Ухвала
від 01.10.2019 по справі 640/9253/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про забезпечення позову

01 жовтня 2019 року м. Київ № 640/9253/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши заяву позивача про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клінінг Стар" до Головного управління Держпраці у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Клінінг Стар" (далі - позивач, ТОВ ""Клінінг Стар") до Головного управління Держпраці у Київській області (далі - відповідач) , про визнання протиправною та скасування постанови відповідача про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №КВ1023/1774/НД/АВ/СПТД/ФС-359 від 07 травня 2019 року у розмірі 417300,00 грн., (далі - оскаржувана постанова) .

Ухвалою суду від 03 червня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/9253/19, (далі - справа №640/9253/19) .

При цьому, після відкриття провадження у справі позивачем подано до суду письмову заяву про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі оскаржуваної постанови до набрання законної сили судовим рішенням за наслідками розгляду цієї справи по суті, (далі - подана заява) .

В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено, зокрема, що 25 вересня 2019 року позивачем отримано лист вх. №1052 від 25.09.2019р. разом із постановою, винесеною державним виконавцем Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Когутом Дмитром Анатолійовичем про відкриття виконавчого провадження №60044530 від 16.09.2019р.

Також, позивачем зазначено, що вказаною постановою про відкриття виконавчого провадження відбувається примусове стягнення штрафу у розмірі 417300,00 грн. із позивача на підставі оскаржуваної постанови, скасування якої є предметом адміністративного позову по справі №640/9253/19, Таким чином, невжиття заходів забезпечення позову може призвести до подвійного стягнення штрафних санкцій з позивача за невиконання оскаржуваної постанови, що в свою чергу посилить і без того скрутне становище позивача та призведе до його неплатоспроможності, невиконання взятих на себе договірних зобов'язань, відсутності коштів для сплати податків та обмежить право власників щодо отримання прибутку від діяльності підприємства.

Так, згідно з ч.ч. 1, 2, 4 ст. 150, ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглядаючи та вирішуючи по суті подану заяву, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Так, постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими №КВ1023/1774/НД/АВ/СПТД/ФС-359 від 07 травня 2019 року, керуючись статтею 259 Кодексу законів про працю України, статтею 53 Закону України "про зайнятість населення", частиною третьою статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пунктом 8 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509, (далі - Порядок - №509) , та на підставі абзацу 7, частини 2, ст. 265 КЗпП України, вирішено накласти на ТОВ "Клінінг Стар" штраф у розмірі 417300,00 грн.

Відповідно до п. 9, пп.3 п. 11 Порядку №509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб'єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).

Отже, з огляду на те, що оскаржувана постанова прийнята у зв'язку з виявленням уповноваженими особами порушень з боку ТОВ "Клінінг Стар" вимог абзацу 7, частини 2, ст. 265 КЗпП України, остання, згідно з наведеними законодавчими положеннями, має силу виконавчого документу.

З наведеного вбачається, що відповідач реалізував свої повноваження, передбачені п. 11 Порядку №509, та подав оскаржувану постанову на примусове виконання до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у м. Києві.

У зв'язку з цим органом державної виконавчої служби було відкрито відповідне виконавче провадження, про що повідомлено позивача листом вх. №1052 від 25.09.2019р.

Суд звертає увагу, оскільки нормами Порядку №509 та ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" не передбачено такої підстави для зупинення дії (реалізації) постанов органів Держпраці про накладення штрафів як оскарження таких постанов до суду, та з огляду на фактичне пред'явлення оскаржуваної постанови до примусового виконання, наразі існує очевидна та реальна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам ТОВ "Клінінг Стар" до ухвалення рішення у справі №640/9253/19.

Також у випадку встановлення за результатами судового розгляду справи №640/9253/19 протиправності оскаржуваної постанови, позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат для відновлення своїх порушених прав та повернення власного майна (коштів), на яке може бути звернуте стягнення.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість тверджень позивача відносно того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити реалізацію виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Згідно з Рекомендаціями № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Міністрів Ради Європи від 13 вересня 1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов'язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов'язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акту; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв'язку з оскарженням адміністративного акту.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року у справі "Пантелеєнко проти України" (Заява №11901/02) зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи позивача на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість поданої заяви та, як наслідок, про наявність підстав та необхідність вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі оскаржуваної постанови, оскільки, за переконанням суду, дійсно невжиття таких заходів може істотно ускладнити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся.

При цьому, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову за результатами розгляду поданої заяви не є вирішенням публічно-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Вжиття заходів забезпечення позову, у даному випадку, суд вважає вимушеним заходом, оскільки, як уже зазначено у даному судовому рішенні, невжиття заходів забезпечення позову призведе до негативних наслідків, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72, 77, 150, 151, 154, 241-243, 248 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Клінінг Стар" про забезпечення адміністративного позову - задовольнити повністю.

2. Зупинити стягнення на підставі Постанови про накладення штрафу №КВ1023/1774/НД/АВ/СПТД/ФС-359 від 07 травня 2019 року.

3. Дана ухвала підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 156 КАС України.

4. Дана ухвала може бути пред'явлена до виконання у порядку та спосіб, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", у строк до 03 жовтня 2022 року.

Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Клінінг Стар" (03057, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 12; код ЄДРПОУ: 37783829)

Боржник: Головне управління Держпраці у Київській області (04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10; код ЄДРПОУ: 39794214).

Роз'яснити, що дана ухвала діє до вирішення адміністративної справи №640/9253/19 по суті та набрання судовим рішенням у вказаній справі законної сили.

Дана ухвала суду підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено07.10.2019
Номер документу84756388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/9253/19

Рішення від 28.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 24.05.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні