ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2019 року Справа № 160/5983/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Територіального сервісного центру № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області, Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 27.06.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Територіального сервісного центру № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Територіального сервісного центру № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області щодо відмови ОСОБА_1 у проведенні державної реєстрації транспортного засобу марки Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, тип ТЗ - легковий автомобіль , номер кузова (шасі, рама) НОМЕР_2 , н/з НОМЕР_3 ;
- зобов`язати Територіальний сервісний центр № 1242 Регіонального сервісного центру МВС України в Дніпропетровській області зареєструвати за ОСОБА_1 транспортний засіб марки Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, тип ТЗ - легковий автомобіль, номер кузова (шасі, рама) НОМЕР_2 , н/з НОМЕР_3 .
2. Ухвалою суду від 02.07.2019:
- прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 160/5983/19;
- залучено у якості відповідача Регіональний сервісний центр МВС в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 40112155; проспект Праці, 16, м. Дніпро, 49041);
- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;
- у зв`язку із поданням позивачем незасвідчених доказів витребувано від позивача належним чином засвідчені докази;
- витребувано від відповідача докази по справі.
3. 02.08.2019 до канцелярії суду надійшов відзив на позов.
4. Здійснюючи розгляд справи по суті судом було встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази отримання ухвали суду від 02.07.2019 позивачем.
5. За інформацією, отриманою з сайту ПАТ Укрпошта за штрих-кодовим ідентифікатором 4900074318709 відправлення прийняте 19.07.2019 та станом на 20.07.2019 відправлення у точці видачі/доставки.
6. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для повторного направлення на адресу позивача ухвали суду від 02.07.2019, про що постановлено ухвалу від 06.09.2019.
7. 11.09.2019 до канцелярії суду без заяви (клопотання) або супровідного листа подані незасвідчені копії документів, поданих до позовної заяви.
8. 02.10.2019 позивачу у приміщенні суду вручено ухвали про відкриття провадження від 02.07.2019 та про повторне направлення вказаної ухвали від 06.09.2019.
9. 03.10.2019 до канцелярії суду без заяви (клопотання) або супровідного листа подані засвідчені копії документів, поданих разом із позовною заявою.
щодо тривалості розгляду справи
10. Тривалість розгляду цієї справи обумовлена вжиттям судом заходів для вручення позивачу ухвали про відкриття провадження та одержання від позивача належним чином засвідчених доказів, доданих до позовної заяви.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
11. Позивач вважає протиправною відмову у реєстрації транспортного засобу, оскільки оригінали реєстраційних документів, виданих у країні попередньої реєстрації, були викрадені.
12. Нездійсненням реєстрації транспортного засобу порушується право власності позивача.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ
13. Відповідачі проти позову заперечили повністю, зазначивши, що відмова в перереєстрації автомобіля з причин відсутності реєстраційного або прирівняного до нього документа іншої держави, де зареєстровано транспортний засіб, із посиланням на пункт 29 Порядку № 1388, є правомірною.
14. У разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави, обов`язковим є подання до сервісних центрів МВС реєстраційних або прирівняних до них документів такої держави.
15. Державна реєстрація тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів проводиться виключно за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України.
16. Відповідно до пункту 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі документів, що підтверджують правомірність їх придбання, до яких відноситься і копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин.
17. Позови про визнання права власності розглядаються в порядку цивільного процесуального судочинства.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
18. 18.04.2019 ОСОБА_1 звернулась до Територіального сервісного центру № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області з заявою про реєстрацію транспортного засобу марки Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, номер кузову НОМЕР_2 на підставі матеріалів, що додані до заяви.
19. Згідно вказаної заяви транспортний засіб розмитнений на ім`я заявниці, але вкрадений технічний паспорт (німецький бріф).
20. До заяви додані копії:
- паспорту та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 ;
- договору № 173/09/16 купівлі-продажу транспортного засобу від 29.09.2019, згідно якого ПП Авто ТАЙМ передає, а ОСОБА_1 зобов`язується прийти у власність транспортний засіб марки Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, тип ТЗ - легковий автомобіль, номер кузова (шасі, рама) НОМЕР_2 . Транспортний засіб належить на праві власності продовцю, що підтверджується ВМД № 2/204050001/2015/025048 від 25.12.2015; акта приймання-передачі та акта огляду реалізованого транспортного засобу;
- картки пропуску транспортного засобу митницею, згідно якої 31.12.2015 імпортер ПП АВТО ТАЙМ через митницю на кордоні п/п Ягодин-Дорогуск , згідно інвойсу 238-11-R, перевізник ОСОБА_2 , здійснив ввезення на територію України автомобіля легкового марки Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, кузов НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_4 СL, країна відправлення Сполучене королівство Великої Британії та Північної Ірландії, місце прибуття Рівненська митниця ДФС;
- фото автомобіля від 21.12.2015;
- інвойсу № 8974567 від 27.11.2015 від APACE LIMITED покупцю ПП Авто ТАЙМ на автомобіль Chevrolet модель Matiz , 2006 року випуску, кузов НОМЕР_2 вартістю 400 Євро;
- засвідчених митницею копій аркушів реєстраційних документів LG HM393, WF НОМЕР_5 , НН-РL1389, НОМЕР_6 ;
- сертифікату тимчасової реєстрації транспортного засобу у Литовській Республіці від 10.11.2015 № 12918638, строком до 10.12.2015, перша реєстрація 31.20.2006, перша реєстрація у Литві 10.11.2015, номер НОМЕР_4 СL, автомобіль Chevrolet модель Matiz , кузов НОМЕР_2 , сертифікат не для перереєстрації транспортного засобу, на ім`я Любов Пономарьова, Україна, Дніпропетровськ, Волоське, Гагаріна 17 ;
- доручення APACE LIMITED здійснити постачання транспортного засобу ПП Авто ТАЙМ згідно контракту № 10/15 від 15.10.2015 марка Chevrolet , кузов НОМЕР_2 , модель Matiz ОСОБА_3 ;
- довідки слідчого від 07.05.2016, виданої потерпілій у кримінальному провадженні ОСОБА_4 АДРЕСА_2 , згідно якої у період часу з 21:00 04.07.2016 до 08:00 05.07.2016 невстановлена особа, перебуваючи за адресою м. Дніпропетровськ, пр. Гагаріна 99, шляхом розбиття скла автомобіля Chevrolet моделі Матіз д.н.з. НОМЕР_7 , здійснила крадіжку особистих речей потерпілого, а саме:
1) декларація розмитнення на ім`я ПП АВТОТАЙМ ЄДРПОУ 39083393,
2) довіреність на ім`я ОСОБА_4 на право керування транспортним засобом Chevrolet моделі Матіз д.н.з. НОМЕР_7 , тим самим спричинила матеріальний збиток останньому,
3) технічний паспорт на автомобіль Chevrolet моделі Матіз д.н.з. НОМЕР_7 .
21. 20.04.2019 Територіальний сервісний центр № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області відмовив у реєстрації транспортного засобу на підставі пункту 29 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку і автомобілів, автобусів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, згідно якого у разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави, обов`язковим є подання до сервісних центрів МВС реєстраційних або прирівняних до них документів такої держави.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
22. Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлена Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі - Порядок № 1388).
23. Порядок № 1388 є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов`язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.
24. Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій (абзац перший пункту 3 Порядку № 1388).
25. Транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг (пункт 6 Порядку № 1388).
26. Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини) (абзац перший пункту 7 Порядку № 1388).
27. Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають державним стандартам, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється (абзац другий пункту 7 Порядку № 1388).
28. Транспортні засоби, тимчасово ввезені на митну територію України для особистого користування більш як на 30 діб, підлягають державній реєстрації в сервісних центрах МВС на строк, визначений відповідним органом доходів і зборів. Тимчасово ввезені транспортні засоби не можуть бути розкомплектовані на запасні частини, передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам (абзац третій пункту 7 Порядку № 1388).
29. Згідно абзацу першого пункту 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
30. Другим абзацом вказаного пункту встановлено, що документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:
- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
- укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
- укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
- нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
- договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою;
- договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;
- свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
- рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;
- рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;
- копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
- довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;
- акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
- митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
- договір фінансового лізингу;
- акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;
- договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
31. Відповідно до пункту 10 Порядку № 1388 державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.
32. Згідно пункту 28 Порядку № 1388 ввезені в Україну транспортні засоби підлягають державній реєстрації на підставі заяв власників і митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронних митних декларацій або виданих органами доходів і зборів посвідчень про їх реєстрацію в сервісних центрах МВС.
33. Пунктом 29 Порядку № 1388 встановлено, що у разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави, обов`язковим є подання до сервісних центрів МВС реєстраційних або прирівняних до них документів такої держави.
34. Державна реєстрація тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів проводиться виключно за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України (крім транспортних засобів, що належать дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні, їх персоналу та членам сімей персоналу, акредитованих в установленому порядку в МЗС, а також міжурядовим організаціям та їх співробітникам, які не є резидентами України) (пункт 31 Порядку № 1388).
VІ. ОЦІНКА СУДУ
35. Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
36. Надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що сервісний центр МВС здійснюючи державну реєстрацію (перереєстрацію) транспортного засобу зобов`язаний діяти згідно Порядку № 1388.
37. Абзацом першим пункту 8 Порядку № 1388 встановлено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, і документів, що посвідчують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів.
38. Перелік документів, які є підставою для реєстрації транспортних засобів, визначений другим пункту 8 Порядку № 1388, є вичерпним.
39. Пунктами 29 та 31 Порядку № 1388 чітко передбачено, що у разі коли транспортні засоби перебували в експлуатації за межами України і були зареєстровані у відповідних органах іншої держави, обов`язковим є подання до сервісних центрів МВС реєстраційних або прирівняних до них документів такої держави, а державна реєстрація тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів проводиться виключно за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України.
40. Порядок № 1388 не передбачає у розглянутому випадку можливість, з метою реєстрації транспортного засобу, надання заявником копій документів, у тому числі у разі їх втрати або викрадення.
41. З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскільки транспортний засіб не був раніше зареєстрований в України, перебував в експлуатації за її межами, вимоги відповідача про необхідність надання оригіналів реєстраційних або прирівняних до них документів іншої держави, є обов`язковим.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
42. З системного аналізу матеріалів справи та наведеним норм законодавства суд дійшов висновку, що відмова у проведенні державної реєстрації транспортного засобу є правомірною, відповідач діяв у межах повноважень та у порядку, встановленому чинним законодавством, у зв`язку із чим відсутні підстави для задоволення позову.
43. Судові витрати на сплату судового збору у зв`язку із відмовою у задоволенні позову покладаються на позивача.
44. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
45. У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (код НОМЕР_8 ; АДРЕСА_2 ) до Територіального сервісного центру № 1242 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області (проспект Праці, 16, м. Дніпро, 49041), Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 40112155; проспект Праці, 16, м. Дніпро, 49501) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
46. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
47. Повне рішення складено 07.10.2019.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2019 |
Оприлюднено | 08.10.2019 |
Номер документу | 84782105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні