Рішення
від 23.09.2019 по справі 520/7541/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

23 вересня 2019 р. № 520/7541/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Зоркіна Ю.В.

при секретарі судового засідання Смоляр Є.А.

у присутності представника

позивача Перця В.С.

відповідача Харчишина О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "Книжковий клуб "Клуб сімейного дозвілля" (вул. Богдана Хмельницького, буд. 24,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 30881083) до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України (вул. Дегтярівська, буд. 11Г, м. Київ, 04119, код ЄДРПОУ 39440996) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до та просить суд: скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 15 квітня 2019 року № 0000845013, прийняте Харківським управлінням офісу великих платників податків ДФС, як територіальним підрозділом Офісу великих платників податків на підставі акту про результати камеральної перевірки від 18.03.2019 № 165/28-10-50-13-18/30881083; судові витрати покласти на відповідача по справі.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що висновки акту від 18.03.2019 року № 165/28-10-50-13-18/30881083, на підставі якого ухвалене оскаржуване ППР від 15 квітня 2019 року № 0000845013, щодо порушення Дочірнім підприємством з іноземними інвестиціями "Книжковий клуб "Клуб сімейного дозвілля" вимог абз. 14 п. 201.10 ст. 201 розд. V Податкового кодексу України є хибними, не відповідають фактичним обставинам справи, а саме податкове повідомлення-рішення винесене незаконно.

Ухвалою від 06.08.2019 року у справі відкрито провадження та призначено підготовче судове засідання. Протокольною ухвалою від 23.09.2019 року підготовче засідання по справі закрито та, з урахуванням положень ч.7 ст.181 КАС України, розпочато розгляд справи по суті.

В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав у повному обсязі, просив позовні вимоги задовольнити. У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з доводів викладених у відзиві на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Позивач, пройшовши визначену діючим законодавством процедуру державної реєстрації, набув статус суб'єкта - господарювання-юридичної особи, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет ( КВЕД 47.91).

Харківським управлінням офісу великих платників податків ДФС проведено перевірку Дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "Книжковий клуб "Клуб сімейного дозвілля", за результатами якої складено акт про результати камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації Дочірнім підприємством з іноземними інвестиціями "Книжковий клуб "Клуб сімейного дозвілля" податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за грудень 2017 року від 18.03.2019 № 165/28-10-50-13-18/30881083 (а.с. 96-101).

На підставі акту, 15 квітня 2019 року контролюючим органом прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000845013 (а.с. 9).

Зазначене податкове повідомлення-рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку до ДФС України та рішенням про результати розгляду скарги ДФС України від 25.06.2019 року № 28806/6/99-99-11-06-01-25 податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДФС від 15.04.2019 року № 0000845013 залишено без змін, а скарга платника податків без задоволення.

Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача на відповідність положенням ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.120-1.1 ст.120 1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог ст.ст.192, 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Відповідно до пункту 4 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України від 29 грудня 2010 року №1246 (в редакції чинній на час здійснення реєстрації), до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією, визначеною п.201.16 ст. 201 Кодексу (далі - комісія), прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години (пункт 3 Порядку).

Відповідно до пункту 5 Порядку податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200 1та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307" внесено зміни до форми податкової накладної та порядку її заповнення. Згідно з пунктом 4 наказу № 763 цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року. Наказ № 763 набрав чинності з 01 грудня 2018 року.

Таким чином, з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування. Податкові накладні та розрахунки коригування, які були подані на реєстрацію до 01.12.2018 і реєстрація яких була зупинена, в подальшому реєструються в ЄРПН за формою, за якою такі документи були подані до ЄРПН.

Долученими до матеріалів справи документами підтверджено, що позивачем 15.01.2018 направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні розрахунки коригування до зведених податкових накладних: №6897 від 31.12.2017, № 6898 від 31.12.2017, № 6899 від 31.12.2017, №6900 від 31.12.2017, №6901 від 31.12.2017, №6902 від 31.12.2017, №6903 від 31.12.2017, №6904 від 31.12.2017, № 6905 від 31.12.2017, №6906 від 31.12.2017, № 6907 від 31.12.2017, №6908 від 31.12.2017, №6909 від 31.12.2017, №6910 від 31.12.2017, №6911 від 31.12.2017, №6912 від 31.12.2017, №6913 від 31.12.2017, №6914 від 31.12.2017, №6915 від 31.12.2017, №6916 від 31.12.2017, №6917 від 31.12.2017, №6918 від 31.12.2017, №6919 від 31.12.2017, граничний термін реєстрації яких припадає на 15.01.2018.

За результатами обробки відправлених на реєстрацію розрахунків коригування позивачем отримано Квитанції № 1 з результатом обробки документ не прийнято за наступної підстави: Документ не може бути прийнятий - рядок 0. Порушення вимог порядку заповнення податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної, а саме: у графі Причина коригування розрахунку коригування до податкової накладної у всіх рядках, які заповнюються із зміною номенклатури товарів/послуг, повинно зазначатися Зміна номенклатури .

Розрахунок коригування № 6897 від 31.12.2017 протягом 15.01.2018 направлено для реєстрації двічі та також було отримано квитанцію з наступним формулюванням: Документ не може бути прийнятий - рядок 1. Порушення вимог порядку заповнення податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної, а саме: у графі Номенклатура товарів/послуг зазначено Податкова накладна № 1517 від 31.01.2017 , тоді як в податковій накладній, яка коригується зазначено Податкова накладна № 115/753 від 22.12.2016, ІГІН постачальника: 001319520396 (а.с. 18-91).

Тобто, розрахунки коригування до зведених податкових накладних 15.01.2018 заповнені з порушенням вимог порядку заповнення податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної, що не спростовано позивачем.

Разом з тим, судом встановлено, що відповідно до акту перевірки вище зазначені розрахунки коригування до зведених податкових накладних зареєстровані 18.01.2018, окрім 6914 та 6919, які зареєстровані 17.01.2018 та 22.01.2018 відповідно.

Позивач послався на те, що 24.01.2018, вказані рішення (квитанції) контролюючого органу про неприйняття розрахунків коригування до податкових накладних оскаржені в адміністративному порядку шляхом подання скарги до ДФС України, відповідно до положень статей 55, 56 Податкового Кодексу України та Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 року № 916.

У зв'язку з тим, що до теперішнього часу ДП КК Клуб сімейного дозвілля не отримало рішення ДФС України за результатами розгляду даної скарги та відповідно до абзаців 2,3 пункту 56.9 статті 56 ПК України якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.

Суд зазначає, що відповідно до пунктів 56.2, 56.3 статті 56 ПК України у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Строк розгляду контролюючим органом скарги платника податків установлений пунктом 56.8 статті 56 ПК України, у відповідності до якого контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

З урахуванням положень пункту 56.9 статті 56 ПК України керівник (або його заступник) відповідного контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника контролюючого органу (або його заступника), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника контролюючого органу (або його заступника) про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення 20-денного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.

Наведене вище дає підстави для висновку, що юридичним наслідком порушення контролюючим органом встановленого ПК України або продовженого рішенням керівника контролюючого органу (його заступника) строку розгляду скарги платника податків, тобто ненаправлення впродовж цих строків платнику податків вмотивованого рішення за результатами розгляду скарги, є визнання скарги такою, що повністю задоволена на користь платника податків з наступного за днем закінчення зазначених строків дня. Такий самий правовий наслідок настає в разі, якщо рішення керівника контролюючого органу (або його заступника) про продовження строків розгляду скарги не було надіслано платнику податків до спливу двадцятиденного строку для розгляду скарги в процедурі адміністративного оскарження.

Визнання скарги повністю задоволеною на користь платника податків означає, що оскаржене рішення контролюючого органу з цього часу припинило регулюючу дію та не створює для платника податків юридичного обов'язку. Отже, оскаржуване рішення контролюючого органу припиняє свою дію за умови, що податковим органом не повідомлено суб'єкта господарювання про результати розгляду його скарги у строк, встановлений діючим законодавством.

З урахуванням положень п. 56.16 ст.56 ПК України та присів ч.1 р. V Порядку подання скарги Порядку оформлення та подання скарг платниками податків та їх розгляду органами , затвердженого наказом Мінфіну від 21.05.2015 за № 916, днем подання платником податків скарги є: при поданні скарги безпосередньо до контролюючого органу - день фактичного отримання скарги контролюючим органом; при надсиланні скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від платника податків поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті. У разі відсутності повідомлення про вручення або відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв'язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює з'ясування дати отримання відділенням поштового зв'язку скарги, днем подання скарги вважається день надходження скарги до контролюючого органу.

В судове засідання представником позивача не надано доказів на підтвердження отримання скарги відповідачем по справі. Долучені до матеріалів справи опис вкладення до цінного листа та відповідний фіскальний чек не підтверджують факту направлення скарги на адресу ДФС України, оскільки вказані трек-номери не зареєстровані в системі Укрпошти та відповідно не дозволяють встановити дату отримання поштового відправлення.

Посилання на рішення Бізнес-омбудсмена № DDN-2017/7/3-13442 від 03.07.2018, яким позивача повідомлено про те, Рада рекомендувала ДФС забезпечити неупереджений та всебічний розгляд скарги позивача, прийняти мотивоване рішення за результатами її розгляду та здійснення розгляду предмету скарги на засіданні спеціалізованої експертної групи ДФС та Ради, підтверджує лише обізнаність відповідача про наявність скарги та не спростовують факту неотримання та не розгляду скарги суб'єкта господарювання контролюючим органом.

Відповідно до ст. ст. 7, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України. У відповідності до ч. 2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З врахуванням приписів ч. 3 ст. 243 КАС України останнім днем виготовлення повного тексту судового рішення у цій справі є 03.10.2019, проте, в цей день суддя перебувала у відрядженні, таким чином, повний текст рішення складено та підписано у перший робочий день судді 04.10.2019.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242-246, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов залишити без задоволення

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2019
Оприлюднено06.10.2019
Номер документу84742262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/7541/19

Рішення від 23.09.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні