Рішення
від 07.10.2019 по справі 160/6534/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2019 року Справа № 160/6534/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Турової О.М., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ

12 липня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (далі - ТОВ Промо-сервіс , позивач) до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач-1) та Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-2), в якій позивач просить:

- скасувати рішення регіональної комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкових накладних №1076669/39932350 від 14.02.2019 року, №1076670/39932350 від 14.02.2019 року та №1081460/39932350 від 20.02.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ Промо-сервіс податкові накладні від 10.10.2018 року №63,64,65.

Позивачем в обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ Промо-сервіс , засобами телекомунікаційного зв`язку направило до центрального рівня Державної фіскальної служби України на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, наступні податкові накладні: №63 від 10.10.2018 року, №64 від 10.10.2018 року та №65 від 10.10.2018 року. Згідно інформації, зазначеної у квитанціях №1, реєстрацію документів в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із перевищуванням обсягу постачання товару/послуги 49.41 величині залишків обсягу придбання такого товару, що відповідає вимогам п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Позивач надав до контролюючого органу письмові пояснення, щодо реальності здійснення господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів. Оскаржуваними рішеннями регіональної комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області позивачу відмовлено у реєстрації вищезазначених податкових накладних. Означені рішення є необґрунтованими і протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки не містять жодних посилань на документи, які не були подані позивачем, а також вказівки на те, які саме документи складені з порушенням чинного законодавства, що є порушенням приписів Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №117.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2019 року вищевказана позовна заява ТОВ Промо-сервіс залишена без руху у зв`язку із сплатою судового збору у неналежному розмірі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.08.2019 року прийнято позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Промо-сервіс" до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/6534/19 за цією позовною заявою, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами з 23.08.2019 року, а також встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

21 серпня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ГУ ДФС у Дніпропетровській області на позовну заяву ТОВ Промо-сервіс , в якому відповідач-1 заперечує проти задоволення позовних вимог, які заявлені до нього, посилаючись на те, що під час направлення позивачем податкових накладних №63 від 10.10.2018 року, №64 від 10.10.2018 року та №65 від 10.10.2018 року на реєстрацію в ЄРПН їх реєстрацію було зупинено на підставі п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України через те, що обсяг постачання/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги, та запропоновано підприємству надати письмові пояснення та копії документів, необхідні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної. За результатами наданих позивачем документів Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийнято рішення про відмову у реєстрації вищевказаних податкових накладних з причин ненадання платником податків копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Крім того, відповідач зазначав, що в поданих позивачем документах наявні неузгодженості, які ставлять під сумнів можливість використання ТОВ Промо-сервіс вказаних у податкових накладних транспортних засобів та первинних документах, а саме: в договорах оренди транспортних засобів, укладених із фізичною особою ОСОБА_1 . Таким чином, оскаржувані рішення прийняті правомірно та обґрунтовано.

21 серпня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ДФС України на позовну заяву ТОВ Промо-сервіс , в якому відповідач-2 заперечує проти задоволення позовних вимог, які заявлені до нього, посилаючись на те, що позовні вимоги щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є безпідставними, оскільки без надання правової оцінки рішенням комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. Крім того, відповідач-2 зазначає, що зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДФС України від вимог до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішень відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідних податкових накладних/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №117.

21 серпня 2019 року від позивача надійшли відповіді на відзиви відповідачів, в яких зазначалося, що відповідачем-1 у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних в супереч приписам п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та п.13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №117, не було вказано розрахункових показників критерію ризиковості, якому, на думку контролюючого органу, відповідає позивач, та конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення. Натомість, позивачем було надано всі необхідні первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, за результатами яких складено податкові накладні №63 від 10.10.2018 року, №64 від 10.10.2018 року та №65 від 10.10.2018 року, які безпідставно не взяті контролюючим органом до уваги.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України , за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Зважаючи на наведене та відповідно до вимог ст.ст. 243, 250, 257, 258, 262 КАС України справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі, з огляду на таке.

Судом встановлено, що ТОВ Промо-Сервіс (код ЄДРПОУ 42378174) є юридичною особою приватного права, основним видом господарської діяльності ТОВ Промо-Сервіс`на підставі ліцензії МВС України №1355 від 04.11.2015 року є діяльність приватних охоронних служб (код КВЕД 80.10). Профільними видами діяльності підприємства є послуги пов`язані з особистою безпекою, послуги щодо перевезення в броньованих автомобілях, послуги щодо сторожування, а також Вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41).

На підставі укладених разових договорів-заявок Товариство з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (Перевізник) здійснює для Товариства з обмеженою відповідальністю Автобуд- комплекс-К (Замовник) транспортні перевезення вантажів в межах України.

Для надання послуг з перевезення вантажів автомобільними транспортом, ТОВ Промо-Сервіс винаймає у фізичної особи ОСОБА_1 (рнокпп. НОМЕР_1 ) вантажні транспортні засоби, згідно договорів про оренду.

Факти реального здійснення Позивачем перевезень вантажів автомобільним транспортом, на замовлення ТОВ Автобудкомплекс-К , підтверджуються наступними первинними бухгалтерськими документами: разовими договорами-заявками на здійснення транспортного перевезення №09/10/2, N909/10/3 та N909/10/4 від 09.10.2018 року; товарно-транспортними накладними №96214, №96273 та N996302 від 09.10.2018 року; актами надання послуг №482, №483 та №484 від 10.10.2018 року; рахунками на оплату №482, №483 та №484 від 10.10.2018 року; платіжними дорученнями №15140 від 01.11.2018 року, №15240 від 02.11.2018 року та №15295 від 05.11.2018 року; банківськими виписками по рахунку; договорами оренди транспортних засобів N901-09/18/1 від 01.09.2018 року та N930-07/18/2 від 30.07.2018 року; видатковими касовими ордерами №34, №35, N936 та N937 від 08.11.2018 року; оборотно-сальдовими відомостями по рахункам № 361 та №631.

22 жовтня 2018 року ТОВ Промо-сервіс засобами телекомунікаційного зв`язку направило до центрального рівня Державної фіскальної служби України на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, наступні податкові накладні: №63 від 10.10.2018 року на загальну суму 11000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1 833,33 грн., №64 від 10.10.2018 року на загальну суму 11 000,00 в т.ч. ПДВ 1 833,33 грн. та №65 від 10.10.2018 року на загальну суму 11000,00 в т.ч. ПДВ 1 833,33 грн. Про отримання Відповідачем-1 вищевказаних податкових накладних свідчать квитанції №1 від 22.10.2018 року та від 24.10.2018р.

Згідно з інформацією, зазначеною у квитанціях №1 від 22.10.2018 року та від 24.10.2018р., реєстрацію вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку перевищуванням обсягу постачання товару/послуги 49.41 величині залишків обсягу придбання такого товару, що відповідає вимогам п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів.

У встановленому порядку, 11.02.2019 року Позивач надав до контролюючого органу письмові пояснення щодо реальності здійснення господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, а саме: разові договори-заявки із ТОВ Автобудкомплекс-К на здійснення транспортного перевезення, акти надання послуг, рахунки на оплату, платіжні доручення, банківські виписки по особовим рахункам, договори оренди транспортних засобів, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості, звіт за формою 1ДФ III кв. 2018 року, наказ.

Проте, спірними рішеннями регіональної комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області позивачу було відмовлено у реєстрації вищезазначених податкових накладних, а саме: рішенням №1076669/39932350 від 14.02.201 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №63 від 10.10.2018 року, рішенням №1076670/39932350 від 14.02.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №64 від 10.10.2018 року та рішенням №1081460/39932350 від 20.02.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №65 від 10.10.2018 року, через ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. При цьому після вказаного переліку зазначено у дужках, що документи, які не надано підкреслити.

Водночас, з оспорюваних рішень, копії яких долучено до матеріалів справи, слідує, що контролюючим органом при їх прийнятті не підкреслено жодного з перелічених документів, в даному випадку останній обмежився лише проставлянням відмітки х навпроти всього вищевказаного переліку, не вказавши яких саме конкретно документів не було надано платником податку у цьому конкретному випадку.

Не погодившись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами, далі - Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено08.10.2019
Номер документу84782226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6534/19

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні