Рішення
від 07.10.2019 по справі 400/3080/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2019 р. № 400/3080/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянув у письмовому в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Управління Державного агенства рибного господарства у Миколаївській області, пр. Героїв України, 1-А, м.Миколаїв, 54025

до відповідача:Приватного підприємства "Риболовне підприємство Вирішальний", вул. Набережна, 53А, м.Миколаїв,54059

про:скасування дозволу від 06.03.2017 № 003,

ВСТАНОВИВ:

Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області (надалі позивач, Управління) звернулось до адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "Риболовне підприємство Вирішальний" (надалі -відповідач, ПП Риболовне підприємство Вирішальний ) про скасування дозволу на спеціальне використання біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) № 003 від 06.03.2017 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що Миколаївським рибоохоронним патрулем було видано Приватному підприємству Риболовне підприємство Вирішальний Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) № 003 від 06.03.2017 року. Під час перевірки дозвільної справи відповідача було встановлено факт надання в документах, що додаються до заяви про видачу документа дозвільного характеру, недостовірної інформації. В зв`язку з встановленням факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додані до неї, недостовірної інформації, позивач звернувся до суду з позовними вимогами про анулювання документа дозвільного характеру.

Ухвалою від 28.12.2018 року Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 400/3080/18 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що 01.03.2017 року відповідач звернувся до начальника Миколаївського рибоохоронного патруля з заявою про надання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах). До заяви було додано довідку про наявність у суб`єкта господарювання рибальських суден (плавзасобів), дозволених

знарядь лову (відповідно до вимог правил рибальства та режимів) та рибоприймальних

пунктів (місця розташування яких погоджено відповідно до законодавства) на визначеному

рибогосподарському водному об`єкті (його частині), відповідно до якої у ПП Риболовне підприємство Вирішальний наявні рибоприймальні пункти (місце яких погоджено згідно із законодавством), а саме: м. Очаків, Воєнний порт; м. Очаків, вул. Ольвійська, 30; Мотофелюга НОМЕР_1; Мотофелюга НОМЕР_2. Позивачем, 06.03.2017 року видано відповідачу Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) № 003. Під час перевірки дозвільної справи відповідача було встановлено факт надання в документах, що додаються до заяви про видачу документа дозвільного характеру, недостовірної інформації, а саме згідно листа Держрибагентства від 27.11.2018 року за № 3-6.2-10/7282-18 вказано, що у Держрибагентстві відсутня Інформація щодо погодження рибоприймального пункту ПП Риболовне підприємство Вирішальний на мотофелюзі НОМЕР_1. Відповідачем зазначено, що ним не подавалась недостовірна інформація у частині наявності РПП на мотофелюзі НОМЕР_1, фактично розміщення цього РПП було погоджено шляхом надання документів з боку відповідача, та завіренням журналу обліку РПП з боку посадової особи позивача та мовчазної згоди, але інформація не була внесена до переліку РПП, місце яких погоджено.

Представники сторін в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, про причини неявки суд не сповістили. Заяв чи клопотань до суду не надходило.

Відповідно до статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі -КАС України), суд здійснив розгляд справи у письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне підприємство Риболовне підприємство Вирішальний є суб`єктом господарської діяльності, яке зареєстроване у державному реєстрі юридичних осіб з 2002 року. Підприємство займається рибальством, рибництвом, переробкою та торгівлею рибою.

06.03.2017 року підприємство отримало Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах з видом використання - промислове рибальство (промисел) у рибогосподарському водному об`єкті Чорне море рибальськими суднами, зокрема:

мотокатер НОМЕР_3;

мотокатер НОМЕР_4;

мотофелюга НОМЕР_1;

мотофелюга НОМЕР_5;

мотокатер НОМЕР_6;

мотокатер НОМЕР_7;

мотокатер НОМЕР_8;

мотофелюга НОМЕР_2;

мотокатер НОМЕР_9.

Строк дії дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів з 06 березня 2017 року по 05 березня 2022 року.

Судом встановлено, що вказаний дозвіл надавався на підставі документів, які було витребувано позивачем та надано підприємством 01.03.2017 року.

Позивачем проведено перевірку дозвільної справи відповідача. В ході вказаної перевірки, Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області звернулось до Державного агентства рибного господарства України з запитом про надання інформації про погодження Державним агентством рибного господарства України ПП Риболовне підприємство Вирішальний використання мотофелюги НОМЕР_1 в якості рибоприймального пункту.

Держрибагентством надано відповідь від 27.11.2018 року за № 3-6.2-10/7282-18 про те, що у Держрибагентстві відсутня інформація щодо погодження рибоприймального пункту на мотофслюзі НОМЕР_1.

На підставі вищевказаної відповіді Держрибагентства, позивачем зроблено висновок про надання ПП Риболовне підприємство Вирішальний в документах, що додаються до заяви про видачу документа дозвільного характеру, недостовірної інформації.

Після встановлення факту про надання ПП Риболовне підприємство Вирішальний в документах, що додаються до заяви про видачу документа дозвільного характеру, недостовірної інформації у позивача виникли підстави для звернення до суду відповідно до приписів ст. 4 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських видних об`єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу № 801, ст. 6, 19-20, 26 КАС України.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Основні засади діяльності та державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів, порядок взаємовідносин між органами державної влади, місцевого самоврядування і суб`єктами господарювання, які здійснюють рибогосподарську діяльність у внутрішніх водних об`єктах України регулює Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів".

Так, ст. 6 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" передбачено, що державне управління та регулювання у галузі рибного господарства здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.

Державне агентство рибного господарства України (Держрибагентство), відповідно до Положення про Державне агентство рибного господарства України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2015 року № 895 є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства.

Відповідно до пункту 1 Положення про Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області, затвердженого наказом Держрибагентства від 15.07.2016 року № 229 Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області є територіальним органом Державного агентства рибного господарства України, діє у складі Держрибагентства як відокремлений структурний підрозділ і йому підпорядковується.

Таким чином, Миколаївський рибоохоронний патруль є територіальним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в районі діяльності.

Відповідно до п. 5.1 Положення про Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області, Миколаївський рибоохоронний патруль видає, переоформлює, видає дублікати та анулює дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) та підтверджує законність вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб`єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій) відповідно до законодавства України.

Згідно абз. 34 ст. 9 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, відповідно до покладених на нього завдань належить видача документів дозвільного характеру у сфері рибного господарства.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, видає такі документи дозвільного характеру: дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах); дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів за межами юрисдикції України; форма реєстрації уловів (реекспорту) антарктичного та патагонського іклачів; дозвіл на імпорт та експорт зразків видів дикої фауни і флори, сертифікати на пересувні виставки, реекспорт та інтродукцію з моря зазначених зразків, які є об`єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення, в частині осетрових риб і виробленої з них продукції; підтвердження законності вилучення водних біоресурсів з середовища їх існування та переробки продуктів лову; інші документи дозвільного характеру, передбачені міжнародними договорами України.

Згідно з ч.1 ст.24 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів видача дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах), дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів за межами юрисдикції України, форми реєстрації уловів (реекспорту) антарктичного та патагонського іклачів, дозволу на імпорт та експорт зразків видів дикої фауни і флори, сертифікатів на пересувні виставки, реекспорт та інтродукцію з моря зазначених зразків, які є об`єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення, в частині осетрових риб і виробленої з них продукції, підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та переробки продуктів лову (у разі необхідності суб`єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій) здійснюється на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

Відповідно до ч.3 та ч.4 ст.24 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, крім видів водних біоресурсів, занесених до Червоної книги України. Строк дії дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) становить п`ять років.

Відповідно до ч.5 ст.24 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів підставою для відмови у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) є: несвоєчасне подання суб`єктом господарювання пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно з установленим Кабінетом Міністрів України переліком; подання суб`єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу згідно з установленим Кабінетом Міністрів України переліком; виявлення в документах, поданих суб`єктом господарювання, недостовірних відомостей; відсутність науково обґрунтованої інформації щодо спеціального використання водних біоресурсів (рішень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства); відсутність частки нерозподіленого ліміту водних біоресурсів; систематичні (три і більше) грубі порушення протягом року законодавства з охорони, використання та відтворення водних біоресурсів; несплата на час розгляду питання про видачу дозволу штрафних санкцій або наявність невідшкодованої шкоди, завданої рибному господарству; наявність простроченої заборгованості перед державним або місцевим бюджетом; використання виділеної кількості водних біоресурсів менш як на 75 відсотків протягом попередніх чотирьох років.

Згідно з ч.18 ст.24 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру в галузі рибного господарства встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 47 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів місце розташування рибоприймального пункту погоджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, для обліку вилучених водних біоресурсів та продукції з них. Рибоприймальний пункт розташовується безпосередньо біля берегової лінії водного об`єкта, де здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів. Рибоприймальний пункт може розташовуватися безпосередньо на судні з веденням відповідного обліку вилучених водних біоресурсів.

Порядок видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 року № 801, визначає процедуру видачі суб`єктам господарювання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) (далі - дозвіл) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання дозволу.

Відповідно до п. 7 статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності дозвільний орган анулює документ дозвільного характеру з таких підстав:

- звернення суб`єкта господарювання із заявою про анулювання документа дозвільного характеру;

- наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення та ліквідації, якщо інше не встановлено законом;

- наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.

Як вже зазначалось судом раніше, позивач стверджує, що ПП Риболовне підприємство Вирішальний у довідці про наявність у суб`єкта господарювання рибальських суден (плавзасобів), яка додана до заяви про видачу документа дозвільного характеру, зазначена недостовірна інформація, а саме позивачем встановлено, що у Держрибагентстві відсутня інформація щодо погодження рибоприймального пункту ПП Риболовне підприємство Вирішальний на мотофелюзі НОМЕР_1.

В ході розгляду справи, судом встановлено у 2015 році ПП Риболовне підприємство Вирішальний придбано промисловий мотобот ПМБ -40, бортовий номер судна НОМЕР_1.

В серпні 2015 року оформлено технічну документацію на судно, у вересні 2015 року управління ветеринарної медицини в м. Миколаєві своїм актом від 16.09.2019 року № 86 підтвердило можливість використання даного судна не тільки як плавзасобу, но і як рибоприймального пункту, відповідно до вимог законодавства.

Суд вважає за необхідне зазначити, що журнали обліку прийняття водних біоресурсів на рибоприймальних пунктах посвідчуються підписами та печатками керівника підприємства та керівника Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївської області.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем передано вказані документи до Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївської області для погодження.

Так, в лютому 2017 року журнал обліку прийнятих водних біоресурсів № 2 по рибоприймальному пункту - мотофелюзі НОМЕР_1, було засвідчено підписом начальника Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області Синицею М . М.

Приписами статті 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності передбачено принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб`єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

Таким чином, відповідач мав підстави вважати, що рибоприймальний пункт на судні НОМЕР_1 є погодженим.

Окрім того, інформація щодо наявності у ПП Риболовне підприємство Вирішальний рибоприймальних пунктів (місце яких погоджено згідно із законодавством) зазначалась відповідачем у довідці (додатку до заяви на 01.03. 2017 року на отримання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах), було зазначено про місцезнаходження рибальського судна:

м. Очаків, Воєнний порт;

м. Очаків, вул. Ольвійська, 30.

Крім того, у вказаній довідці відповідачем вказано про рибоприймальні пункти, які перебувають на борту рибальського судна, а саме:

- Мотофелюга НОМЕР_1;

- Мотофелюга НОМЕР_2.

Суд наголошує, що розглянувши заяву відповідача на отримання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) та перевіривши необхідні документи для отримання відповідного дозволу, позивач видав ПП Риболовне підприємство Вирішальний №003 від 06.03.2017 року.

Порядком видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 року № 801 надано позивачу, як органу який видає спеціальні дозволи повноваження щодо виявлення недостовірних відомостей та відповідно щодо відмови у видачі дозволу суб`єктові господарювання у разі виявлення в поданих документах недостовірних відомостей.

Оскільки, позивач своїм правом на відмову у видачі дозволу суб`єктові господарювання у разі виявлення в поданих документах недостовірних відомостей не скористався, крім того видав відповідачу дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) № 003 від 06.03.2017 року, суд приходить до висновку, що подані ПП Риболовне підприємство Вирішальний документи містили достовірні дані.

Крім того, суд звертає увагу, що ЗУ Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та Порядком № 801 дано право самому дозвільному органу самостійно анулювати дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) у передбачених законом випадках.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог. У задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача у відповідності до статті 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області (пр. Героїв України, 1-а, м. Миколаїв, 54025, ідентифікаційний код 40850821) до Приватного підприємства "Риболовне підприємство Вирішальний" (вул. Набережна, 53А, Мала Корениха, м. Миколаїв, 54059, ідентифікаційний код 32143995) про скасування дозволу на спеціальне використання біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) № 003 від 06.03.2017 року - відмовити.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.М. Мельник

Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено08.10.2019
Номер документу84782531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/3080/18

Рішення від 07.10.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні