водієм ОСОБА_3 /а.с. 56/.

Крім того, відповідно до пункту 2 вказаного наказу водію ОСОБА_3 наказано приступити до перевезення пасажирів на автобусному маршруті - "Полтава-Суджа" з 11.07.2019 /а.с. 56/.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що постанова від 30.07.2019 за № 138580 про застосування стосовно ТОВ "Аскуктранс" адміністративно - господарських штрафів винесена відповідачем правомірно відповідно до вимог чинного законодавства, що підтверджується зібраними у справі доказами, проте, постанови від 30.07.2019 про застосування щодо ТОВ "Аскуктранс" адміністративно - господарських штрафів за №138579, №138578, №138577, №138576, №138575, №138574, №138573, №138572, №138571, №138570, №138569, №138568, №138567, №138566, №138565, №138564, №138563, №138562, №138561, №138560, №138559, №138558, №138557, №138556, №138555, №138554, №138553, №138552 винесені відповідачем необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття.

Надаючи правову оцінку вимогам позивача про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 № 138551, суд дійшов наступного висновку.

Суд зазначає, що відповідно до статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт" послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.

На автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.

Положеннями абзацу 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Водночас суд зазначає, що відповідачем не надано до суду доказів на підтвердження проведення у відповідному порядку розрахунку маршруту транспортного засобу.

Разом з тим, позивач зазначає, що 11.07.2019 автобус БАЗ номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_3 був направлений на маршрут "Полтава-Суджа" лише до м. Лохвиця, у зв'язку з тим, що 11.07.2019 не було проданих квитків пасажирам, які б прямували до Суджі. Крім того, зазначено, що протяжність маршруту "Полтава-Суджа" згідно із затвердженим розкладом руху складає 410 км, а протяжність маршруту від Полтави до Лохвиці складає 179 км, тому в рейс було направлено одного водія, оскільки довжина маршруту не перевищувала 500 км.

З наданого позивачем до суду дорожнього листа від 11.07.2019 вбачається, що автобус БАЗ номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_3 був направлений на маршрут "Лохвиця-Полтава-Лохвиця" /а.с. 68/.

Крім того, наданою до суду квитанцією підтверджено продаж квитків лише до м. Лохвиці /а.с. 69/.

Також у судовому засіданні представником відповідача підтверджено, що протяжність маршруту "Полтава-Суджа" не перевищує 500 км.

Таким чином, з огляду на те, що відповідачем не надано до суду належних доказів на підтвердження проведення у відповідному порядку розрахунку маршруту транспортного засобу, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання протиправною та скасування постанови Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 № 138551.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Положеннями частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

З огляду на часткове задоволення позову, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача судового збору пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскуктранс" (вул. Ю.Кондратюка, 2, кв. 28, м. Полтава, Полтавська область, 36040, код ЄДРПОУ 38194579) до Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області (вул. Європейська, 155, м. Полтава, Полтавська область, 36008), Державної служби України з безпеки на транспорті (проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправними та скасування постанов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати постанови Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 за №138579, №138578, №138577, №138576, №138575, №138574, №138573, №138572, №138571, №138570, №138569, №138568, №138567, №138566, №138565, №138564, №138563, №138562, №138561, №138560, №138559, №138558, №138557, №138556, №138555, №138554, №138553, №138552, № 138551.

У задоволенні позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 30.07.2019 за № 138580 відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскуктранс" (вул. Ю. Кондратюка, 2, кв. 28, м. Полтава, Полтавська область, 36040, код ЄДРПОУ 38194579) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1856,97 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подається учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Повний текст рішення складено 04.10.2019.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2019
Оприлюднено06.10.2019
Номер документу84741873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/2889/19

Рішення від 03.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Рішення від 03.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні